Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

designed

KonsoliFIN Alumni
Eli tämän threadin tarkoitus on toimia kohtaamispaikkana niin käyttäjille kuin ylläpidolle koskien foorumin moderointia ja siloittaa näkemyseroja. Moderointi kun tunnutaan nähtävän käyttäjien puolelta "tyrannimaisena vallankäyttönä, josta valittamisen/huomauttamisen/palautteen antamisen palkintona saa ikuisen bannin tänne ja koko muuhunkin Internetiin sekä lähiöbaariin" ja ylläpitäjien puolelta "laadun ja selkeyden parantamisena, että suurin osa ajasta voitaisiin keskittyä asiasta keskusteluun eikä väärinymmärrysten ja sekalaisen häiriöroskan selvittämiseen".

Totuushan lienee näiden väliltä.

Muutama vinkki ennen kuin avaudutte "migz mun viesti poistettiin vuonna 2003":
Liitä mukaan selkeä(hkö) kuvaus mitä tehtiin, koska tehtiin, missä tehtiin ja miksi sanottiin tehtävän. Täydellistä kopiota viestistä tuskin haluamme, mutta maininta keskusteluketjusta ja viestin sisällöstä pääpiirteittäin + mitä sille on tehty ja mikä on ilmoitettu moderointisyyksi auttaa jo huomattavan paljon tätä keskustelua.

Tavoitteena on yhteisymmärrys käyttäjien ja ylläpidon puolelta jo siitäkin, että itseasiassa tässä ei olla eri puolilla aitaa vaan kummallakin porukalla lienee tavoitteena palvelun parantaminen ja edelleenhiominen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Loistavia modeja täällä. Niin kauan kuin keskustelu pysyy asiallisena, pitää modet näpit erossa ja kun jotain kährämää tapahtuu, on mode siivoilemassa (minun mielestä hyvällä tavalla)

Myöskin uutisia tulee nykyään tiuhaan tahtiin modejen toimesta.
Hienoa meininkiä kaikin puolin.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Ruusuja tältäkin suunnalta. Itseltäni ei muistaakseni ole lähteny yhtäkään viesti koskaan tällä foorumilla. Asiaa voi kyllä selittää todella vähäinen postauksien määrä täällä yleisillä keskustelualueilla.:D Minkäänlaista tyrannimaisuutta en ole huomannut ja kaikki toimii todella asiallisesti.. toisin kuin eräällä toisella foorumilla josta on turha mainita mitään.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

KonsoliFINissä on mielestäni parhaimmat modet ikinä. Peliplaneetassa on pari ylimiellistä, tiltissäkin on hyvät muttei yhtä hyviä kun täällä. Livegamersissa on saman vertaiset mutta LG ei kilpaile konsolifinin kanssa. Itse en tykkää ruusuista, joten annan kaktuksen.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mielestäni loistavaa toimintaa moderaattoreilta, toivottavasti jaksatte jatkaa samaan malliin!
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

T4iZuuni sanoi:
KonsoliFINissä on mielestäni parhaimmat modet ikinä. Peliplaneetassa on pari ylimiellistä...

Tuohon ensimmäiseen lauseeseen yhdyn täysin. KonsoliFINissä tosiaan on parhaat moderaattorit ja mitä olen noita muutamaa konfliktia seurannut, niin olen ollut aina moderaattorien kannalla, lähinnä tyhjästä minun mielestäni täällä on paisuteltu hirveät valitukset.

Toiseen lauseeseen kiinnitin lähinnä huomiota, Peliplaneetankin aktiivikeskustelija kun olen. Moderaattoreista osan tavannut livenä, loppujen juttuja nyt vain seurannut. Onhan se niin, että moderaattoritkin ovat vain ihmisiä, mutta eipä ole tullut nyt mitään hirveän erikoista ylimielisyyttä tavattua. Radikus nyt on oma persoonansa väittelyineen, mutta onhan se ehkä hieman tylsääkin, jos modet aina yrittävät olla täydellisen neutraaleja. Eniten kuitenkin erimieltä tosiaan olen, että he olisivat ylimielisiä (keitä nyt sitten tarkoititkaan) - ongelma on se, että vaikka suuri kävijämäärä tietääkin runsaasti peeloja ja spammia, ovat moderaattorit siellä AIVAN LIIAN pehmosia. Banhammeria ja lukkoja saisi jaella peeloplaneetassa paljon herkemmin, täällä Konsolifinissä sitä jaellaan imho juuri sopivan runsaasti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Todella hyvät modut, ja KonsoFINkin on pysynyt asiallisena sivuna.;)
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Hemmetin hyvä moderointi ollut näillä sivuilla (jo vuodesta 2003), mutta olen ilmeisesti sen sortin puusilmä, että olen missannut sellaisen ketjun, missä ilmoitettaisiin mahdollisten bannin saaneiden nimet (vrt. jatkoaika.com) ja syyt...

