Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanddu94
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Ja mä oon luullu kokoajan että se 8 on suurin nopeus mutta minimissään se on 1meganen :o no ihan hyvin nopeudeksi täällä maalla :D ja jotain demoa lataillessa muistaakseni latas sen megan sekunnissa, joka on mielestäni ihan hyvä nopeus.
Nuo liittymänopeudet aina ilmoitetaan muodossa download/upload-nopeus. Periaatteessa mitään miniminopeuksia ei ole, mutta käytännössä operaattorit ovat sitoutuneet tarjoamaan esim. 8 megan yhteydelle aina vähintään 2+ megaa. (Tämä ihan sen vuoksi, ettei asiakas maksaisi tyhjästä.)

Aikanaan mulla oli hetken aikaa 24/3M-liittymä, mutta koska sen todellinen nopeus oli "vain" 13/2M, vaihdoin sen 12/3M-liittymään. Upload-nopeuteen tuo ei vaikuttanut mitenkään, eli muutoksen jälkeen todellinen nopeus oli 12/2M.

PS. Tää keskustelu on mennyt jo täysin ohi alkuperäisestä aiheesta. Nää pitäis siirtää omaan ketjuunsa...
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Täältä (Timpan linkistä) sain tulokseksi:

Download:
15427 - 26186 kb/s - 31186 (77369, piikki?)

Upload:
778 kb/s

Millaiselle yhteydelle nuo tulokset ovat tyypillisiä?

Täältä: ~5600 - 6500
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Millaiselle yhteydelle nuo tulokset ovat tyypillisiä?
Hmm, en tiedä, mistä nuo useammat eri arvot vedit. Etenkin tuo piikkilukema ihmetyttää. Mutta noin muuten tuo 26186k/778k-pari on hyvin lähellä sitä, mitä tällä 30/1M-liittymälläni sain (27474k/930k). Toisaalta se piikki voisi viitata johonkin peräti 100 megabitin opiskelija/taloyhtiöliittymään.

Kokeilin itsekin tätä. Tää oli ihan höpöhöpötesti. Tulos heitteli n. 8 000 ja 10 000:n välillä eri mittauskerroilla - ja oli siltikin vain n. kolmannes todellisesta nopeudesta.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Hmm, en tiedä, mistä nuo useammat eri arvot vedit.

15427 oli alin, 31186 oli ylin (77369 lukuun ottamatta). 26186 ja sen kaltaiset olivat tyypillisimpiä. Jep, kiitokset noista.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Joo toi msoynetin testi oli ihan höpö, näytti aivan toista mitä toi ylempi testi. Sen paremman testin laskurin mukaan sitä testiä olisi käynyt tekemässä joku noin 400 miljoonaa kaveria eli sen perusteella melko suosittu jos toi laskuri näyttää edes jotenkuten oikein.

Elikkäs kun sitä mietittiin että onko mulla sitten se 8/1 megaa vai joku isompi nopeus niin tein ton paskemman testin tällä mun koneella ja näytti n. 3500 - 4000 kbps. Sitten kun tein ton paremman testin tietokoneella niin näytti 5500 - 6000 kbps ja upload oli semmonen 700 - 750 kbps. Toi oli siis mun WLAN koneella, pitää testata vielä oikea nopeus PS3:lla jos noi toimii sillä.

EDIT: Joo eli testasin myös PS3:lla ja kummatkin testit toimivat sillä. Msoynetin (paskemman) testin tulos oli n. 4500 - 5000 kbps. Sitten tolla paremmalla testillä kun testasin niin tuli download nopeudeksi 7000 - 7500 kbps ja upload oli jotain 750 kbps. Tosta ainakin nyt selvisi aika varmasti, että nettiyhteyteni on kyllä se 8/1 megaa, joka sen piti ollakin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Tulokset: [URL=http://www.speedtest.net][/URL]

Liittymä on joku Soneran valokuitukaapeli, tarkkaa nopeutta en muista kun niitä nostellaan vähän väliä. Netti sisältyy vuokraan :)
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Tosta yhestä linkistä tuli 337.55 kbit/s ja sieltä timpan linkistä tuli download 625 kb'/s ja upload 198 kb'/s, vaikka tää lataa hädin tuslin 90 kb's :O ja mitä toi upload tarkottaa? Siis sitä niinkun "uploadaus" nopeutta? Eli laittaa esimerkiks youtubeen videon?
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

ja mitä toi upload tarkottaa? Siis sitä niinkun "uploadaus" nopeutta? Eli laittaa esimerkiks youtubeen videon?
Juuri sitä, eli kuinka nopeasti data siirtyy sinulta päin nettiin.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

8/1 yhteys minulla ja tuo testi antoi 3700, eli noin 8x enemmän kuin ketjun aloittaneella. Tästä olettaisin, että ko. jannulla on 1mb yhteys. Kyllä kannattaa isipapalta kysäistä, jos nopeuden nosto onnistuisi suoraan tuonne 8/1 hujakoille, koska hintaeroa ei tuossa nopeuden 8-kertaistamisessa montaakaan euroa ole. Esimerkiksi minulla oli ennen 2mb yhteys, joka maksoi 35/kk, mutta tuo 8mb maksaa vain 5 enemmän, eli 40.

höhö, mulla on tsf:n 10M/10M kuituliittymä. jostain kumman syystä nopeudet ovat suuren osan ajasta paikkeilla 28M/35M. en valita.
niin ja hinta on 22,90e/kk. :D
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Tulokset: [URL=http://www.speedtest.net][/URL]

