Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Nintendo ottaa ton LOFI-meiningin kato loppuun asti täysillä :rolleyes:

Mutta korpeaa kyllä todella pahasti ettei kunnon kaapeleita ole julkasussa, missä on järki kun ne on sellasia osia mitä tarttee _heti_, jättäis vaikka pelit mieluummin pois niin voisin vaikka menussa pyöriä hyvällä laadulla ;)

Ei tosissaan kehtaa näyttää frendeille vielä Wiitä tolla shittipiuhalla, pakko saada ensin kuva kuntoon.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus sanoi:
Nintendo ottaa ton LOFI-meiningin kato loppuun asti täysillä :rolleyes:

Hei kato, loppuun asti truu-asenteella! Musapiireistä löytyy myös jengiä, jotka eivät turhia miksaile. Harrastaja-asenne tavoittaa tietty harrastajan paremmin kuin turhan pröystäilevä vastaava. Näin sen täytyy olla.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus sanoi:
Nintendo ottaa ton LOFI-meiningin kato loppuun asti täysillä :rolleyes:
On niiden kaapeleiden saanti ennenkin ollut aluksi melko huonoa, ei tässä ole Wiin kohdalla mitään poikkeavaa.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Jakke^ sanoi:
On niiden kaapeleiden saanti ennenkin ollut aluksi melko huonoa, ei tässä ole Wiin kohdalla mitään poikkeavaa.
Kyllä tämä on poikkeavaa.

- XO:lle sai heti komponentin (ja kai RGB:n?). VGA:ta sai metsästää.
- Xboxille sai heti RGB:n
- Cubelle sai heti RGB:n
- PS2:een kävi PSonen RGB

Suomeen ei tule Nintendolta aluksi mitään komposiittia parempaa johtoa ja ei myöskään heti julkaisun jälkeen. Amerikassa komponenttijohtoja eivät myy kuin muutamat ketjut. Amerikasta ja muualla maailmalla johdot ovat kiven alla. Homma on hoidettu pöyristyttävän surkeasti.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Hex sanoi:
Kyllä tämä on poikkeavaa.
Muita konsoleita tähän on turha verrata, ja cubellekkaan kaapeleita ei alussa riittänyt vastaamaan kysyntää. Ja niiden myynti oli aluksi kovin keskittynyt tiettyihin liikkeisiin.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Jakke^ sanoi:
Muita konsoleita tähän on turha verrata, ja cubellekkaan kaapeleita ei alussa riittänyt vastaamaan kysyntää. Sekä niiden saanti oli nihkeää vielä hetki julkaisun jälkeenkin.
Itsehän vertasit.

Minä sain RGB-johdon Cubelle julkaisupäivän iltapäivällä Stockmannillta ilman mitään varauksia. Jos niitä ei joka paikassa kaikille riittänyt, niin muualta sen olisi helposti saanut. Tällä kertaa maahantuojalla ei ole johtoja toimittaa mihinkään.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Hex sanoi:
Itsehän vertasit.

Minä sain RGB-johdon Cubelle julkaisupäivän iltapäivällä Stockmannillta ilman mitään varauksia. Jos niitä ei joka paikassa kaikille riittänyt, niin muualta sen olisi helposti saanut. Tällä kertaa maahantuojalla ei ole johtoja toimittaa mihinkään.
Itsehän en puhunut mitään muista konsolivalmistajista.

Ja se että sinä sait sen Stocmannilta ilman varauksia, ei tarkoita sitä etteikö jollakin muulla olisi ollut hankaluuksia sellaisen saamisessa. Yritin lähinnä rinnastaa, ettei tämä ole mikään "Wii-only" tapahtuma vaan kaapeleiden kanssa on ollut ennenkin Nintendon kohdalla ongelmia.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Jakke^ sanoi:
On niiden kaapeleiden saanti ennenkin ollut aluksi melko huonoa, ei tässä ole Wiin kohdalla mitään poikkeavaa.

Weird, mä olen hankkinut about "kaikki" konsolit julkasupäivänä ja koskaan ei ole tarvinnut olla ilman parasta kaapelia. Xboxille ostin jopa ennen koneen julkasua piuhan.

Kyllä tää Wiin MAAILMANLAAJUINEN piuhojen puute on todellakin ainutlaatuista, ei koskaan oo ollu ennen tällästä. Piuhoista huudetaan ihan levottoman korkeita hintoja eBayssä, naurettavaa menoa.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus sanoi:
naurettavaa menoa.
Kieltämättä ongelma on suurempi kuin aiemmin, en sitä väittänytkään. Taulutelevision omistajille tämä kieltämättä voi olla aika kiusallista, mutta ei se maailma siihen kaadu? vai kaatuuko?
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Jakke^ sanoi:
Kieltämättä ongelma on suurempi kuin aiemmin, en sitä väittänytkään. Taulutelevision omistajille tämä kieltämättä voi olla aika kiusallista, mutta ei se maailma siihen kaadu? vai kaatuuko?

Ei maailma kaadu, mutta olisin itse tykännyt päästä pelaamaan uudella konsolillani. Mutta tosiaan taitaa mennä ensi vuoden puolelle.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

nothing sanoi:
Ei maailma kaadu, mutta olisin itse tykännyt päästä pelaamaan uudella konsolillani. Mutta tosiaan taitaa mennä ensi vuoden puolelle.
Eikös niitä pitäisi maahantuojalle tulla jo juuri ennen joulua?
Ja voit sinä varmasti pelailla esim WiiPlayta ja WiiSportsia, noin niinkuin lämmittelyksi, ihan ilman komponenttiakin.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Jakke^ sanoi:
Eikös niitä pitäisi maahantuojalle tulla jo juuri ennen joulua?
Ja voit sinä varmasti pelailla esim WiiPlayta ja WiiSportsia, noin niinkuin lämmittelyksi, ihan ilman komponenttiakin.