Pistäis porukalle silmään minkä sortin kirjoittelu johtaa banneihin ja mikä on sallittua... Ihan vaan heittona pistän tämän...
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Baron sanoi:
Pistäis porukalle silmään minkä sortin kirjoittelu johtaa banneihin ja mikä on sallittua... Ihan vaan heittona pistän tämän...
Pääsääntöisesti yleinen idiotisointi sekä moderaattoreiden kanssa eri mieltä oleminen johtaa banneihin. Siinä on ihan hyvä nyrkkisääntö.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Knight sanoi:
sekä moderaattoreiden kanssa eri mieltä oleminen johtaa banneihin. Siinä on ihan hyvä nyrkkisääntö.

Jep jep

Lisätään nyt tuohon kuvitteelliseen listaan yksi fakta. Knightin jatkuva aiheeton ylläpidon nälvintä loppui tähän. Minulle tuli nyt mitta yksinkertaisesti täyteen. Ja aivan sama mitä loppu ylläpito tai jäsenet asiasta tuumaa.

Ja jos määrätyt kaverit rupeavat tästä päätään aukomaan, niin pääsette poistumaan Knightin perässä takavasemmalle.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

XShava sanoi:
Lisätään nyt tuohon kuvitteelliseen listaan yksi fakta. Knightin jatkuva aiheeton ylläpidon nälvintä loppui tähän. Minulle tuli nyt mitta yksinkertaisesti täyteen. Ja aivan sama mitä loppu ylläpito tai jäsenet asiasta tuumaa.
Pitää sanoa, että aika kevyesti tuli tuo banaani. Tai sitten olen liikkunut ihan väärissä threadeissa. Konsolisodan puolella Knight, kuten moni muukin, on esittänyt aika kärkeviäkin mielipiteitä paitsi asioita, myös henkilöitä vastaan, mutta varsinaista ylläpidon mollausta en mielestäni ole nähnyt niin paljon, että se aiheuttaisi näin jyrkän reaktion.

:confused:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Kyllä täällä taitaa olla paras moderointi suomalaisista foorumeista. Itse annan pienen risun siitä, että helpomminkin saisi poistaa (varoittamatta) turhia viestejä tai offtopicit ketjuista. Tosin olen itsekin syyllistynyt OT:hen muutaman kerran ja niiden jatkuva seulominen on lienee aika mahdotonta.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

achiim sanoi:
Pitää sanoa, että aika kevyesti tuli tuo banaani. Tai sitten olen liikkunut ihan väärissä threadeissa. Konsolisodan puolella Knight, kuten moni muukin, on esittänyt aika kärkeviäkin mielipiteitä paitsi asioita, myös henkilöitä vastaan, mutta varsinaista ylläpidon mollausta en mielestäni ole nähnyt niin paljon, että se aiheuttaisi näin jyrkän reaktion.

:confused:

Suurin osa noista kirjoituksista on poistettu. Knight ei ole koskaan ollut tyytyväinen KonsoliFINiin ja ylläpitäjien toimintaan. Vaan ilmaissut aina tilanteen tullen mielipiteensä, että me täällä emme mitään osaa. Knight osaa itse tehdä kaiken paremmin, joten syy voi olla tietenkin siinä kun emme kykene samaan valitettavasti.

Itselleni tuli henkilökohtaisesti mitta täyteen. KonsoliFINiä ylläpitää aivan loistava porukka harrastuksena ja heidän ei tarvitse minun mielestäni sietää Knight jatkuvaa nälvimistä. Nälvimistä, joka on suurimmaksi osaksi ollut sellaista mihin ei ole edes syytä. Vai oliko esim Knightin ylempi kommentti "moderaattoreiden kanssa eri mieltä oleminen johtaa banneihin." asiallinen ja fakta.

Moderaattorit ottavat kyllä palautetta vastaan, myös negatiivistä. Mutta emme ole koskaan bannineet ketään sen takia, että olisi moderaattorin kanssa ollut erimieltä. Enkä muista yhtäkään bannimis tapausta, mikä olisi tehty vain moderaattorien iloksi.

