Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä konsolia?

  • Viestiketjun aloittaja Vinylic
  • Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
ja slaisser kyllä minä tiedän mitä tarkoitetaan kun puhutaan padien yhteydessä juuri tuosta digitaalisesta ohjauksesta joten ei olis tarvinnu selittää mutta kun sanoilla analoginen ja digitaalinen ei ole mitään tekemistä padien kanssa, tarkoitan siis että A- ja D-tekniikka on keksitty jo kauan ennen kuin mitään padeja oli olemassa ja se määritelmä analogisessa ei ole mikään tietty määrä arvoja niinkuin edhunter vitun viisaana kirjoitti vaan juuri tuo että mahdollisia arvoja on loputtomasti...
Ei vois kuule paskaakaan kiinnostaa, mitä jossakin insinöörimaailmassa analogisilla ja digitaalisilla laitteilla tarkoitetaan. Kyse on kuiteskin peleistä ja pelikoneista, ja ohjaimissa on AINA tarkoitettu digitaalisella ohjaimella semmosta joka rekisteröi vain kaksi eri tapausta (on & off, 1 & 0), ja analogisella taasen semmosta joka pystyy tulkitsemaan eri painallusherkkyyksiä tai kääntökulmia (olkoon niitä sitten 8 tai 256).

Ja mitenkä edes on mahdollista, jos laite ei ole kokonaan mekaaninen, että jokin vipu tai kytkin on täysin 'analoginen'. Pakkohan niitä raja-arvoja on olla joku tietty rajallinen määrä, eikä niinkään rajaton määrä niinkuin herra vitun-viisas tässä sanoo.
 
No eipä ole käsitystä analogisen tekniikan perimmäisistä ideoista, mutta DS2:n napit tunnistavat 256 eri asentoa. Olkoon se sitten digitaalista, mutta analogiseksi Sony niitä mainostaa, ja sillä nimellä niitä arkikielessä kutsutaan. Jos Neidhart olet itse niin äärettömän viisas niin laitappa joku linkki missä tätä asiaa selvitetään tarkemmin. :) No offense taken.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nemesis
Ja mitenkä edes on mahdollista, jos laite ei ole kokonaan mekaaninen, että jokin vipu tai kytkin on täysin 'analoginen'. Pakkohan niitä raja-arvoja on olla joku tietty rajallinen määrä, eikä niinkään rajaton määrä niinkuin herra vitun-viisas tässä sanoo.

Niinhän se minunkin mielestäni on, paitsi jos puhutaan vaikkapa lapiosta tai sorkkaraudasta... Niissä niitä asentoja on kyllä rajattomasti! :) Mutta nyt matsia katsomaan!
 
kysymys ei olekaan siitä voiko joku laite olla oikeasti mekaanisesti niin kehittynyt että sillä kykenee esittämään arvon kuin arvon ääripäiden välillä, sillä mikään laite ei voi tarjota sellaista tarkkuutta nykyteknologialla...mutta mitä väliä sillä on pystytäänkö koskaan edes sellaista tuotetta tekemään vaan kysymys onkin siitä tekniikasta ja siitä miten se on määritelty...matematiikassakin lasketaan ja fyysikotkin laskevat koko ajan teoreettisilla arvoilla vaikka he hyvin tietävät ettei sellainen voi ikinä olla edes mahdollinen...einsteiniakin arvostetaan, ylistetään ja ties mitä muutakin höpistään ja hänen E=mc^2 teoriaansa uskotaan vaikka sitä ei ole ikinä käytännössä toteutettu tai toisinsanoen sitä ei pystytä toteuttamaan...ja ainakin nemesiksen tekstistä huomaa ettei sälli edelleenkään tajua mitään ja tämän voi päätellä kommentista: ''Ei vois kuule paskaakaan kiinnostaa, mitä jossakin insinöörimaailmassa analogisilla ja digitaalisilla laitteilla tarkoitetaan.''...ei V6 moottori tarkoita mekaanikkojen maailmassa V5 moottoria...merkitys on täysin sama insinöörien ja ihan tavallisten ihmisten kesken...enkä muuten ole mikään insinööri...ajattelin tulla muuttamaan tuota aikaisemman kirjoitukseni sisältöä vähän siistemmäksi, koska olin aika pulteissa kirjoittaessani sitä mutta taitaa olla turhaa nyt kun nemesis meni jo lainaamaan sitä...edhunteriin kohdistuvan kommentin ei ollut tarkoitus olla noin terävä...pahoittelen
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
ja ainakin nemesiksen tekstistä huomaa ettei sälli edelleenkään tajua mitään ja tämän voi päätellä kommentista: ''Ei vois kuule paskaakaan kiinnostaa, mitä jossakin insinöörimaailmassa analogisilla ja digitaalisilla laitteilla tarkoitetaan.''...ei V6 moottori tarkoita mekaanikkojen maailmassa V5 moottoria...merkitys on täysin sama insinöörien ja ihan tavallisten ihmisten kesken...
Ensinnäkin saa miettiä, miksi ihmeessä on pulteissa jostakin täysin triviaalista väittelystä, jota vieläpä käydään interwebissä.

