Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 -liiga?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Junnuuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Fedurre hei, mitäs jos tää ei olekaan Ahman idea? Siinähän sitte pyytelet anteeks kasvosi menettäneenä.

Onnea valitsemallasi tiellä.

Ps. Se ei ole kenenkään vika että sinä et tykkää tästä pelistä, joten please...

Se oli tällainen sisäpiiri letkautus mistä saat lukea ehkä vielä joskus jossain, muutta ehdin jo poistaa sen ettei tule väärinkäsityksiä, toivottavasti ei tullut.

Ei mun pelistä pitäminen vaikuta mun turnausmielipiteisiin juurikaan tällaisissa asioissa. Ihan samaa asiaa kommentoin kun sinäkin käytännössä.

Pääpointtina, olisi hyvä jos kaikki säännöt yms. päätettäisiin kunnon harkinnan jälkeen tai ajatellen mitä siitä seuraa. Rosterilimit meni vähän ohi, jos sen ymmärsin nyt oikein.

Ymmärrän sinänsä ton että kun rajotetaan 7 pelaajaan jotta pakotetaan useampi jokkue mukaan kuin että olisi vähemmän joukueita ja joku 20 pelaajaa per rosteri. Ja tietysti jos palkintoja jaetaan koko porukalle ja voittaja jokkueessa 20 nimeä joista ei kaikki välttämättä edes pelanneet ja näillekin pitää sitten palkinnot lähettää.. Ei ehkä sponsorikaan lähde sellaseen ihan heti mukaan.

Ja tietysti jos palkintoja jaetaan koko porukalle ja voittaja jokkueessa 20 nimeä joista ei kaikki välttämättä edes pelanneet ja näillekin pitää sitten palkinnot lähettää.
Tässä on nimenomaan se yksi tärkeä pointti joukkueen maksimikoolle.

Mutta turnausisännät voivat vielä kommentoida asiaa tarkemmin, jos seitsemän tuntuu liian vähältä.

Tässä on nimenomaan se yksi tärkeä pointti joukkueen maksimikoolle.

Mutta turnausisännät voivat vielä kommentoida asiaa tarkemmin, jos seitsemän tuntuu liian vähältä.

Idea olisi loistava, jos se toimisi, mutta ainakin itse epäilen vahvasti aktiivisuutta jodienkin tiimien kohdalla. Ehkä hyvä ehkä ei. Ei se 2 kertaa viikossa kokoontuminen ole varmasti mahdotonta siten, että enintään 2 on poissa. Voi olla hyväkin idea ja tiimejä tulisi paljon enemmän mahdollisesti.

Perustelkaa miksi raja on juuri 7 eikä vaikka tasaluku 8. Asettakaa se nyt vaikka kahdeksaan selvyyden vuoksi tai kymmeneen. Saa kaikki varmasti ne tarvittavat pelaajat, mutta silti ei ole ns. jättirostereita.

Vaikka tämä onkin osittain vitsi niin minulla tulee todella helposti mielikuva siitä, että raja on asetettu myös sen mukaan, että dRun:lla sattui olemaan 7 pelaaja rosterissa eivätkä he ole tiettävästi lisää hankkimassa.
Tällaiset "salaliittoteoriat" saavat pääni pyörimään hämmästyksestä. Tulee suorastaan epätodellinen olo siitä, millaisia johtopäätöksiä ihmisiä pystyvätkään asioista vetämään. Mikä ikinä olikaan tiimin maksimipääluvun alkuperäinen syy, niin ei siinä nyt herranjestas sentään ollut mitään tällaisia taka-ajatuksia.

Mitähän seuraavaksi keksitään? Maksimimäärä ei saa olla 8, koska 8 on Teemu Selänteen pelaajanumero, ja Selännehän on tunnetusti meikäläisen ikiaikainen suosikkipelaaja. Sehän selvästi indikoi sitä, että TT-2k on KonsoliFINin salaisessa kabinettikeskustelussa pedannut voiton tietylle porukalle.

Nyt jätkät oikeesti... :D

Aika naurettava väite.. Fedukin voisi välillä hieman miettiä mitä postailee. :) Varmasti katkeruutta löytyy, koska pelipaikkaa dRunissa ei loppuenlopuksi löytynyt, mutta ei herranjumala..
Enkä muutenkaan ymmärrä noita provopostauksia, mitä hyötyä niistä Fedullekkin on? Varsinkin, kun et itse edes tule sanomasi mukaan osallistumaan turnaukseen?

