Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Minkälainen nettiyhteys vaaditaan sujuvaan verkkopelaamiseen?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanddu94
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Osaisitko sanoa, että kun mulla on 8megan netti eli 8megaa on se download-nopeus niin sitten mistä tietäisin onko mulla 1 vai 2 megaa toi upload? Ainakin siinä modeemin paketissa lukee ADSL2+ tai jotain sinnepäin niin viittaako tuo 2+ että olis 2megan upload nopeus? Ainakin se on varma että on 8megaa, kun se on ihan ilmoitettu meille.
ADSL2+ viittaa käytettyyn ADSL-standardiin. Teoreettisen upload-nopeuden voit lukea esim. palvelusopimuksestasi. Käytännön nopeuden voi nähdä joidenkin modeemien hallintakäyttöliittymästä.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

eihän tossa nopeuden nostamisesta ole sitten mitään hyötyä. mutta miten ton nopeustestin mukaan nopeus on sama 27mb kummalakin 8mb ja 24mb?
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

eihän tossa nopeuden nostamisesta ole sitten mitään hyötyä. mutta miten ton nopeustestin mukaan nopeus on sama 27mb kummalakin 8mb ja 24mb?
Hmm, siis mitä testiä olet käyttänyt? Tuota http://nopeustesti.tornio24.net/testaa.php? 30/1M-kaapelimodeemiyhteydelläni (30 Mbit sisään, 1 Mbit ulos) tuo testi sanoo 24,09 Mbps / 3,01 MBps. Molemmat luvut kertovat vain sisääntulevan nopeuden, ensimmäinen lukema on megaBITTEJÄ, toinen megaTAVUJA sekunnissa.

Vertailun vuoksi: http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/ antaa tällaisen tuloksen:

Keskiarvo: 34688 KB ladattiin ajassa 10.38 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 26742 kbit/s.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

käytin tuota tornio24. mahtaako tuo vaikutta kun tein sen ps3:lla.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

käytin tuota tornio24. mahtaako tuo vaikutta kun tein sen ps3:lla.
Ei sillä pitäisi olla merkitystä. Mutta tee vertailun vuoksi myös tuo kuivurin testi ja kerro tänne koko se rimpsu, mitä se lopussa ilmoittaa.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Hmm, siis mitä testiä olet käyttänyt? Tuota http://nopeustesti.tornio24.net/testaa.php? 30/1M-kaapelimodeemiyhteydelläni (30 Mbit sisään, 1 Mbit ulos) tuo testi sanoo 24,09 Mbps / 3,01 MBps. Molemmat luvut kertovat vain sisääntulevan nopeuden, ensimmäinen lukema on megaBITTEJÄ, toinen megaTAVUJA sekunnissa.

Vertailun vuoksi: http://kuivuri.pp.htv.fi/speed/ antaa tällaisen tuloksen:

Keskiarvo: 34688 KB ladattiin ajassa 10.38 sekuntia, siirtonopeuden ollessa 26742 kbit/s.
Oikeasti mitä helvettiä? Suoritin mun paskalla tietokoneella ton Tornio-testin ja näytti 4,5 Mbps / 600 KBps (mulla on WLAN eli langaton yhteys modeemista tietokoneeseen). Sitten suoritin tuon huvin vuoksi myös PS3:lla (siinä on langallinen yhteys modeemiin) ja testi näyttää 28,54 Mbps / 3,57 MBps. Miten voi olla mahdollista tämmönen? Siitä olen aika varma että tuo langaton yhteys tietokoneeseen vaikuttaa ainakin siihen että mun koneen netti on hitaampi kuin PS3:n. Ja saattaa vaikuttaa varmaan sekin että tuo WLAN vastaanotin tossa mun koneen vieressä on melko paska luultavasti.

Mutta siis jos mulla pitäis olla 8Mbps, miten testi näyttää tollasta PS3:lla? Vielä kun oikein palveluntarjoajalta tuli puhelu joskus että se netti on nyt nostettu 8Mbps.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Oikeasti mitä helvettiä? Suoritin mun paskalla tietokoneella ton Tornio-testin ja näytti 4,5 Mbps / 600 KBps (mulla on WLAN eli langaton yhteys modeemista tietokoneeseen). Sitten suoritin tuon huvin vuoksi myös PS3:lla (siinä on langallinen yhteys modeemiin) ja testi näyttää 28,54 Mbps / 3,57 MBps. Miten voi olla mahdollista tämmönen?
Kuten itsekin arvelit, tietokoneella se WLAN-purkki on siinä pullonkaulana. Suosittelen edelleen kuitenkin myös sen kuivurin testin ajamista sekä PC:llä että Pleikkarilla.

