Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Missä maissa olet käynyt?

  • Viestiketjun aloittaja autores
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Yritin pitää visusti kiinni että en lähtisi tänävuonna enään työnmerkeissä mihinkään mutta näin sitä mies murtui kun 2 kuukautta on taas Suomessa oltu, Kanadan Ontario kutsuu kuun vaihteessa, marraskuussa onneksi pääsee ansaitulle lomamatkalle Thaimaasen lekottelemaan eväitänsä.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Liftari ilmottautuu paikalle. Viimeiset kolme kesää olen käyttänyt liftauksen merkeissä ja tuossa muutama viikko sitten tulin takaisin Suomeen 3kk reissulta.

Maita mitä on tullut reissattua liftaamalla:
Viro, Latvia, Liettua, Puola, Saksa, Ranska, Alankomaat, Ruotsi, Tanska, Englanti, Skotlanti, Belgia, Luxembourg, Espanja, Sveitsi, Austria, Slovakia, Unkari, Kroatia, Serbia, Macedonia (nopeasti läpi), Kreikka, Bulgaria, Romania ja Ukraina.

Viimeisen reissun budjettina oli vähän alle 900€, kun nukkumisesta ei tarvi maksaa. Nyt pitää jatkaa opiskeluja ja sitten voisi kattoa ajan salliessa matkaa kohti Ammurricuuuuhhhh.

Takana on myös luokkaretki Italiassa D:
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Viime vuoden syyskuuta ennen en ollut tosiaan käynyt ulkomailla lainkaan. No vuoden aikana reissuja tuli tehtyä Tanskaan, Ruotsiin, Englantiin ja Saksaan. Suurin osa näistä oli tietenkin pressireissuja, joissa näki matkakohdetta lähinnä auton ikkunasta. Noh, onhan sekin yksi tapa matkata ja nähdä maailmaa, mutta kovin raskaaksi tuollaiset päivän reissut esimerkiksi Lontooseen käyvät.
 
Tuli käytyä kesällä ekaa kertaa kunnolla ulkomailla (jos ei Ruotsia ja Viroa lasketa mukaan) kolme viikkoa kiertelin pitkin italiaa. Kyllä siellä riitti sitä nähtävää ja paljon.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Näin nopeasti ainakin

Jenkit
Espanja (+Kanarian saaret)
Portugali
Turkki
Viro
Latvia
Liettua
Norja
Ruotsi
Norja
Englanti

Tälle listalle pääsee sunnuntaista lähtien mukaan myös Ranska, koska sunnuntaina aamuyöstä olisi tarkoitus lähteä kohti Nizzaa. Siinä alueella onkin mukavasti kierreltävää, esimerkiksi Monaco ei ole niin kaukana, etteikö siellä tulisi käytyä.
 
Tämä tulee koko sydämestä ja kaunistelematta, ranska on suuri persereikä, 1,5 vuoden kokemus puhuu, viimeinen niitti oli toulouse. Niin sisäsiittoista mestaa ei hevin löydä ja miten tympeää porukkaa, manjana meiningillä mennään myös monessa, toivottavasti nuo turistikohteet tekee poikkeuksen. Meiksille ainakin riitti for good.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Tämä tulee koko sydämestä ja kaunistelematta, ranska on suuri persereikä, 1,5 vuoden kokemus puhuu, viimeinen niitti oli toulouse. Niin sisäsiittoista mestaa ei hevin löydä ja miten tympeää porukkaa, manjana meiningillä mennään myös monessa, toivottavasti nuo turistikohteet tekee poikkeuksen.

Itse käynyt useamman kerran myös paikalla, turistina ja auto alla. Itseriittoista kyllä, ranskalaisilla joku ihmeellinen suurvalta menttaliteetti vaikka itseasiassa ovat melkoinen kääpiö esimerkiksi Saksaan verrattuna. Liekö kolonialismin (synkkä) historia tässä taustalla? Muuten kyllä vain positiivista kerrottavaa ja hyvin siellä osattiin matkalaiset ottaa vastaan "jostain kaukaa pohjoisesta". Paljon nähtävää ja rento manjana -ilmapiiri sopii hyvin turistille. Maalla monet kasvot etelän Rivierasta, Provoncen kautta Alpeille ja sieltä viinialueiden läpi upeaan Pariisiin. Lännessä Atlantin (maihinnousu)rannikot ja St. Michaelin luostarisaari. Seuraavaksi vosi käydä katsastamassa sen Andorran siitä Ranskan ja Espanjan välistä.
 