Joo naurettava voi olla ja tyhmältä se kuulostaisi, jos itse olisin järjestämässä ja tämän tyylisiä väitöksiä tuli itsellekkin (silmä silmästä). Tyhmä väitös ehkä, mutta miksi se on juuri 7, kun tiimit oli jo ilmoittaneet isomman rosterin esim. KFP. Ei mulla muuten mitään ongelmaa olisi jos asia olisi tullut esille jo heti kättelyssä, mutta asia muutettiin jälkikäteen ja minusta se oli todella outo veto.

Pahoitteluni kuten sanoin, mutta tosi outo rajoitus tohon väliin, toi tuli itselle mieleen, toivottavasti ketään ei pahastu(nut) paljoa. Mutta eiköhän ylläpito mieti asian loppuun, ehkä ei pitäisi sanoa mitään ääneen.

:D

5 + pari ylimääräistä vaihtopelaajaa = 7

5+2, että lompakko kestää jos päätetään jotakin hommata palkinnoksi. Tuokin tekee jo lähimmäs 500. Ja jos vielä päättäisi 2 ja kolmannetkin palkita, niin summa olsi lähemmäs 1000, kuin 500 todennäköisesti. Periaatteesa summat kerrotaan kahdella, kun kummatkin konsolit kyseessä.

Yksi lisää rosteriin, niin äkkiseltään 60 - 130 lisää kustannuksia. tämä kerrotaan kahdella, jos lisätään kummallekkin alustalle.

Valitettavasti klaani turneet järjestäjän kannalta ovat tälläisiä, jos aijotaan hommata jotakin palkintoja. Maahantuojalta saimme 5 T-paitaa, niin ei niillä hirveesti huumoria saada aikaseksi kahdelle konsolille.

Voin sanoa kokemuksesta että seitsemän tuottaa ongelmia. Meillä oli viime liigassa juuri seitsemän, ja kun tuli syysloma ja pari oli lomilla, oli TODELLA vaikea saada pelaajia.

Jos sponsori / palkinnot rajoittavat pelaajamäärän johonkin tiettyyn lukuun niin tällöin suht pieni rosteri (tässä tapauksessa 7) on täysin ymmärrettävää. Toisaalta, vaikka palkintoja olisi jaossa tämä kuvitteelinen 7 niin perjatteessahan sen ei pitäisi rajata sitä rosterikokoa vaan silloin joukkue saa ne 7 palkintoa ja ne jaetaan tiimin kesken heidän näkemyksen mukaan. Eri juttu on se kuka haluaa olla se 8. joka jää ilman, mutta edelleenkin täällä moni haluaa vain pelata suomalaisten kesken laadukasta turnausta.

En näe järkeä rajoittaa rosteria 7 pelajaan, koska kaikki eivät ole niin aktiivisia jolloinka olisi pakko valita ne aktiivisimmat pelamaan jotta pystytään edes pelata. K-18 rajoituksen myötä ei pysty todennäköisesti edes ottamaan niitä aktiivisimpia mukaan joten rajoitus seitsemään huonontaa tilannetta taas pelaajien kannalta. Kuten sanoin, jos sponsori ehdottomasti rajoittaa maksimin niin pakko siihen on silloin "myöntyä", muussa tapauksessa hieman ihmetyttää rajoitus.

Itellä on tällä hetkellä 5 + minä kentällä ja siitäkin on parilla aika vaihtelevat peliajat. Tosin enempää en välttämättä edes ottaisi, koska laadukkaita vapaita pelaajia ei ole tarjolla liikoja... mutta niillä keillä on pelaajia pitäisi ehdottomasti saada heidät myös ottaa mukaan!

Ette te varmaan enää ainakaan MW2 turnuakseen pelaajia hae. Olen oikeesti ehkä todella tyhmä kun sanon mitä sormet ruutuun tuo, mutta ehkä nyt on tarve purkaa painetta. Korostan vielä, että toi oli ns. sivuvitsi (huono varmasti), jota ei kannata ottaa liian tosissaan. Jos joskus eräs henkilö vielä julkaisee erään blogi kirjoituksen niin ymmärrätte "salaliittoteorian" sisällön paremmin,

Mutta huomioikaa pääpointtini mikä oli siis se, että miksi rosterikokoja muutellaan pienemmiksi vaikka jotkut ovat jo isomman ilmoittaneet. Jos oli kyse palkintojen jakamisesta niin kyllä te vrmasti heti tiesitte, että palkintoja ei ole välttämättä kaikille, mutta silti asetitte min. 7 limitin mikä on nyt maksimi, minusta se on perin outoa (toistan itseäni kiitettävästi).

