Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä konsolia?

  • Viestiketjun aloittaja Vinylic
  • Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan LareM



PC:llä voi myös tehdä paljon muuta...

Mua vituttaa tuo lause. Nyt puhutaan PELEISTÄ! Ei mistään muusta. Vain pelit ratkaisevat. Ja 1500 euroa on aika paljon pelikoneesta, kun GC:n, Xboxin tai PS2:n saa 200-300 eurolla.
Ja PC:tä joudut takuuvarmasti päivittämään kohtapuoliin, että pelit eivät vain nykisi! Eihän see uus näytönohjain maksakaan kuin 200 euroa. Hei, sillä hinnalla saa jo uuden konsolin.

Siis PC tulee halvemmaksi. Kyllä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa


Suosittelenkin yhdeksi tärkeäksi valintakriteeriksi juuri nämä yksinoikeuspelit.
PS2:lla näitä ovat esim. Gran Turismot, Devil May Cry pelit, Final Fantasyt...

Eivätpä tule Final Fantasyt enää yksinoikeudella Sonylle.
 
Capcom ei tee yksinoikeudella PS2:lle mitään, eli ei ole mitään syytä olettaa että Devil May Cry:n jatko ei tulisi muille konsoleille.
 
mutta onkos onimusha 2 tulossa muille konsoleille...no varmaan xboxille ainakin ja niistä FF-peleistä sen verran että kyllä ne edelleenkin kuuluu ps2:lle koska gc:lle ei ole varmistettu mitään muuta kuin se animesarjaan perustuva peli joten kyllä se siihen listaan kuuluu...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
eli luettelemasi pelit ovat FPS pelejä, ja niistä ei xboxilla tule olemaan pula. ja xboxin padi on hommaan paljon parempi kuin PS2 vastaava, ja GC:n ohjainta en ole testanut.

Myös autopelejä xboxille on tulossa paljon, tästähän kertoo jo julkaisulistalla olevat 2 huippupeliä PGR ja RSC

T:wombut

Onpa taas paljon parempi se xboxin padi, yhtä monta tattia siinä on kuin PS2:n ohjaimessa ja DualShockissa ovat vieläpä lähes kaikki napit analogisia. Vähemmän valituksia DS:stä olen kuullut kuin boxin ohjaimesta.
Tässä vaiheessa paras autopeli on kiistatta GT3 ja tulevista autopeleistä esim. V-Rally 3 tulee vain PS2:lle ja CMR3 ja TOCA tulevat molemmille koneille.

Noh, taas menee fanipoikien kiistelyksi, että kannattaa tosiaan itse ottaa selvää asioista. :)
 
"Onpa taas paljon parempi se xboxin padi, yhtä monta tattia siinä on kuin PS2:n ohjaimessa ja DualShockissa ovat vieläpä lähes kaikki napit analogisia. Vähemmän valituksia DS:stä olen kuullut kuin boxin ohjaimesta. "

hmm, vautsi... melkein kaikki napit analogisia... uskomatonta, et varmaankaan tiennyt että niin on xboxin padissäkin.

Tarkoitin että xboxin padi on paremmin suuniteltu, siis ergonomian kannalta FPS peleihin, monet onkin sanoneet että xboxin padi tehtiin Halolle, ja autopeleille. Itse en tuota allekirjoita. Noh tietysti xboxin padistä kitistään kun se on tuonut markkinoille jotain uutta ja omaperäistä (no okei, unohdetaan DC) ja yleensä noita kitinöitä tulee juuri PS2 fanbojilta. =)

jooh, ei nyt tehdä tästäkin sotaa... olen kantani tähän threadiin jo ilmaissut

T:wombut
 
Ohjain on tietty jokaisen oma asia, mutta mielestäni XboXin ohjain on huono. Siis sairaalloisen surkea. Mutta ei kannata sitä miettiä kun voi ostaa sen pienemmän jos ei iso nappaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
Tarkoitin että xboxin padi on paremmin suuniteltu, siis ergonomian kannalta FPS peleihin, monet onkin sanoneet että xboxin padi tehtiin Halolle, ja autopeleille. Itse en tuota allekirjoita. Noh tietysti xboxin padistä kitistään kun se on tuonut markkinoille jotain uutta ja omaperäistä (no okei, unohdetaan DC) ja yleensä noita kitinöitä tulee juuri PS2 fanbojilta. =)

T:wombut

Millä lailla padi on paremmin suunniteltu fps-peleihin? Jos nyt en taas aivan väärässä ole (en ihmettele jos olen), niin xboxin padissa on vain 2 olkapäänappulaa, jotka ovat juuri niitä tärkeitä, kun käyttää molempia tatteja samaan aikaan.
Olihan DS:kin innovatiivinen kahdella tatillaan ja DS2 analogisilla napeillaan. Että ei se boxin ohjain nyt kovin omaperäinen ole.
 
