Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten Wii nettiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zakk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Miten Wii nettiin?

mikset hanki ilmaista ;)
wippies.fi

Minulla on aina erittäin suuret epäilykset kaikesta "ilmaisesta" Mikä tässä on porsaanreikä? Onko tuo laite laadukas? Tai edes semi-laadukas, ja miten on toiminut Wiillä?

Saatanpa pistää tilaukseenkin, tosin eipä nuo paljoa maksa kaupassakaan.

Minulla on aina erittäin suuret epäilykset kaikesta "ilmaisesta" Mikä tässä on porsaanreikä? Onko tuo laite laadukas? Tai edes semi-laadukas, ja miten on toiminut Wiillä?

Saatanpa pistää tilaukseenkin, tosin eipä nuo paljoa maksa kaupassakaan.

Foorumeilla ainakin porukka valittaa, että ominaisuuksia puuttuu. Siis ominaisuuksia, jotka löytyvät kaikista laitteista nykyisin.

http://forum.wippies.com/index.php/board,17.0.html

Eli saat ilmaisen mutta olet sidottu käyttämään sitä seuraavat 12kk etkä saa edes kaikkia ominaisuuksia, jotka saisit ihan ostamalla "vastaavan" laitteen kaupasta.

Foorumeilla ainakin porukka valittaa, että ominaisuuksia puuttuu. Siis ominaisuuksia, jotka löytyvät kaikista laitteista nykyisin.

http://forum.wippies.com/index.php/board,17.0.html

Eli saat ilmaisen mutta olet sidottu käyttämään sitä seuraavat 12kk etkä saa edes kaikkia ominaisuuksia, jotka saisit ihan ostamalla "vastaavan" laitteen kaupasta.

Joo, jotain tämmöistä mä arvelinkin. Ei kiitos.

Mitä ominaisuuksia langattomassa tukiasemasas pitäisi olla? MAC-suodatus, Nimen peitto ja salaus löytyy varmasti laitteesta kuin laitteesta.

Wii Werkkoon Mökiltä -tutorial by Seinfold

Jos kesällä mökillä pelatessa tuntuu, että Mii Channelin tarjontaa pitäs päästä tsegaan tai lataan uusimmat C64 pelit virtual consolesta, ni koneen saa verkkoon myös Nokian N95 luurin kanssa.

Tarvitset N95:een Joikuspot nimisen appsin.. (ilmainen) Sillä sitten teet puhelimestasi WLAN tukiaseman ja ei muuta kuin WII verkkoon!

Jos kesällä mökillä pelatessa tuntuu, että Mii Channelin tarjontaa pitäs päästä tsegaan tai lataan uusimmat C64 pelit virtual consolesta, ni koneen saa verkkoon myös Nokian N95 luurin kanssa.

Tarvitset N95:een Joikuspot nimisen appsin.. (ilmainen) Sillä sitten teet puhelimestasi WLAN tukiaseman ja ei muuta kuin WII verkkoon!

Ei perhana tuohan vaikuttaa näppärältä idealta, saa kaverinkin läppärin verkkoon ilman bluetooth/nokia software asennuksia... pitääpä testata

Hieno sovellus. Vielä kun saataisiin WLAN yhteyksiä tukematon kännykkä liittymään WLAN-verkkooon.

Tuo mökillä wii kanavoiden tsekkailu menee kyllä jo aika arveluttavaksi toiminnaksi :o.

onko langattomissa reittimissä mahdollista laittaa myös langallisesti nettiin kun ajattelin että wii menisi langattomasti ja xbox langalla?

onko langattomissa reittimissä mahdollista laittaa myös langallisesti nettiin kun ajattelin että wii menisi langattomasti ja xbox langalla?

Lähes aina noissa langattomissa reitittimissä on jokunen lankaverkkopaikka (tyypillisesti 4) joihin saa jokusen lankaverkkoa käyttävän laitteen kiinni (minulla printteri ja 1 tietokone kiinni langalla A-linkin reititintukiasemassa, ja loput koneet ja Wii langattomasti).

Toki on myös olemassa kotikäyttöönkin myytäviä langattomia tukiasemia (huom, ne ovat yleensä tosiaan pelkkiä tukiasemia, eivät reitittimiä tai minkäänsortin xDSL päätelaitteita samalla) joissa moista mahdollisuutta ei ole. Taitavat olla melkoisen harvinaisia nuo pelkät tukiasemat.

tiedän että on OT mutta kun mulla ei ole kokemusta langattomasta verkosta niin tarvitseeko tietokoneeseen vältämättä langatonta verkkokortti vai meneekö sekin ihan langalla jos haluaa? ja vielä että onke esimerkkej noista langattomista reittimistä missä on myös lanka mahdollisuus

Ei tartte tietokoneeseen langatonta korttia.

Ja esimerkkinä vielä "lankamahdollisuuden" omaavista tuo meikäläisen Buffalo AirStation, en täysin mallia muista mutta itse paketissakin on Nintendon Wi-Fi-logo ja täydellisesti alusta aina toiminut sekä Wiin että DS:n kanssa.

