Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 -liiga?

Vastaus: MW2 Missions-turnauksen esi-ilmoittautumisketju

Minun puolestani asiasta saa (järkevään sävyyn) keskustella. Toivoisin vain, että ihmiset ymmärtäisivät niitä syitä, miksi olemme tähän ratkaisuun päätyneet. Itselleni saa lähettää vaikka privaattia, jos on jotakin kysyttävää.
Enny ihan kokonaa jaksanu lukee ja jos ymmärsin niin leiman takia päätitte k-18?Online pelissä ei ole mitään k-18 paskaa, jos tapat lentää seteleitä, hyvä että edes verta näkyy.Ja leimahan tullu vaan tosta terroristi tehtävästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Jaa en tiennytkään että STaRis on näin paljon alle 18v kun on uus porukka. Sori vielä kerran nille kenelle tuli paha mieli kun en tiennyt Darran ikää (ja ReKoni). Näköjään STaR taitaa nyt liittyä siihen boikottiin tätä liiga vastaan miehistön puutteessa. Edelleen vaan ihmettelen mistä nää ikäarvaukset 15v 2008 ym tulee ja Neviksen rekrytopicit. (?)

Ja quassimolle henk.koht.: voitko nyt sanoa mikä sulla on kun aina oot piikittelemässä mua kun kirjoitan jotain tai teen mitä vaan aina joku pieni piilovittuilu sieltä sun viesteistä aina vähintäänkin löytyy.
 
Vastaus: MW2 Missions-turnauksen esi-ilmoittautumisketju

Ja leimahan tullu vaan tosta terroristi tehtävästä.
Niin on, mutta VET:ltä meille ystävällisesti kerrottiin, ettei VET/PEGI anna verkkopelille erillistä arvosanaa kuin siinä tapauksessa, että se on tarjolla myös erikseen myytävänä pelinä. Modern Warfare 2:n tapauksessa näin ei ole, joten K18-ikäraja pätee myös verkkopelipuolella.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Jaa en tiennytkään että STaRis on näin paljon alle 18v kun on uus porukka. Sori vielä kerran nille kenelle tuli paha mieli kun en tiennyt Darran ikää (ja ReKoni). Näköjään STaR taitaa nyt liittyä siihen boikottiin tätä liiga vastaan miehistön puutteessa. Edelleen vaan ihmettelen mistä nää ikäarvaukset 15v 2008 ym tulee ja Neviksen rekrytopicit. (?)

Ja quassimolle henk.koht.: voitko nyt sanoa mikä sulla on kun aina oot piikittelemässä mua kun kirjoitan jotain tai teen mitä vaan aina joku pieni piilovittuilu sieltä sun viesteistä aina vähintäänkin löytyy.

Etkö saanu sitä viestiä missä sanoin ne ketä ainakin on alle 18 ja poista ne tuolta.

eli ota nyt ne alaikäset ja lisäks mun nimi pois sieltä rosterista
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

@ Wertyman: mulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan. Ollessani Murder inc. klaanissa panin merkille suunnilleen kaikkien iän koska olin porukan nestori. Meitä ei ollu muita täysikäsiä kun minä, e-machine, Astral, joulukuusi ja GeTTaun. Sinä olit silloin yks nuorimpia. Se ikä näkyi joko omalla foorumilla tai CG:ssä. Jos olen väärässä pyydän anteeksi mitä nöyrimmin. Sitte vaan liigaan mukaan. Siksi puutuin kun yritän pitää huolta että nää säännöt toteutuu niinkun pitää.

Mitä tulee aikaisempiin mun postauksiin sinua kohtaan, kyse on ollut vaan siitä kun olet kirjotellu mitä sattuu. Säätäny noissa matsien sopimisissa pakottaen pelaamaan kun sulle sopii ym. Sä olet kyllä ihan mukava kaveri, sen kyllä tiedän kun aikoinaan paljon yhdessä pelattiin. Ota vaan rehti ja reilu asenne käyttöön niin hyvä tulee. :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Jaa en tiennytkään että STaRis on näin paljon alle 18v kun on uus porukka. Sori vielä kerran nille kenelle tuli paha mieli kun en tiennyt Darran ikää (ja ReKoni). Näköjään STaR taitaa nyt liittyä siihen boikottiin tätä liiga vastaan miehistön puutteessa. Edelleen vaan ihmettelen mistä nää ikäarvaukset 15v 2008 ym tulee ja Neviksen rekrytopicit. (?)

