Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten Wii nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zakk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Minkä merkkisellä tukiasemalla Wii nettiin?

Eli nyt Wii:n internet yhteys pelaa hienosti Nintendon Wi-FI USB connectorilla, mutta kun kaikkia mörköjä ja menninkäisiä on maailma pullollaan, niin tuo tietoturva huolettaa. Olen melko pihalla langattoman verkon tietoturvakeinoista eli onkohan tässä laitteessa yhteys salattu koneiden välillä, vaiko kaikkien vapaasti hyödynnettävissä? Onko palomuurini mahd. ainoa keino tällä hetkellä estää luvatonta käyttöä tai ainakin tunkeutumista koneelleni? Toivottavasti ei mene hirveästi aiheen ohi...

Se toimii vain Nintendon laitteiden kanssa, joten turvallisuus pitäisi olla ookoo siltä osin.

reptail sanoi:
Minulla myös tuo D-Link DI-524 ja toimii ilman mitään ongelmia.
Wii löysi heti tuon verkon ja sitten vain salausavaimen syötti jonka jälkeen yhteys toimi hienosti.

Sama täällä.

Kertokaas nyt miten saan tuon wiin nettiin ? mulla ei oo langatonta verkkoyhteyttä...eli mitä kaikkee ny pitää oikein ostaa ?

Wii_Hii sanoi:
Kertokaas nyt miten saan tuon wiin nettiin ? mulla ei oo langatonta verkkoyhteyttä...eli mitä kaikkee ny pitää oikein ostaa ?
Ostat joko Wlan-tukiaseman tai sitten Nintendon USB-connectorin.
Tai sitten on vielä kolmas vaihtoehto ja odotat, että nintendo tuo markkinoille USB-sovittimen millä saat Wiisi verkkokaapelin kautta nettiin.

Belkinillä mentiin tänään heittämällä nettiin. Muutenkin varsin hyvä reititin; ei ole tarvinnut kahden vuoden aikana bootata kertaakaan.

Jumala sanoi:
Onko kukaan tilannut http://blog.fon.com/fi/?
Voisi kai tuota koittaa, kun kerta "ilmaiseksi" tarjoavat.
Itselläni on tuollainen, ehdin tilata sen ryöstöhintaan (5) ennenkuin alkoivat tarjota sitä pohjoismaihin ilmaiseksi. Kylläpä harmittaa...

Mutta pitäisi toimia. Tuossa idea on sellainen, että se tarjoaa kaksi yhteyttä, privaatin ja julkisen. Julkiseen vaaditaan sisäänkirjautuminen web-sivulla, ja ilman tätä loginia ei pääse minnekään. Tällä kontrolloidaan sitä, että vain FON-yhteisön jäsenet tai muut alienit voivat käyttää verkkoyhteyttä, jota tarjoat. Tämän yhteyden käytettävissä olevaa kaistaa voi rajoittaa.

Privaatti sen sijaan toimii ihan kuin mikä tahansa WLAN-purkki. Itselläni ei ole tosin toiminut ihan ongelmattomasti, koska käytän ADSL-modeemissa siltaavaa yhteyttä, jolloin IP-numerot haetaan yhteydentarjoajan DHCP-serveriltä, ja nämä kontrolliviestit eivät tunnu jostain syystä pääsevän perille asti. Onneksi Wii seisoo kahdenkymmenen sentin päässä mun toisesta WLAN-purkista (täytyyhän sitä nyt aikuisella miehellä langattomia verkkoja olla...)

ZyXELin G-570S WLAN-purnukka ja sen jatkona ZyXELin Prestige 645R-A1 reititin. Suurin ongelma oli löytää Wiin MAC-osoitetiedot, jotta menee WLANin MAC-filtteristä läpi. Muille asian kanssa tappeleville kyseinen osoite löytyy "console information"-kohdasta.

Oma Netgear meni ihan kiltisti salausten kanssa kanavalla 11 toimiman Wiin kanssa.

jryi sanoi:
Itselläni on tuollainen, ehdin tilata sen ryöstöhintaan (5) ennenkuin alkoivat tarjota sitä pohjoismaihin ilmaiseksi. Kylläpä harmittaa...

Mutta pitäisi toimia. Tuossa idea on sellainen, että se tarjoaa kaksi yhteyttä, privaatin ja julkisen. Julkiseen vaaditaan sisäänkirjautuminen web-sivulla, ja ilman tätä loginia ei pääse minnekään. Tällä kontrolloidaan sitä, että vain FON-yhteisön jäsenet tai muut alienit voivat käyttää verkkoyhteyttä, jota tarjoat. Tämän yhteyden käytettävissä olevaa kaistaa voi rajoittaa.

