Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mitä mieltä FilmiFINistä?

Jarmo Hänninen

New Member
Suoraa puhetta kehiin. Pistäkää kritiikkiä sivuista, arvosteluista, uutisoinnista, FAQ:sta, julkaisulistoista ja muusta vastaavasta kun henkilökohtaista palautetta ei juuri tule meille niin sivukohtaista palautetta olisi varmaan helpompi antaa ja saada.

Sana on vapaa.

Tässä myös pieni polli uutisista:
Marraskuussa KonsoliFINissä kysyttiin, mitä mieltä lukijat ovat tuoreesta elokuva- ja dvd-aiheita käsittelevästä FilmiFIN-sivulaajennuksesta. Vastauksia tuli yhteensä 475 kappaletta ja tulosten perusteella uusi sivuosio on otettu vastaan erittäin positiivisesti.

Vastanneista suurin osa, 40% pitää FilmiFINiä muiden FIN-alueiden kanssa tasaveroisena ja laajennukseen ollaan tyytyväisiä.
Toiseksi suurilukuisin määrä, 27% sivuston lukijoista pitää laajennusta todella positiivisena ja toivoisi vastaavantyylisiä laajennuksia jopa lisää.
Lähes vastaava määrä, 26% löytyi ääniä astetta kriittisempään näkökantaan, jonka mukaan FilmiFIN on toimiva sivuosio, mutta sopii heikosti konsolisivustolle.
Vahvasti hännänhuipuksi jäi 8%:n äänimäärällä optio, jonka mukaan niin sivulaajennus kuin itse sivutkin olivat huono idea.
Karkeana yhteenvetona ylivoimaisesti suurin osa, 92% lukijoista antaa laajennukselle siunauksensa ja tämä tulos lämmittää luonnollisesti ylläpidon mieltä. Kiitokset kaikille vastanneille ja hyvää itsenäisyyspäivää!

1102290127_marraskuun_kysymys.jpg
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Erittäin hyvää työtä olette kyllä tehneet. Eipä minulla ole oikeastaan mitään valittamista. Arvosteluja tulee edelleen huimaan tahtiin ja ne ovat hyviä ja asiantuntevia, ja kumma kyllä menevät lähes aina yksiin omien mieltymyksieni kanssa. Uutisointi on erittäin hyvin ajantasalla ja FilmiFINin boardilla kehkeytyvät keskustelut ovat usein mielenkiintoisimpia koko KonsoliFINin boardista. Erittäin hyvää työtä pojat ja hyvää itsenäisyyspäivää itse kullekin. :)
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Elokuva-arvostelut ja informaatiot ovat erittäin perusteellisia.Olen ehtinyt vasta raapaisemaan pintaa.Vakava runsauden pula vaivaa foorumia.Oikein hienolta paikalta vaikuttaa.
Täällä on vaikka mitä,paitsi rähinää.Pelifoorumissa harvemmin vierailen,en edes tiedä mikä on konsoli.Rähä.
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Arvosteluja on mukava ollut lukea, koska ne ovat asiantuntevia ja syvällisiä. Keskustelu foorumin puolella on ollut kiinostavaa ja asiallista. Kilpailut ja muut Oscar veikkaukset ovat mukava lisä kokonaisuuteen. Julkaisulistaa on myös tullut käytettyä moneen kertaan hyödyksi.

En oikeastaan keksi mitään negatiivista sanottavaa...tai mitään mitä pitäisi parantaa. Jatkakaa samaan malliin!
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Itseni ja muiden FilmiFINin yllisjamppojen puolesta:

Kiitoksia lämpimästä palautteesta herroille Tronix, Harwood ja Stenbuck. Tällaista on aina mukava lukea. Oli kyseessä sitten hyvää tai huonoa palautetta - molemmat kasvattavat ja siitä tiedetään ollaanko menossa oikeaan suuntaan.

Mukava myös tietää, että julkaisulistaa luetaan ja sitä on käytetty hyödyksi. Ei muuta kuin spread the word ja respecta :cool:
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Aivan loistava. Paras foorumi millä olen käynyt, sivusto on huikean ajankohtainen, koko ajan tuntuu tulevan jotain uutta. Arvostelut huippuluokkaa, nämä ja uutiset on tehty todellisella ammattitaidolla.
Kaikin puolin huippuluokkaa, ei oikeastaan mitään valittamista. :cool:
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Nyt on kyllä ihan pakko tulla avautumaan. Tähän asti olen tätä sietänyt, mutta nyt on kerrassaan pakko valaista. Oikeinkirjoituksenne imee räpylää ja syvästi. Etenkin uutisista saa bongata koko ajan typoja (siis vähintäänkin joka uutisessa on yksi typo, pahimmassa tapauksessa useampi) sun muita lapsuksia - pilkuista kirjainkömmähdyksiin. Tuntuu siltä, että uutisoija ei edes vaivaudu lukemaan kirjoittamaansa, vaan iskee uutisen kylmästi eetteriin. Eikö kukaan oikeasti lue teillä puhtaaksi yhtään mitään?

