Vastaus: Modern Warfare 3 [PS3 Hype ja ostomeuhkaus eli ei täällä kukaan pelistä puhu]
Pistetääs nyt taas sitten oikeesti juttuja MW3:sesta! Pyydän ystävällisesti lukemaan koko viestin
Eli kävin läpi noita behind the scenes videoita ja tässä nyt suurempia ja vähän pienempiä muutoksia pelisarjaan (vaikka nämä nyt on laitettu 100 000 kertaa tänne + laitoin nyt vaan tänne enkä tuonne varsinaiseen pelikeskusteluun, koska täähän on periaatteessa hypetystä):
1.
Strike packaget: Eli pelissä on kolme luokkaa,
Assault,
Support ja
Specialist. Assasult ja Support omaavat 3 perkiä ja point streakit. Specialist ei taas omaa yhtäkään point streakia vaan joka toinen tappo tuo pelaajalle yhden uuden perkin. Alussa on siis kolme perkiä ja kun saa esim. 4 tappoa niin sitten on jo 5 perkkiä. Kun kuolee niin perkit menee takas kolmeen. Supportin erikoisuus on siinä, että kun kuolee niin point streakit ei tipu nolliin. Pelaaja pääsee jatkamaan 5 pointista jos on siihen aiemmalla elämällä päässyt. En ole varma siitä missä vaiheessa streak nollaantuu. Arvaus olisi että sitten kun kaikki streakit on ansaittu. Assaultista ei ole sinänsä mitään sanottavaa, koska se ei omaa ainakaan omien tietojeni mukaan mitään erikoisuuksia. Assault on ''HC''-tyypeille, jotka siis haluavat sen korkean K/D:n, noiden ilmatuki-avustusten avulla. Assasult tyypit siis ovat niitä AC-130 jätkiä ....tai naisia
2.
Point streakit: Aiemmin tuossa niitä tuli jo mainittua, mutta nyt tulee tarkemmin. Point streakit korvaavat entiset kill streakit. Aiemmin tuota ilmatukea ansaittiin tapoilla mutta nyt niihin pääsee käsiksi useammalla tavalla.
Point streak toimii muuten samalla tavalla, mutta nyt saat pointin esim.
kaappaamalla lipun tai asettamalla/purkamalla pommin. Tämän tulisi korottaa ihmisten halua pelata objectivea.
Esim.
3 tappoa + lipun vallotus = 4 point streak
3.
Weapon Progression: Eli aseisiin ei enää lisätäkkään ainoastaa äänenvaimenninta tai punapistetähtäintä. Asetta voi nyt kehittää laajemmassa skaalassa. Kun asetta käytetään, voi siihen avata päivityksen esim. rekyylin pienennys tai hengen pidätys. Hengen pidätys toimii siis vaikka assasult riflellä jossa on punapistetähtäin.
4.
Uudet pelimoodit: Peliin on vahvistettu tulevaksi ainakin 2 uutta pelimoodia.
-
Kill Confirmed: Toimii samalla periaatteella kuin TDM, mutta nyt pisteet eivät tule suoraan taposta. Kun tapat vihollisen, hän pudottaa dog tagin ja kun poimit tämän dog tagin, niin tiimi ansaitsee pisteitä. Vihollinen voi myös evätä tapon. Kun tapat vihun ja hän pudottaa dog tagin, ja joku tappaa sinut ennen kuin ehdit napata dog tagin niin tappajasi voi poimia tagin ja evätä tapon.
-
Team Defender: Ottelu käynnistyy vasta kun ottelussa nähdään ensimmäinen tappo. Ensimmäinen tyyppi joka kuolee, pudottaa lipun ja taistelu alkaa. Ideana on, että joku poimii lipun ja tiimin tulee puolustaa tätä tyyppiä, joka kantaa lippua. Lippua kantava joukkue ansaitsee pikku hiljaa pisteitä. Lipun voi siis ryöstää siten, että lipun kantaja tapetaa ja poimitaan lippu.
-
Infection: En ole tutustunut tähän pelimuotoon vasinaisen hyvin, mutta tähän suuntaan se vaikuttaa menevän. Eli pelin alussa valitaan yksi random-pelaaja, joka saa tartunnan. Tämä tartunnan saanut lähtee levittämään tartuntaa ja muut yrittävät pysyä erossa tartunnasta. Pelaaja saa pisteitä siitä kun hän tappaa tartuttajan ja, kun joku muu saa tartunnan. Vähän nyt mietityttää voiko se mennä näin, koska eihän ole reilua, että joku satunnainen pelaaja saa tartunnan alussa, koska silloin hän ei voi voittaa.
NÄISSÄ UUSISSA PELIMOODEISSA SIIS TIIMITYÖ ON SE KUULUISA AVAIN VOITTOON. MIKIT KÄYTTÖÖN!!!
5.
