Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

oon eri mieltä. mun mielestä mapit on mielenkiintoisempia kuin MW1ssä

Osa oli aivan julmettomia sokkeloita joka taloon pääsi sisään ja sitten näky muutama tosi avaria kenttä = sniper paratiiseja. Sniperit pitäis joka pelistä lailla kieltää poikkeuksena Quaket + muut nopee temposet fps räimeet.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Osa oli aivan julmettomia sokkeloita joka taloon pääsi sisään ja sitten näky muutama tosi avaria kenttä = sniper paratiiseja. Sniperit pitäis joka pelistä lailla kieltää poikkeuksena Quaket + muut nopee temposet fps räimeet.

Ei todellakaan pitäisi. Se että erityyppisiä pelaajia riittää tekee peleistä juuri mielenkiintoisia. Halohyppelijöitä jotka käyttävät vain nuubituubeja ja sarjatulta ja viettävät yli puolet peliajasta ilmassa pomppien, sitten löytyy järkipelaajia ja lisäksi näitä "leireilyn ystäviä". Sniput ovat olennainen osa noita matseja (tietysti jos kaikki muut kentällä olijat on snipuja niin voi olla ikävä homma, varsinkin S&D:ssä). Snipereiden läsnäolo kentissä tuo vähän järkeä peliin vähentäen sitä idioottimaista halohyppelyä - tämä on vain hyvä asia. Kuitenkin snipuna olemisen olennainen pointtihan on hyvä tuliaseman löytäminen, mutta olennaisesti siihen myös oikeasti liittyy sijainnin vaihtaminen laukausten jälkeen. Nythän tuolta löytyy kaikenlaisia idiootteja jotka piirtyvät horisonttia vasten kentän toiselta puolen, näitä on erittäin hauska flankata ja antaa lyijy-enimaa tuplalaukuksella.

edit.
Toisaalta itsekin kyllä aina kiroan kämppääjiä, koska yleensä saavat ainakin kertaalleen napautettua hengiltä ennen kuin tajuaa leiripaikan. Onneksi kun kartat tulevat tutuksi niin kämppäysmestatkin tuntee paremmin. Ennemmin lailla pitäisi kieltää nämä jotka UAV:ta ja heartbeatmonitoria käyttäen vetelevät KK:lla seinien läpi räiskien pitkin kenttää. prkle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ei todellakaan pitäisi. Se että erityyppisiä pelaajia riittää tekee peleistä juuri mielenkiintoisia. Halohyppelijöitä jotka käyttävät vain nuubituubeja ja sarjatulta ja viettävät yli puolet peliajasta ilmassa pomppien, sitten löytyy järkipelaajia ja lisäksi näitä "leireilyn ystäviä". Sniput ovat olennainen osa noita matseja (tietysti jos kaikki muut kentällä olijat on snipuja niin voi olla ikävä homma, varsinkin S&D:ssä). Snipereiden läsnäolo kentissä tuo vähän järkeä peliin vähentäen sitä idioottimaista halohyppelyä - tämä on vain hyvä asia. Kuitenkin snipuna olemisen olennainen pointtihan on hyvä tuliaseman löytäminen, mutta olennaisesti siihen myös oikeasti liittyy sijainnin vaihtaminen laukausten jälkeen. Nythän tuolta löytyy kaikenlaisia idiootteja jotka piirtyvät horisonttia vasten kentän toiselta puolen, näitä on erittäin hauska flankata ja antaa lyijy-enimaa tuplalaukuksella.

Niin no, Halon definitiivisimmät piirteet ovat toden totta sillä nuubituubillä räimiminen ja sarjatulen räkyttäminen.

Jospa vaikka tutustuisit itse peliin, ennen kuin käytät termiä "halohyppely". Enemmän jossain Call of Dutyssa heitetään bunnyhoppia, kuin Halossa.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Niin no, Halon definitiivisimmät piirteet ovat toden totta sillä nuubituubillä räimiminen ja sarjatulen räkyttäminen.

Jospa vaikka tutustuisit itse peliin, ennen kuin käytät termiä "halohyppely". Enemmän jossain Call of Dutyssa heitetään bunnyhoppia, kuin Halossa.