Ja quassimolle henk.koht.: voitko nyt sanoa mikä sulla on kun aina oot piikittelemässä mua kun kirjoitan jotain tai teen mitä vaan aina joku pieni piilovittuilu sieltä sun viesteistä aina vähintäänkin löytyy.

Senkun boikotoitte, minun puolesta teijät sais diskata. Kait sitä nyt tietää minkä ikästä porukkaa sitä klaanissa on jos eivät ole sitten huijanneet ikäänsä. Haiskahtaa että yrititte hivenen kepulipelillä saada jäbät mukaan. Mutta tiiä sit. Voihan se olla pelkästään erehdyskin.
 
Vastaus: MW2 Missions-turnauksen esi-ilmoittautumisketju

Enny ihan kokonaa jaksanu lukee ja jos ymmärsin niin leiman takia päätitte k-18?Online pelissä ei ole mitään k-18 paskaa, jos tapat lentää seteleitä, hyvä että edes verta näkyy.Ja leimahan tullu vaan tosta terroristi tehtävästä.

No ensinnäkin, ennen kuin alat toisen viestiä kommentoimaan, niin kyllä se kannattaisi kokonaan lukea. Muuten tulee helposti väärinkäsityksiä.

Onlinepelissä on sama K-18 leima, kuin muussakin pelissä. PEGI ei erottele peliä millään tavalla eri ominaisuuksien mukaan (tässä esimerkissä onlinepuolessa). Eli kyllä se on se koko peli, joka K-18 leiman saa valitettavasti. Sillä, mistä se leima on tullut, on täysin irrelevanttia.


Voithan lähestyä PEGIä vaikkapa sähköpostitse ja ehdottaa, että onlinepuoli rankattaisiin erikseen. Kuinka todennäköistä tuommoinen olisi, että tapahtuisi? Enpä usko. Millä sitä erottelemaan yhdestä koodilimpusta sitä verkkopelaamista erilleen, tai millä valvottaisiin, että pelistä pelattaisiin juuri pelkästään sitä alle 18v. soveltuvaa puolta?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Mielestäni turnauksen järjestäjien kannattaisi harkita vielä uudelleen tuota hiirien kieltämistä. Käytännössä tuo kielto poistaa turnauksesta vain yhden joukkueen, kun hyvin harvat sitä myöntää + sitä on mahdoton selvittää. Eihän ole reilua olla päästämättä toisia leikkiin vaikka heillä onkin bratzit ja meillä barbit? Itse en ainakaan kokisi suurta tyydytystä, jos voittaisin turnauksen, jossa ei pääse edes pelaamaan kovinta joukkuetta vastaan. Ymmärrän järjestäjien kannan täydellisesti. Olin joskus samaa mieltä siitä, että hiirellä pelaaminen ei kuulu konsoleille jne., mutta nyt tarkemmin ajatellen (ja Fedurren muka puolueettomia viestejä luettuani) olen kyllä sitä mieltä, että antaa niiden pelata, jos kerran haluavat. Ei ne voittamattomia ole. Sen on todistanut monet klaanit CG:ssä ja GB:ssä, mukaan lukien me. On myös tiedostettava se, että ennen pitkää meillä tulee olemaan konsolilla PCn hiiren tarkkuutta ja toimivuutta vastaava vempain, mikä varmasti houkuttelee enemmän porukkaa pelaamaan sillä.

Btw tuossa joukkueen koon alarajassa ei ole järkeä. Jos pelit pelataan 5vs5, olisi joukkueiden minimikoon oltava silloin myös 5. Hyvänä esimerkkinä kilpailulliset turnaukset eri alustoilla, missä joukkueen maksimikoko on 4, jos pelataan 4vs4 ja 5, jos pelataan 5vs5. Se on joukkueen oma moka, jos ei saa pelaajia matseihin vaadittuina aikoina.

