Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Vaikka siten, että on luultavasti pelannut niillä?
-----

Minun mielestäni kaikki kritiikki on tälle pelille enemmän kuin tarpeellista, sillä peli on toden totta aivan käsittämättömästi yli hypetetty. Mikä kertoo sinänsä tiettyjä asioita konsolipelaajista -valitettavasti- koska mainostusta ei juurikaan peliin käytetty.

Ihmiset ovat tietysti korviaan täynnä minunkin vihaamista, mutta siis ihan oikeasti: kun BioWaren mestariteos myy ensimmäisellä viikollaan alle puoli miljoonaa tällaisen käsittämättömän tuuban myydessä ensimmäisenä päivänä 7 miljoonaa, missä ihmeessä on oikein vika? Onko länsimainen kulttuuri oikeasti näin rappeutunut?

Ja vahvaa IMOa perään, kun kuitenkin joku kuumakalle tulee tämän viestin jälkeen suoltamaan henkilökohtaisuuksia.

Joo kyllä tiedän että tää on pahinta arcade pas*aa mitä on olemassa ja aivan liian yliarvostettu, mutta ootetaas pari kuukautta kun saadaan priva pelit kuntoon ja muodoksi S&D niin tää on aivan jumalallista. Lähinnä tarkotin sitä että onko järkeä lytätä peli samantien 3 matsin perusteella ja haukkumalla vielä snipuja mitkä toimivat erittäin hyvin. Jotenkin vaan tää on oikeesti nii älyttömän moista casual pas*aa autoaimilla höystettynä, mutta taas toisaalta joku tässä viehättää.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Minun mielestäni kaikki kritiikki on tälle pelille enemmän kuin tarpeellista, sillä peli on toden totta aivan käsittämättömästi yli hypetetty. Mikä kertoo sinänsä tiettyjä asioita konsolipelaajista -valitettavasti- koska mainostusta ei juurikaan peliin käytetty.

Ihmiset ovat tietysti korviaan täynnä minunkin vihaamista, mutta siis ihan oikeasti: kun BioWaren mestariteos myy ensimmäisellä viikollaan alle puoli miljoonaa tällaisen käsittämättömän tuuban myydessä ensimmäisenä päivänä 7 miljoonaa, missä ihmeessä on oikein vika? Onko länsimainen kulttuuri oikeasti näin rappeutunut?

Ja vahvaa IMOa perään, kun kuitenkin joku kuumakalle tulee tämän viestin jälkeen suoltamaan henkilökohtaisuuksia.

Ethän säkään ole peliä pelannut? :D
Ja "vika" on siinä, että ensimmäinen osa oli sen verran jumalainen peli. (niin on kyllä tämäkin.)

Tuota noin, ei mikään kuumakalle varmastikaan tarvitse olla kommentoidakseen asiallisesti tuollaista vähän provosoivampaa tekstiä. ;)

EDIT: Mutta joo, tänne nyt sitä keskustelua PELISTÄ. Pitää katsoa, etten lipsu taas hirveään ot:hen. :p
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

...kun BioWaren mestariteos myy ensimmäisellä viikollaan alle puoli miljoonaa tällaisen käsittämättömän tuuban myydessä ensimmäisenä päivänä 7 miljoonaa, missä ihmeessä on oikein vika? Onko länsimainen kulttuuri oikeasti näin rappeutunut?

Kannattaa kuitenkin erottaa "myyntiluvut" ja "pelien laatu". Ne eivät ihan jokaiselle mene käsi kädessä. 7 miljoonaa myytyä peliä (vai mikä se luku nyt lienee?) ei tee tästä pelistä yhtään parempaa kuin esim. joku peli joka myy 1-2 miljoonaa.. Vielä kun saisi raakattua forumeilta nämä "asiantuntijat", jotka ovat sitten haukkumassa peliä joka myy "vain 1-2 miljoonaa".. :rolleyes: Suhteellisuudentaju aina välillä hämärtyy näissä.

MW2:sen myynti todistaa nyt kuitenkin sen, että räiskintä - ja varsinkin online-räiskintä - vetoaa moneen pelaajaan. Ja MW2 tarjoaa varmasti tähän hienot puitteet. Mutta tuon genren ulkopuolella sitten jo tulee aika monta muuta peliä kuvioihin.. Ja kylmä totuus on myös se, että MW2 on kuitenkin monella "pika-ruokaa" ja vain askel kohti seuraavaa hypeä. Tuota "BioWaren mestariteosta" luultavasti pelataan jopa pidempään.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Joo, pahoittelen tuon äsken viestin tulistunutta sävyä, oli näemmä pakko taas purkaa patoutumia. Kuumakalle tapauksessa olenkin minä. :)

PurpleHaze on kyllä melko samoilla linjoilla kun minäkin. Uskokaa tai älkää, kyllä minä nautin melko paljonkin Call Of Duty-sarjan pelien pelaamisesta. Ne ovat kieltämättä ihan mainiota viihdettä. Mutta sisäinen väsymätön oikeudenpuolustaja herää silloin henkiin, kun juurikin nuo BioWaren mahtavat pelit joita voidaan jo taiteeksikin kutsua, saavat huonompia arvosteluja ja dramaattisesti huonompia myyntejä kun tällaiset räiminnät. Argh! Ja vaikka voisin helposti puijata, että olen MW2:ta pelannut, niin myönnän kyllä etten ole.

