Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tämä on juuri niin klassinen kommentti. Enpä tiedä mistä aloittaa:

1. Onko jonkun asian poistaminen edelläkäymistä? Perkele!
2. IW:ltä ratkaisu on kaikkea muuta kuin kunnioitettavaa, sillä olisivat voineet poistaa huijauksen todella tehokkaasti ja myös huomattavasti tehokkaamminkin, jos olisivat jaksaneet nähdä vaivaa.
3. Yksinäisiä hikisiä suorituspelaajia tää ei varmaankaan haittaa pätkääkään, mutta kun jotkut (useimmat) vain yksinkertaisesti käyttävät sitä Party chattia.

Minut saa todella ärtyneeksi tuollainen statementti, että kyseessä olisi jotenkin peliyhteisöä parantava asia.

Samaa voisi sanoa edelläkäymisestä ja peleistä jotka ilmestyy useammalla dvd-levyllä näin Herran vuonna 2009.

Boksi-puolella tulee pelattua party päällä, tai tuli vanhojen COD-pelien parissa, mutta pidin itsekin tuota lähes huijaamisena. Ei haittaa henkilökohtaisesti yhtään että vaihtoehto on poistettu. Kyllä mulla ainakin kärsivällisyys riittää siihen että mutetan muut lobbyssa (joka vie noin sekunnin) ja turisen kavereilleni. Paljon parkua tyhjästä, on se elämä rankkaa.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kun tätä huijaus-korttia näkee koko ajan heitettävän, niin joku avulias henkilö voi mulle nyt kertoa, että miten huijataan party-chatissa vaikkapa TDM:ää pelatessa? Itse kun en ole koskaan käyttänyt party-chattia huijaamiseen, vaan kavereiden kanssa scheissen jauhamiseen, niin en tiedä miten tämä maaginen huijaus toimii, jota vastaan IW niin kovasti taistelee ja fanit kannustavat vieressä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

samuel6 sanoi:
Samaa voisi sanoa edelläkäymisestä ja peleistä jotka ilmestyy useammalla dvd-levyllä näin Herran vuonna 2009.

Boksi-puolella tulee pelattua party päällä, tai tuli vanhojen COD-pelien parissa, mutta pidin itsekin tuota lähes huijaamisena. Ei haittaa henkilökohtaisesti yhtään että vaihtoehto on poistettu. Kyllä mulla ainakin kärsivällisyys riittää siihen että mutetan muut lobbyssa (joka vie noin sekunnin) ja turisen kavereilleni. Paljon parkua tyhjästä, on se elämä rankkaa.
DVD-levyistä voidaan olla montaa mieltä, mutta noin yleisesti sanon, että PS3-kannattajien suusta tuosta asiasta on kyllä jauhettu tarpeeksi. Näin sitäpaitsi joskus Herran vuonna 2020 alkaa jälleen ilmestyä useamman pelien levyjä. En ymmärrä miten asia edes tähän liittyy, joten sitä on täysin turhaa ruveta puimaan.

Mutta kun kerran noin varma asiastasi olet, kerrohan, miten esimerkiksi spectauskuvakulman pakottaminen first personiin tai erittäin läheiseen kolmanteen persoonaan ilman liikuttamismahdollisuutta olisi mahdotonta? Siihen kun lisättäisiin vielä se, että samassa Partyssa olijat eivät voisi mennä eri puolille, estot olisivat valmiina.
Miksi ihmeessä näin ei tehtäisi?

Ehkäpä sen takia, että IW ei yksinkertaisesti arrogantin asenteensa kanssa jaksanut nähdä ylimmäräistä vaivaa tämän jalon visionsa toteuttamiseen, vaan menivät selkeästi siitä mistä aita on matalin. Ja tästä saa sitten kärsiä koko Xbox LIVE-yhteisö jo nyt, ja mahdollisesti vieläkin enemmän jos ja kun muut pelinkehittäjät seuraavat mallia.

Ja jos ei herra jaksanut lukea ketjua taaksepäin, osoitan sinut sinne. Pitäisi mielestäni perustella paremmin kuin hyvin, miksi asia ei vain kosketa teitä yksinäisiä CoD-faneja.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mahtava peli. Harmittaa vaan kun nykyään tuntuu kaikissa peleissä tuo yksinpeli olevan toisarvoinen asia. Tässäkin on luvattoman lyhyt tuo kampanja. Moninpeliä en itse ole harrastanut, mutta varmasti mainio.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kun tätä huijaus-korttia näkee koko ajan heitettävän, niin joku avulias henkilö voi mulle nyt kertoa, että miten huijataan party-chatissa vaikkapa TDM:ää pelatessa? Itse kun en ole koskaan käyttänyt party-chattia huijaamiseen, vaan kavereiden kanssa scheissen jauhamiseen, niin en tiedä miten tämä maaginen huijaus toimii, jota vastaan IW niin kovasti taistelee ja fanit kannustavat vieressä.

no vaikka sen takia että partyläiset pääsee eri puolelle ja puhuu. en tarkota että te tekisitte niin, mutta jotkut ilmeisesti tekee.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Headquartersissa elossa olevat pelaajat kuulevat kuolleita. Mikä järki tuossa nyt on.

