Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanddu94
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Testasin yhdeltä sivulta Lumia 520:n yhteysnopeuden. Yöaikaan näytti välillä 7-10mbps. Onko tuo nopeus riittävä PS3-nettipelaamiseen? Lumian olisi tarkoitus olla tukiasemana konsolille.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Eiköhän mutta viiveen puolesta en osaa sanoa mitään. PS3:lla on varmaan kahden käden jos edes senkään edestä laskettavia pelejä jotka vaativat vähäviiveiset sekä ison siirtokyvyn dataan liittyen pelin toimimiseen. Testaa viive eli latency/ping. Jos tuo on alle 50ms niin ei mitään hätää. 100 ms toimii vielä mutta sillä voi olla negatiivista vaikutusta.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Testasin yhdeltä sivulta Lumia 520:n yhteysnopeuden. Yöaikaan näytti välillä 7-10mbps. Onko tuo nopeus riittävä PS3-nettipelaamiseen? Lumian olisi tarkoitus olla tukiasemana konsolille.

Kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Puhelin taitaa tukea vain 3G:tä, millä kyllä pystyy netissä pelailemaan, mutta ei se läheskään aina hauskaa ole. Nopeatempoissa peleissä tulee vastustajalta kuokkaan kovalla prosentilla.

Kuten yllä jo mainittiin ping tosiaan se suurin ongelma.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

No itse olen aika paljon pärjäillyt 1 MB / 512 yhteydellä, tiedän että se on vitsi nykypäivänä, joskus sain pelata pari vuotta 10 megaisella. Tosin kuntafirma rakentaa valokuituverkon koko kuntaan, tänne jo tänä vuonna kaiketi, joten 100/100 on sitten. Mutta ei se nykyinen oikeasti ole niin huono kuin voisi luulla. Ihan jees moninpelimatseja on ollut, ellei vastapuoli tule jostain ranskasta tai toiselta puolen maapalloa. Matseissa suomalaisten kanssa ei ole mitään ongelmia.

Tosin silläkin on paljon vaikutusta, onko pelissä dedikoidut serverit vai hostaako joku brasilian hombre mokkulallaan matsin.

Edit: minulla on tietysti myös toinen liittymä, 5 MB mokkula, mutta en pelaa verkossa sillä koska stabiili maasta tuleva laajakaista on aina parempi kuin joku toisinaan ylikuumeneva mokkula. Mokkula on käytössä tässä nettiselailussa. Toisinaan yhdistän mokkulalla boksiin kun haluan ladata jotain peliä nopeampaa.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Kannattaa miettiä muita vaihtoehtoja. Puhelin taitaa tukea vain 3G:tä, millä kyllä pystyy netissä pelailemaan, mutta ei se läheskään aina hauskaa ole. Nopeatempoissa peleissä tulee vastustajalta kuokkaan kovalla prosentilla.

Kuten yllä jo mainittiin ping tosiaan se suurin ongelma.
Olen tuosta erimieltä,mulla Nokia Lumia 1020 ja toimii nettipelaamisessa mokkuloita paremmin. Voi olla että johtuu siitä,että asun maaseudulla.. Lisäks antaa nat tyypiks nat2,mikä myös plussaa.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Nopeatempoissa peleissä tulee vastustajalta kuokkaan kovalla prosentilla.
Kannattaisi välttää tälläisiä yleistyksiä jotka ovat totta vai tietyissä tapauksissa ja peleissä. Esimerkiksi Battlefieldissä suuremmasta pingistä saa etua tietyissä tilanteissa (camper vs juoksia), koska tieto sinun paikasta menee vastustajalle viiveella jonka ansiosta sinä näet vastustajan aikasemmin kuin se näkee sinut.