Uudet mapit, aseet, perkit, point streakit jne. Tietysti!!! Näistä merkittävin on varmastikin täysin itse hallittava Recon Drone. Ei ole varmaa mikä kyseisen point streakin point-vaatimus on, mutta hieno se kuitenkin on. Nyt varmasti moni miettii, että black opsissa oli Gunship, joka oli itse ohjattava. Erona tähän on kuitenkin se, että Recon Dronella voi valita myös lentokorkeuden. Tämä EI siis ollut mahdollista Gunshipillä. Mikä Recon Drone on? Se on pieni helikopteri, joka toimii kuin vähän kuin UAV, mutta on hauskempi ja paljon tehokkaampi. Recon Drone merkitsee viholliset mini mappiin punaisena pysyvänä nuolena, jolloin vihun paikan sekä suunnan näkee. Hyödyllinen apuväline tälle on MIKROFONI. Kun pelaaja lentää Recon Dronella, hän näkee mapin kaikki viholliset ja voi näin neuvoa joukkuetta esim. mistä suunnasta kannattaa hyökätä tai mistä suunnasta vihollinen hyökkää.
Point Streakit voidaan myös nyt aktivoida halutussa järjestyksessä. Ja perkit voidaan myös tuolla Specialist-sotilaalla asettaa haluttuun järjestykseen. Sleight of Hand:in voi laittaa ensimmäiseksi avautuvaksi tai vaikka kolmanneksi.
Peli sisältää nyt 80 rankia ja 10 prestigeä. Eli pitkä matikka käyttöön ja nopea lasku. Jos lasketaan mukaan 0-prestige, pelissä voi kehittyä.... 80*11=880 kertaa.
Tämä nyt on se ilouutinen jota kaikki ovat odottaneet: Kranaatinheitin (koodinimi: noobi tuubi) ei enää toimi lähes lainkaan. Eli IW julisti, että jos sinulla on 100% terveys ja sinua ammutaan kranaatinheittimellä, sinä et kuole! Mutta ilmeisesti jos olet ottanut edes vähän damagea niin kuolet nuubi tuubiin. Jää nähtäväksi kuinka suosittua tuosta tulee.
Pelissä on myös ''salainen 24 (hardline) tai 25 tapon point streak: M.O.A.B. Tämä point streak vastaa
lähes Nukea, mutta se ei lopeta peliä. MOAB tappaa kaikki viholliset ja MOAB:in laukaisija saa tuplapisteet niin pitkäksi aikaa kun ilmassa on säteilyä.
6.
Report Player: Tämä toiminto mahdollistaa, ettei pelissä tarvitse katsella boostereita, hakkereita ja sen semmoisia. Pelaajan voi raportoida ja ymmärtääkseni huijaus tarkistetaan ''Theater Mode:n'' kautta, joka nähtiin jo BO:ssa. Jos IW tunnistaa pelaajan huijaajaksi, hänet voidaan ''bannata'' pelistä. Saa nähdä miten IW toimii tämän toiminnon kanssa.
7.
Prestige Shop: En varsinaisesti ymmärtänyt miten tämä toimii. Mutta jotain tähän suuntaan. Eli joka kerta kun aloitat prestigen, avaat uuden prestige tokenin. Tällöin avautuu prestige shop, josta voi tokenin avulla avata jonkun asian etukäteen. Eli asia jonka tunsit olevan hyödyksi voidaan nyt ottaa käyttöön jo rankilla 1.
Ja nyt sitten muuhun pelin sisältöön (muuta kuin MP)
8.
Spec Ops: Survival: Pelimuodossa on yksinkertainen idea. Tapa kaikki ketä vastaan kävelee. Pelitilassa on kuitenkin runsaasti sisältöä. Pelissä on siis eräänlaisia ''kauppoja''. Kun etenet aalto kerrallaan eteenpäin, niin käyttöön avautuu uusia ''kauppoja''. Yhdestä ''kaupasta'' voi ostaa tietyn tyypin kehityksiä. Asekaupasta ostetaan tietysti aseet ja attachmentit ja air support kaupasta taas ilmatukea. Rahaa ansaitaan tappamalla vihollisen jalkaväkeä ja tuhoamalla viholliden ilmatukea. Vihollinenkin siis saa tehostuksia aalto kerrallaan. Esim. koirat, juggernaut-sotilas tai vaikkapa helikopteri. Pelissä voi olla max. 2 pelaajaa tämän hetkisten tietojen perusteella. Joko samalta sohvalta tai netin yli.
9.
Kampanja: Kampanja ei nyt sinänsä pelimuotona ole uusi asia, mutta tietysti tarina on uusi. Ainakin tämän hetkisten tietojen perusteella, tämä peli päättäisi tarinan ja näin ollen myös kuvitteellisen kolmannen maailmansodan.
Toivomme tietysti onnellista loppua
10. Vaikka pelimoottori on edelleen sama, niin kehittäjät ovat muuttaneet pieniä osia pelin ulkoasusta.
Joidenkin aseiden äänet ja latausanimaatiot, sekä sprint-animaatio ovat uusia.
Toivottavasti tämä nyt lopettaa ostomouhotuksen ja MW3 vs. BF3 jutun. Repikää keskustelua ylläolevasta!!!
Ja minä toivotan kaikille hyviä pelihetkiä, peli toimii edelleen 60fps eli liike on sulavaa. Nauttikaa