PS. itse olen ainakin valmis osallistumaan epäviraallisten turnausten järjestämiseen, jos säännöissä ja/tai ikärajoituksessa mennään väärään suuntaan. Tarkoituksenahan kuitenkin on, että kaikki pääsee pelaamaan ja kaikilla on hauskaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Vaikuttaa siltä että tästä turnauksesta tulee tälläinen nyrkkitappelu jo ennenkuin turnaus on viellä kerinnyt alkaakaan. Mitähän se sitten on kun turnausta pelataan ja näitä alaikäisiä/fragfx heeboja aletaan etsimään ja samalla syyttelemään toisesta tiimistä... sitä odotellessa ;)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Vaikuttaa siltä että tästä turnauksesta tulee tälläinen nyrkkitappelu jo ennenkuin turnaus on viellä kerinnyt alkaakaan. Mitähän se sitten on kun turnausta pelataan ja näitä alaikäisiä/fragfx heeboja aletaan etsimään ja samalla syyttelemään toisesta tiimistä... sitä odotellessa ;)

jeeees....mut aikasemmiski turnauksis ollu kommeeta vääntöö. ny piristeenä mukana tosiaan toi ikä-/hiirsinttivääntö, helemee :D

sori, OT?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Mun mielipide tuosta hiirestä on, että pitäisi kyllä bannata. Toki sulkisia yhden klaanin kuten yllä jo mainittu, mutta ongelma on se kun melkeen kaikissa (tai ehkä jopa kaikissa klaaneissa who knows?) on joitakin hiiripelaajia pakostikin eli sieltä ne on kyllä vaikea saada tietoon kuka käyttää niitä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Minkä klaanin muka, kyl kaikilla on Sixaxis tai DS3 tullu pleikkarin mukana. Se on sit omaa tyhmyyttä ampua itteään jalkaan jollain periaatteella että FPSssää pelaan vaan hiirellä, eikä sen takia osallistu.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Ymmärrän täysin tuon että turnaus on k-18. Se on sivustolle pienempi paha kuin se että sivusto joutuu vastuuseen alaikäisten osallistumisesta.
Mutta mikä on todennäköisyys vastuuseen joutumisesta...mene ja tiedä....

Ne pelaa kellä on ikää:D
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Käytännössä tuo kielto poistaa turnauksesta vain yhden joukkueen, kun hyvin harvat sitä myöntää + sitä on mahdoton selvittää. On myös tiedostettava se, että ennen pitkää meillä tulee olemaan konsolilla PCn hiiren tarkkuutta ja toimivuutta vastaava vempain, mikä varmasti houkuttelee enemmän porukkaa pelaamaan sillä.

Haluan korostaa, että tässä ei todellakaan ole kyse mistään yhden klaanin tai yksittäisten pelaajien sorsimisesta vaan yleisestä linjauksesta.

Kielto on annettu jotta sivuston käyttäjät näkevät mihin järjestäjät haluavat turnaustensa ja koko pelaamisen kulttuurin kehittyvän. Jotkut käyttäjät ovat ansiokkaasti puolustaneet esim. FragFX:n "huonoutta". Vaikka tämä kyseinen laite ei tällä hetkellä olisikaan "täydellinen" niin laitteiden valmistajien jatkuvan tuotekehityksen vuoksi ero pc-hiiriin tulee pienenemään jatkuvasti. Toisaalta tähän olisi pitänyt puuttua jo paljon aikaisemmin muutosvastarinnan pienentämisen takia.

Kilpailullisessa tilanteessa osallistujilla tulee olla yhtenevä kalusto, tämä on järjestäjien yhteinen mielipide asiasta tällä sivustolla.

Ohessa kuvia i-Partyjen konsolipuolen kilpailullisista laneista. i-Party mainostaa itseään suurimpana lanitapahtumana UK:ssa. Pikaisella silmäyksellä en nähnyt yhtään hiiripelaajaa konsolipuolen Halo 3 tai GoW-turnauksessa. Joku muukin nähnyt lienee tarpeelliseksi sallia vain padit kilpailullisessa pelaamisessa?

http://iseries.multiplay.co.uk/iseries/gallery/album/72157621999099014/i37-halo-3-final.html

Btw tuossa joukkueen koon alarajassa ei ole järkeä. Jos pelit pelataan 5vs5, olisi joukkueiden minimikoon oltava silloin myös 5.

Kiitos kommentista. Asiaa pitää mielestäni miettiä aika laajan käyttäjäkunnan tarpeiden mukaan, meitä pelaajia kun on hyvin erilaisista elämäntilanteista.

Jos rosteri on vain 5v5 ja joku sairastuu? Entä jos jonkun nettiyhteys pätkii? Entä jos jonkun PS3 hajoaa? Entä iltatöitä tekevät, työssäkäyvät, lapsiperheiden perheenpäät?