P.S.
Poistin sen mielikuvan ettei tule pahaa mieltä. Toki ymmärrän että taustalla on muitakin kuin Ahma, mutta monista sääntöuudistuksista on pukannut Ahman henkilökohtaiset mielipiteet esiin ja olen varmasti myös vainoharhainen. Keep it up!

Edit:
Kuten Junnu sanoi, monet pelaavat enemmän hauskanpidon vuoksi kuin palkintojen (jotka eivät kuitenkaan olisi egoa hiveleviä luultavasti). Itse määrititte aluksi, että säännöt tulevat olemaan sellaiset että klaanit jotka eivät ole kiinnostuneita kilpailullisesta pelaamisesta niin paljoa lähtisivät mukaan tähän liigaan. Monilla sunnuntaiporukoilla on yleensä melko isot rosterit, joten tuo limitti rajaa sitä aika pahasti.

Toisaalta, vaikka palkintoja olisi jaossa tämä kuvitteelinen 7 niin perjatteessahan sen ei pitäisi rajata sitä rosterikokoa vaan silloin joukkue saa ne 7 palkintoa ja ne jaetaan tiimin kesken heidän näkemyksen mukaan.
Tietty jos tällainen menettely sopii kaikille, silloin heppuja per tiimi -rajoitusta voidaan nostaa vaikka äärettömyyksiin asti. Eli ylläpito lupaa vain N kappaletta palkintoja voittajajoukkueelle, mutta on sitten porukan oma sisäinen paini päättää, ketkä palkinnot saavat. Minun puolesta tällainen on OK, mutta on eri asia, suostuvatko kaikki tähän.

K-18 rajoituksen myötä ei pysty todennäköisesti edes ottamaan niitä aktiivisimpia mukaan joten rajoitus seitsemään huonontaa tilannetta taas pelaajien kannalta.
Nyt en pysy ajatuksenjuoksusi mukana... Kun 18 vuoden ikäraja käsittääkseni vähentää potentiaalisten osaanottajien määrää, niin miten seitsemän hengen pelaajakatto tuohon vaikuttaa? Vai tarkoitatko, että alaikäisten poistuttua kuvioista, osa pelaajista pyrkii toisiin tiimeihin, ja niillä saattaa olla jo rosteri täynnä?

Kiitos perustelusta. Jos klaani pääsee keskenään sopimukseen palkinnoista, onko siinä tapauksessa mahdollista kasvattaa rosteria? Me kerätään kolehti esimerkiksi ettei kukaan jää tyhjiö käsin.

Nyt en pysy ajatuksenjuoksusi mukana... Kun 18 vuoden ikäraja käsittääkseni vähentää potentiaalisten osaanottajien määrää, niin miten seitsemän hengen pelaajakatto tuohon vaikuttaa? Vai tarkoitatko, että alaikäisten poistuttua kuvioista, osa pelaajista pyrkii toisiin tiimeihin, ja niillä saattaa olla jo rosteri täynnä?

Siis rajoitus seitsemään huonontaa joukkueiden mahiksia osallistua, taisi tulla itellä tuohon kohtaan ajatuskatko.

Nuoria paljon tiimeissä joten he eivät pääse pelamaan -> ongelmia jo sinällään -> rajoitus seitsemään merkitsee pientä rosteria niille joilla ei yli 18v paljon -> niillä keillä paljon yli 18v joutuvat jättämään osan pois.

Nyt tuli luultavasti ajatus selkeämmin ulos :)

EDIT: joo ode kans tarkensi hieman

--

PS. ihmettelen jos joku otti ton fedurren "vitsin" tosissaan.

e. Junnu kerkeskin jo selvittämään omia ajatuksiaan :rolleyes:

Junnu varmaan tarkotti että kun vaan seitsemän saa valita, pitää valita aktiivisimmat jotka saattavat olla näitä alle 18-vuotiaita, mutta koska heitä ei saa valita joutuu ottamaan vähemmän aktiivisia 18-vuotiaita..

