Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mod-piiri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smirre
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ebo
Tuon perusteella ei ilmeisesti saisi keskustella Xbox-pelien USA:n importeistakaan, kun nehän yleensä vaativat modauksen. En oikein ymmärrä pointtia tuollaisessa, Tällaisen foorumin luulisi olevan olemassa pelaajia eikä suomalaisia pelien maahantuojia tai Microsoftia varten.

Itse tuskin ostan enää ainuttakaan Xbox-peliä Suomesta, kun saan jenkkiversiot noin 48-52 eurolla ja usein vielä aiemmin kuin ovat Suomessa myynnissä. Esmes Shenmue II ja Morrowind rokkaavat Xboxilla.. :)

t. tero

Modeista saa keskustella, kuten aikaisemminkin olemme sanoneet, mutta mitään ei saa mainostaa. Ei sivuja josta saa modeja, ei sivuja josta saa warea eikä ketään joka modaa sinulle koneen. Importeista puolestaan saa keskustella aivan rauhassa. Tämä on sivustomme kanta, ja sen kanssa kannattaa oppia elämään.

Tässä threadissa puolestaan tapeltiin enemmänkin MCF:n asioista, jotka olisi omasta mielestäni voinut hoitaa muuallakin.

Ja sivusto on nimenomaan pelaajia varten. Siksi myös modi-keskustelu on rajoitettua. Warettaminen ei edelleenkään ole eikä ikinä tulekaan olemaan hyväksyttävää. Ja jos me voimme jotain tehdä sen eteen, että warettaminen on vaikeampaa, me myös sen teemme. Tietysti on modien käyttäjiä, jotka käyttävät sitä vain importteihin, mutta suuri osa modaajista käyttää modia vain saadakseen waret toimimaan.

Ja kuitenkin, maailma on modisivustoja pullollaan, ja myös MCF:llä on oma board (tai oli ainakin kun viimeksi siellä kävin). XboxFIN on Xboxia, sen pelejä ja lisälaitteita, ja nimenomaan pelaajia varten.

Faktat tiskiin!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan NviperO
Tietysti on modien käyttäjiä, jotka käyttävät sitä vain importteihin, mutta suuri osa modaajista käyttää modia vain saadakseen waret toimimaan.

Mihin luotettavaan tutkimukseen tämä väite perustuu?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Jaa... Missäs niin tiedoitetaan?
Uusi tekijänoikeuslaki on vasta vaiheessa ja siitä on hyvin vaihtelevia tulkintoja. Esimerkiksi aluekoodien kiertäminen ja sellaisten töiden tekeminen ei ymmärtääkseni ole uudenkaan lain rajoissa laitonta. Modaus on kuitenkin hankalampi rajatapaus, koska siinä on kyse sekä aluekoodeista että piratismista - konsolin omistajan moraalista riippuen.

t. tero

P.S. Omassa tuttavapiirissäni on kymmeniä Xbox-pelaajia ja aika monilla näistä modattu konsoli. Kaikki ovat modanneet importeja varten. Tämän laajempaa käsitystä ei itselläni asiasta ole.

Modaaja ei ole piraatti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ebo
Omassa tuttavapiirissäni on kymmeniä Xbox-pelaajia ja aika monilla näistä modattu konsoli. Kaikki ovat modanneet importeja varten.

Mulla on samansuuntainen käsitys asiasta. Moni Xboxin hankkinut modaa konsolinsa, mutta ei mielessään piratismi, vaan homebrew-softat ja import-pelit.

Jos modaaminen rinnastetaan piratismiin, niin mielestäni yhtä oikeutettua on niputtaa kaikki PC-käyttäjät yhteen piraattien kanssa - molemmat kun käyttävät laitteistoa, jonka avulla on helppo rikkoa tekijänoikeuksia ja pelata kopioituja pelejä.

Re: Modaaja ei ole piraatti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Xbugs
Mulla on samansuuntainen käsitys asiasta. Moni Xboxin hankkinut modaa konsolinsa, mutta ei mielessään piratismi, vaan homebrew-softat ja import-pelit.
Ja kun muistetaan missä hinnoissa polttavat dvd-asemat liikkuvat (ja melkein kaikilla on jo cd-burnerit, ei tarvetta dvd:lle paitsi hc-warettajat totta kai) niin voidaan aika helpolla vaivalla sanoa, että piratismi on _todella_ pientä vaikka kone olisikin modattu.

Re: Re: Modaaja ei ole piraatti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Smirre
Ja kun muistetaan missä hinnoissa polttavat dvd-asemat liikkuvat (ja melkein kaikilla on jo cd-burnerit, ei tarvetta dvd:lle paitsi hc-warettajat totta kai) niin voidaan aika helpolla vaivalla sanoa, että piratismi on _todella_ pientä vaikka kone olisikin modattu.
Oletko tietoinen, että xbox peleistä on tehty myös cd versioita ja toinen mahdollisuus on myös kovalevylle laittaminen.. joten kun pistät modin koneeseen sinulla on heti valmiius piratismiin, siis jos löytyy löytyy cd burneri tai verkkokortti. En nyt yritä kannattaa (mainostaa) piratismia mitenkään, mutta on hyvä olla tietoinen asioista.
lol tää kuulostaa kyllä nyt aika paljon mainos puheelta.. noh olen pahoillani jos joku nyt ryhtyy piraatti ihmiseksi.

Xbugs ja kurdt kun tietää näköjään massoittain näistä modeista niin viittisittekö jos on aikaa / haluja niin mailaa @ suutala_simo@hotmail.com , kun mua kiinnostaa nää modit mut oon perunapeukalo enkä ymmärrä niistä oikeen mitään :(

ja pelkään vähä tota asentamista, kun onnistusin varmaan porottamaan koko boxin... ja sitä vielä että kun oon ostanu xboxini 14.4, niin jos ostan siihen modin niin toimiiko se 100% varmasti aina??

Ylös Bottom