PS2 ohjain

ei PS2 ohjain huono FPS ohjain oo, mut ei kyl mikää superkaan.

Xboxin ohjain on sensijaan hieno. Ne tatit on just sopivii (ei sormet lipsu ja oikee sijoitus) ja kyl niit näppäimmii riittää.
En oikein osaa analysoida, mutta kyllä kaikki tutut jotka molempii on pelannu on kehunu boxin ohjainta ja sanonu sitä paremmaks FPS peleis kun PS2 ohjain (ne on verrannu lähinnä Red factioniin ja unreal tournamenttiin).
 
mun mielestä on täysin turhaa verrata kuinka sopivia padit on fps-peleihin sillä kyllä varmaan kummallakin ps2:n ja xboxin ohjaimella se pelaaminen onnistuu moitteetta ja jos on oikea genren fani ja haluaa sitä parempaa pelattavuutta niin kannattaa ostaa ihan suosiolla se hiiri ja näppis...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
"Onpa taas paljon parempi se xboxin padi, yhtä monta tattia siinä on kuin PS2:n ohjaimessa ja DualShockissa ovat vieläpä lähes kaikki napit analogisia. Vähemmän valituksia DS:stä olen kuullut kuin boxin ohjaimesta. "

hmm, vautsi... melkein kaikki napit analogisia... uskomatonta, et varmaankaan tiennyt että niin on xboxin padissäkin.

Anteeksi että puutun teidän fanipoikien kiistelyyn, mutta PS2:n kaikki näppäimet ovat analogisia paitsi Start ja Select. X-Boxissa analogisia on käsittääkseni vähemmän.
 
mistä muuten ootte ottanu selvää että ne napit on analogisia meinaa yhdessä vaiheessa joskus kauan aikaa sitten oli puhetta että ne ds2:n napit olis digitaalisia ja ne tunnistais joku yli 200 eri ''asentoa''...
 
Eikös aihe ollut "mikä konsoli kannattaa ostaa?". Yleensähän on sanottu, että konsoli on juuri niin hyvä kuin sen pelit, mutta nykyään se taitaa olla juuri niin hyvä kuin sen ohjain?

Kyllähän se ohjain vaikuttaa, mutta kyllä IMO pelit ovat todella paljon tärkeämpiä kuin ohjain. Lisäksi ainakaan minä en ole surkeaa ohjainta tavannutkaan (No NESin padi on nykyään vähän kökkö, mutta on sillä jo ikääkin ;)). Alussa DC:n padi tuntui oudolta, nykyään se on todella hyvä. DS/DS2 on aina sopinut käteen, niin myös GC:n ja Xboxin ohjaimet lyhyiden testien perusteella.

Ja kannattaa kyllä itse päättää minkä koneen ostaa, on varsin loogista että juuri Xboxin ostaneen mielestä Xbox on paras ja PS2:n ostaneen mielestä PS2. Kuka nyt mielestään huonoa konetta ostaa? Kaikki todennäköisesti ostavat sen jota parhaana (sillä hetkellä) pitävät.

Tuohon ryhmään ei kuulu ne, ketkä ostavat konsolien pelien, eivät sen konsolin, takia. Mielestäni viimeisin ryhmä on se ainoa järkevä.

Hmm, huomenna minä varmaankin selittelen taas miksi kirjoitin näin, no olkoon.
 