PS. ihmettelen jos joku otti ton fedurren "vitsin" tosissaan.

Joo toivon myös ettei porukka ihan tosissaan mun viestejä aina lue. Korostan sanaa mielikuva, en minä niin oikeasti luule ja ehkä oli tyhmä idea sanoa se, mutta sanoin kuitenkin ja poistin myös. Ei minulla ole ketään vastaan mitään henkilökohtaisesti eikä mitenkään muutenkaan.

Turha tästä marista kun mahdollisuus kuitenkin omiin turnauksiin, jossa säännöt ja palkinnot voi itse hankkia, ratkaisu oli vain yksinkertaisesti outo ja yleensäkin ärsyttää alkuperäisten mielipiteiden ja mallien yms. muuttelu. Anteeksi ja world peace! :)

Millos tätä muuten ruvetaan pelailemaan? Lähinnä sitä että vieläkö tämän vuoden puolella mähinöidään vai venyykö auttamatta ensi vuoteen. Tammikuussa pitäs lähtee valtion laskuun larppaamaan, tietää vaan että ilmooko itsensä mukaan vai ei. Varsinkin jos maksimikoko rajoitetaan seitsemään niin ehkä parempi jäädä pois kun jää vain viikonloput aikaa pelata.

Toki ymmärrän että taustalla on muitakin kuin Ahma, mutta monista sääntöuudistuksista on pukannut Ahman henkilökohtaiset mielipiteet esiin ja olen varmasti myös vainoharhainen. Keep it up!

Haluan katkaista tältä siivet ennenkuin tämä leviää yhtään pidemmälle.

En ole nähnyt tätä viestiäsi. Keskustelusta vedän johtopäätöksen, että joku tai jotkut Cod-skenessä luulevat, että tuo seitsemän pelaajan raja olisi vedetty siitä, että dRunin rosteri on seitsemän pelaajaa. Väite on niin naurettava, että en oikein tiedä pitäisikö itkeä sen esittäjän puolesta? Ainakin dRunnerit saivat tästä makeat naurut aikaiseksi. Tuo seitsemän pelaajan rosteri tuli ylläpidon keskustelussa. Sitä en esittänyt minä eikä siinä ole mitään tuollaista henkeä, että jotain tiimiä suosittaisiin. Voi herranjumala, millaisina ihmisinä te meitä ylläpitäjiä pidätte?

Me aidosti haluamme olla mukana kehittämässä pelaamista, emme tukemassa jotain omaa menestystämmä jollain virtuaaliareenoilla. Tätä tehdään vapaaehtoisesti omalla ajalla ja tässäkö on kiitos?

Kun viittaat viimeaikaisiin muutoksiin niin on varmaan kyse hiirestä ja ikärajasta. En tiedostanutkaan olevani noin vaikutusvaltainen ihminen kun pystyn yksin päättämään noin kymmenen vuotta vaikuttaneen sivuston linjauksista? Olen viimeisin KFINiin tullut turnausisäntä/moderaattori. Silti voisin täysin yksin, itsenäisesti ja omatoimisesti sanelemaan, että "hiiri on pahasta" ja että "alle 18-vuotiaat eivät saa pelata pelejä"?

Vai voiko olla sittenkin, että näiden viimeaikaisten päätösten takana olisi aina joukko aikuisia joilla on konsolipelaamisesta näkemystä paljon pidemmältä ajalta kuin suurella osalla tämän sivuston käyttäjistä. Suurten linjausten takana on joukko ihmisiä, jotka oikeasti pohtivat asioita ennenkuin tuovat ne julkisuuteen? Ehkä osan käyttäjistäkin kannattaisi välillä miettiä mitä postaatte.

Kun näitä keskusteluita ja väitteitä lukee niin tulee mieleen, että alaikäiset eivät todellakaan ole kypsiä pelaamaan K18-pelejä. Näyttää mielikuvitus laukkaavan aika kovilla kierroksilla ilman lisävirikkeitäkin.

PS. Ihmettelen jos tuo fedurren "vitsi" sai jonkun nauramaan. Siis dRunnereiden lisäksi..

PPS. One linerz on teh boardz ftw o_O

Ylös Bottom