Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Miten Wii nettiin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zakk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Josp sanoi:
Empä ennen tajunnut, että Wii kuluttaa valmiustilassa tosiaan yli 7 kertaisen määrän virtaa, kun standby connection on päällä. Hyötyyn nähden ero kulutuksessa on melkoinen ja pistinkin sitten asetuksista tuon heti pois päältä. Vuodessa tuo kuluttaisi jo noin 84kWh, kun ilman standby connectionia kulutus olisi vain reilut 11 kWh.

Jep. Euroina tuo on vuositasolla (olettaen että sähkö maksaa noin 7-8 senttiä / kwh sisällyttäen siirtomaksun) 6 euroa valmiustilassa, ja 1 euron sammullaan. Ei mitään maata järisyttävää mutta onhan tuossa pieni ero.

Mitä wiiconnectilla sitten saa? Säätiedot ja uutiset päivittyvät automaattisesti taustalla, ja ovat valmiina odottamassa. Nintendon viestejä tulee. Saako tuolla jotain muuta?

Minulla tuossa wiiconnectissa on sellainen ongelma, että Nintendon lähettämät viestit tulevat moneen kertaan. Selvittelin tuota asiaa, ja näyttää siltä että internet-operaattori käyttää läpinäkyvää proxyä joka tekee jonkin asian väärin josta tämä johtuu. En ole (ainakaan vielä) jaksanut alkaa purnata operaattorille, mutta ehkä sekin on jossain vaiheessa edessä.
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Voisiko joku neuvoa minulle helpoimman ja halvimman tavan saada wii:ni liitettyä langattomasti nettiin?
Meillä on jonkunnäköinen Zyxelin langallinen adsl modeemi, josta menee piuhat kahteen tietokoneeseen, mutta ongelmana on, että Wii sijaitsee kerrosta alempana kuin boksi, joten langallinen liitos ei onnistu.
En myöskään mielelläni jaksaisi ruveta tietokoneita säätämään langattomasti nettiin, koska ovat nyt oikein hyvin asetettu, ja yritän välttää turhaa säätämistä ooman osaamattomuuteni takia.
Itse olen täysin tietämätön näistä verkko asioista, joten olisin erittäin kiitollinen, jos joku viitsisi minua hieman valaista, ja kertoa mitä pitäisi hommata jotta homma pelittäisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Miten Wii nettiin?

ilikka sanoi:
Voisiko joku neuvoa minulle helpoimman ja halvimman tavan saada wii:ni liitettyä langattomasti nettiin?
Meillä on jonkunnäköinen Zyxelin langallinen adsl modeemi, josta menee piuhat kahteen tietokoneeseen, mutta ongelmana on, että Wii sijaitsee kerrosta alempana kuin boksi, joten langallinen liitos ei onnistu.
En myöskään mielelläni jaksaisi ruveta tietokoneita säätämään langattomasti nettiin, koska ovat nyt oikein hyvin asetettu, ja yritän välttää turhaa säätämistä ooman osaamattomuuteni takia.
Itse olen täysin tietämätön näistä verkko asioista, joten olisin erittäin kiitollinen, jos joku viitsisi minua hieman valaista, ja kertoa mitä pitäisi hommata jotta homma pelittäisi.
tilaat ilmaisen wlan tukiaseman :)

esim
wippies.com
(fon.com - täältä ilmainen tarjous on tosin jo loppunut, mutta kait se joskus uusiutuukin)

onhan noita jotain muitakin tarjoajia ;)
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Ok kiitoksia tilasin wippiesiltä wifiboxin, joka käsittääkseni sopi parhaiten tarkoitukseeni. Nyt sitten vaa odotellaan. :D
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Nimimerkki kertoo kaiken! Olen yrittäny lueskella tätä(kin) ketjua, jos vaikka löytäisin ratkaisun ongelmaani, mutta suurin osa teksteistä on ampunu niin yli hilseen että ei ole tosikaan. Joten nyt selkokielellä ja kädestä pitäen jos onnistus?

Wii löytää langattoman reitittimeni (ZyXEL P-320W) mutta ei sitten yhdistä nettiin millään opilla.

Laittakaas joku nyt ihan oikeasti selkokielellä mitä teen milläki ja minkä numero- tai/ja kirjainsarjan laitan mihinkin. Kiitos.
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Juh, muuten hyvä mutta ei missään vaiheessa YHDISTÄ! Reitittimen löytää kyllä, mutta siinä vaiheessa ku pitäs yhistää nettiin, ei onnaa. Heittää jotain virhekoodia 5?130 ym., millon mitäkin.

Eli toisin sanoen pääsee tuohon 14:sta kuvan kohalle ja siihen se sitte tökkää.

Mulle ei tule mitään muuta mieleen kuin MAC-suodatus. Onko sulla laitettua MAC-suodatus päälle ja Wiin MAC osoite asetettu sallittuihin.