Lisäys vielä tuosta pingista. Sen mittauksessa pitää ehdottomasti käyttää oikeita peliservereitä. Pingin mittaus johonkin funetiin on aivan yhtä turhaa kuin pingin mittaus johonkin omassa huoneessa olevaan toiseen tietokoneeseen. Ei se peliserveri ole niissä kummassakaan.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Kiitoksia kaikille vastanneille. 3G-yhteydellä olen jonkin aikaa pelannut BFBC2:sta. Iltapäivän pelit meni pienellä lagilla, mutta siinä klo 20:sta ylöspäin yhteys alkoi olla pelaamiseen kelvoton. Olen miettinyt Kaisanetin 8M ADSL-yhteyden tilaamista. Josko tuolla nettipelit pyörisi paremmin.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Itse olen pelannut joskus Soul Calibur nelkkua PS3:lla puhelimen tetherillä ja sillä hetkellä käytössä se hitain yhteys (256/512/?). Lagia oli huomattavasti, mutta ajoittain iskutkin menivät perille. Noissa 3G-yhteyksissähän laatu korreloi vahvasti käyttäjäruuhkan kanssa, jolloin esim. klo 20 illalla on luonnollisesti ruuhkaa ja yhteys takkuaa niin kuin Jinkku sanoitkin.

Vaikka Adsl/kaapeli maksaa hieman enemmän, on se ainakin itselle oikea vaihtoehto jos netissä on aikomus pelata.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Tai sitten asuu niin keskellä korpea kuten minä, että on suunnilleen ainut joka vakituisesti tukiasemaa käyttää -> pingit 25/7 todella matalat. :)
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Onko kenelläkään kokemusta 4G LTE yhteyksistä nettipeleissä?

Hetken aikaa harkinnut 4G:n soveltuvuutta pelailuun, tämänhetkinen 24/1 yhteys antaa laiskasti 17/0.7 hyvänä päivänä. Tuollaisella uploadilla ei paljon streamailla vaikka itse pelaaminen toimiikin hyvin ainakin pingin puolesta.



4G:llä saisi kaistaa sen 150/50 mutta mites sen pingin laita?
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Ite asun keskellä korpea myös ja tänne ei saa kuin 5/1 nopeuksisen netin ja pingi on sitä 40 luokkaa. Hyvin pärjännyt.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Onko kenelläkään kokemusta 4G LTE yhteyksistä nettipeleissä?

Hetken aikaa harkinnut 4G:n soveltuvuutta pelailuun, tämänhetkinen 24/1 yhteys antaa laiskasti 17/0.7 hyvänä päivänä. Tuollaisella uploadilla ei paljon streamailla vaikka itse pelaaminen toimiikin hyvin ainakin pingin puolesta.



4G:llä saisi kaistaa sen 150/50 mutta mites sen pingin laita?

Mulla on 800mhz 4G:llä nopeus liittymässä rajattu 50megaan enemmänkin tulisi (noin 75 mitä olen testannut), upload on 6-15megaa. Pingi pääsääntöisesti 10-15 välillä, oikein heikkona hetkenä voi nousta 20-25ms.

Sen mitä olen netissä testannut niin hyvin on toiminut. En toki säännöllisesti netissä pelaa, mutta ei vielä ole ongelmia ollut. Ja liittymä siis Soneran 4g ja taajuutena täällä maalla 800mhz.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Onko kenelläkään kokemusta 4G LTE yhteyksistä nettipeleissä??
Olen pelannut PC:n bäfää (3 & 4) kohta vuoden ajan DNA 4G:llä. Nopeudet on tosiaan riittävät (50-90/30-50M) ja ping on Suomalaisilla bäfä servereillä noin 30-60 ms ja Euroopan servereillä 50-100 ms. Onhan nämä toki nykypäivänä jo keskivertoa huonompia lukemia, mutta minun mielestä ei kuintenkaan liian paljon.

