Vastaus: MW2 Missions-turnauksen esi-ilmoittautumisketju
Hiton sama kuka on 18, koska nyt on vielä kyse siitä onko tässä K-18 helv*inkään järkeä?
Kyse on siitä kuka on häviäjä jos alle 18v saa pelata...? Jos jokin kierosilmäsponsori ei maksa jotain vtn pelipalkintoa, niin minä lupaan henk.koht. maksaa kahdelle parhaalle joukkueelle pelipalkinnon. Jos tällä foorumilla on tullut moraalinen vastuu pelien ikärajoitteista, niin voisinko nähdä muidenkin kuin CoD-sarjan ikärajaseurantaa? Tää sääntö on jo niin naurettavaa, että oikein kuvottaa ja juuri nyt oksennan kalsareihini. Tarvitsemmeko "virallista" KFINin turanusta?
Tästä on nyt syntynyt kauhea itku, että olemme loksauttaneet turnaukseen ikärajan. 18-vuotta tarkoittaa täysi-ikäisyyttä ja sitä, että henkilö on omavaltainen ja vastuussa teoistaan.
Minun mielestäni on hyvien tapojen mukaista tehdä tästäkin turnauksesta pelin omien viitekehysten (tässä tapauksessa iän) sisään rakentuva liiga. Foorumin tarkoitus on antaa eri ihmisten keskustella täällä peleistä. Joten jos joku alle 18-vuotias kertoo esim. tätä peliä pelanneensa, niin mielestäni olisi kohtuutonta alkaa tällaisia viestejä poistamaan. Ei keskustelua ole kielletty, mutta mikäli alamme järjestämään toimintaa, niin silloin mielestäni myös meillä on tässä tapauksessa moraalinen vastuu.
Itse olin yksi niistä, jotka suoraa sanoen vaativat tätä turnausta K-18 leimalla. Ei siksi, että haluaisin olla kettumainen, vaan siksi, että koen asian näin olevan. En näe miksi virtuaalisen turnauksen sääntöjen pitäisi poiketa oikean elämän
turnauksista (esim. pokeri). Mikäli pelivälineessä/lajissa on K-18 leima, niin silloin Konsolifinin on hyvää esimerkkiä näyttäen mielestäni tämä huomioitava, vaikka emme mitään virallista MM-liigaa pyöritäkkään.
Ajatelkaapa asiaa näin. Killit saavat ostettua kikkarilta kaljaa (tai heidän vanhempansa ostavat sitä heille), jota sitten ryypätään kotibileissä tai puistossa. Koska niillä killeillä on nyt sitä kaljaa ja he ovat sitä juoneet, niin pitäisikö baarien päästää heidät sisään?
Minun puolestani asiasta saa (järkevään sävyyn) keskustella. Toivoisin vain, että ihmiset ymmärtäisivät niitä syitä, miksi olemme tähän ratkaisuun päätyneet. Itselleni saa lähettää vaikka privaattia, jos on jotakin kysyttävää.
Mikäli joku ei koe tätä turnausta tarpeelliseksi tai haluaa jonnekin muualle mennä turnaukseen pelaamaan, niin olkaa hyvä vain. Olette silti tervetulleita tänne keskustelemaan jatkossakin.