InGame Chat on ihan OK, jos koko party sattuu pelaamaan samaa peliä, niin pystyy laittamaan että kuulee vain kaverit. Mutta kun asia yleensä ei ole noin, vaan kaikki pelaa mitä sattuu.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tuli vedettyä toi single playeri läpi, oli ihan vitu hyvä imho. Toimintaa oli hyvää ja sitä pidettiin hienosti kokoajan yllä. Vaihteluakin tuli kivasti erityylisten tehtävien muodossa. Tarina oli kans iha helvetin laadukas, todella yllätyksenä tuli ne parit plot twistit sielä. 6h siinä meni pelatessa regularilla ja se tuntui juuri sopivan pituiselta. Jos ois pituutta lisänny ni ois helposti voinut tuntua venytetyltä.
Niille jotka on vetänyt tarinan läpi: menkää campaign > select mission > museum. Siellä sitten painakaan sitä punaista kelloa siinä info deskillä jossa lukee "do NOT touch". Tuli aika yllätyksenä mitä sitten tapahtui :D. Hienoa "bonus" materiaalia ovat pistäneet peliin mukaan.
Koko peliä on nyt n. 20h takana ja pakko myöntää että on kyl helposti yks parhaita 360 pelejä ikinä. Imho kaikin puolin parempi kuin CoD4. Jos nopeasti pitäisi heittää arvosanaa niin pistäisin:
Campaign: 9
Spec Ops: 9
Multiplayer: 10
Kokonaisuus: 10-
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Unohdetaanpa hetkeksi se että kuka tykkää ja kuka ei ja puhutaan itse pelistä.

Tämä tulee varmasti monelle shokkina mutta ensimmäinen Modern Warfare lukeutuu yhdeksi kokemistani FPS-kampanjoista sinne kirkkaimpaan kastiin. Ensimmäinen MW oli toimintaelokuva fanin märkäuni mikä osaltaan selittääkin sen ajan kosteat lakanat. Tiukasti skriptattu, elokuvallinen elämys jossa rytmitys oli kaikki kaikessa. Itseäni ei koskaan häirinnyt spawnautuvat jantterit koska allekirjoittaneella ei ole tarvetta rikkoa pelin sääntöjä ja mennä sinne minne ei pitäisi mennä. Välillä on mukavaa vain antautua pelin fiilikseen ja antaa sen viedä mukanaan. Ensimmäinen MW on yksinpelinä lineaaristen FPS pelin parhaimmistoa. Joten odotukset kakkosen suhteet olivat korkealla:

MW2 osuu kovaa, mutta samanaikaisesti myös uppoaa. Ensimmäisessä MW:ssä kampanja tuntui löysästä kerronnastaan huolimatta yhdeltä kokonaisuudesta, kakkosessa jäi usein sellainen tunne että kenttien väliltä olisi poistettu toisia tehtäviä. Parhaimmillaan jatko-osa on kampanjan puolessa välissä jossa rytmitys on täydellisyyttä hipova ja eteen heitettävät skenaariot ovat mitä loistokkaimpia. Mutta kolmannessa ja etenkin ensimmäisessä näytöksessä rytmitys horjuu peli iloa raastavaksi. Kumpaankn näytöksiin mahtuu todella upeita skenaarioita mutta ikävästi myös muutama tämän vuoden saatanallisimmista kentistä(falafel-mätöt, katson nyt teitä). Ruudulla tapahtuu paikoitellen niin paljon asioita että ei tiedä mitä tulee ja mistä reiästä sitä nyrkkiä oikein työnnetään sisään. Häiritsevintä sekasorron aikana on ruudun täyttävä, se joka kuukautinen mehukatti jonka lävitse on todella epätoivoista nähdä mistä sitä sylkeä oikein roiskuu. Harmittavaa oli myös se että peli tuntui olevan edellä mainituista syistä saamarin vaikea. Jopa perus regularilla sain jatkuvasti olla toinen jalka haudassa, ja se jos jokin; jatkuva kuoleminen haittaa pelin rytmiä. En oikein vieläkään tiedä miten tätä uusinta laitosta pitäisi pelata: Rambona vai Marttana? Kun kumpikaan lähestyminen ei pelissä tuottanut kovinkaan hyvää lopputulosta... Mutta sillon kun peli toimii se toimii pirun hyvin ja välillä tuntuukin että pelaisi Michale Bayn The Rock: The Videopeliä. Fiilis etenkin kaikissa Task Force tehtävissä, ja kaikissa toisen näytöksen mariini mittelöissä oli peli vuoden adrenaliini pitoisimpia. Vioistaan huolimatta ensimmäinen Modern Warfare sai arvoisensa jatko-osan jonka pariin tekisi mieli hyppiä aina kun netissä näkee kuvia niistä uber-eroottisista tehtävistä joissa lyjy laulaa ja mehu lentää. Mutta ensimmäisen tasolle kampanja ei valitettavasti päässyt. MW2 olisi voinnut yksinpelinä olla mielestäni puhtaampikin suoritus.