Ykköstä pelannut ja se kyllä riitti. Kyllä tuo hyppely on juurikin peräisin Quake/Halo/D3Nukem -tyyppisistä peleistä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Ykköstä pelannut ja se kyllä riitti. Kyllä tuo hyppely on juurikin peräisin Quake/Halo/D3Nukem -tyyppisistä peleistä.

Quakesta/Unreal Tournamenteistä kyllä mutta ei niinkään Halosta. Monessa pelissä siitä ei ole mitään hyötyä mutta jostain syystä jengi tykkää hypellä pelistä riippumatta. Joo ja toi heartbeatmonitor on yks naurettavimmista lisäyksistä. Mitään järkeä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Toisaalta Halon kaltaisissa peleissä hyppeleminen onkin aivan sallittua. Eikä Halossakaan tule vastaan sitä iki-ihanaa taktiikkaa, jossa kohtaamisessa vastapuoli hyppää ensin ilmaan, ja ilmassa heittää makuulle. Siitä sitä kunnon pomppimista. Eikä ko. taktiikka varmasti ole mistään muusta sikiänyt kun juuri näistä oversimplified-shoottereista, kuten CS ja CoD.

Mutta edelleen, mun on vaikea käsittää miten Halon pelaaminen kannustaa käyttämään kranaatinheitintä CoDissa?
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Toisaalta Halon kaltaisissa peleissä hyppeleminen onkin aivan sallittua. Eikä Halossakaan tule vastaan sitä iki-ihanaa taktiikkaa, jossa kohtaamisessa vastapuoli hyppää ensin ilmaan, ja ilmassa heittää makuulle. Siitä sitä kunnon pomppimista. Eikä ko. taktiikka varmasti ole mistään muusta sikiänyt kun juuri näistä oversimplified-shoottereista, kuten CS ja CoD.

Mutta edelleen, mun on vaikea käsittää miten Halon pelaaminen kannustaa käyttämään kranaatinheitintä CoDissa?

En sanonut että nuubituubit on Halosta, vaan että hypely on Halosta. Mutta usein juurikin nämä ketterät pogokengillä pelaajat käyttävät myös tuota tuubia. Eisiinämitään, eniten tuubittaminen vtuttaa esim. silloin kun S&D:ssä sokeana vastustajan spawnipaikalle porukka räiskii.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Harmittavaa oli myös se että peli tuntui olevan edellä mainituista syistä saamarin vaikea. Jopa perus regularilla sain jatkuvasti olla toinen jalka haudassa, ja se jos jokin; jatkuva kuoleminen haittaa pelin rytmiä. En oikein vieläkään tiedä miten tätä uusinta laitosta pitäisi pelata: Rambona vai Marttana? --

En tiedä mitä pelin matchmakingille on tehty mutta kaikki pelaamani matsit ovat olleet todella tasaväkisiä mittelöitä joissa pahimmillaan on ero toiseen joukkueseen ollut vain muutaman hetion päässä.
Mukava lukea asiallistakin tekstiä täältä valitusten seasta (moi Joohanh ja stammy!).

MW2 @ Hardened tuntui olevan vaikeampi kuin MW1 @ Hardened, mutta sitten MW2 @ Veteran on selvästi helpompi kuin MW1 @ Veteran.

Itse suosittelen etenemään hitaasti, koska noita vihulaisen respawnaus-kohtia on pelissä vain muutamia. Pääosin viholliset saa napsittua rauhassa pois, jonka jälkeen voi edetä rauhassa. Flasheja kannattaa käyttää, ne tuntuvat olevan tehokkaampia kuin ykkösosassa. Joskus kun ei tunnu näkevän vastustajia, kannattaa "huijata" käyttämällä sitä automaattitähtäystä, eli painelet vasenta liipasinta ja annat sen löytää viholliset. Kuolemilta tuskin kokonaan voi välttyä.

Moninpelikokemukseni on vielä varsin vähäistä (45 min) mutta pari peliä ovat olleet todella epätasaisia. Pidän kuitenkin kentistä. Aseita en ole vielä juurikaan testaillut, vaan sillä perusrynkyllä mennään. Haasteet-valikko on harmikseni paljon aiempaa sekavampi, kun alavalikoita ja niiden alavalikoita tuntuu olevan tuplasti edelliseen - taitaa siellä kuitenkin olla myös vähintään tuplasti enemmän haasteita.

