Vastaus: Call of Duty: Modern Warfare 2 [360 HYPE]
No niin, kakkonen on tulossa. Siis onkin hyvä kerrata asioita, pohtia, mietiskellä ja muistella hyviä pelejä.
Mitä siis jäi edellisestä pelistä? Yksinkertaisesti ja lyhyesti, kokonaisuudessa ylivoimaisesti paras moninpeli X360llä. Nämä ajatukset siis puhtaasti
tavallisen Team Deathmatchin näkökulmasta.
CoD 4:ssahan ei varsinaisesti järkyttävän isoja vikoja ole, mutta parannettava on.
Ensinnäkin vastustajien ja tiimikaverien pitää etusijaisesti tulla mahdollisimman läheltä sinua. Näin olleen todennäköisyys kasvaa huomattavasti sille, että kaikilla olisi vähemmän lagia. Käytännössä siis, hostin valinta perustuisi enemmistössä olevien pelaajien hyväksi. Eikä siis niin kuin oli ja tai mahdollisesti on edelleen. Missä siitä huolimatta, että pelissä on yksitoista pelaaja Australiasta se ainoa jenkki on se kuka valitaan hostiksi.
Pelistä puuttuu yksi pelimuoto. Pelimuoto ilman ilmatukea ja helikoptereita, kolmesta peräkkäisestä taposta saisi edelleen UAV:n ei muuta. Ei perkkejä ollenkaan. Yksi granaatti ja yksi stuntti/savu/flashi. Enemmän panoksia kuin nyt defaultina ja se on siinä. Pelimuodon nimeksi antaisin Bear Bonesin sijaista Scarfaces. "
Say hello to my little friend!" kuvaisi enemmän kuin paremmin pelimuodon asennetta. Minä, mun aseeni ja panoksia.
Automaattinen puukko. Peli on välillä nopea, juoksen vastustajan ohi ja hän minusta. Vastustaja painaa nappia jolloin hänen koko vartalo kääntyy 180 astetta (edestä taakse, niille jotka ei tajua) ja puukotta minut selkään. Ei taitoa tapossa, säälittävä. Puukon pitäisi olla nöyryyttävä ase ei vaihtoehto pääaseelle, tai pistoolille. Eli sen pitäisi tehdä vahinkoa vain sen animaatioalueella, ei muuta.
Peliä päivitettiin kahdesti ja kolmannen kerran karttapaketin julkaisun yhteydessä (jos muistan). Päivitysten aikana tehtiin kaksi virhettä. Ensin Spawn-systeemi muutettiin lähemmäs omia, tavallaan kasaan syntymistä. Tästä seuraa kaksi erittäin ärsyttävä ongelma, kuolema syntyessä ja helpot tapot kun vastustajia syntyy suoraan aseeni eteen. Myös tietenkin kuolemat kun vastustajia syntyy metrin päähän sun selkään. Toinen virhe oli lisätä Wet Workin ja Showdownin pelattaviin mappeihin.
Laajennupaketti toi Chinatown, Broadcast ja Creek nimiset mapit. Joka ikinen mappi oli epäonnistunut. Chinatown on äärettömän pieni mappi. Broadcastista puuttuu tietynlainen rytmi ja pelit ovat sekavia. Creek on upean näköinen mutta epäreilu, koska on yksipuolinen mappi.
Ai niin haulikkoa on jo muutenkin vaikea käyttää. Vaikeammaksi sen käytöstä tekee bugi jonka ansiosta silloin kun ammut ja otat osuman saman aikaan, molemmat haulikot tekevät tupla laukaus animaation.
Siinä, kaikki muu nelosessa onkin täydellisyyttä hipova. Tarkemmin sen moninpelissä ja ennen kaikkea siinä ettei pelissä ole ainoakaan moninpelin saavutusta. Eipä tarvii katella niiden idioottien pyörimistä. Totta ei se kauheasti vähennä, mutta parempi näinkin.