Toiveeni:

Parantakaa lukijoiden oloa kitkemällä pahimmat pikkuvirheet.

Muutoin olen kyllä oikein, oikein tyytyväinen FilmiFINin antiin.
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

The Exile sanoi:
Nyt on kyllä ihan pakko tulla avautumaan. Tähän asti olen tätä sietänyt, mutta nyt on kerrassaan pakko valaista. Oikeinkirjoituksenne imee räpylää ja syvästi. Etenkin uutisista saa bongata koko ajan typoja (siis vähintäänkin joka uutisessa on yksi typo, pahimmassa tapauksessa useampi) sun muita lapsuksia - pilkuista kirjainkömmähdyksiin. Tuntuu siltä, että uutisoija ei edes vaivaudu lukemaan kirjoittamaansa, vaan iskee uutisen kylmästi eetteriin. Eikö kukaan oikeasti lue teillä puhtaaksi yhtään mitään?

Toiveeni:

Parantakaa lukijoiden oloa kitkemällä pahimmat pikkuvirheet.

Muutoin olen kyllä oikein, oikein tyytyväinen FilmiFINin antiin.
Heh, kiitokset palautteesta.

Niin kauan kun tekstejä työstää nippu leffaharrastajia eikä esimerkiksi äidinkielen ykköspriimuksia, mukaan saattaa eksyä muutakin kuin kieliopillisia riemuvoittoja. Näitä pyritään luonnollisesti välttämään viimeiseen asti, mutta aakkosten välissä seisova puolustuslinjamme ei ole aina aukoton.

Toiveesi laitetaan korvan taakse, mutta mainitsemaasi räpylän imemistä tuskin koskaan pystymme täysin lopettamaan.
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Arvosteluista plussaa siitä että arvosteltujen leffojen skaala on ainakin tähän mennessä ollut erittäin laaja, aasialainen elokuva varsinkin on ollut hyvin esillä. Itse ehkä kaipaisin enemmän vanhojen elokuvien dvd-julkaisujen arvosteluja, mutta ymmärrän että suurin osa yleisöstä ei sitä kaipaa joten niitä ei kirjoiteta. Arvostelujen taso tuntuu myös heittelevän paljon, lähinnä häiritsee se että jos arvostelija toteaa elokuvan huonoksi niin harvemmin selitetään tarpeeksi hyvin mikä elokuvassa on huonoa.

Pienestä kritiikistä huolimatta erittäin asiallinen sivusto, jota on suurimman osan ajasta ilo lukea. thumbs up.
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

remform sanoi:
Itse ehkä kaipaisin enemmän vanhojen elokuvien dvd-julkaisujen arvosteluja, mutta ymmärrän että suurin osa yleisöstä ei sitä kaipaa joten niitä ei kirjoiteta.

Omalla kohdallani ei tuosta ole ainakaan kyse. Useimmiten nuo vanhemmat julkaisut vain sisältävät niin pirun paljon lisämateriaalia, että pelkästään niiden katsomiseen menisi ikuisuus. Tämän takia mm. Gone With the Wind:n CE, Casablancan SE ja parin muun klassikon arvostelu on jäänyt tekemättä.

Omalta kohdaltani arvostelut ovat ainakin viime aikoina keskittynyt enemmänkin eri sarjoihin, jotka tosin em. kanssa ovat yleensä niitä mammuuttimaisia arvosteltavia. Nyttenkin hyllyssä löytyisi pari mielenkiintoista sarjaa arvioitavaksi (North & South, Samurai-trilogy..), sekä jokunen dokkari (Vietnam: Television History, Auschwitz, From Earth to the Moon, jne). Unohtamatta nyt esim. Fortune Star -lafkan boksi-julkaisuja (Police Story -trilogy, OUATIC-trilogy, jne) himoitsemista arvioiksi asti.

Tosin nyt arvostelutahtia hidastaa tuolla armeijassa olo, joten minun nimikkeen kautta ei kovinkaan montaa arviota nähdä vielä puoleen vuoteen.

Arvostelujen taso tuntuu myös heittelevän paljon, lähinnä häiritsee se että jos arvostelija toteaa elokuvan huonoksi niin harvemmin selitetään tarpeeksi hyvin mikä elokuvassa on huonoa.