Mulla vanha langaton reititin oli mallia Linksys wrt54g, jossa siis 4 paikkaa lankaverkon laitteille (eli tietokoneeseen ei tarvi langatonta). Wii toimi tässä moitteitta.

Internet-yhteys vaihtui, ja päätelaite myös, nyt A-Linkin ADSL-päätelaite jossa mukana langaton reititin, ja tässäkin on 4 paikkaa lankaverkon laitteille. Ja toimii Wiin kanssa hyvin

Pahoittelen jo etukäteen näitä hölmöjä kysymyksiä, oon vaan niin pihalla kaikkeen mikä liittyy nettiin/tietokoneisiin/mihinkään elektroniikkaan :rolleyes:

Eli tarkoitus olisi saada tuo meidän uusi kiiltävä Wii langattomasti nettiin. Mulla on ADSL laajakaista, TeleWellin TW-EA501 ADSL modem. Kertokkee selkokielellä mitä mun pitää tähän hommata että saan langattoman netin pelittään wiissä? Joku reititin? Miten käytännössä saan sen toimiin ja mikä olisi edullinen ja helppokäyttöinen lisäkapine tuohon.

Vetäisin muuten normi piuha ratkaisulla mutta meijän huushollissa käytönnön järjestelyt ei iha nappaa ja johdot pitäs vetää koko talon läpi.

Eilen piruuttan kahtelin Wiillä nettijuttuja ja löysi vissii jonku naapurin langattoman/suojaamattoman netin : ) ... piti lopettaa seikkailut siihen.

Kiitos ja kumarrus.

EDIT. Joo ja oon yrittäny netistä ja näistä ketjuista katella vaan en silti ymmärrä mitään. Tai siis vähän selkisi mutten tiiä kyl.. Joo tervetuloa nykyaikaan vaan .. :D

EDIT2. Niin ja onko joku mahis että on olemassa sellane modeemi/tukiasema juttu systeemi joka vois korvata tän nykysen modeemin, on meinaan aika huonossa hapessa. Eli saisin pöytäkoneen piettyä johoilla netissä mut sit Wii ja vaimon kannettava langattomasti.

Pahoittelen jo etukäteen näitä hölmöjä kysymyksiä, oon vaan niin pihalla kaikkeen mikä liittyy nettiin/tietokoneisiin/mihinkään elektroniikkaan :rolleyes:

Eli tarkoitus olisi saada tuo meidän uusi kiiltävä Wii langattomasti nettiin. Mulla on ADSL laajakaista, TeleWellin TW-EA501 ADSL modem. Kertokkee selkokielellä mitä mun pitää tähän hommata että saan langattoman netin pelittään wiissä? Joku reititin? Miten käytännössä saan sen toimiin ja mikä olisi edullinen ja helppokäyttöinen lisäkapine tuohon.

Vetäisin muuten normi piuha ratkaisulla mutta meijän huushollissa käytönnön järjestelyt ei iha nappaa ja johdot pitäs vetää koko talon läpi.

Eilen piruuttan kahtelin Wiillä nettijuttuja ja löysi vissii jonku naapurin langattoman/suojaamattoman netin : ) ... piti lopettaa seikkailut siihen.

Kiitos ja kumarrus.

EDIT. Joo ja oon yrittäny netistä ja näistä ketjuista katella vaan en silti ymmärrä mitään. Tai siis vähän selkisi mutten tiiä kyl.. Joo tervetuloa nykyaikaan vaan .. :D

EDIT2. Niin ja onko joku mahis että on olemassa sellane modeemi/tukiasema juttu systeemi joka vois korvata tän nykysen modeemin, on meinaan aika huonossa hapessa. Eli saisin pöytäkoneen piettyä johoilla netissä mut sit Wii ja vaimon kannettava langattomasti.

Kaiken perusteella sinun pitäisi vain hankkii W-LAN tukiasema joka menee kiinni sinun modeemiisi. Ilmeisesti kun sinun modeemissa ei ole mahdollisuutta w-laniin.

Se kun on kiinni ja asetettu niin pitäisi toimia automaattinenkin yhdistäminen.

Itsellä oli joskus Telewell TW-EA 510 v3, ja toimi ihan yksinään ilman mitään lisälaitteita. Mutta en tiä toimisiko sinula vaan jos vaihtaisit tuommoiseen modeemisi. :S Tukiasema nyt ainakin pitäisi :)

Kiitoksia, laitan vissiin tilaukseen sellasen härlevin joka korvaa ton vanhan modeemin. Saanpi pöytäkoneen lankojen kautta nettiin ja sitte wiin ja muut laitteet langattomasti niin halutessani.

Helpointa on, kun reitittimessä/modeemissa on AOSS, jolloin ei tarvitse kuin painaa yhtä nappia. Buffalo sopii ainakin.

Onko kukaan saanut Wiitä nettiin Android-puhelimen Mobile AP kautta.
Itselläni tulee Error 51230. Eikä wlan yheyttä muodostu :(
Missä voisi olla vika?
Puhelimena on Samsung Galaxy Mini 2.3.4

Ylös Bottom