Pelimies.fi-liigassa osalla tiimeistä oli todellisia vaikeuksia löytää pelaajia jo sovittuihin otteluihin. Tiedän sen koska olin itse paikalla odottamassa yli 30 min pelaajien saapumista. Kaikki eivät ole yhtä aktiivisia pelaajia kuin edustamasi dA. Ehkä rosteria voisi pienentää mutta järjestäjän näkökulmasta, edellisten kysymysten valossa, olisi perusteltua olla ylimääräisiä pelaajia.

Laitamme harkintaa kuitenkin. Kuten sääntöjäkin harkitaan (Killstreak esimerkiksi) ja perusteltuja muutosehdotuksia saa edelleenkin esittää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

KonsoliFIN noudattaa tästä lähtien pelien ikärajoituksia myös järjestämissään turnauksissa. Tämä tarkoittaa sitä, että Modern Warfare 2 -turnaus on kielletty alle 18-vuotiailta kuten itse pelikin.

Ikäraja K18 on ehdoton ja kaikissa K18-pelien turnauksissa tulee ikävaatimus olemaan 18 vuotta. Muut ikärajamerkinnät ovat suosituksia ja tällöin KonsoliFIN suosittelee, etteivät esim. alle 16-vuotiaat osallistu K16-ikärajamerkinnällä olevan pelin turnaukseen.

Kaikki KonsoliFINin turnaukset pelataan padilla, pois lukien pelit, joissa on peliin sisäänrakennettu hiirituki. Hiiren salliminen ilmoitetaan näissä tapauksissa erikseen turnaussäännöissä. Hiiriohjainten (esim. FragFX) jne. käyttäminen turnauksissa on kielletty, ellei sitä ole säännöissä erikseen mainittu.

Sääntöjen rikkomisesta seuraa puolen vuoden turnauskielto koko klaanille.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Meinasin siltä kannalta tuota rosterin kokoa, että se on täysin klaanin omalla vastuulla, että pystyvät pelaamaan matsinsa. Tässä tarvitaan taas sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Pointtina oli, että en näe mitä järkeä on sulkea turnauksesta porukka, jossa on 5/6 todella aktiivista pelaajaa.

-> XShava: Koskeeko tämä myös epäviraallisia yhteisön järjestämiä turnauksia? (tuossa kyllä lukee kaikissa toisen lukukerran jälkeen, mutta varmistuksesta olisin kiitollinen)

ps. xboxilla ei tietääkseni ole edes minkäänlaisia hiirilaitteita, koska vain Microsoft (?) pystyy valmistamaan ohjaimia ko. konsolille. (?)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

Meinasin siltä kannalta tuota rosterin kokoa, että se on täysin klaanin omalla vastuulla, että pystyvät pelaamaan matsinsa. Tässä tarvitaan taas sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. Pointtina oli, että en näe mitä järkeä on sulkea turnauksesta porukka, jossa on 5/6 todella aktiivista pelaajaa.

Tämä vaihdetaan.

-> XShava: Koskeeko tämä myös epäviraallisia yhteisön järjestämiä turnauksia? (tuossa kyllä lukee kaikissa toisen lukukerran jälkeen, mutta varmistuksesta olisin kiitollinen)

"järjestämissään" -> KonsoliFINin turnausisäntien järjestämät turnaukset.

ps. xboxilla ei tietääkseni ole edes minkäänlaisia hiirilaitteita, koska vain Microsoft (?) pystyy valmistamaan ohjaimia ko. konsolille. (?)

Ei vissiin, eli koskee tästä osin sitten PS3 -puolta.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 -liiga?

-> XShava: Koskeeko tämä myös epäviraallisia yhteisön järjestämiä turnauksia? (tuossa kyllä lukee kaikissa toisen lukukerran jälkeen, mutta varmistuksesta olisin kiitollinen)

ps. xboxilla ei tietääkseni ole edes minkäänlaisia hiirilaitteita, koska vain Microsoft (?) pystyy valmistamaan ohjaimia ko. konsolille. (?)

toivottavasti sentään näin onnistuu, sillä ei se ole konsoli finin asia jos turnaus ei ole heidän järjestämä edes!

E:

jaha, hidas olen:(
 
Ylös Bottom