Mutta siis jos mulla pitäis olla 8Mbps, miten testi näyttää tollasta PS3:lla? Vielä kun oikein palveluntarjoajalta tuli puhelu joskus että se netti on nyt nostettu 8Mbps.
Joko testi bugaa tai sitten yhteys on ihan jotain muuta kuin 8-megainen. Yksi mieleentuleva teoria on, että esim. jonain liittymistarjouksena olet saanut X kuukaudeksi nopeamman yhteyden.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Kuten itsekin arvelit, tietokoneella se WLAN-purkki on siinä pullonkaulana. Suosittelen edelleen kuitenkin myös sen kuivurin testin ajamista sekä PC:llä että Pleikkarilla.

Joko testi bugaa tai sitten yhteys on ihan jotain muuta kuin 8-megainen. Yksi mieleentuleva teoria on, että esim. jonain liittymistarjouksena olet saanut X kuukaudeksi nopeamman yhteyden.
Testasin tuota kuivurin testiä ja PC:llä tuli tulokseksi aika lailla sama kuin toisessa testissä eli keskiarvo oli 4,5Mbps. Mutta PS3:lla valittaa että muistia ei ole tarpeeksi, onko jollain tietoa onko ihan yleinen ongelma? Joskus olen jollain sivustoilla tota viestiä nähnyt ja vissiin johtunee PS3:sta. Voiko tota muistijuttua mitenkää parantaa esim. vapauttamalla kovalevytilaa? Vaiko pelkästään päivityksinä tulee parannettua.

Semmonen tuli myös mieleen tossa, että mun omalla koneella tuolla oikealla alhaalla kun on noita pikkukuvakkeita niin siellä on myös ton langattoman yhteyden kuvake ja siinä lukee että nopeus olisi 11Mbps? Oon kyllä jo aika sekasin, kun joka paikassa eriä. Käyn vielä kattomassa sieltä modeemin asetuksista josko siellä olis jotain.

EDIT: Semmonen vielä tossa langattoman yhteyden kuvakkeessa näkyy, että Signaalin Voimakkuus ja Laatu on 90 - 100% yleisimmin.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Voiko tota muistijuttua mitenkää parantaa esim. vapauttamalla kovalevytilaa? Vaiko pelkästään päivityksinä tulee parannettua.
Kyse on todellakin ihan muistin, ei kiintolevytilan loppumisesta. Asiaan ei voi itse mitenkään vaikuttaa, koska Pleikkariin ei voi muistia lisätäkään. Ainoastaan jos PS3:n selaimen muistinkäyttöä saadaan pienemmäksi joskus jonkin päivityksen myötä...

Semmonen tuli myös mieleen tossa, että mun omalla koneella tuolla oikealla alhaalla kun on noita pikkukuvakkeita niin siellä on myös ton langattoman yhteyden kuvake ja siinä lukee että nopeus olisi 11Mbps?
Tuo nopeus kertoo käytettävän WLAN-yhteyden nopeuden. 11 Mbps on 802.11b-standardin mukainen nopeus, ja se kertoo (periaatteessa), millä nopeudella päätelaittee keskustelee tukiaseman kanssa. Ja tuo myös hyvin selittää sitä, miksi netti on niin paljon hitaampi PC:lläsi. Se ei siis kerro internet-yhteyden nopeudesta yhtään mitään.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Kyse on todellakin ihan muistin, ei kiintolevytilan loppumisesta. Asiaan ei voi itse mitenkään vaikuttaa, koska Pleikkariin ei voi muistia lisätäkään. Ainoastaan jos PS3:n selaimen muistinkäyttöä saadaan pienemmäksi joskus jonkin päivityksen myötä...