Toiseksi, en ymmärrä kommenttiasi, että en tajua mitään. Tajuan moniakin asioita ;) Mutta kuitenkin, koko viestini tarkoitus oli vain se, että videopelikonsoliviihdykemaailmassa analogisilla napeilla tarkoitetaan sitä, että ne pystyvät tunnistamaan enemmän kuin vain on ja off -asennot, kun taas digitaalisilla vastaavilla tarkoitetaan semmosia, jotka toimivat vain tällä on & off -periaatteella. Ja sillä selevä. Ei muuta.

Capiche?
 
". Siis itselle XboX ei ole vaihtoehto ainoastaan sen takia etten pysty mitenkään käyttämään sitä isoa mötikkää josta en ylety edes kaikkiin nappeihin. Joten on sillä ohjaimella merkitystä."

hmm... mun serkkupoika käväs tänää täällä ja pelas xboxia... se sano että padi on hyvä, vaikka se näyttikin aika hassulta sen kädessä... Mutta kyllä se rallisporttia pelaili ihan innoissaan...

T:wombut
ps. aijoo... unohtuko sanoa että hän on 7v poika =))

pss. itseasiassa tämä ei todista mitenkään että olisit väärässä, koska miten voisit olla väärässä omasta mielipiteestä... tarkoitin vain sitä että kyllä nuoretkin pystyvät pelaamaan normaali padillä, niin on se kumma jos hiukan isommat ei ylety nappeihin... noh...
 
itse voin sanoa tuosta ohjaimesta että "pienikätiselle" varsinkin pitkät pelisessiot käy voimille, huomaa PGR:ää pelatessa oikean käden kipeytyvän erittäin helposti kun joutuu koko ajan pitämään liipasinta pohjassa, vaihtoehtona olisi oikeanpuoleinen tatti mutta ei se anna oikeanlaista tuntumaa. Eli xboxin ohjain sopii käteen mutta se rasittää käsiä paljon enemmän mitä esim. DS2 tai GC ohjain.
 
Eiköhän tästä Xbox ohjainjutusta ole jo heitetty ihan riittävästi läppää. Jotkut inhoavat, jotkut eivät tykkää ja jotkut menettelevät sen kanssa ;)

Tapelkaa mielummin vaikka peleistä, niiden paremmuuksistahan voi esittää ihan oikeita faktoja! :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LareM



No enpä nyt niin sanois, koska PC:lle pelit kuitenkin maksaa vähemmän ja PC:llä voi myös tehdä paljon muuta... Itse omistan sekä PC:n että PS2:sen ja olen kyllä laskeskellut että PC on tullut reilusti halvemmaksi.. PS2 nimittäin on maksanu DVD-leffat pois jätettynä noin 7000-8000mk (Ne mukaan ja lähennytään 11000mk). Koneeseen on mennyt myös reilut 7000, mutta siihen on ostettu paljon muutaki kuin peleihin liittyvää..
Ja PC on kyllä mielestäni ehdottomasti paras "pelikone" räiskintäpeleihin.. Valikoima on laaja eikä hiirtä ei voita mikään ohjain. .
Itse olen vannoutunut PS2:sen käyttäjä,mutta sinun kannattaa vain panostaa PC:seen.