Hypätäänkin sitten sinne pelin toiseen päähän: Moninpeli yllätti varsin positiivisesti. En tiedä mitä pelin matchmakingille on tehty mutta kaikki pelaamani matsit ovat olleet todella tasaväkisiä mittelöitä joissa pahimmillaan on ero toiseen joukkueseen ollut vain muutaman hetion päässä. Pelaaminen tuntuu ainakin toistaiseksi paljon reilummalta kuin ensimmäisessä. Ja jotenkin pelin tempo on hieman hidastunut joka miellyttää ainakin itseäni. Toki CoD on edelleen melkoisten adhd-pettereiden peli mutta hitaammalla ja varovaisella pelaamisella pärjää nyt huomattavasti paremmin kuin ensimmäisen moninpelissä. Tähän vaikuttaa varmasti karttojen kymmenkertaistunut koko ja tuollaisenaan ne ovatkin enemmän mieleeni kuin ensimmäisen, melko pienet kentät. Lupaava on mysö SpecOps joka heittää eteen varsin kiinnostavia skenaarioita kahden pelaajan koettavaksi. Moodia voisi hyvin kuvailla elokuvan dvd:ksi joss Scenen Selectionista valitaan pätkän parhaat kohdat ja pelataan nämä minuutin ryppäät hiki hatussa lävitse - toimii, vaikka lyhyitä ryppäitä ovatkin.

Tämän hetkiset kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia ja lisää olisi saatava aina aika ajoin. Yksinpeli jätti toivomisen varaa mutta moninpeli toimii samalla teholla kuin ensimmäisen rupeama.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Unohdetaanpa hetkeksi se että kuka tykkää ja kuka ei ja puhutaan itse pelistä.

Tämä tulee varmasti monelle shokkina mutta ensimmäinen Modern Warfare lukeutuu yhdeksi kokemistani FPS-kampanjoista sinne kirkkaimpaan kastiin. Ensimmäinen MW oli toimintaelokuva fanin märkäuni mikä osaltaan selittääkin sen ajan kosteat lakanat. Tiukasti skriptattu, elokuvallinen elämys jossa rytmitys oli kaikki kaikessa. Itseäni ei koskaan häirinnyt spawnautuvat jantterit koska allekirjoittaneella ei ole tarvetta rikkoa pelin sääntöjä ja mennä sinne minne ei pitäisi mennä. Välillä on mukavaa vain antautua pelin fiilikseen ja antaa sen viedä mukanaan.

Tähän ensimmäistä osaa kuvaavaan osaan on pakko yhtyä, tänään läpi pelaanneena kyseinen osa oli vallan loistava, tunnelma oli todella käsinkosketeltava. Ehtihän tuo levy muoveissa jo aikansa olla tuolla hyllyssä, nyt sitten huomenna kakkonen koneeseen...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

IW pyrkii ilmeisesti lisäämään pelaajien välistä viestintää puutteellisella party chatilla. Taktiikka toimisi varmaan hyvin täydellisessä maailmassa missä brittilapsukaiset eivät pelaa MW2:a, saati laula ja rääy jatkuvasti mikrofoniinsa...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jos Partychatin puuttuminen on ongelma niin ainahan sitä voi pistää läppärin viereen ja heittää läppää skypen kautta..:rolleyes:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jos on vain toinen kaveri ja pelaatte kahdestaan, niin ainahan voi käyttää PrivateChattia, tai sitten pelaatte Ground Waria jos on pakko olla partyssä koko ajan. ;)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aika outoa tuossa S&D pelimuodossa se pisteiden saanti. Ensimmäisessa MW pelissä S&D muodosta sai eniten pisteitä kun 1 taposta sai jo 50 xp. Tässä MW2 saa saman verran?? Perus TDM pelissä saa taposta jo 100 xp. Eihän tuo nyt mikään iso ongelma ole mutta on tässä pelissä kuitenkin yksi idea se että kerätään pisteitä. Nyt se kaikista mukavin muoto on se mistä saa kaikista vähiten.. MW1 se oli palkitsevaa kun sai tapon, tässä ei... :mad:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

