Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten korjata naarmuutuneet levyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wavejp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ongelma

Mulla kävi semmonen juttu että ostin eilen NHL 2002 pelin ja pelasin sitä just äsken ja kone oli videotasolla(n:20cm korkeudella maasta) ja pelasin sitä sitten niin innokkaasti että kone tippui alas puoliksi silleen että, vaan toinen reuna osui maahan. No peli pyöri pari sekunttia ihan normaalisti jonka jälkeen tilttas.

Otin pelin pois koneesta ja siinä oli täyden kierroksen kokoinen valkea naarmu jonka jälkeen peli ei enään toiminut.

Kysymys kuuluu: Onko kenelläkään käynyt samalla tavalla ja onko pelistä tullut sen jälkeen ehjää? En raaskis heittää pois päivän vanhaa peliä ja haluisin korjata sen jollain, onko mahdollista?:confused:

Siitä WipeOutista, niin että kyllä se mulla ainakin toimii. Pistin sen vielä oikeen extreme testiiin kun otin yhden vanhan PSone pelin (crash bandicoot) joka ei ennestäänkään toiminu ja heitin sen lattialle ja "hieroin" sitä siihen oikeen kunnolla. Parketti ja hiekka teki tehtävänsä ja peli oli ihan karmeen näkönen. Wipeouttia siihen ja annoin sen imeytyä niihin naarmuihin ja hankasin pois. No, pelihän toimi kun uusi.

PS. En oo töissä wipeout firmassa joten tää ei ainakaan mun tietääkseni oo mikään mainoskikka :D

Milläs osastolla Anttilasta tätä ihmeainetta löytää? Hammastahna ei toiminu kokeilin kaks kertaa SSX:n, jossa on naarmuja..

Naarmuiset levyt

Operation Flashpointissa pätkivät äänet ja levyä tarkemmin tutkailtuani huomasin siinä pari aivan pientä naarmua. Onko mitään enää tehtävissä? Lähinnä muistelen joskus kuulleeni joistain cleaning kiteistä. Onko näistä oikeasti apua, mistä saa ja mitä maksavat?

Anttilan Top Ten:stä, kun kysäisee sellaista ainetta kuin, "WIPE OUT cd repair kit" niin luulis löytyvän.

WipeOut!

Ko. ainetta myyvät Anttilat ja muut hyvinvarustetut
jälleenmyyjämme kts. www.sanura.fi

Maahantuonti ja Markkinointi:
SANURA SUOMI Oy
Kyttäläntie 8
00390 Helsinki
p. 09 5123 85 50

Juu, mutta ennenkuin ostatte tollatteita aineita niin kokeilkaa seuraavaa: Levittäkää kynttilää (steariinia) levyn pintaan, jonka jälkeen pyyhkäsette jollan paperinpalalla ylimääräiset pois, jolloin naarmuihin jää kynttilää. Toimii ainakin CD:llä...

Toi hammastahna taitaa olla sitä kusetusta.. Täytyy myöntää, että itsekkin innokkaana kokeilin cd:llä jossa oli vain pieni naarmu, mutta ei silti toiminut...

Tuloksena oli vain paha mieli.. Eihän se prkl toiminut vieläkään =)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
Anttilan Top Ten:stä, kun kysäisee sellaista ainetta kuin, "WIPE OUT cd repair kit" niin luulis löytyvän.

Tuota kyseistä ainetta ei saa anttilasta enään,se vedettiin pois myynnistä koska aine toimi todella heikosti,noin joka kymmenenteen levyyn.tämä kyseinen aine on huijausta, niin myyjät sanoivat ainakin.

Vähän asiasta toiseen.. Millä/miten itse puhdistatte levyä johon on tullut jotain likaa sormenjälkiä,pölyä,etc.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kipling
Toi hammastahna taitaa olla sitä kusetusta.. Täytyy myöntää, että itsekkin innokkaana kokeilin cd:llä jossa oli vain pieni naarmu, mutta ei silti toiminut...

Tuloksena oli vain paha mieli.. Eihän se prkl toiminut vieläkään =)

Väitän kyllä että se hammastahna tomii (ainakin yleensä..) sen kannattaa sitten antaa "vaikuttaa" aika kauan (5-15 min..) Ja se levy pitää sitten pyyhkiä jollain muulla kuin talouspaperilla. On näillä ohjeilla toiminut ainakin minulla useimmissa tapauksissa.:p

Siis kyllähän tuota Wipeout! saa edelleen Anttilasta - en tiedä missä Anttilassa olet asioinut :confused: :confused:

Aine kyllä toimii ihan OK!
jos naarmut eivät ole liian syviä eli ulottuvat tuon muovikerroksen läpi

Terveisin,
SANURA SUOMI Oy (Wipeout!in virallinen maahantuoja)
Samuli Laitinen
Tuotepäällikkö
Kyttäläntie 8
00390 Helsinki
p. 09 5123 85 50
http://www.sanura.fi

Ottaa oikeesti päähän, gta3 menee oikeestaan roskiin. jostain ihmeest tuli ihan pieni naarmu ja tilttaa 5 min välein. täytyy kehitellä hyvä selitys anttilan myyntitykeille. joo se oli jo tollanen ennen naarmuja :) menee läpi, jooo

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx

Testattu on "WIPE OUT cd repair kit" ainetta, jonka sain lähimmästä Anttilasta hintaan 150 mk kallista, mutta olen korjannut sillä kolme levyä ja korjauksen jälkeen on toimineet ne pelit moitteetta.