Juu maahantuojalle juuri ennen joulua meinannee suurimmalla todennäköisyydellä sitä, että vuoden alussa löytyy kaupoista.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Jakke^ sanoi:
Kieltämättä ongelma on suurempi kuin aiemmin, en sitä väittänytkään. Taulutelevision omistajille tämä kieltämättä voi olla aika kiusallista, mutta ei se maailma siihen kaadu? vai kaatuuko?
Ei putkitelkullakaan komposiittia kestä katsella. RGB-kaapeli tuo niin ison laadullisen eron kuvaan, ettei sitä kokeiltua enää mielellään taaksepäin palaa. Millään tavalla johtojen puutetta ei kyllä voi puolustella.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

No nyt kun Radikuksen linkin katsoi, niin voi vihdoin varmistua ettei se ero niin käsittämättömän hirveä ole. Toivottavasti kukaan teistä ('en pelaa Zeldaa ennen kaapelia' -porukasta) ei sitten ole puolustellut sekuntiakaan Nintnedon raudan vanhanaikaisuutta, kerran grafiikka on näin tärkeää. Muistan kyllä kun jouduin pelaamaan komposiitilla Cubella jonkin aikaa ja kun lopulta va ihtoi RGB:hen, niin kyllähän sen eron huomaisi - mutta ero on huomattavasti pienempi kuin esim VHS vs. DVD.

Sama peli siinä kuitenkin pyörii oli käytössä mikä kaapeli tahansa.

Ja silti, olen samaa mieltä että on erittäinkin perseestä ettei kaapelia saa heti.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Linkitys sanoi:
No nyt kun Radikuksen linkin katsoi, niin voi vihdoin varmistua ettei se ero niin käsittämättömän hirveä ole. Toivottavasti kukaan teistä ('en pelaa Zeldaa ennen kaapelia' -porukasta) ei sitten ole puolustellut sekuntiakaan Nintnedon raudan vanhanaikaisuutta, kerran grafiikka on näin tärkeää. Muistan kyllä kun jouduin pelaamaan komposiitilla Cubella jonkin aikaa ja kun lopulta va ihtoi RGB:hen, niin kyllähän sen eron huomaisi - mutta ero on huomattavasti pienempi kuin esim VHS vs. DVD.

Sama peli siinä kuitenkin pyörii oli käytössä mikä kaapeli tahansa.

Ja silti, olen samaa mieltä että on erittäinkin perseestä ettei kaapelia saa heti.
Nuo pienet kuvat eivät kerro totuutta.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Täh, noissahan on ihan järkyttävä ero? Kaikki yksityiskohdat puuttuu täysin komposiittikuvasta (esim. köyden viivat jne.).

Kuvittele vielä kuva esim. 100" kokoon, Jesus Christ my EYES.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Radikus, pelasin nimenomaan 110" projetkorilla komposiitilla. Kyllä pystyi pelaamaan. Ja kyllähän niissä ero on, jokainenhan sen huomaa. Ei tuota kuitenkaan mitään ongelmaa pelata ilman komponenttia minulle.

Hex, ne näyttävät eron komposiitin ja komponentin välillä. Tottakai liikkuva kuva näyttää erilaiselta jne mutta eivät nuo kuvat mitään valetta ole.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Taitaa olla vaan niin harvinaisen paska projektori että se sössii komponenttikuvankin aivan päin helvettiä.

Normaalisti ero on kuin yöllä ja päivällä.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

Päädyin täss just itse siihen, että tuhlaan parikyt euroo liikaa ostamalla suoraan kaupasta Wii Playn ja nunchukin (ovh hinnat jeejee), koska kun on kaverit tulossa ensi viikon viikonloppuna käymään ei kehtaa näyttää komposhittikuvaa.

Eli modaan mukana tulevan komposhittikaapelin komponenttikaapeliksi. Esim:

http://nfggames.com/wiki/doku.php?id=av:wii_multi_av_pinout

Ei muuta kuin jonkin elektroniikkaliikkeen tai rautakaupan kautta, ja komponentiksi mukana tuleva adapteri. Sama ostaa sitten kohta (tulee varmaan tosi nopsaa, kysyntä on hirveä tällä hetkellä maailmalla) se jonkun 3rd partyn Wii komponenttiadapteri, joka maksaa kympin pari eikä tuota AMO:n kiskurihintaa.
 
Vastaus: Mistä Wiin komponenttikaapeli mahd.nopeasti?

ewert sanoi:
http://nfggames.com/wiki/doku.php?id=av:wii_multi_av_pinout

Ei muuta kuin jonkin elektroniikkaliikkeen tai rautakaupan kautta, ja komponentiksi mukana tuleva adapteri. Sama ostaa sitten kohta (tulee varmaan tosi nopsaa, kysyntä on hirveä tällä hetkellä maailmalla) se jonkun 3rd partyn Wii komponenttiadapteri, joka maksaa kympin pari eikä tuota AMO:n kiskurihintaa.

that's the spirit. Tosimiehet vääntää kaapelinsa ihan itte eikä maksa aivan vtullista hintaa johdosta. Komponenttikaapeli on helppo väsätä ja jokainen osaa semmoisen tehdä. Itse tässä odottelen kädet ristissä jospa joku antaisi RGB pinoutin pal-wiihin, mutta jos ei semmosta tule otan duunista skoopin himaan ja otan itse selvää RGB pinoutin ja teen itse kaapelin. Helppoa kuin lapsen lyöminen.
 
Ylös Bottom