Yksinpeli oli alkupettymyksen jälkeen ihan viihdyttävä, ja nyt kun jonkun verran olen noita Special Ops -tehtäviä kaverin kanssa tahkonnut, niin ne tuntuvat selvästi hankalammilta kuin yksinpeli. Tai ehkä pelikaveri vaikuttaa tähän.. "pakko saada sua enemmän tappoja". Ja sitten rynnitään. No, aina ei voi voittaa. Sen Tsernobylin sniper-tehtävän vedin itsekseni Veteranilla läpi ja pari kertaa säikähdin kunnolla kun ihan tyhjästä tuli luoteja kohti.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mukava lukea asiallistakin tekstiä täältä valitusten seasta (moi Joohanh ja stammy!).
Terrrve kaverii!!

Jos sinulle positiivinen hehku on yhtä kuin asiallisuus, niin sille en mahda mitään. Jos taas pidät kritiikkiäni epäasiallisena, niin ehkä voit osoittaa ne kohdat, joissa tökkii vastaan, jotta voimme keskustella asiasta, tai ainakin sitten näen missä kohtaa menin metsään.

Keskustelu on lähtenyt todellakin väärille raiteille, jos CoD-pelaajat haukkuvat täällä Haloa ja toisin päin. Kannattaa lopettaa ennen kuin modesetä tulee, eikä kellään ole enää kivvaa.

EDIT. Tarkemman harkinnan jälkeen siirränkin päivän linkkivinkin toiseen ketjuun.
EDIT2. TeRm0z: Juu, sitä juuri tarkoitin ettei ketään nyt vedä hernettä nenään ja aloita asiasta pitkällisempää vääntöä. En vain jaksanut vääntäytyä katsomaan, kuka siinä nyt loppujen lopuksi sanoi ja mitä.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Yksinpeli on luonteeltaan hyvin erilainen verrattuna aiempiin CODeihin veteranilla pelattaessa. Silmitön rushminen ei ole enää ainoa vaihtoehto vaan viholliset pysyvät pois, kun ne kerran suolaa. Esim. tuo Foemanin kuvailema "falafel" kohtaus iski itseeni juuri päinvastoin: meininki oli erittäin tunnelmallista kun koko ajan piti varmistaa myös selusta ja edetä varovasti, nurkka kerrallaan. Epäreilua makua ei kampanjan aikana tullut kertaakaan (terveisiä vaan sinne Heart of the Reichin puolelle WAWissa) ja yliluonnolliset kranaatinheittäjät loistavat poissaolollaan. Tykkään!

Tehtävistä ja lopusta:

Jenkkien maaperälle sijoittuvat tehtävät ovat ehkä pelin tylsintä antia, mutta eivät huonoja nekään. Parhaimmillaan peli on ehdottomasti Soapin ryhmän kanssa seikkailessa talvisissa maisemissa. Ei voi kuin ihmetellä, mikäli räiskintäpelien ystävät jättävät yksinpelikokemuksen väliin moninpelin kustannuksella. Tosin Cliffhanger lopetukset saisi jo kieltää lailla. Party like it's 2004 & Halo 2 all over again.

edit: Stammy eihän täällä kukaan ole Haloa haukkunut. Verrattiin nettipelityyliä yhden lauseen verran Haloon (jossa hyppelyä esiintyy huomattavasti enemmän kuin Codeissa, mitä sitten? Pelithän ovat täysin erilaisia kokemuksia) ja Joohanh veti herneet välittömästi nenään. Vähän nyt malttia.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Jospa vaikka tutustuisit itse peliin, ennen kuin käytät termiä "halohyppely". Enemmän jossain Call of Dutyssa heitetään bunnyhoppia, kuin Halossa.
Heeetkinen, etkös sinä itse ole tässä ketjussa jatkuvasti purnaamassa pelistä jota et ole pelannut :rolleyes:

Hardenedilla tuli pelailtua yksinpeli läpi ja hermot eivät olleet läheskään niin kovilla kuin ykkösen kanssa. Saattoivat olla juuri nämä muutamat kohdat joissa oli tuota vihollisten respawnausta. Eiköhän tätä voisi veteranillakin vielä pelata.