Se on kylläkin totta, että viidentoista vuoden päästä naavaparrat taitavat haikailla kyllä sen Dragon Age: Originsin perään, eikä niinkään Modern Warfare 2:n. Tämä on kuitenkin laiha lohtu, kun tämä jyllää markkinoita. Tosin mainstreamhan myy aina... Eikä myynnit tietysti kerro pelin laadusta juuri mitään, mutta kertoo kylläkin siitä, mitä ihmiset nykypäivänä suosivat. Ja on kyllä meikun mielestä melko harmillista. Tosin itsekin olen kyllä BioWare-fani vuosimallia 2009, jota ennen parhaita pelejä maailmassa oli Halo 3 ja kumppanit. Sinänsä olenkin hyvin jäävi sanomaan.

Minä siis lähinnä tykkään suhteuttaa pelin saaman arvostuksen siihen laitettuun vaivaan ja syvyyteen. Siksi nousen sotajalalle aina, kun tällaiset pelit menestyvät näin järkyttävän hyvin, sillä tunnen niiden omasta mielestäni parempien pelien olevan uhan alla tämän takia. Tuon Dragon Agen arvosteluissakin peli sai vihtaa siitä, että grafiikka eivät ole tarpeeksi hienoa. Muistaakseni jossain artikkelissa vieläpä kehaistiin MW2:n teknistä mainioutta verrattuna DA:O:hon! Reiluako?

Ja tässä vielä mainiosti sanailtu uutinen, joka tiivistää tuskani:
http://plaza.fi/edome/uutiset/modern-warfare-2-ylitti-myyntiodotukset-suomessakin-triplakultaa
Ei vain pieni ihminen jummarra!

Juu, offtopiciksihan tämä menee heittämällä, ja lisäksi jauhan vielä samoja asioita joita olen puinut jo monesti aiemminkin. Pahoittelen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Noniin nyt on peli veteraanilla läpi ja Star 69 plakkarissa. Aivan mahtavaa viihdettä ja vielä on nettipeli lähes kokematta. Joku jaksoi valittaa, että Spec Opsit kuraa co-opissa..? Jotain perusteluja? Aivan prkleen mahtavia noi olivat varsinkin noi lopun juggernaut karkelot... Huhhuh.... Yksinpelissä ei juuri haastetta ollut. Ei tarvinnut tuhota ohjaimia tai menettää hermojaan. Spec Opsit olivat jo astetta vaikeampia.
Tässä on kyllä peli makuuni. Tarina oli aivan loistava ja eeppisiä kohtauksia oli enemmän kuin pari. Mutta nyt nettipelin ihmeellisen maailman --->
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Muutes se on näissä peleissä hienoa juonellisesti että et oo koskaan varma että kuka kuolee ja niin poispäin. Se on aika hienoa käsikirjoitusta kun uskalletaan tapattaa hahmoja.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Täytyy kyllä sanoa että huh-huh. Ensimmäiset 2 tehtävää pääsin veteranilla ja sitten Favelaan se jäiki (Takedown oli tehtävän nimi). Ekaa tehtävää pelatessa oli semmoinen fiilis että no jaa menettelee. Tokassa tunnelma nousi kattoon varsinkin moottorikelkka ajelussa. Spec opsia en ole vielä ehtinyt kokeilemaan, kai sitäkin jossain vaiheessa. Multiplayeri yllätti taas. Videoita katsoneena luulin että killstreakit menee päin mettään (liian ylivoimaisia), mutta nehän ovat täydelliset ei liian ylivoimaisia. Onko kukaan koittanut 3rd pelimuotoja? Oli muuten yllättävän hyvä. Myöhemmin sitä lisää kun alkaa kyllästyttämään normi. Hardcoresta en pitänyt, CoD 4 se oli ainoa oikea pelimuoto mut ei tässä.
Edit. Samaa mieltä Berserkerin kanssa, oli muuten aika hyvä ja häijy tehtävä siellä lentokentällä minkä voi skipata jos haluaa :).
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kylhä tota 3rd personia on tullu parisen matsia koitettua ja pakko myöntää että toimii paljon paremmin kuin odotin. Ihan kivaa vaihtelua 1st personiin.
Nyt vissiinkin lv21 mp:ssä ja sp:ssä sain juuri ton The Hornet's Nestin tehtyä. Regularilla oon pelaillu sp:tä ja en tiiä oonko huono vai jotaa ku tollaki tulee välillä turpiin ja kovaa.
Oon kyl ollu todella tyytyväinen peliin, varmasti nousee lempi X360 pelien joukkoon.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Regularilla oon pelaillu sp:tä ja en tiiä oonko huono vai jotaa ku tollaki tulee välillä turpiin ja kovaa.
Sama fiilis oli monta kertaa, mutta läpi sentäs kuitenkin pääsin. Iski oikeen hätä että ei tää nyt näin vaikee voi olla. Ollut kyllä pitkä tauko FPS-peleistä, ettähhh... :D