Tuo nopeus kertoo käytettävän WLAN-yhteyden nopeuden. 11 Mbps on 802.11b-standardin mukainen nopeus, ja se kertoo (periaatteessa), millä nopeudella päätelaittee keskustelee tukiaseman kanssa. Ja tuo myös hyvin selittää sitä, miksi netti on niin paljon hitaampi PC:lläsi. Se ei siis kerro internet-yhteyden nopeudesta yhtään mitään.
Okei, kiitos valaistuksesta. Joten osaisitko yhtään sanoa mikä voisi olla sitten ton netin nopeus (siis ihan maksimi / langallisena)? Nyt kun kävin tuolla modeemin asetuksissa tietokoneella niin siellä luki "Interface Status", jonka alla oli sitten kaikki yhteydet (eli langalliset ja langattomat). Siellä oli 4 LANIA (ja mun modeemiinhan pystyy pistään 4 johtoa / langallista yhteyttä), sitten siellä oli yks DSL ja vielä yks WLAN. Ja nuista LAN-porteista ainoastaan yksi oli käytössä ja se oli LAN4 jossa toi mun PS3 on kytkettynä. Sen perässä luki "Up" eli että se on käytössä ja sen perässä oli vielä "Rate"-kategoria, joka meinaa nopeutta. Nopeutena siinä oli, että 100M/Full Duplex.

Sitten DSL:n kohdalla luki myös Up eli se vissiin tarkoitti tätä mun koneen langatonta yhteyttä? Siinä oli nopeutena 8128 / 928 kbps. Tuo käy jo järkeen. Mutta mikäs se WLAN-sitten siellä oli kun sen kohdalla luki "Active" ja nopeus 125M / G+.

EDIT: Muuten, nyt tuli vasta mieleen että tämä meidän netti on sitten Nokian tarjoama ja se on ilmainen koska äitini on Nokialla töissä ja tekee joskus töitä kotona.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Ja nuista LAN-porteista ainoastaan yksi oli käytössä ja se oli LAN4 jossa toi mun PS3 on kytkettynä. Sen perässä luki "Up" eli että se on käytössä ja sen perässä oli vielä "Rate"-kategoria, joka meinaa nopeutta. Nopeutena siinä oli, että 100M/Full Duplex.
Tuo on sen kyseisen LAN-interfacen (eli käytännössä modeemin LAN-portin ja PS3:n välisen yhteyden) nopeus.

Siitten DSL:n kohdalla luki myös Up eli se vissiin tarkoitti tätä mun koneen langatonta yhteyttä? Siinä oli nopeutena 8128 / 928 kbps. Tuo käy jo järkeen.
"Up" tarkoittaa, että yhteys ulkomaailmaan on päällä, ja nuo lukemat täsmäävät täysin 8/1M-liittymän nopeuden suhteen. Eli se tornio24:n testi yksinkertaisesti bugaa PS3:n selaimen kanssa.

Mutta mikäs se WLAN-sitten siellä oli kun sen kohdalla luki "Active" ja nopeus 125M / G+.
"Active" tarkoittaa, että WLAN-ominaisuus on käytössä, ja tuo lukema viittaa kyseisen WLAN-tukiaseman tukemaan maksiminopeuteen. Ilmeisesti PC:si WLAN-vastaanotin ei kuitenkaan kykene kuin 802.11b-standardin mukaiseen nopeuteen. Tuota 125M/G+:a tukevalla WLAN-sovittimella saisit tietokoneellekin kunnon nettiyhteyden.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

kuten naukkis tuossa mainitsi niin ei pystynyt ps3:lla kokeilemaan tuota kuivuria. kokeilin tuota msoynet tulos oli 7.8mb. tornio näytti 26/3. muistaakseni näytti samaa kun meillä oli 8mb luulisi noiden muuttuneen kun nopeus nostettin 24mb. menenkö vain suoraan puhumaan puhelinlaitokselle asiasta ettei nopeutta ole nostettu vaikka niin väitetiin.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Joo, tosiaan toi mun vastaanotin on melko paska ja ostettu pari vuotta sitten ja päällekin. Mutta kun kerroit tossa, että sen LAN4 portin nopeus näkyy siinä niin miten voi olla mahdollista että se on sitten 100M? Olen aika pihalla näistä, kun sanoit tossa jälkeenpäin myös sitten että se 8/1 megaa täsmää eli se on mun nopeus. Mikä on siis se minun oikea maksimi nopeus? Ja onko ne nopeudet sitten erikseen langattomalle ja langalliselle yhteydelle?

PS3 on siis langallisesti (eli siinä on siksi nopemapi yhteys) ja sitten PC on WLANin kautta, jossa paska vastaanotin.