Tason heittely on luonnollista, etenkin, kun välillä arvostelemme niitä "helmiä", joihin kukaan ei haluaisi koskea. Ainakin allekirjoittanut pyrkii ottamaan tästä lähtien hieman selittelevämmän asenteen myös huonojen elokuvien kohdalle, mikäli sellainen taas sattuu kohalleen. Lupaamaan en pysty, sillä välillä se "miksi tämä on hyvä/huono elokuva"-selittely on yllättävän vaikeaa myös hyvänkin elokuvan kohdalla.

Pienestä kritiikistä huolimatta erittäin asiallinen sivusto, jota on suurimman osan ajasta ilo lukea. thumbs up.

Kiitoksia palautteesta. Niin kritiikkiä kuin positiivista palautettakin on aina ilo lukea, etenkin, kun se on näinkin perusteltua tekstiä. Jatkakaa samaan malliin ja ylliksen hemmot pyrkivät toteuttamaan Teidän toiveitanne parhaimman mukaan.

-Pjork
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Kaiken kaikkiaan huonon elokuvan arvostelua on helpompi tehdä kuin huippuhyvän, ainakin omalla kohdalla. Ylisanoja löytyy paljon vähemmän kuin toiseen kuppiin asetettuja.. ;)

Uutuuksista kirjoittaminen kuuluu tietenkin asiaan, mutta yritämme jatkuvasti keskittyä myös vanhempiin elokuviin.
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

Sami Turunen sanoi:
Kaiken kaikkiaan huonon elokuvan arvostelua on helpompi tehdä kuin huippuhyvän, ainakin omalla kohdalla. Ylisanoja löytyy paljon vähemmän kuin toiseen kuppiin asetettuja.. ;).

Tuokin tietty totta, mutta valitettavan usein tuo saattaa muuttua vain käänteiseksi ylistykseksi ärräpäitten vilistessä joka toisen sanan välissä, ilman, että itse elokuvan huonoutta(/hyvyyttä) perustellaan mitenkään.

Tosin onhan meilla aina Ahlroth, joka osaa kirjoittaa sujuvaa ja nokkelaa tekstiä niin huonoista kuin hyvistäkin elokuvista.

-Pjork
 
Vastaus: Mitä mieltä FilmiFINistä?

remform sanoi:
Itse ehkä kaipaisin enemmän vanhojen elokuvien dvd-julkaisujen arvosteluja, mutta ymmärrän että suurin osa yleisöstä ei sitä kaipaa joten niitä ei kirjoiteta.
DVD-leffoja työstetään laidasta laitaan jokaisen arvostelijan oman maun mukaan, joten kyseessä ei ole lukijapohjainen päätös, vaan puhtaasti jokaisen revikantekijän sen hetkinen valinta arvosteltavaksi elokuvaksi. Uunituoreet julkaisut ovat luonnollisesti pääosassa ajankohtaisuutensa vuoksi, mutta vanhempia leffoja / DVD-julkaisuja ei olla unohdettu.
Itseasiassa vanhempien elokuvien (70-, 80-, ja myös 90-luvun) DVD-julkaisujen arvosteluja on tulossa loppusyksyn aikana omalta puolelta isompi nippu. Myös honkkari- ja musiikki-DVD -puolelle on luvassa edustusta.
Arvostelujen taso tuntuu myös heittelevän paljon, lähinnä häiritsee se että jos arvostelija toteaa elokuvan huonoksi niin harvemmin selitetään tarpeeksi hyvin mikä elokuvassa on huonoa.
Arvostelijoina on varsin kirjava porukka eri tyylillä ja sisältöpohjalla kirjoittavia jannuja, joten taso ei luonnollisestikaan ole vakio. Perustelutaito on sen sijaan arvostelijan tärkeimpiä ominaisuuksia, joten niin "huono" kuin "hyvä" pitää osata myös poikkileikata lukijalle, vaikkei se jokaisen elokuvan kanssa yksiselitteinen tai helposti tekstiksi puettava asia olekaan.

PS. Laita remform halutessasi muutamia esimerkkejä vaikkapa privaviestinä tulemaan. Katsotaan, minkälaisista tapauksista on kyse.
Pienestä kritiikistä huolimatta erittäin asiallinen sivusto, jota on suurimman osan ajasta ilo lukea. thumbs up.
J. Pikkaraista peesaten, peukut palautteesta. Kriittistä feedbackkia ottaa aina mielellään vastaan, kun se on näin asiallisesti pukattu esille.
 
Ylös Bottom