Privaatti sen sijaan toimii ihan kuin mikä tahansa WLAN-purkki. Itselläni ei ole tosin toiminut ihan ongelmattomasti, koska käytän ADSL-modeemissa siltaavaa yhteyttä, jolloin IP-numerot haetaan yhteydentarjoajan DHCP-serveriltä, ja nämä kontrolliviestit eivät tunnu jostain syystä pääsevän perille asti. Onneksi Wii seisoo kahdenkymmenen sentin päässä mun toisesta WLAN-purkista (täytyyhän sitä nyt aikuisella miehellä langattomia verkkoja olla...)

Eli siis kannattaako tuo reititin tilata? ja onko varma ettei tule mitään lisämaksuja?? Ja toimiiko varmasti Wiin kanssa? Entäs kun minulla on kaapelimodeemi?

jesse1224 sanoi:
Eli siis kannattaako tuo reititin tilata?
Tämä on aina kovin henkilökohtainen kysymys, ja voin vain arvata, mikä tilanne on kenenkin kohdalla. Ainakin kannattaa ottaa huomioon seuraavat seikat päätöstä tehdässä:
  • reititin ei maksa mitään, hinta-laatu-suhteen kanssa ei pitäisi olla siis ongelmaa
  • purkki on äärimmäisen peruskauraa. Toisaalta tämä tarkoittaa, että tumpelompikin käyttäjä saa sen toimimaan aika lailla heittämällä, mutta toisaalta hakkerimpi ei saa sitä konffattua joka solmulle, mitä mieleen tulee.
  • halpa hinta ei tule ilmaiseksi: tilaaja sitoutuu pitämään tuota päällä vuoden, jotta FON-verkko laajenisi
  • toisaalta tämä laajeneva verkko tarkoittaa sitä, että omilla kannettavilla laitteilla (ei Wii) pääsee myös muiden FON-tukiasemien kautta verkkoon. Tällä on merkitystä, jos läppäri, PSP tai WLANilla varustettu puhelin on tulossa hankintaan.
  • tukiasema on ihan älyttömän pieni, ulkomitat ilman johtoja ja antenneja ovat 100x75x25mm. Mahtuu pieneen tilaan ja on kiinnitettävissä seinään.
  • kuuluvuus tuntuu olevan ihan hyvä
Tässä vielä vertailun vuoksi kuva DS litesta, Fonerasta ja PSP:stä vierekkäin:
1166738192.jpg

Halvemmalla ei vastaavaa oikein löydä mistään, joten jos karvalakkimalli kelpaa, niin mikä ettei. Jos ainoa käyttöni olisi Wii, eikä tukiasemaa vanhastaan löytyisi, niin kyllä tuota pitäisin varteenotettavana vaihtoehtona.

Kannattaa lukea tarkempaa kuvausta FONin omilta sivuilta: http://www.fon.com

Isoin kysymys lienee, että haluaako olla osa yhteisöä. Itse en olisi enää kolmatta WLAN-tukiasemaa 78 neliön kolmiooni tarvinnut, mutta idea kuulosti niin herttaiselta, että halusin osallistua siksi. Ja olihan tuo laite halpa.

South Park -tyylinen videopätkä kertonee jotain FONin toiminta-ajatuksesta:
http://en.fon.com/info/video.php

ja onko varma ettei tule mitään lisämaksuja??
Jos tarkoitat lisämaksuilla toimituskuluja, niin ei ole varma. Itselleni tuohon kiskurimaisen 5 euron päälle tuli kympin postituskulut, mutta silti hinta jäi ihan kohtuulliseksi. En tiedä, miten noiden toimituskulujen laita on tämän kampanjan aikana. Uskoisin, että ne joutuu yhä maksamaan.

Noin muuten laite on omasi heti, kun olet sen UPS:n kuriirilta vastaanottanut, eli mitään vuokria tai muita ei tarvitse maksella.

Ja toimiiko varmasti Wiin kanssa?
Olihan tätä pakko kokeilla vielä, kun aloit painostaa. Vastaus on: kyllä. Kokeilin vielä varmuuden vuoksi PSP:llä, jolla aiemmin oli ongelmia, ja ne ongelmat eivät olleet poistuneet. Läppäreitäni en jaksanut alkaa kenkiä käyntiin, kun kysymys oli kuitenkin Wiin toiminnasta. Nintendo on ilmeisesti onnistunut tekemään tämän(kin) oikein.