Moninpeli on hyvin pitkälti samaa kuin ykkösessä, erittäin maistuvaa menoa siis. Juuri sopivasti noita killstreakkien mahdollistamia erikoiskykyjä on matseissa näkynyt, mukavasti tuo hektistä sotafiilistä kun pommit paukkuu ja kopterit räiskii menemään.
Deathstreakeista tuo Copycat (käytä tappajasi varustesettiä) oli mukava aloittaessa pelailua kun järkeviä varusteita ei ollut vielä saatavilla. Healthbonus on melko turha, useimmiten siinä 10 sekunnissa ei edes ehdi näkemään vihollisia. Loput taisivatkin olla sellaisia jotka oli ykkösosassa erillisinä perkkeinä valittavissa? Melko turhaa itkua näistäkin siis... :)
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Plääh, yritin etsiä sitä "konsolipomojen sanomiset" tms. ketjua, mutta nyt ei onni ole hauissa myötä (eikä tosin kyseessä ole edes konsolipomo, mutta sinne päin).

Joka tapauksessa Activision suunnittelee nyt CoDin verkkopeliin lisää maksuja:

V2.fi | Activision aikoo pumpata lisää rahaa verkkopeleistään

Tietenkään mitään konkreettista ei vielä tiedetä, mutta tämä saattaa olla tulevaisuus.

Pahoittelut kilpailevalle saitille linkkaamisesta. Korjataan sitten, jos KonsoliFIN vääntää asiasta oman uutisensa.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

edit: Stammy eihän täällä kukaan ole Haloa haukkunut. Verrattiin nettipelityyliä yhden lauseen verran Haloon (jossa hyppelyä esiintyy huomattavasti enemmän kuin Codeissa, mitä sitten? Pelithän ovat täysin erilaisia kokemuksia) ja Joohanh veti herneet välittömästi nenään. Vähän nyt malttia.

Joo, ehkä tartuin tuohon liian hanakasti, mutta se johtui nyt vain siitä, että olen niin korvia täynnä kyseistä termiä. CoD-pelaajien suusta olen kuullut käsittämättömän paljon läppää kuten juurikin "halohyppely", "halohomoilu", "vihreä *yrp* räiskimässä", "hernepyssypaukuttelu" tms. Ei jaksa.
peippo sanoi:
Heeetkinen, etkös sinä itse ole tässä ketjussa jatkuvasti purnaamassa pelistä jota et ole pelannut:rolleyes:
Toisaalta nelosta sitäkin enemmän. Point made, kuitenkin.

Mutta joo, ihan väärille raitelle tämä touhu menee kyllä. Pitäydyn jatkossa pelkästään Modern Warfare 2:ta koskevissa viesteissä.
stammy sanoi:
Joka tapauksessa Activision suunnittelee nyt CoDin verkkopeliin lisää maksuja:

V2.fi | Activision aikoo pumpata lisää rahaa verkkopeleistään
Toivottavasti tuossa vaiheessa sentään porukka tajuaisi äänestää sillä lompakollaan. Activisionilla on hyvä syy tehdä niin, kun pelaajayhteisö suhtautuu näköjään hyvin kritiikittä mihin tahansa IW/CoD-aiheiseen.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Mulla on mielenkiintoinen ongelma MW 2:n kanssa. Eli mulla on käytössä Sonyn kuvaputkellinen laajakuvatelkku ja yleensä käytän pelatessani boksilla kuvasuhde asetuksena "laajaa" joka on tähän mennessä toiminut hyvin eli kaikki näkyy ruudulla, mutta tässä pelissä ei näin ole jostain syystä. Alareunassa oleva palkki joka näyttää kuinka pitkä on seuraavaan ylennykseen ei näy kunnolla samaten oikealla alareunassa olevan d-pad kuvake ei näy kokonaan eikä myöskään vasemmassa yläkulmassa oleva kartta. Eli jostain kumman syystä tässä ei toimi tuon kuvan "venytys" ruudulle niin kuin kaikissa muissa pelaamissani peleissä. Jos rupeaa säätämään pelistä kuvaa ylemmäs niin alhaalta rupeaa pilkottamaan mustaa aluetta ja sivuttais säätöä ei voi tehdä ollenkaan koska silloin kartta tai se d-pad kuvake katoaa näkyvista yhä enemmän. Onko tälle ongelmalle kenties tehtävissä jotain?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Onhan sille, jos telkkarista tai pelistä voi säätää overscannia. Muuten ei.