IW pyrkii ilmeisesti lisäämään pelaajien välistä viestintää puutteellisella party chatilla. Taktiikka toimisi varmaan hyvin täydellisessä maailmassa missä brittilapsukaiset eivät pelaa MW2:a, saati laula ja rääy jatkuvasti mikrofoniinsa...
Tätä selitystä aikanaan ounastelinkin. Ja selitykseksihän tuo jää, sillä käytännössä moinen ei millään party-chatin poistolla toteudu. Ihan jo ensimmäisenä ongelmana jenkkideville ei taida tulla mieleen, että kaikki maailman kansat eivät halua tai osaa sitä englantia vääntää nettipelejä pelatessaan.

TDM:ssä huijaaminen siten, että yksi partyn jäsen on toisella puolella:

Tähänhän korjaus on toiselle puolelle joutumisen estäminen, eikä suinkaan partychatin poisto. Väärä korjaus oikeaan ongelmaan. Lisäksi en voi millään uskoa, että kyseinen huijaus olisi mitenkään erityisen tehokas pelitilanteessa, jotta kovin monet sitä viitsisivät käyttää.

Partychatin korvaavat ehdotukset (privachatti, muiden mutetus jne.):

Kyllä, partychatin pystyy korvaamaan varsin helposti ja muiden pelaajien mutetus onnistuu jo boksin käyttisasetuksista lähtien, jolloin niiden kanssa ei tarvitse joka pelin alussa säätää. Tämä ei kuitenkaan ole se pointti. Pointti on, että IW on MW2:n kanssa ottanut askeleen kehityksessä taaksepäin ja ajaa yksinäisen tehopelaajan etua verrattuna sosiaaliseen hupipelaamiseen. Tätä minä en hyväksy, kuten on ketjun mittaan tullut varmasti varsin selväksi.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ja jotenkin pelin tempo on hieman hidastunut joka miellyttää ainakin itseäni. Toki CoD on edelleen melkoisten adhd-pettereiden peli mutta hitaammalla ja varovaisella pelaamisella pärjää nyt huomattavasti paremmin kuin ensimmäisen moninpelissä.

.

Eli edelleen camppimisestä pitäisi palkita?

Liian monta pelia eilenkin tuli missä aina joku oli hinkannu itsensä johonkin koloon!
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Joku jaksoi valittaa, että Spec Opsit kuraa co-opissa..? Jotain perusteluja?

Tässäkin IW jätkät oli lupailu ihan omaa moodia coopille joka on suunniteltu coop toimintaa varten kun ei halunnu pilata yksinpeliä sillä tj. Nonii onhan toi 2 pelaajan coop cooppia, mutta jos tollanen tehdään ja varta vasten suunnitellaan niin eikö se sitten ois voitu samantien suunnitella sille normaalille 4 pelaajalle. Toi on vaan auttamatta liian vähän jos haluaa vääntää frendien kanssa noita. Toki kai ne voi olla ihan kivoja yhdenkin kaverin kanssa.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Aika outoa tuossa S&D pelimuodossa se pisteiden saanti. Ensimmäisessa MW pelissä S&D muodosta sai eniten pisteitä kun 1 taposta sai jo 50 xp. Tässä MW2 saa saman verran?? Perus TDM pelissä saa taposta jo 100 xp. Eihän tuo nyt mikään iso ongelma ole mutta on tässä pelissä kuitenkin yksi idea se että kerätään pisteitä. Nyt se kaikista mukavin muoto on se mistä saa kaikista vähiten.. MW1 se oli palkitsevaa kun sai tapon, tässä ei... :mad:

S&D:ssä saa 500xp taposta.
Scoreboardilla se tosin näytetään vain 50:nä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Yöllä kirjoitin hienon stoorin siitä, miten Party Chat-kiellosta oli hauskaa hyötyä, mut KFin tilttasi ja tuhosi mun ajatukset. Tiivistettynä se meni jotenkin näin: unohdin mutettaa samalla puolella olevat saksalaiset, joiden kanssa heitettiin läppää englanniksi noin kolmen matsin ajan. Taispa keskusteluun tulla mukaan jossain vaiheessa brittejäkin. Statsit nyt vähän kärsi, mutta hauskaa oli :)

(Ja neljännessä matsissa lobbyyn tuli sitten heliumeja)
 
Ylös Bottom