Entäs kun minulla on kaapelimodeemi?
Jos sinulla on kaapelimodeemipurkki, jossa on vapaa ethernet-portti, niin toimii. Fonera isketään vain standardi RJ-45:llä kiinni motukkaan, rekisteröidään se ja johan toimii. Tähän rekisteröintiin tarvitaan tietokone joka puhuu WLANia.

Ja kerrotaan nyt vielä sekin, että kokeilua lukuunottamatta käytän Wiin netti-yhteyteen Buffalon AirStation G54 -purnukkaa, josta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Hyvin toimii Airport Express. Heksasalasanaa sai tosin Macista vähän etsiä.

Ciscon Aironet 1200-sarjalainen toimii kuin unelma. WPA/SPK-salauksella kiinni ja menoksi.
Tarkempi malli oli siis Cisco 1231g

ZyXEL Prestige 660HW-D1, langaton yhteys lähti pelittämään laakista. Syötin verkon nimen ja salasanan koneelle ja nyt se tuolla itseään päivittää.

Henkilökohtaisesti vähän hirvittää lukea eri paikoista miten porukka on ratkaissut yhteysongelmat kylmästi resetoimalla ADSL-purkit oletusasetuksille. Kuinkahan moni pelaa nyt Wiillä onnellisena ja jakaa samalla verkkonsa salaamattomana muidenkin käyttöön?

jryi sanoi:
...Ja kerrotaan nyt vielä sekin, että kokeilua lukuunottamatta käytän Wiin netti-yhteyteen Buffalon AirStation G54 -purnukkaa, josta minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa.

Siis, ensinnäkin olen rekisteröitynyt tänne vain sen takia että saisin Wiini netin toimimaan.
Toiseksi minulla juuti tuo reititin (Buffalon AirStation G54s) joka on tässä ongelma.
Kolmanneksi, en tiedä paljoakaan reitittimien saloista, mutta yritystä on ainakin ollut.

Eli, kun etsin Wiillä reitittimiä, kun Buffalon AOSS-haku (painoin punaista nappia) on päällä, niin Wii löytää yhteyden. Sen jälkeen se vielä väittää, että yhteys on salattu ja vaatii salasanaa. En laita mitään (koska WEP-key on salainen kun AOSS on päällä...), vaan menen eteenpäin ja testi yhteyden jälkeen Wii valittaa, ettei pääse nettiin.

Kun yhteyden ottaa AOSS suoja päällä, niin kaikki on muuten samaa, mutta SSID:n kohdalla on Buffalon oikea SSID eikä ESSID-AOSS, kuten se oli ensimmäisesä yhteyden yrityksessä.

Molemmissa on ollut Auto IP päällä.

Tässä on varmasti joku pieni, typerä juttu, jota en tiedä, ja jonka takia en saa nettiyhteyttä Wiihini.

Big sanoi:
Onhan tuo AOSS melko vekkuli ominaisuus, mutta yleensä kuitenkin parhaan tuloksen saa kun itse alustapitäen konffii noi hommat kuntoon. Silloin myöskin helmpompi alkaa selvittämään ongelmaa, jos joku mättää.

Jakke^ sanoi:
Onhan tuo AOSS melko vekkuli ominaisuus, mutta yleensä kuitenkin parhaan tuloksen saa kun itse alustapitäen konffii noi hommat kuntoon. Silloin myöskin helmpompi alkaa selvittämään ongelmaa, jos joku mättää.

Nyt ongelmana on kuitenkin saada netti toimimaan, kun AOSS on päällä. Olen koittanut omillakin asetuksilla saada toimimaan -huonolla menestyksellä. Nyt tarvitsen lähinnä ohjaita miten asetukset laitetaan. Onhan se mahdollista jos konffii asiat itse kuntoon samaan aikaan kun AOSS on päällä? Ammattitaitoa ei tästä talosta löydy, joten ohjeita siis kaipailisin...

Näyttää olevan laajempi lista kuin DSllä, sillä Belkin toimii! :)

Semmoista vaan ihmettelin, että miten Wii löysi Wlan -verkkoni SSID:n, vaikka sen piti olla "salainen"? Ei kai tuolla mitään väliä ole, mutta ihmetyttää vähän :confused:

jryi sanoi:
Jos tarkoitat lisämaksuilla toimituskuluja, niin ei ole varma. Itselleni tuohon kiskurimaisen 5 euron päälle tuli kympin postituskulut, mutta silti hinta jäi ihan kohtuulliseksi. En tiedä, miten noiden toimituskulujen laita on tämän kampanjan aikana. Uskoisin, että ne joutuu yhä maksamaan.
Testasin. Ei joudu maksamaan yhtikäs mitään. Vekotin ostoskoriin ja checkout, ja edessä on rivi:

Shipping Costs: 0.00

Ylös Bottom