EDIT: Ja minulla melkeinpä samat lukemat oli kuin sownkarilla kun testasin PS3:lla sitä Tornio testiä. Ja nopeus ainakin pitäisi olla 8/1 megaa.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Joo, tosiaan toi mun vastaanotin on melko paska ja ostettu pari vuotta sitten ja päällekin. Mutta kun kerroit tossa, että sen LAN4 portin nopeus näkyy siinä niin miten voi olla mahdollista että se on sitten 100M?
Internet-yhteyden ja verkkolaitteiden välisen yhteyden nopeus on kaksi eri asiaa. Internet-yhteyden nopeus kertoo sen, millä nopeudella ADSL-modeemisi toimii internetiin päin. Kaikki muut nopeudet (11M, 100M) kertovat, mikä on verkkosi laitteiden nopeusstandardi. Eli esim. modeemisi LAN-portin ja PS3:n LAN-portin välillä data voi kulkea 100 megabittiä sekunnissa. Mutta koska internet-yhteys on hitaampi, PS3:n yhteys internetiin (modeemisi kautta) ole kuin sen 8/1 megaa.

Mikä on siis se minun oikea maksimi nopeus? Ja onko ne nopeudet sitten erikseen langattomalle ja langalliselle yhteydelle?
Internet-yhteytesi on 8/1M. PS3:lle yhteys menee käytännössä juuri tuolla nopeudella, koska se on kytketty modeemiin kaapelilla. PC:n yhteys on hitaampi, koska se WLAN-sovitin on pullonkaula. Sinällään sillä ei ole merkitystä, miten internet-yhteyden jaat verkkosi muille laitteille. Mahdolliset pullonkaulat tulevat niistä, ei internet-yhteydestä.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

vai onko vielä jotain keinoja selvittää mikä nopeus oikeasti on?
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

kuten naukkis tuossa mainitsi niin ei pystynyt ps3:lla kokeilemaan tuota kuivuria. kokeilin tuota msoynet tulos oli 7.8mb. tornio näytti 26/3. muistaakseni näytti samaa kun meillä oli 8mb luulisi noiden muuttuneen kun nopeus nostettin 24mb. menenkö vain suoraan puhumaan puhelinlaitokselle asiasta ettei nopeutta ole nostettu vaikka niin väitetiin.
Soittamalla asiakaspalveluun he pystyvät kertomaan, millä nopeudella päätelaitteesi (ADSL-modeemi) on kätellyt.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Tuli vähän ristiriitasia tuloksia tuolla Tornio24 mittauksella PC:n ja PS3:n välillä.

PC 3,64 Mbps / 466,04 kBps
PS3 28,15 Mbps / 3,52 MBps

Molemmat toimivat langattomasti. PC:n Wlan-sovitin ei vissiin ole kovin up to date tai sitten se on muuten vaan susi.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Tuli vähän ristiriitasia tuloksia tuolla Tornio24 mittauksella PC:n ja PS3:n välillä.

PC 3,64 Mbps / 466,04 kBps
PS3 28,15 Mbps / 3,52 MBps

Molemmat toimivat langattomasti. PC:n Wlan-sovitin ei vissiin ole kovin up to date tai sitten se on muuten vaan susi.
Toi Tornio -testi ilmeisestikin bugaa PS3:lla mitatessa. Itselläkin tuli melkeinpä täysin samat lukemat kuin sinulla ja itsellä on 8/1 megan yhteys. TT-2k sanoi myös että testi luultavasti bugaa.

http://www.msoynet.fi/speed.htm <---- Tuo testi näyttää toimivan vähän paremmin PS3:n kanssa kuin toi Tornion testi.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Siis nyt mä oon ihan pihalla ku lumiukonnaru... Tein nopeustestin täällä ja paikka jonka siinä kartalla valittin oli Turku, Hellsinki on poistettu ja se antoi mun 8/1 netilläni tälläsen tuloksen:
284400803.png

Ja mä oon luullu kokoajan että se 8 on suurin nopeus mutta minimissään se on 1meganen :o no ihan hyvin nopeudeksi täällä maalla :D ja jotain demoa lataillessa muistaakseni latas sen megan sekunnissa, joka on mielestäni ihan hyvä nopeus.
 
Vastaus: Kuinka nopea nettiyhteys vaaditaan hyvään ps3 pelaamiseen

Toi Tornio -testi ilmeisestikin bugaa PS3:lla mitatessa. Itselläkin tuli melkeinpä täysin samat lukemat kuin sinulla ja itsellä on 8/1 megan yhteys. TT-2k sanoi myös että testi luultavasti bugaa.
Testasin tuossa omalla PS3:lla, joka WLANia. Tornio24:n testi antoi lukemaksi 30,xx megaa. Pitää aika hyvin paikkansa, eli ehkei se sittenkään bugaa. Ehkä teillä todellakin on 24M-liittymät. Kannattaa tarkistaa asia vielä palveluntarjoajalta.
 
Ylös Bottom