Sitä omaa harkintaa voi käyttää jos huomaa että serverin muilla pelaajilla pingit on alle 10 ms, niin ei mene pilaamaan muiden peliä jollain 300 ms pingillä. Ketään ei varmaan kiinnosta jos jollain huonolla pelaajalla on 300 ms pingi, mutta jos vedät MVP:n isolla pingilla niin itku ja valitus alkaa varmasti.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että omistatko 4G-mobiililaajakaistan? :) Itselläni ollut samanlaisia ongelmia eri peleissä juuri mobiililaajakaistan vaatiman nat-suojauksen takia :mad:

Pistää kyllä ihmettelemään välillä, miksi porukka ylipäänsä hommailee jotain mobiilitikkuja sun muita p*skapuikkoja pelikäyttöön tai ylipäänsä ns. "päänetiksi".
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity

Pistää kyllä ihmettelemään välillä, miksi porukka ylipäänsä hommailee jotain mobiilitikkuja sun muita p*skapuikkoja pelikäyttöön tai ylipäänsä ns. "päänetiksi".

Miksi ei? 8/1 Adsl 79e/kk vs 50/30megan 4G 14,90e/kk. Lisäksi ei ole mitään ongelmia pelaamisen kanssa ollut, päinvastoin pingi pienempi, toimivuus parempi jne. Miksi ihmeessä en pitäisi mobiilia kodin päänettinä?

Ps. Tuo reititin on huomattavasti paremmin toiminut sisäverkossakin, kuin Adsl reititin tuota ennen.
 
Vastaus: Assassin's Creed: Unity

Pistää kyllä ihmettelemään välillä, miksi porukka ylipäänsä hommailee jotain mobiilitikkuja sun muita p*skapuikkoja pelikäyttöön tai ylipäänsä ns. "päänetiksi".

Kaikki ei asu kaupungeissa minne saat sen 100/100M 20e/kk tai muuten ei ole kunnan/teleyhtiön puolesta rakennettu kaapelia. Ja se perus nuhanen adsl 8/1M maksaa sen 50e/kk
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Mulla on 800mhz 4G:llä nopeus liittymässä rajattu 50megaan enemmänkin tulisi (noin 75 mitä olen testannut), upload on 6-15megaa. Pingi pääsääntöisesti 10-15 välillä, oikein heikkona hetkenä voi nousta 20-25ms.

Sen mitä olen netissä testannut niin hyvin on toiminut. En toki säännöllisesti netissä pelaa, mutta ei vielä ole ongelmia ollut. Ja liittymä siis Soneran 4g ja taajuutena täällä maalla 800mhz.
Eikö sulla oo ollu ongelmia natin kanssa? Vai onko Soneralla nat2 4G liittymässä? Lähinnä tarkoitan sitä kuuloke chatin ongelmaa, jossa valittaa nat ongelmaa.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Mulla on opengate palvelu liittymässä, joten on portteja auki. Ei ole kertaakaan natista herjannut missään tilanteesta. Mikkiä en käytä, joten siitä en tiedä.
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Mulla on opengate palvelu liittymässä, joten on portteja auki. Ei ole kertaakaan natista herjannut missään tilanteesta. Mikkiä en käytä, joten siitä en tiedä.
Saunalahdella ei toimi 4G liittymän kanssa tuo kavereiden kanssa rupattelu,sillä ei pysty muuttamaan sitä. Onneks älysin jättää yhden 3G liittymän Saunalahdelta, josta sai muutettua natin tyypin 2 muotoon. En tiedä noista muiden firmoista, mutta välillä kuulin että niissäkin ois nat3 4G liittymissä. Hyvä jos pelittää netti:)
 
Vastaus: Minkälainen nettiyhteys vaaditaan hyvään verkkopelaamiseen?

Saunalahdella ei toimi 4G liittymän kanssa tuo kavereiden kanssa rupattelu,sillä ei pysty muuttamaan sitä. Onneks älysin jättää yhden 3G liittymän Saunalahdelta, josta sai muutettua natin tyypin 2 muotoon. En tiedä noista muiden firmoista, mutta välillä kuulin että niissäkin ois nat3 4G liittymissä. Hyvä jos pelittää netti:)

Saunalahdellahan on nimenomaan erilainen systeemi ja tunnetusti ongelmia juuri tuon kanssa on. Soneralla on vielä IP:tä jäljellä eikä mene niin hämärästi kuin Elisan verkossa.

dna:lla käsittääkseni soneran tyyppinen ratkaisu myös.
 
Ylös Bottom