Ongelma ratkaistu, säädin vertical ja horizontal sizen nolliin nyt näkyy kunnolla ja eikä näy mitään mustia palkkeja sivuista. Mielenkiintoinen juttu sinänsä, että se noin sitten toimii kun peli pyysi säätämään kuvaa kun laittoi levyn ensimmäistä kertaa sisään.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Postin linkkisi, koska kuvapalvelu työntää myös pornosaitille. Siitä ikävä palvelu. Mutta nappasin sitä ennen tuon kuvan ja lisäsin viestiisi.

Joo unohdin tuon, että imageavenue tosiaan tekee tuollaista. Itsellä on firefoxissa käytössä no-script niin mulla ei tule niitä ilmoituksia ruudulle.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Terrrve kaverii!!

Jos sinulle positiivinen hehku on yhtä kuin asiallisuus, niin sille en mahda mitään. Jos taas pidät kritiikkiäni epäasiallisena, niin ehkä voit osoittaa ne kohdat, joissa tökkii vastaan, jotta voimme keskustella asiasta, tai ainakin sitten näen missä kohtaa menin metsään.
Tässä mennään metsään:
Pelin (kokonaisvaltainen) arvostelu on tietysti asia erikseen, mutta mielestäni peliä voi aivan hyvin kritisoida party chatin puuttumisesta, vaikkei olisi sitä koskaan pelannutkaan. Kyseinen feature on edelleen suurin syy omaan, varsin kriittiseen, näkemykseeni pelistä.

Ei kaikki pidä samoista peleistä - kyllä minäkin sen verran ymmärrän - mutta on sekin minusta vähän pikkumaista, että monta sivua pitää jauhaa yhden tai kahden ominaisuuden puuttumisesta. Et toki ole syyllistynyt tähän yksin, vaan vastaväittelijät ovat yhtä syyllisiä.

Olen itse asiassa samaa mieltä, että party chatin puuttuminen on typerää, mutta dumaat koko pelin sen takia, että party chattia (tai dedicated servereitä) ei ole?

Jos tässä ketjussa on jotain Halo-vertauksia, niin niitä en edes lukenut. Taso laski huomattavasti jo ennen niiden alkua.
 
Vastaus: Modern Warfare 2 [X360] - keskustelu pelistä

Olen itse asiassa samaa mieltä, että party chatin puuttuminen on typerää, mutta dumaat koko pelin sen takia, että party chattia (tai dedicated servereitä) ei ole?
En ole koko peliä dumannut, vaan kritisoinut (vahvasti, myönnän) tätä yhtä IW:n päätöstä, eli päätöstä poistaa party-chat useimmista pelimuodoista. Näen tämän päätöksen ja eritoten yhteisön kritiikittömän suhtautumisen asiaan myös vaarallisena askeleena kohti suurempia sudenkuoppia, minkä vuoksi olen asiaan näinkin vakavalla hengenpalolla suhtautunut.

Kuten sanottua; uskon että peli on loistava ja ansaitsee menestyksensä tiettyyn pisteeseen asti, mutta kolikolla on kääntöpuolensa ja tässä suosiossa piilee myös se vaara, kun IW pystyy muokkaamaan pelialaa ja -yhteisöä mieleisekseen. Tämä on toki taivaanrantojen maalailua, villiä spekulaatiota ja ties mitä, mikä menee varmasti monilla yli hilseen tai käy iholle.

Mutta mutta...Nyt alkaa juttu jo kiertämään kehää ja haluaisin antaa ihmisille tilaa puhua itse pelistä, miten mieleisekseen kokevat. Toki vielä vastailen, jos joku minulle suoraan viestiä osoittaa, mutta minun sanomani alkaa olla aika pitkälti tässä.
 
Ylös Bottom