Nimimerkki CoD4 yksin Veteranilla :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Tällä hetkellä tuntuu (level 32 tais olla) että noi moninpelikentät tulee kestämään hirveen paljon enemmän kulutusta kuin aikaisemmissa peleissä. Ne on vaikeampia, monimuotoisempia ja parempia :)
Aseet on kans hirveen paljon kivempia kuin ennen!


ps. miksi joku kehtaa haukkua peliä/partychatin puuttumista, jos on pelannut 3 dominaatiota, jättänyt pelin hyllyyn tai katsonut vaan myyntituloksia ... voivoi :confused:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Viime yönä pyörähti ensimmäinen prestige :) matkaa on siis vielä... 1 custom slotti tuli lisää ja huisi määrä erinäisiä challengeja lisää, saas nähdä mitä muuta sieltä vielä tulee :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

ps. miksi joku kehtaa haukkua peliä/partychatin puuttumista, jos on pelannut 3 dominaatiota, jättänyt pelin hyllyyn tai katsonut vaan myyntituloksia ... voivoi :confused:
Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kamppanja oli aika pätevä mutta aivan heittämällä liian lyhyt. en sinänsä kovin montaa tuntia edes pelannu näiden kahden päivän aikana ja peli loppui kuin seinään. :(

Pitää tuota nettipeliä alkaa tahkoomaa tässä kunhan kerkee
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mutta sisäinen väsymätön oikeudenpuolustaja herää silloin henkiin, kun juurikin nuo BioWaren mahtavat pelit joita voidaan jo taiteeksikin kutsua, saavat huonompia arvosteluja ja dramaattisesti huonompia myyntejä kun tällaiset räiminnät. Argh!

Pakko OT:n uhallakin tarttua tähän hiukan, mutta ei hätää Joohanh, tuo vaihe kyllä menee ohi. Kyllä sinä jossain kohtaa hoksaat, että kannattaa olla välittämättä siitä, mitä muut pelaavat, sillä...

Uskokaa tai älkää, kyllä minä nautin melko paljonkin Call Of Duty-sarjan pelien pelaamisesta. Ne ovat kieltämättä ihan mainiota viihdettä.

... tuossahan tuo taikasana juuri tulee.

Jos lähestytään asiaa siltä kantilta, että kumpaa olisit itse lähtökohtaisesti kiinnostuneempi katsomaan, uuden teatterinäytöksen vai 3D-leffan ensi-iltaa? Entäpä ystävistäsi, joista monet varmaankin sopisivat samanlaiseen demografiaan kuin sinä ja minä, jonkin verran päälle parikymppisiin (teen olettamuksia, en tiedä ikääsi) miehiin?

Tai jos teatteri tuntuu vielä liian helposti lähestyttävältä, valitsisitko kenties oopperan tai nykytanssin ensi-illan sen 3D-leffan sijasta?

Aika harvat tästä meidän demografiastamme, joka nyt on aika lähelle samanlainen kuin keskivertopelaajan, valitsisivat edes teatteria, saati sitä nykytanssia. Sama logiikka pätee myös pelivalinnoissa aika pitkälti. Siihen viihdevaihtoehtoon tarttuu huomattavan paljon useampi kuin siihen taidevaihtoehtoon.

Puhun tästä siksi, sillä olen itsekin aikoinani harmitellut, että miksi Grim Fandango, yksi kaikkien aikojen kolmesta suosikkipelistäni (muut ovat FF VII ja Mass Effect), myi niin olemattoman vähän. Siitäkin huolimatta, että minä ostin sen kolmasti. En toki sentään myyntilukuja parantaakseni...