Jokaisessa viestissä on "Report Bad Post" toiminto, jota jäsenet ahkeraan käyttävät. Näiden viestien lisäksi tulee minulle paljon privaviestejä kirjoittajista. Emme kuitenkaan muutaman yksittäisen ilmoituksen takia bänni ketään, vaan puutumme ilmoitusta koskevan henkilön kirjoitukseen. Annamme varoituksen tarvittaessa ja poistamme viestin.

Mutta kun ilmoituksia alkaa tulemaan useammalta jäseneltä. Niin siinä tapauksessa alkaa olemaan syytä bännien antamiseen aika nopeasti.

Esim Knightista olen saanut monen monta priva viestiä. Kuten myös Karmasta, Luckymanista, Eliytresistä, Xbugsista jne jne.

Näilläkin kavereilla on aina omia mielipiteitä ja ilmaisevat vahvasti. Välillä tarkoituksena onkin ärsyttää muita, mutta jokainen sanotaan nyt valitus liittyy aina yksittäiseen tapaukseen. Enkä ole nähnyt syytä että sen takia ruvetaan bännimään, kun kuitenkin loppupeleissä asiaa kirjoittavat. Mutta kun meitä ihmisiä on aina moneen lähtöön ja varsinkin tälläisessä paikassa missä on useamman koneen fanittajia. Niin olemme törmäys kurssilla päivittäin.

Voin sanoa, että ei moderaattorin elämä mitään herkkua ole teidän välissä. Mutta mennään maltillisesti ja tapaus kohtaisesti eteen päin. Jos tämä olisi esim pelkkä Xbox360 -sivusto, niin sittenhän ei mitään ongelmaa olisi. Bännit kaikille, jotka vähänkin sanoisivat pahaa laitteesta. Niin muut tulisivat melko varmasti toimeen keskenään.

Kuten jo sanoin, olen helvetin tyytyväinen KonsoliFINin ylläpitäjiin ja heidän antamaan panokseensa sivujen ylläpitämisessä. Välillä asiat tapahtuvat hitaasti, mutta sen ymmärtää kun on muukin elämä kuin tämä. Joten nyt Knightin kohdalla minulla tuli mitta täyteen moderaattorien tahallisesta ja määrätietoisesta nälvimisestä, porukan ei tarvitse jatkossa niitä kommentteja harrastuksensa parissa lukea.

PS: Äläkä Oliver revi pelihousujasi kirjoitukseni äidinkielellisen laadun suhteen :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Mä ainakin ymmärrän Knightin bannin. Melkein kaikki viestit sillä on vittuilua tai piilovittuilua, varsinkin ylläpitoa kohtaan.
Muutenkin mun mielestä modet on ihan loistavia. Linja on hyvä, uutisia tulee koko ajan, ym.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

XShava sanoi:
.....
Vai oliko esim Knightin ylempi kommentti "moderaattoreiden kanssa eri mieltä oleminen johtaa banneihin." asiallinen ja fakta.

Näytti olevan :confused:
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Groucho sanoi:
Näytti olevan :confused:

Tai sitten ei. En enempää ota tähän kantaa, mutta jos tuo pitäisi paikkaansa ei täällä monia aktiivisia kirjoittelijoita olisi.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Groucho sanoi:
Näytti olevan :confused:

Meinasin tuohon kirjoittaa, että jos nyt tätä tapausta ei näsäviisaina oteta huomioon. Mutta jätin kirjoittamatta, ehkä olisi pitänyt.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

XShava sanoi:
Meinasin tuohon kirjoittaa, että jos nyt tätä tapausta ei näsäviisaina oteta huomioon. Mutta jätin kirjoittamatta, ehkä olisi pitänyt.

Mielestäni Knightin tapauksessa kyse oli varmaan hieman laajemmasta kokonaisuudesta kuin ainoastaan olemisesta eri mieltä, jolloin tämä ei oikeastaan edes käy esimerkistä.

edit: Lisätään vielä, että mielestäni Modet ansaitsevat täällä ruusuja, koska ilmapiiri mielestäni on aika vapaa ja salliva, mutta räikeisiin tapauksiin puututaan kuitenkin melko pikaisesti.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Dr Evil sanoi:
Mielestäni Knightin tapauksessa kyse oli varmaan hieman laajemmasta kokonaisuudesta kuin ainoastaan olemisesta eri mieltä, jolloin tämä ei oikeastaan edes käy esimerkistä.

Juu, näin kyllä oli.
 
Vastaus: Moderointikeskustelu (Risut ja ruusut)

Onkos täällä jaettavat banaanit pysyviä vai jotain määrämittaisia "lomia"?
 
Ylös Bottom