Hyvä että sinne on näyttänyt noin idylliseltä :) maihinnousu paikat ja luostarisaari on kyllä mageita mutta sisäsiittoista porukkaa aikalailla löytyy. Andorrassa kävin pari kertaa viime kesänä, on meinaan sen verti halpaa tärpättiä kaupassa että Suomen alkossa tulee itku, rööki on edullista myös, kiva pikku kylä vuorten keskellä. Pariisia ei oikeen ranskaksi voi enää kutsua, sen verran monikulttuurinen paikka mutta eipä sekään ole hirveästi säväyttänyt, media siitä on tehnyt olevinaan hienon kulinaristi mestan.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Ite olen ainakin huomannut että Ranskassa on suht.koht helppo liftata, mutta kyllä siinä on hauska nähdä kuinka kuskin ilme muuttuu kun alat höpöttää englantia.
Bensa-asemilla kysymisestä ei välillä tule kyllä mitään
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Tälle listalle pääsee sunnuntaista lähtien mukaan myös Ranska, koska sunnuntaina aamuyöstä olisi tarkoitus lähteä kohti Nizzaa. Siinä alueella onkin mukavasti kierreltävää, esimerkiksi Monaco ei ole niin kaukana, etteikö siellä tulisi käytyä.

Näinhän sitä lopulta lävähti listalle myös Monaco ja Italia, kun porvaristovaltiosta oli niin lyhyt matka saapasmaan puolelle. Joten tällä hetkellä listalleni pääsevät:

Jenkit
Espanja (+Kanarian saaret)
Portugali
Turkki
Viro
Latvia
Liettua
Norja
Ruotsi
Tanska
Englanti
Ranska
Monaco
Italia
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Ensi viikolla lisätään listalle Brasilia, työt vie ja taksti tuo vai miten se meni, tämän vuoden ehkä jaksan vielä pörrätä maailmalla mutta siihen se sitten rupeaa loppumaan, kuulostaa hienolta että pääsee matkustamaan mutta voin taata että maailma on ruma ja ura vie kaiken tärkeän menessään, en suosittele kenellekkään, joutui kokemaan kovia ennen kuin itse havahduin. Suomi ei tosin ole ainoa maa mutta yksi parhaista enkä tiedä jäänkö tänne edes asumaan kun kaiken lopetan.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Itse olen käynyt näissä maissa:
- Suomi (you don't say?)
- Ruotsi
- Viro
- Arabiemiraatit (vain lentokentällä)
- Turkki
- Thaimaa x7
- Saksa

Saatetaan lähteä Barcelonaan tai Budapestiin jossain vaiheessa. Jenkeissäkin olen halunnut käydä, muttei ole vielä toteutunut. Jenkeistä sen verran, että jos joku on käynyt, niin mitä tykkäsit? Mietityttää tuo ''aseisiin tarttumisen herkkyys'' ja muutenkin turvallisuus, ihmisten itsekeskeisyys, paikalliset tavat ja ihmisten pinnallisuus. Mitä siellä kannattaisi tehdä ja miten kannattaisi menetellä eri tilanteissa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Itse olen käynyt näissä maissa:
- Suomi (you don't say?)
- Ruotsi
- Viro
- Arabiemiraatit (vain lentokentällä)
- Turkki
- Thaimaa kuudesti
- Saksa

Saatetaan lähteä Barcelonaan tai Budapestiin jossain vaiheessa. Jenkeissäkin olen halunnut käydä, muttei ole vielä toteutunut. Jenkeistä sen verran, että jos joku on käynyt, niin mitä tykkäsit? Mietityttää tuo ''aseisiin tarttumisen herkkyys'' ja muutenkin turvallisuus, ihmisten itsekeskeisyys, paikalliset tavat ja ihmisten pinnallisuus. Mitä siellä kannattaisi tehdä ja miten kannattaisi menetellä eri tilanteissa?