Toinen mitä kannattaa koittaa on salauksen vaihto. Onko sulla käytössä WPA-PSK TKIP vai WPA-PSK AES? Kannattaa kokeilla vaihtaa tuota asetusta ja kokeilla iha WEP-salaukseen asti mikäli ei meinaa toimia.

Onko sulla läppäriä ym. kiinni tuossa sun langattomassa verkossa?

Suosittelisin räpläämään tuon langattoman laitteen asetuksia niin, että laitat sinne käsin tuon SSID:n ja piilotat sen. Vaihdat salauksen WPA-TKIP.

Tuolta löytyy hyvät ohjeet langattoman asennukseen.
http://www.nintendo.fi/?file=843 Manuaali Setuppi.
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Mikä olisi helpoin tapa Wiillä nettiin:
Wii yläkerroksessa ja tietsikka alakerroksessa joten mitä kannattaisi tehdä?
Yltäisikö se WiFin kantomatka vai kannattaisiko tuoda Wii alas..
Vai olisiko helpompiakin vaihtoehtoja?
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Mikä olisi helpoin tapa Wiillä nettiin:
Wii yläkerroksessa ja tietsikka alakerroksessa joten mitä kannattaisi tehdä?
Yltäisikö se WiFin kantomatka vai kannattaisiko tuoda Wii alas..
Vai olisiko helpompiakin vaihtoehtoja?

Helpoin varmaan on langaton mikäli et konetta halua alas tuoda. Tarttet vaan tukiaseman, joka hoitaa sit sen verkon. Itellä on käytössä Buffalon WLAN-tukiasema ja hyvä signaali asunnon molemmissa kerroksissa. Hoitaa onnistuneesti yhteyden 2-3 tietokoneelle + wiille samaan aikaan. Salaukset vaan kuntoon, ettei luvattomasti muut pääse sitä käyttämään sitten.

Toinen vaihtoehto on tietysti alas vienti ja johtojen vetäminen mutta itse ainakin vieroksun ylimääräsiä johtoja nykysin ja pyrin välttämään niiden vetämisen ellei ole aivan pakko.
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Ainiin unohdin kysyä : Paljon sellainen maksaa?

No itsellä on juurikin tämä käytössä Wiin kanssa, ja hyvin toimii (tosiaan Buffalolla on vielä jonkinlainen tukikin Nintendo-tuotteille, etenkin DS:llä, joskaan tämä nyt tuskin mikään ratkaiseva asia on). Tuo halvempikin versio käy, joten ostopaikasta riippuen alle 60 eurolla pitäisi selvitä kevyesti.

Ylä- ja alakertaan asiaan sen verran, että kaveri asuu kaksikerroksisessa omakotitalossa, ja hänellä on Buffalon tukiasema yläkerrassa, ja läppäri ja PS3 alakerrassa, ja hyvin pelaa.
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Hellou.

Olen täydellinen urpo mitä tulee langattomiin verkkoihin (ja verkkoihin yleensä). Joten aloitetaan perusasioista:

Asun opiskelijaasuntolassa, jossa nettiliittymänä on Soneran ADSL Extra (joku semmoinen suurtalous ADSL-hommeli) joka on siis otettu käyttöön taloyhtiöön, mutta jossa jokaisella asukkaalla on kuitenkin oma liittymänsä.

Mulla menee läppäristä ainoastaan normi verkkopiuha seinässä olevaan nettirasiaan. Eli mulla ei ole mitään modeemia tms. Vain verkkopistoke.

Nyt haluaisin Wiin nettiin. Miten menettelen? Olisiko langaton tukiasema paras vaihtoehto? Paljonko sellaisesta tulee pulittaa, ja mitä minun tulee tehdä kun saan sen käsiini? (Eihän minun tarvitse tilata mitään "langatonta liittymää" tms?)

Mahdollisimman yksinkertaisesti ja selkeästi. Suuret kiitokset vastauksista.:o
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Nyt haluaisin Wiin nettiin. Miten menettelen? Olisiko langaton tukiasema paras vaihtoehto? Paljonko sellaisesta tulee pulittaa, ja mitä minun tulee tehdä kun saan sen käsiini?

Hommaat vaikka tämän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=17059

Sitten liität homman näin:

seinä <- johto WAN-porttiin -> tukiasema <- johto mihin tahansa neljästä LAN-portista -> PC

Sitten tukiasemasta ja Wiistä asetukset sekä suojaus (Wii tukee WPA2 AES eli tämä on paras vaihtoehto) kuntoon ja homma on teoriassa siinä.
 
Vastaus: Miten Wii nettiin?

Kiitoksia! Enköhän saa hommat skulaamaan, kunhan saan massia ostaa tuon tukiaseman.:D
 
Ylös Bottom