Ainetta laitetaan yksi tippa naarmuun riippuu tietysti naarmun koosta ja kangas palalla, mikä tuli korjaus-sarjan mukana hiotaan naarmu pois.

Kahteen levyyn minulla on tulleet naarmut niin, kun kone on heilahtanut ja silloin lukupää on tehnyt lähes ympyrän muotoisen naarmun koko levyyn. Siis koneen lukupää ei ole tarpeeksi vakaaksi rakennettu, huonompi homma.

Levyn kuin levyn saa korjattua, jos vain ei data kerros ole vioittunut tai etiketti puoli naarmuuntunut. Kannattaa ostaa, jos on tarvista!

Halvempi keino korjata levyjä on autovaha!!!
Kyllä, kyllä... Saattaa kuulostaa tyhmältä mutta olen korjannut sillä monia, monia levyjä!! Sekä kavereiden että omia... Peli sekä musiikki levyjä ja myöskin DVD-elokuvia!!! Vahan täytyy vain olla väritöntä eli ihan tavallista autojen yleis vahaa!!
Katsos vaha peittää naarmut ja näin kone pystyy lukemaan levyä!!

toistan varmaan aiempia topickeja, mutta minulla ei ole muiden kun cd-pelien kanssa ollut ongelmia. NBA-streettiin tuli levyn suuntaisia naarmuja pelatessa, ja nyt ei peli suostu enää lataamaan. Onko kukaan vastaavassa tilanteessa ottanut yhteyttä suomen sonyyn, tai muuhun vastaavaan ja saanut korvauksia? harmittaa niin penteleesti.

Tuolla Asemtunnelin Anttilassa oli Wipeout esittely pari viikkoa sitten, jolloin vein oman SSX:n "korjattavaksi" olivat kakarat saanet sen naarmutettua niin, että jymähti aina samassa kohtaa...

esittelijä heppu laittoi tuota ainetta muutaman tipan naarmujen päälle ja hankasi niin maan perusteelliseti... ja kuinka ollakaan suurimmat naarmut ikäänkuin hävisivät (tosin levystä tuli aika mattapintainen) - sitten takaisin kotiin testaamaan - eipä jämähdellyt enää! Joten voin kokemuksesta suositella! :D

munkkikahvin jälkeen oli ff6:sen levy täynnä naarmuja kun otin sen koneesta, koneen sisälle oli kaiketi päässyt sokeria hieromaan levyä, kun pelin kotelokin oli sokeria täynnä.
peli kyllä toimii hienosti eikä ongelmia ole esiintynyt.
mutta rasvan, lian ja muun sonnan
saa parhaiten pois mikrokuituliinalla. älkää väittäkö vastaan..

Minulla alkoi masiina heittää kunnon bizarre-ongelmaa TTT:n kanssa: "Please Insert a PlayStation 2 Compatible Disc". Tarkistin levyn ja ei perkele, siellä oli yksi minimaalinen pintanaarmu joka *ei* ollut levyn tunnistetietojen kohdalla ja muutenkin niin mitätön ettei vika voi olla siinä!

Onko kellään käynyt moista ja mitenköhän tästä selvittäisiin ?

Minun täytyy kyllä puolustaa hammastahnaa. Pelailin päivän vanhaa V -Rally 3:a ja kone tärähti. Peliin tuli kaksi naarmua, ne olivat noin 1mm x 1mm kokoisia, eli lähinnä neliömäisiä. En tiedä miten tuollainen naarmu voi syntyä, ilmeisesti levyn pyöriminen on lakannut ja se on painautunut johonkin tuon kokoiseeen osaan?

No, kone ei enää tunnistanut levyä, joten hain todella pehmeän kankaan ja hammastahnaa. Tämä tapa "hioi" nuo naarmut pois, samalla tosin tuli todella paljon pieniä naarmuja hiomisesta. Onneksi ne eivät kuitenkaan vaikuttaneet pelin toimimiseen, sillä lopulta sain V Rally 3:n toimimaan normaalisti.

Ja kokeilkaa omalla vastuulla, en korvaa yhtään hammastahnan hajottamaa peliä ;)

Hii-ohoi!?!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
No, kone ei enää tunnistanut levyä, joten hain todella pehmeän kankaan ja hammastahnaa. Tämä tapa "hioi" nuo naarmut pois, samalla tosin tuli todella paljon pieniä naarmuja hiomisesta.
Mikäköhän hammastahna soveltuu parhaiten levyn korjaukseen?

Ylös Bottom