Liittymä on joku Soneran valokuitukaapeli, tarkkaa nopeutta en muista kun niitä nostellaan vähän väliä. Netti sisältyy vuokraan :)

Toi Nebulan Helsingin serveri on aivan järkyttävän hidas ja tukkoinen. Huvittavaa on etä Nebulan servuun kun mittaa, niin nopeudeksi saattaa tulla 11M/3M, mutta kun mittaa esim. Malmöhön tai Brysseliin, niin nopeudet ovat luokkaa 25M/30M, ja pingikin ihan kohtuullisesti 15-30 ms.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

höhö, mulla on tsf:n 10M/10M kuituliittymä. jostain kumman syystä nopeudet ovat suuren osan ajasta paikkeilla 28M/35M. en valita.
niin ja hinta on 22,90e/kk. :D
Kivat sulle`:D Oon yrittäny saada iskän nostamaan netti yhteyttä, mutta tähän asti tuloksetta. Veikkaat että nousee vielä tän vuode puolel :rolleyes:

Ja eikös 24/1 netin saa jo alle 60 ?
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Meikä kyllä pelaa ihan menestyksekkäästi puolimegasella yhteydellä. Siitäkin saa pulittaa 27.
Mutta sitä se omakotiasuminen teettää :)
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Kyllähän se vaan niin on että jos netti on 8/1 palveluntarjoajalta, niin mikään testi joka näyttää enemmän kuin 8000kb/1000kb tai vastaavaa on ihan höpö ja bugittaa aivan taatusti...

Ihmettelin tossa lukiessani noita 35mb ym nopeuksia jotka tulivat muka 8/1 nopeudesta! Ei todellakaan voi pitää paikkaansa. Todellinen nopeus on AINA vähemmän kuin mitä palveluntarjoaja ilmoittaa!

Itsellä 8/1 megasella kaikki testit näyttäneet järestään max. ~7000kb/~900kb...

Enkä ole itse asiassa törmännyt vielä yhteenkään kuparikaapeliin tarjottavassa nopeudessa 1 megaa suurempaa uploadia ja tämä kuulemma johtuu teknisistä rajoitteista kuparin kanssa. Muut upload nopeudet taitavat melko varmasti vaatia valokaapelia!?
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Enkä ole itse asiassa törmännyt vielä yhteenkään kuparikaapeliin tarjottavassa nopeudessa 1 megaa suurempaa uploadia ja tämä kuulemma johtuu teknisistä rajoitteista kuparin kanssa. Muut upload nopeudet taitavat melko varmasti vaatia valokaapelia!?
Nope, ei pidä paikkaansa. ADSL2+:aan kuuluvalla Annex M -tekniikalla saadaan kuparissakin jopa 3,5 megabitin upload-nopeus.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Ei semmosia ainakaan myynnissä ole ollut minut tietääkseni... Ainakaan täällä Lappeenrannan suunnan haja-asutusalueelle! :eek:
Pääkaupunkiseudulla ainakin Nebula ja 24 Online myyvät tuollaisia liittymiä. Myönnetään, ne ovat ainakin vielä melko harvinaisia, mutta ainakin 24 Onlinen 12/3-liittymä toimi erittäin hyvin. Käytännön upload-nopeus oli 2,2 Mbit/s, ja sisään tuli juuri se 12 Mbit/s.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Pääkaupunkiseudulla ainakin Nebula ja 24 Online myyvät tuollaisia liittymiä. Myönnetään, ne ovat ainakin vielä melko harvinaisia, mutta ainakin 24 Onlinen 12/3-liittymä toimi erittäin hyvin. Käytännön upload-nopeus oli 2,2 Mbit/s, ja sisään tuli juuri se 12 Mbit/s.

Tällä hetkellä kaikki palveluntarjoajat jotka tarjoavat vielä kuparissa ADSL2+ tekniikan liittymiä, käyttävät juurikin Annex M:ää.
Mulla tosiaan on valokuitu/cat5-liittymä, ja esim. XO Livestä haettavat demot ja add-onit tulevat suht haipakkaan. 1000 Megaa putoaa alle vartissa.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Kuinkas paljon maksaisi vaikkapa 8Mt netti? (eikö se ole suomessa Mt?) Että onko kalliimpi, kun asun 25Km hämeenlinnasa (pikkukunnassa) ja omakotitalossa?
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Kuinkas paljon maksaisi vaikkapa 8Mt netti? (eikö se ole suomessa Mt?)
Hinnat vaihtelevat melko reilustikin, joten ainoa keino on selvittää paikkakunnalla toimivat palveluntarjoajat ja pyytää heiltä tarjousta. Yhteysnopeudet ilmoitetaan Suomessakin megabitteinä eikä megatavuina.

Että onko kalliimpi, kun asun 25Km hämeenlinnasa (pikkukunnassa) ja omakotitalossa?
Sijainnilla ei ole oikeastaan muuta merkitystä kuin, että pienimmillä paikkakunnilla tarjontaa (ja sitä myöten kilpailua) on vähemmän, joten operaattori voi pyytää niin törkeää hintaa kuin kehtaa.

Tai no, myös etäisyys lähimpään esim. DSLAMiin (ADSL:n tapauksessa) vaikuttaa yhteyden todelliseen nopeuteen. Jos matka on kovin pitkä, voi todellinen nopeus jäädä selvästi alle ilmoitetun. Esim. 8 megan liittymän nopeus voikin olla vaikka vain 4M.
 
Ylös Bottom