Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä arvostat pelikoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pelejä voi pelata puuceelläkin. Itse ostin PS2:sen sen takia että joskus on kiva vaan nakata peli sisään ja pelata, ilman että saa olla huolissaan missä kohti kone paskoo alleen.

Ja mulla oli yks syy myöskin se että PS2:sen ostoon se että siihen sai modin helposti. Xbox nyt alkaa heti kiihottaa kun siihen modi tulee..tosin se on vielä stanan kallis..

Ps2:sen ohjain on tosin parasta antia koko laitteessa verratuna PC:hen, kun dvd-toistokin on välillä yhtä huono ku faija mitron jutut...

Joten mun lista on varmaankin:

1. Pelit
2. Yleinen helppous verrattuna PC
3. Muut ominaisuudet kuten DVD
4. Ohjaus, vrt. PC:n näppis ja hiiri -> THPS aika perseestä..
5. Modi & hinta..

Itse en arvosta pelikoneessa sen herättämiä assosiaatioita, markkinoituja mielikuvia. En myöskään arvosta pelikoneen valmistaneen firman taloudellista tilaa ja menestymistä markkinoilla. Ehei, nämä suljen rationaalisen tarkastelun ulkopuolelle.

Arvostan kokemuksia. Itsekoettuja hienoja vapaa-ajan hetkia laitteen äärellä. Nämä jaan karkeasti sosiaalisiin ja yksilöllisiin hetkiin. Sosiaaliset hienot hetket syntyvät kavereiden kanssa pelaamisessa, kunnon taisteluita ja hävinneen osapuolen harmitusta. Tälläisistä omasta mielestäni ehdoton ykkönen on Halo jaetun ruudun nelinpelineen. Myös PS2:sen GTA3, GT3 ja NHL2002 ovat loistaneet näiden sosiaalisten hetkien keskipisteenä. Hauskaa on ollut.

Yksilöllisistä hienoista pelikokemuksista, joita hakataan yön pimeinä tunteina, ja joita muistelee lämmöllä vielä vuosienkin päästä, itselleni parhaimmat pelikokemukset ovat tarjonneet PC:n seikkailupelit, uudemmista mainittakoon hieno Gabriel Knight 3, ja Dreamcastin todella kauniit Shenmuet.

Gamecubea en vielä arvosta. Se ei ole tarjonnut minulle vielä mitään, mutta laitteella ei ole muuta kuin voitettavaa.

Flametusterveisin, Timo

No PS2 hype sai mut niin sekaisin, että siks PS2:sen ostin.
Tulevaisuudella, peleillä, tehoilla ja hinnalla ei ollut siinä vaiheessa mitään väliä. En ole mitään muutakuin katunut ostosta sen jälkeen.

No ei... Tossa järjästyksessähän ne tulee:

Tulevaisuus
Pelit
Tehot
Hinta

Ja vaikka PS2, XBox ja GC olisivatkin tulleet samaan aikaan niin silti olisin ostanut PS2:sen.

ÖÖÖÖÖ se menee tässä järjestyksessä:

1.pelit
2.pelit
3.pelit
4.pelit
5.pelit
6.teho
7.tulevaisuuden näkymät (ehheh ostin vuosi sitten DC:n):o
8.pelit
9.pelit
10.pelit

Propsit PS2:lle, DC:lle ja GBA:lle!!!
he ja tietysti SHAKIRALLE!!!!!

- Hinta
DC oli sopivan hintainen, kun ostin ja GC nayttaa juuri ha juuri sopivan hintahaarukkaani.

Ulkonako
XBox naytta suhteellisen siistilta ja samoin PS2. GC nayttaa aika halvan nakoiselta. GC:n ohjaimet ovat aivan kauhean nakoiset.

Pelit
Ainakaan toistaiseksi GC:lle ja XBoxille ei ole ilmestynyt yhtaan todella kiinnostavaa pelia. Ei sellaista olisikaan voinut viela odottaa taysin uusilta konsoleilta. DC riittaa mainiosti toistaiseksi.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
On vain yksi oikea vaihtoehto: GameCube. Parhaat pelit, lyhyimmät latausajat, halvin hinta, parhaat pelit jne.

Lyhimmät latausajat, koska simppeleimmät pelit.

Sehän on lapsille nääs ;)

"Lyhimmät latausajat, koska simppeleimmät pelit.

Sehän on lapsille nääs"

Simppeli, lyhin ja lapsi? Tulee ihan sinä mieleen! Nääs nääs nääs

Oikeasti. Jotain järkeä postauksiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
"Lyhimmät latausajat, koska simppeleimmät pelit.

Sehän on lapsille nääs"

Simppeli, lyhin ja lapsi? Tulee ihan sinä mieleen! Nääs nääs nääs

Oikeasti. Jotain järkeä postauksiin.

Jos ei huumori kestä, olet väärässä paikassa :D

Ja tosta hinnasta vielä: Kyllä PS2 tulee halvemmaks, kun sillä on halvimmat pelit.

Hmm.. vai huumoria. Eikös huumori ole yleensä hauskaa? ;)

Ehkä halvemmat pelit, muttei välttämättä kauaa. Ja kyllä laadusta maksaa mielellään sen muutaman euron lisää.

Vähän offtopic, mutta Nintendo tekee kanssa PS2:n platinum-sarjan tapaisen mukavan. Joka on muuten loistavaa, sillä mielestäni PSX:lläkin tuo platinum-sarja oli parasta antia.

Hmm.. vai huumoria. Eikös huumori ole yleensä hauskaa? ;)

Ehkä halvemmat pelit, muttei välttämättä kauaa. Ja kyllä laadusta maksaa mielellään sen muutaman euron lisää.

Nimen omaan! Siksi siis PS2!

Hmm... Mitähän tuohon sanoisi? No, tulevaisuuden näkymät ovat tottakai tärkeät, mutta olemassa olevat pelit ratkaisevat tietysti ihan yhtä paljon. Ostin tänään Dreamcastin. Toukokuussa GameCube ja PS2 on jo minulla. X-Box on harkinnassa. Pitäisi saada jotain muutakin pelattavaa kuin Halo.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
peoplez : et varmaankaan ole pelanut rallisporttia xboxin padillä? se on meinaan siihen kuin tehty =) itse en ole vielä doa3:sta pelanut tai THPS, joten en voi kommentoida vielä muuhun =)

1. Pelit
2. Teho
3. Ohjain
4. Tulevaisuus
5. Hinta

njooh... 1,2 voi linkittää jotenkin toisiinsa... samoin kuin 2,5... niinkuin myös 4,1 ja myös 3 vaikuttaa 1... eli kaikki riippuu kaikesta =)

No joo itseasiassa pelasin sitä juuri tänään:)
Ja ihan ok se oli tuohon ajeluun. Mutta edelleen tappelupelit ja tämmöset ei toimi yhtään! Läski paska se ohjain on sanon minä:D

Läski paska se ohjain on sanon minä

Ilmaisit sen kieltämättä varsin rajusti, mutta niinhän asia kuitenkin on.
Muutenkin Xboxin ulkoisesta olemuksesta ja ohjaimesta paistaa ulos että suunnittelussa on nyt pyritty luomaan "seksikkään" näköinen kokonaisuus, eikä käytännöllisyyttä ti pelaajan käsiä olla ajateltu lainkaan, toisin kuin GameCuben kohdalla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tilt

Muutenkin Xboxin ulkoisesta olemuksesta ja ohjaimesta paistaa ulos että suunnittelussa on nyt pyritty luomaan "seksikkään" näköinen kokonaisuus, eikä käytännöllisyyttä ti pelaajan käsiä olla ajateltu lainkaan, toisin kuin GameCuben kohdalla.

No minun käsiä ainakin on ajateltu, myis muiden olen kuullut ja lukenut kehuvan padia (niitä paria nappia lukuunottamatta), mutta tuon padin istuvuus käteen on ihan henkilökohtainen juttu...

Minä arvostan konsolissani näitä piirteitä (tärkeysjärjestyksessa)

1. Hinta (halpa)

2. Pelit (hyviä mätkintöjä)

3. Hyvät 2d ominaisuudet (2d mätkintöjä varten)

4. Kohtalaiset 3d ominaisuudet (ei pakollinen)

Ja näiden perusteella DC on konsolini...

Älä kääntele. Faktoja tässä ei ole, on vain mielipiteitä, ja minun mielestäni PS2 on paska.-
On se nyt hieman huvittavaa, kun ensin mainostat GC:tä sen halvalla hinnalla ja sitten kun todetaan sen pelien olevan kalliimpia, niin sillä ei sitten olekaan mitään väliä :D

Enemmän sitä rahaa niihin peleihin menee kuin konsoliin, ainakin jos ei osta joka ikistä konetta joka julkaistaan.

Onko näin Outlaw, että GC:lle on mielestäsi enemmän hyviä pelejä kuin PS2:lle?

Aloitetaanpa vastaukseni tähän Threadiin pienellä tarinalla.

Noin reilu 1.5 vuotta sitten mietin, minkä pelikonsolin ostaisin itselleni. Olin taipumassa PS2:n puoleen, mutta sitten tutustuin Dreamcastiin ja ostin sen. Se vei minut mukanaan samantien. Sille on saatavilla vieläkin erittäin loistavia klassikkoja ja todella addiktiiviä pelejä. Kerrassaan mahtava laite.

Sittemmin sain hankittua PS2:n. Odotukseni eivät olleet alussa kovin korkealla kyseisen masiinan suhteen, mutta PES ja GTA3 vakuuttivat, että tälläkin laatikolle voi olla hyviä pelejä. Nythän niitä hyviä pelejä on tullut huomattavasti enemmän.

Tällä hetkellä pohdin uuden konsolin ostamista. Todennäköisesti tulen ostamaan sekä cuben että boksin. Nyt vain pitäisi päättää, että kumman ostan ensiksi. Tämän yhtälön ratkaisee konsolin pelitarjonta, joka tällä hetkellä näyttäisi olevan xboxilla ihan pikkiriikkisen verran parempi. Nyt kun hintakin laski roimasti, niin...

Yritin tässä vain sanoa, että turha niistä pelikoneiden ominaisuuksista on tapella, koska minun mielestäni pelaajan pitäisi rakasta PELEJÄ eikä KONETTA. Myönnän joskus olleeni itsekin rakastunut konsoliin, mutta nykyään intohimoni kohteena ovat pelit... ja tietysti myös naiset ;)

Ylös Bottom