Riippuu osavaltiossa Jenkeissä mutta meiksillä ei ole koskaan ollut ongelmia, tosin olen pirun sosiaalinen kaveri, hyviä frendejä on tullut sieltä pari kappaletta, idässä vähän fiksumpaa porukkaa ja New yorkissa meno on toisinaan aika hektista, keskemmällä on yleistieto ihmisillä aika ala-arvoista, tuntee itsensä ainakin viisaaksi :) mutta ihan oolrait jengiä sieltäkin löytyy, pahaa sanottavaa ei Amerikasta ole, joitain kuukausia siellä olen viettänyt.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Muistankohan kaikkia....

-Ruotsi
-Viro
-Venäjä
-Latvia
-Liettua
-Puola
-Saksa
-Tanska
-Belgia
-Hollanti
-Ranska
-Englanti
-Portugali
-Espanja
-Italia
-Kreikka
-Marokko
-Egypti
-Kap Verde
-Brasilia
-Ranskan Guyana
-Trinidad
-Venezuela
-Curacao
-Kolumbia
-Panama
-Equador
-Peru
-Chile
-Bolivia
-Ranskan polyneesia
-Amerikan Samoa
-Fiji
-Australia
-Indoneesia
-Intia
-Kiina
-Japani
-Oman
-Jemen
-Sudan
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Muistankohan kaikkia....
-Ranska

-Ranskan Guyana

-Ranskan polyneesia

Kaikki nämä ovat samaa valtiota, esimerkiksi Ranskan Guayana on aivan samoin osa Ranskan tasavaltaa kuin mikä tahansa manner-Ranskassa sijaitseva alue.

Laitetaan nyt myös oma lyhyehkö listani:

- Ruotsi x2
- Venäjä x1
- Yhdistyneet kuningaskunnat (Englanti x2, Skotlanti x1, Pohjois-Irlanti x1)
- Irlanti x2
- Espanja x2
- Bulgaria x2
- Kypros x1
- Suomi :rolleyes:

Seuraavaksi listalle pääsevät Latvia sekä Ranska toukokuussa.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Thaimaa 5-6x en muista enään :D
Dubai 2x
Brasilia 2x
kreikka 2x
kypros
turkki
egypti

Voi olla että joku jäi sanomatta :cool:
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Kertokaapa joku vähän eksoottisempi paikka euroopan ulkopuolelta mikä on positiivisesti yllättänyt, Brasseissa menee seuraavat pari kolme kuukautta ja sen jälkeen voisi lomalla vaikka käydä, vakio Kreikan yksi saari vuodessa tulee tehtyä mutta joku kaukomatka myös mutta enpä nyt tiedä minne menisi.
 
Vastaus: Missä maissa olet käynyt?

Kertokaapa joku vähän eksoottisempi paikka euroopan ulkopuolelta mikä on positiivisesti yllättänyt, Brasseissa menee seuraavat pari kolme kuukautta ja sen jälkeen voisi lomalla vaikka käydä, vakio Kreikan yksi saari vuodessa tulee tehtyä mutta joku kaukomatka myös mutta enpä nyt tiedä minne menisi.

Itse en henkilökohtaisesti ole käynyt , mutta kuullut useammalta kaverilta kehuja Sri Lankasta ja nyt tais joku lehtikin rankata sen ykköseksi. Itse ajattelin tuonne suunnata seuraavan kaukomatkani. Oletko käynyt Kreikassa koskaan sisämaassa? Meteora oli aivan uskomattoman hieno paikka...

Balilla olin vaihdossa ja vaikka saari itse olikin jo ihan jees, niin sen koillispuolella olevat gilin saaret olivat kyllä hieno paikka. Samalla vaihtoreissulla tuli käytyä muiden paikkojen ohella myös Lake Toballa (myös madventuresin pojat suosittelevat suuntaamaan sinne :D) ja Singapore oli kyllä hieno paikka myös...

En tiedä ovatko nuo sinulle sitten riittävän eksoottisia paikkoja:eek:
 
Ylös Bottom