Itse myös laskeskelin tuossa että PC on kyllä tullut paljon paljon kalliimaksi kuin PS2 tai mikään muu konsoli yhteensä mitä minun hyllystäni löytyy :D

Pelkästään jo eräs ohjelma on tullut maksamaan PC:lle 3800 , että näin se homma etenee.. ja sitten osat koneeseen noin 2500 sitten lukuisat ohjelmat ainakin n.1500... eli voisi sanoa että kallista on jos PC:llä tekee muutakin kuin pelaa , esim. kuten minun tapauksessa 3d mallien editointi / rakentaminen.

Mutta jos palataan alun topicciin , niin kyllä se PC on paras jos toiminta pelejä varsinkin FPS pelejä etsii. Vaikka konsolina ehkäpä PS2 tai XBox , NGC:lle tulee myös muutamia action pelejä, ja tulevaisuudessa varmasti näemme monia nimikkeitä mistä me emme viellä tiedä ( ihanko totta :rolleyes: ) , mutta eiköhän ainakin tällähetkellä Sonyn ja Microsoftin konsolit vie voiton Nintendosta sillä osa alueella...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart

1. ne napit ei ole analogisia jos ne tunnistaa vain sen 256 vaihtoehtoa...analogisessa tekniikassa niitä mahdollisuuksia on rajattomasti ääripäiden välillä...ja jos niissä napeissa on ne 256 eri mahdollisuutta ni se on toteutettu digitaalitekniikan avulla...

2. Edhunterille sen verran et sulla ei ainakaan ole mitään käsitystä analogisesta elektroniikasta meinaa tollasia määritelmiä ei ole vaan jos ratti on oikeasti analoginen niin siinä ei ole mitään rajoituksia kuinka tarkkaan sitä voi kääntää...se ratti saattaa tunnistaa vaikka 2 000 000 asentoa äärivasemmalta äärioikealle ja se varmasti riittää mutta se ei tee siitä ratista oikeasti analogista...

3. ja slaisser kyllä minä tiedän mitä tarkoitetaan kun puhutaan padien yhteydessä juuri tuosta digitaalisesta ohjauksesta joten ei olis tarvinnu selittää mutta kun sanoilla analoginen ja digitaalinen ei ole mitään tekemistä padien kanssa, tarkoitan siis että A- ja D-tekniikka on keksitty jo kauan ennen kuin mitään padeja oli olemassa ja se määritelmä analogisessa ei ole mikään tietty määrä arvoja niinkuin edhunter kirjoitti vaan juuri tuo että mahdollisia arvoja on loputtomasti...
1. Niin, mutta jos se analogisuus on toteutettu digitaalitekniikalla ja myös tieto näppäimen painalluksen voimakkuudesta lähetetään eteenpäin digitaalisesti ja jos mahdollisuuksia olisi rajattomasti niin myös kaistaa tiedon lähettämissen pitäisi olla aika helvetisti, mikäli kaikki rajattomat-määrät painalluksen voimakkuuksista pitää ottaa huomioon. Silloin ei enään riitä että lähetetään pari tavun pulssi jossa kerrotaan painalluksen voimakkuus sillä siihen ei millään mahtuisi tarpeeksi dataa. Eli nuo analoginen ja digitaalinen nimitys onkin varmaan otettu mukaan selventämään noiden kahden tyypin eroja, eli useampia asentoja tunnistava on analoginen vaikka olisi toteutettu orgaanisesti ja vain kaksi asentoa tunnistava on sitten digitaalinen.

2. Okei en ole elektroniikka velho, mutta millaista on analoginen elektroniikka jossa on rajattomasti vaihtoehtoja?

3. No ilmeisesti et tiedä mitä tarkoittaa analoginen ja digitaalinen PÄDEISTÄ puhuttessa. Padeista puhuttaessa ne eivät nimittäin välttämättä tarkoita samaa kuin mitä joku yliopiston opettaja on sulle noista höpissyt. Jos padissa 256-asentoa tunnistava nappi on analoginen niin se silloin on sitten analoginen (vaikkin vain sitten sellaiseksi nimetty ja jos vain kaksi asentoa tunnistava nappi on digitaalinen niin sellainen se silloin on. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa mitä nuo kaksi asiaa tarkoittavat jossain muussa tekniikassa.

btw. meinikö pahasti puihin? jos meni niin perustelu mukaan.
 
Ylös Bottom