Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten Wii nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zakk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

zakk

New Member
Mulla ei ole vähään aikaan ollut WLAN:ia kotona, ja pitää nyt nähtävästi hankkia joku boksi Wii:tä varten. Kertokaapa millä bokseilla olette onnistuneesti(helposti) saaneet Wiinne kiinni nettiin, ja minkä kanssa ollut ylitsepääsemättömiä ongelmia? Tästä apua toivottavasti muillekin ketkä ovat hankinnan edessä.

Kiitoksia!

UPDATE: Kävin ostamssa TP-LINK TL-WR642G tukiaseman. Asennus kävi lähes automaattisesti, ja Wii löysi tiensä nettiin, kunhan vain vaihdoin channelin 11:sta. Täytyykin tästä ruveta Marioita lataamaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Minkä mekkisellä tukiasemalla Wii nettiin?

Täysin turhan säätämisen jälkeen Wii yhdisti nettiin täydellisesti. Itse siis käytän langatonta Zyxelin boksia. Jos ongelmia ilmenee, niin BOOTTAA boksi. Kuten Straawberry toisessa tredissä sanoi, se auttaa lähes aina, myös tässä tapauksessa. :)

ADSL: ZyXEL P-660H siltamoodissa
WLAN: ZyXEL P334W palomuuri/wlan-boksi

ja toimii kuin enkeli.

Wanha TeleHell -boksi ja Linksysin WLAN-purkki. Toimii.

Buffalon Airstation G54s ja Zyxelin Prestige 645 ADSL-boxi, hyvin toimii sekä Wii että DS.

Vastaus: Minkä merkkisellä tukiasemalla Wii nettiin?

Belkinin boksi ei toimi DS:n kanssa, toivottavasti tilanne on Wiin kanssa parempi.

Kannattaisiko jonnekin (vaikka tänne) kerätä listaa siitä mitkä purkit ovat Wiin kanssa toimineet ja mitkä eivät. Ja tietysti myös tiedot mahdollisista lisäsäädöistä joita joutui tekemään että homma pelasi. Minusta ainakin voisi olla olla mukava uutta wlan/adsl-purkkia ostaessa jos jossain olisi yksi pitkä lista laitteista jotka ihmiset ovat Wiin kanssa saaneet toimimaan (tai eivät ole saaneet).

peippo sanoi:
Buffalon Airstation G54s ja Zyxelin Prestige 645 ADSL-boxi, hyvin toimii sekä Wii että DS.

Itse ajattelin tuota Buffalon hankkia. Eikös siinä ole se "uusi" suojaus systeemi? Oliko vaikea asentaa? Kuulema tuolla systeemillä laitat laitteen kiinni ja painat päälle niin se laittaa automaattisesti kaikki perus asetukset.

Onnistuuko verkkoon meneminen pelkästään tällä: http://www.nintendo-fi.com/?file=378\
Eli kun meikäläisellä on langallinen laajakaista, niin en tarvitse mitään reititintä tämän lisäksi? Yhteys on jaettu jo kytkimen kautta xbox360:n ja toisen pc:n kanssa.

Kukaan kokeillut Applen airport expressiä? Luulisi toimivan kun ds:kin toimi "heittämällä".

D-Link DI-524 futaa hienosti. Aluksi oli ongelmia saada yhteyttä verkkoon, mutta kun muutin reitittimen käyttämän kanavan 11:ksi ongelmat loppuivat siihen.

Ei ole kuin WEP-salaus käytössä mutta tuskin täällä maalla hirveästi liikkuu jengiä joka sitä yrittäisi varta vasten hakkeroida :D

Itsellänikin tuo yllämainittu reititin, ja oli hieman ongelmia saada yhteyttä toimimaan, mutta seuraavilla asetuksilla toimi:
-kanava 9
-WEP-salaus heksamuodossa olevalla avaimella (jostain syystä ascii-avaimella tai WPA2/SPK-salauksella ei toiminut)

Hain jo Ecco the Dolphinin Virtual Consolelle, Mario 64:kin olisi kiva mutta olen aivan hiljattain pelannut sitä DS:llä niin paljon että saa odottaa myöhempää ajankohtaa. Milloinkas noiden uutis- ja sääkanavien piti alkaa toimia?

Juu, eli Linksys WRT54G -routteri toimii vallan mainiosti (ei tarvinnut tehdä muuta kun syöttää salausavain, Wii haistoi muut tiedot itse) :D Minun oli tarkoitus pitää Wii muoveissa jouluun saakka, mutta pakkohan sitä oli Wlanin toimivuutta kokeilla ;)

Minulla myös tuo D-Link DI-524 ja toimii ilman mitään ongelmia.
Wii löysi heti tuon verkon ja sitten vain salausavaimen syötti jonka jälkeen yhteys toimi hienosti.

Jumala sanoi:
Onko kukaan tilannut http://blog.fon.com/fi/?

Voisi kai tuota koittaa, kun kerta "ilmaiseksi" tarjoavat.
Vaikka tuolta hyvän tukiaseman saa niin Wiin kanssa sitä ei käsittääkseni voi käyttää. Jos liittää sen tuohon Fon:in "palveluun", niin käsittääkseni se vaatiin nettisivulla toteutetun sisäänkirjautumisen (kuten monet maksulliset verkot). Ainakin Fon:in ohjeissa mainitaan:

Open the browser and check that the FON portal opens allowing you to enter your FON username and password.

Maxx sanoi:
Vaikka tuolta hyvän tukiaseman saa niin Wiin kanssa sitä ei käsittääkseni voi käyttää.
Muutaman viikon kuluttuahan tuokin viimeistään selvinnee :)

T4iZuuni sanoi:
Itse ajattelin tuota Buffalon hankkia. Eikös siinä ole se "uusi" suojaus systeemi? Oliko vaikea asentaa? Kuulema tuolla systeemillä laitat laitteen kiinni ja painat päälle niin se laittaa automaattisesti kaikki perus asetukset.

Joo siinä on tuo AOSS -systeemi joka konffaa automaattisesti nuo salaukset kuntoon. DS:n aikoinaan konffasin sen kanssa, painetaan tukiasemasta yhtä nappia ja sitten DS hakemaan verkkoa, muuta ei tarvinnut tehdä. Wiin kanssa en muistanut edes koittaa, tuli laitettua käsin ne asetukset joka sekään ei kyllä paljoa vaadi.

Ylös Bottom