Olen myös harmitellut, että miksi uskomattoman kiehtova, kaunis ja tärkeän viestin sisältävä Beyond Good & Evil myi niin vähän. Niinikään olen harmitellut, että miksi mahdottoman kiero ja hauska Psychonauts myi niin vähän.

Lähestyn tätä CoD-hysteriaa aika lailla täysin eri suunnasta kuin sinä, sillä en ollut itse pelannut niistä muistaakseni koskaan ainuttakaan, muuten kuin mahdollisesti ensimmäisen demoa. Ostin MW2:n aivan ummikkona, lähinnä mielenkiinnosta. Halusin tietää, että mitä pirua näin iso määrä pelaajia siinä pelissä näkee, ja toisaalta, kuinka hyvin tuollainen nopeatempoinen räiskintä moninpeliksi konsolilla vääntyy.

Molempiin epäilyksiini sain vastauksen aika nopeasti sen jälkeen kun moninpeliä aloin tahkota, sillä vastoin odotuksiani se on ollut aivan pirun hauskaa. Ja viihdyttävää, kuten itsekin edellisestä osasta toteat. En ole ehkä koukussa, mutta huomattavasti enemmän tuota on tullut väännettyä kuin oletin. Olen räiskintäpelien suhteen ollut enemmän Unreal Tournamentin kuin jonkun Rogue Spearin ystävä, ja vaikka tämä nyt ei toki ihan mitään sinkohippaa olekaan, niin ajoittaisen kyttäilyn seassa on tarpeeksi vauhtia ja äksöniä, että meikäläinenkin innostuu.

Siitäkin huolimatta, että minä valitsisin ennemmin sen teatterin kuin 3D-leffan. Nykytanssi taitaisi kyllä jäädä välistä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Kommentoiden vain Offline-moninpeliä:

Aivan saakutin mahtavaa! Customoitavat classit splitscreeniin ja mappeja oli se 16, juuri sitä mitä toivoin. This is the shit.

Nuo ovat muuten aivan mahtavat, mutta miksi ne kaikki täytyy avata? Kuinka moni jaksaa hommata 300 tappoa split-screenillä per ase että saa kaikki attachmentit? Totta kai nuo pystyy huijaamaankin mutta ketä oikeasti jaksaa ruveta ''heduttamaan'' split-screenillä? :D
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.

toivottavasti tämä peli on vasta ensimmäinen edelläkävijä kyseisen huijaamisen poistamiseksi.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

toivottavasti tämä peli on vasta ensimmäinen edelläkävijä kyseisen huijaamisen poistamiseksi.

Muuten ihan ok mp mutta kun vielä saataisiin pois noi killstreakit.

Ja annettaisiin tilaa "oikealle" taidolle! Henk.koht. en ole mitenkään ylpeä jos saan nyylättyä chopper gunnerilla sen 15 tappoa...
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.

Eli Cod4:n pleikkari versio oli huono koska siinä ei ollut party chattia? Ei luulisi oikeasti olevan kauhean vaikeaa käyttää sitä In-game chattia... :rolleyes:
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Eli Cod4:n pleikkari versio oli huono koska siinä ei ollut party chattia? Ei luulisi oikeasti olevan kauhean vaikeaa käyttää sitä In-game chattia... :rolleyes:
Se että peliä kritisoi tai on vahvasti pelin joitain ominaisuuksia vastaan, ei tarkoita että peli olisi huono.

Miksi käyttää in-game chattia, kun parempikin vaihtoehto on jo keksitty?

EDIT. Ja kyllä, jos boksiversiossa olisi täysi partychat-tuki, olisi se parempi kuin pleikkaversio olettaen että muut ominaisuudet ovat samalla viivalla. On se tälläkin hetkellä parempi, kun siinä on edes vajaa partychat-tuki. CoD4:n boksiversio oli parempi kuin pleikkaversio, koska siinä oli täysi partychat-tuki.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

toivottavasti tämä peli on vasta ensimmäinen edelläkävijä kyseisen huijaamisen poistamiseksi.

Tämä on juuri niin klassinen kommentti. Enpä tiedä mistä aloittaa:

1. Onko jonkun asian poistaminen edelläkäymistä? Perkele!
2. IW:ltä ratkaisu on kaikkea muuta kuin kunnioitettavaa, sillä olisivat voineet poistaa huijauksen todella tehokkaasti ja myös huomattavasti tehokkaamminkin, jos olisivat jaksaneet nähdä vaivaa.
3. Yksinäisiä hikisiä suorituspelaajia tää ei varmaankaan haittaa pätkääkään, mutta kun jotkut (useimmat) vain yksinkertaisesti käyttävät sitä Party chattia.

Minut saa todella ärtyneeksi tuollainen statementti, että kyseessä olisi jotenkin peliyhteisöä parantava asia.
 
Ylös Bottom