Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Mie puhistan levyt joko siihen tarkoitetulla aineella, tai hammastahnalla joka on hyvä aine ainakin pienten naarmujen puhdistamiseen peli/cd/dvd-levyjen pinnoilta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Blaxor
Jooh, Mä vaan vedin sitä hammastahnaa sihen levylle ja annoin vaikuttaa ja pyyhkäsin pumpulilla pois ja vedin koneeseen niin rupes pleikkari pitämään kauheeta "tik, tik tik tik" ääntä ja levy pysähty. Kun katoin niin laaser silmä oli polttanu levyyn kauheen viivan koko levyn ympärille jonkun ihme viivan eikä sen jälkeen toiminu.

Saanko udella hammastahnan merkkiä, ettei itselle tai kellekään tutulle käy samoin? Pirkka?
 
En ole ikinä pistänyt mitään hammastahnaa enkä mitään saippuaa enkä aio pistääkkään ja pelit ovat aina toimineet.
 
Voi Voi teitä!!!
Käytätte huonoa hammastahnaa, ne joissa on rakeita valkasee hampaat huonolla tavalla!! (Hampaan pintaa poistamalla, kiillettä tuhoamalla!!)
 
Kiitos vinkeistä tosi paljon!Sain Quake 3:n toimimaan PS2:sella,joka ei aikaisemmin ollut toiminut.Laitoin koko levyn täyteen tahnaa ja pidin siinä 5 minsaa ja pesin pois.Sitten vain testaan ja kappas se alkoi toimimaan.Vihdoin saan myytyä tän pelin pois:D
 
Vastaus: Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Nostetaan tämä threadi ylös, kun on tullut aihe ajankohtaiseksi.

Eli onko tuo Wipe Out CD Repair Kit luotettava paketti levynaarmujen korjaukseen? Onko vastaavia tai parempia jo (messuhan on vanha ja Sanurankin saitti näyttäisi olevan aika hiljainen) markkinoilla?

Ei viitsisi iskeä kokoelmaansa jotain halpiskemikaaleja, joiden huomaa tuhonneen vuoden päästä pinnat...

Playn paketti hintaan 7,99£ (~11,40).
 
Vastaus: Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Viikonlopun Pohjalaisessa oli muuten juttua miten Vaasan Videofirma Makuunissa otetaan (tai on ilmeisesti otettu) kokeilukäyttöön USA:lainen vempele, jolla masiina hioo naarmut rompuista, leffoista ja peleistä huis hemmettiin. Yhden levyn hiominen maksoi muistaakseni 5 :cool:
 
Vastaus: Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Jarmo Hänninen sanoi:
Yhden levyn hiominen maksoi muistaakseni 5€ :cool:

Aika pelottava hinta. Tosin jos on joku arvokas levy kyseessä niin kyllähän sitä silloin maksaa...
 
Vastaus: Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Tonppa sanoi:
Aika pelottava hinta. Tosin jos on joku arvokas levy kyseessä niin kyllähän sitä silloin maksaa...

Aivan. Mutta tosiaan vasta kokeiluasteella tuo on. Varmaan hintakin laskee jos asiakkaita rupeaa tulemaan ovista tulvimalla sisään. Mutta mitähän sitten jos tuo hiomisjuttukaan ei levyä pelasta? Saako kuluttaja silloin rahansa takaisin :confused:
 
Vastaus: Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Sami Turunen sanoi:
Eli onko tuo Wipe Out CD Repair Kit luotettava paketti levynaarmujen korjaukseen? Onko vastaavia tai parempia jo (messuhan on vanha ja Sanurankin saitti näyttäisi olevan aika hiljainen) markkinoilla?
[/URL]

Minulla on sellainen kuva että tuota pystyi aikoinaan ostamaan USA:n Amazonista, eivätkä ostajien antamat arviot olleet kovinkaan mairittelevia. Aine oli kai vähän liiankin tuhtia.
 
Vastaus: Miten korjata naarmuutuneet levyt?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Minulla on sellainen kuva että tuota pystyi aikoinaan ostamaan USA:n Amazonista, eivätkä ostajien antamat arviot olleet kovinkaan mairittelevia. Aine oli kai vähän liiankin tuhtia.
Yleensä noissa on ollut ongelmana se, että aineella siloiteltu pinta on entistä herkempi uusille naarmuille.

Itse olen korjannut yhden ääni-CD:n hammastahna & sähköharja -menetelmällä (joku muinainen HiFI-lehti joskus kertoi asiasta). Levy jää "korjatusta" kohdasta himmeäksi ja yhden ison vekin sijaan siinä on noin miljoona pientä naarmua, mutta kaikki CD-levyjä pyörittävät laitteeni lukevat sen nyt ongelmitta.
 
Ylös Bottom