Lastin teorian kumoten =)

itse en usko että nykyinen xboxin padi on hyvä mäiskintä / THPS tapaisiin peleihin, koska ne napit on liian lähekkäin... odotankin controler-S koska se vie tämän mahdollisen ongelman pois...

mielestäni Radikus sanoi että pienen totuttelun jälkeen xboxin padillä pystyy varsin helposti pelata DoA3, itse en tiedä koska en ole edelleenkään testanu =)
 
Joo se S ohjain lupaisi olevan huomattavasti tuota vakiomukavaa parempi. Siis itselle XboX ei ole vaihtoehto ainoastaan sen takia etten pysty mitenkään käyttämään sitä isoa mötikkää josta en ylety edes kaikkiin nappeihin. Joten on sillä ohjaimella merkitystä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
mistä muuten ootte ottanu selvää että ne napit on analogisia meinaa yhdessä vaiheessa joskus kauan aikaa sitten oli puhetta että ne ds2:n napit olis digitaalisia ja ne tunnistais joku yli 200 eri ''asentoa''...

Heh, tuohan se analogisuuden määritelmä suurinpiirtein on! Niitä asentoja taitaa olla 256, kuten analogisissa tateissakin (per suunta tai per akseli). Sama periaate on myös esim. rateissa, että jos ne ovat mielestäsi digitaalisia tuolla perusteella niin.... :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
mistä muuten ootte ottanu selvää että ne napit on analogisia meinaa yhdessä vaiheessa joskus kauan aikaa sitten oli puhetta että ne ds2:n napit olis digitaalisia ja ne tunnistais joku yli 200 eri ''asentoa''...

Sinulla on tainnut mennä analogisuudet ja digitaalisuudet sekaisin. Onhan digitaalinen hieno sana ja kuulostaa modernimmalta mutta pädien kohdalla ainakin on niin että juuri nämä "digitaaliset"-napit tunnistavat asennot "pohjassa" ja "ylhäällä" kun taas analogiset tunnistavat nuo painalluksen voimakkuudet yms... Eli jos tatti olisi digitaalinen niin se olisi ihan sama minkä verran sitä kääntäisi sillä auto kääntyisi aina täydet (eli joko 1 tai 0), mutta kun ne ovat analogiset niin renkaat kääntyvät vain puoleen mikäli käännäät tattia vian puoleen sen liikeradasta esim. vasemmalle jne.
 
ne napit ei ole analogisia jos ne tunnistaa vain sen 256 vaihtoehtoa...analogisessa tekniikassa niitä mahdollisuuksia on rajattomasti ääripäiden välillä...ja jos niissä napeissa on ne 256 eri mahdollisuutta ni se on toteutettu digitaalitekniikan avulla...digitaalinen kellokin on pirun tarkka, mutta se on juuri niin tarkka kuin se on määritelty eli sitä voidaan aina jakaa pienempiin ja pienimpiin tarkkuuksiin esim. milli- ja mikrosekunnit...Edhunterille sen verran et sulla ei ainakaan ole mitään käsitystä analogisesta elektroniikasta meinaa tollasia määritelmiä ei ole vaan jos ratti on oikeasti analoginen niin siinä ei ole mitään rajoituksia kuinka tarkkaan sitä voi kääntää...se ratti saattaa tunnistaa vaikka 2 000 000 asentoa äärivasemmalta äärioikealle ja se varmasti riittää mutta se ei tee siitä ratista oikeasti analogista...
 
ja slaisser kyllä minä tiedän mitä tarkoitetaan kun puhutaan padien yhteydessä juuri tuosta digitaalisesta ohjauksesta joten ei olis tarvinnu selittää mutta kun sanoilla analoginen ja digitaalinen ei ole mitään tekemistä padien kanssa, tarkoitan siis että A- ja D-tekniikka on keksitty jo kauan ennen kuin mitään padeja oli olemassa ja se määritelmä analogisessa ei ole mikään tietty määrä arvoja niinkuin edhunter kirjoitti vaan juuri tuo että mahdollisia arvoja on loputtomasti...vähän sama asia kun jos esim. pelille pitää saada jonkinlaisia heijastus/peilausefektejä niin tuollaisiin asioihin on olemassa tiettyjä kaavoja jotka joku nero on joskus oivaltanut, niin tällä kertaa kun noita asioita tarvitsisi laskea pelissä niin niitä kaavoja muutettaisiin ihan muuten vaan erilaisiksi ja väitettäisiin että heijastukset/peilaukset ovat täysin samanlaisia kuin oikeastikin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom