ff7
ff8
ff9
ff tactics
ff chronicles ( ff IV ja chrono tirgger )
vagrant story
grandia
dragon warrior VII
lunar 1
lunar 2
chrono cross
breath of fire 3
breath of fire 4
front mission 3
legend of dragoon
blood omen
parasite eve
parasite eve 2 (ei lähellekkään edeltäjänsä veroinen)
wild arms 1
wild arms 2
valkyrie profile
star ocean second star story
legend of legaia
secret of mana
alundra
alundra 2
eternal eyes
vandal hearts 2
Pitäisi hankkia molemmat Suikodenit ja Saga frontierit
Noista peleistä sen verran, että squarenhan kaikki tuntevat ja ehkäpä enixinkin, mutta ainakin jälkimmäisen pelit voivat olla monille tuntemattomia. Japanissa erittäin hyvin myynyt Dragon warrior VII on vihdoinkin julkaistu englanniksi. Peli ei varmasti tule keräämaan yhtä suuria massoja amerikassa kuin japanissa, euroopan julkaisusta on varmaan turha edes puhua. Pelin grafiikat, menut ja yksin kertaiset tappelut tulevat varmasti ajamaan kovimmatkin fanit pois sen äärestä, ennenkuin he pääsevät sisälle tähän syvälliseen ja pitkään eepokseen. IGN taisi antaa 8.7 ja gamespot 7.7 , vedoten, että se ei vedä vertoja edeltäjilleen. Omasta mielestäni ff9 ei vedä vertoja sarjan millekkään edelliselle osalle, mutta on kuitenkin erittäin laadukas tekele. Muista Enixin peleistä Star ocean ja Valkyrie profile yllättivät erikoisuudellaan.
Yhdet ikimuistoisimmat hetket olen viettänyt Segalta käännettyjen pelien kohdalta (korjatkaa jos olen väärässä). Grandia ja molemmat Lunarit ovat ehdottomasti huippu pelejä, ehkä kokonaisuus ei loista, mutta jokaisesta löytyy jotain minkä takia niiden parissa vierähtää tovi jos toinenkin.
Valitettavasti en ole päässyt tutustumaan squaren yhteen helmeen, Xenogearssiin. Final fantasy 6 olen läpäissyt emulaattorilla, mutta olisi hyvä saada tuo myös pleikalle. Usasta en jaksaisi lähteä tilaamaan, snessillä tuo maksaisi omaisuuksia ja emulaattorit eivät kiinnosta pätkääkään. Tietysti Athologyn mukana tulisi tuo ff V, jos tilaisi usasta.