Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ModNation Racers [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rioichi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Suurimmat valituksenaiheet pelistä arvosteluiden perusteella ovat olleet pitkät latausajat ja liian tehokkaat aseet. Aseet saa kuitenkin otettua ainakin kokonaan pois.. Itse toivoisin kuitenkin, että olisi mahdollista rajoittaa aseet esimerkiksi Level 2:een, niin että aseita voisi käyttää, mutta kaikkein tehokkaimmat jäisivät pois. Onkohan tämä mahdollista?
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Suurimmat valituksenaiheet pelistä arvosteluiden perusteella ovat olleet pitkät latausajat ja liian tehokkaat aseet.
Latausaikoihin saattaa vaikuttaa se, että ainakaan eilen serverit eivät olleet päällä. Joten peli "lataa" pitkään yrittäessään epätoivoisesti saada yhteyttä palvelimiin. Uskoisin, että jonkin verran nopeutuu, kun yhteys serveriin järjestyy normaalisti.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Suurimmat valituksenaiheet pelistä arvosteluiden perusteella ovat olleet pitkät latausajat ja liian tehokkaat aseet. Aseet saa kuitenkin otettua ainakin kokonaan pois.. Itse toivoisin kuitenkin, että olisi mahdollista rajoittaa aseet esimerkiksi Level 2:een, niin että aseita voisi käyttää, mutta kaikkein tehokkaimmat jäisivät pois. Onkohan tämä mahdollista?

Jatkaisin vielä lisäkysymyksillä kun google ei auttanut, onko mahdollista pelata user created mappeja ja laittaa omista optioneista aseet pois päältä? 4 player local ja 2 player online splittari, näin olen ymmärtänyt, pystyykö liittymään peleihin tietäen että aseet ovat poissa päältä vai millainen 'gamelobby' on? Muutenkin jos jotain hyvää infoa aseista niin ottaisin mieluusti vaikka linkin vastaan, kiitos.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Latausaikoihin saattaa vaikuttaa se, että ainakaan eilen serverit eivät olleet päällä. Joten peli "lataa" pitkään yrittäessään epätoivoisesti saada yhteyttä palvelimiin. Uskoisin, että jonkin verran nopeutuu, kun yhteys serveriin järjestyy normaalisti.

Noilla arvioijilla on voinut olla yhteys verkkoon, jos ovat viitsineet säätää verkkoyhteydensä annettujen ohjeiden mukaan. Speciaali DNS jne. Tosiasia on, että latausajat ovat kyllä ihmeen pitkiä.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Noilla arvioijilla on voinut olla yhteys verkkoon, jos ovat viitsineet säätää verkkoyhteydensä annettujen ohjeiden mukaan.
Tämä on muuten varmaan ihan totta, ja selittää sitä, miksi kotona latausajat tuntuivat vieläkin pidemmiltä kuin aamun esittelytilaisuudessa.

Summa summarum: pitkät ne ovat joka tapauksessa, ja promolla pelatessa vielä toistaiseksi entistäkin pidemmät.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Olen nyt tämän aamupäivän pelannut peliä ja varsin hauska pelihän tämä on! "Modaajille" tämä tarjoaa tekemistä loputtomiin.

Pelattavuus on ihan kohdillaan, grafiikka selkeää ja musiikki pirteää. Verkkoon en vielä päässyt, mutta yksinpeliuramoodi tarjoaa jo sekin runsaasti haastetta. Mikään helppo tämä ei ole!

Isot hiustenrepimiset latausajoista. Tuntuukin että tämän päivän kuuden tunnin pelisessiosta ainakin puolitoista tuntia on mennyt pelkkiin latauksiin. Ihan oikeasti.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

tavallinen aamulla kadulta poimittu heppu (jonka jutut olivat aika levottomia) oli oppinut radan suunnittelutyökalut niin hyvin, että kokonaan uusi rata syntyi muutamassa minuutissa. Täytyy tehdä aiheesta havainnollistava video jossain välissä.
Tässä näyte siitä, miten ensimmäistä kertaa puikkoihin päässyt heppu luo muutamassa minuutissa radan ja vetää siinä testikisan. Lopputulos ei ole mitenkään mullistava, mutta kun työkalujen kanssa pääsee sinuiksi ja jotain lähtee rakentamaan oiken suunnitelmallisesti, niin tuollahan voi saada aikaan vaikka mitä.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Pystyykö pelissä tekemään tunneleita ratoihin? Tai edes kapeita käytäviä, joissa rata kulkee? Kaikissa näkemissäni radoissa häiritsee ehkä eniten se, kuinka avaria ne ovat.. Vaikka ympärille olisi tehty jonkun näköisiä vuoria, ovat ne loppujen lopuksi kovin kaukana radasta sekä hyvin matalan oloisia.. Kaipaisin siis peliin hiukan tiukkoja tilanteita ja tiiviimpää tunnelmaa.:D
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Tässä näyte siitä, miten ensimmäistä kertaa puikkoihin päässyt heppu luo muutamassa minuutissa radan ja vetää siinä testikisan.
Todella selkeä video, näitä toivoisi näkevän lisääkin muidenkin genrejen peleistä.
Ja kerronta oli sopivasti rytmitettyä, pysyi tälläinen vanha käpykin perässä. ;)

Miten on, onko ratojen luomiseen samankaltainen "tallennustila" kuin LittleBigPlanetissa, että on esimerkiksi vaikkapa 20 slottia tilaa omille tuotoksille?
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Pelissä ei tietysti ole sitä myös Tekkenistä tuttua kovalevylle asentamista. Kadottaisi niitä latausaikoja kummasti :confused:
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Pelissä ei tietysti ole sitä myös Tekkenistä tuttua kovalevylle asentamista. Kadottaisi niitä latausaikoja kummasti :confused:
Itse asiassa kyllä on. MNR haukkaa kiintolevytilaa peräti 4 gigaa, joten sitä suuremmalla syyllä nuo pitkät latausajat kummastuttavat.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Ilmaista DLC:tä luvassa jo nyt, vaikka peliä ei edes näy kaupan hyllyillä: Air Raid sisältää lentäjän lakin, konepellille rautatähtäimen ja siivet sivuille. Taitaa kuitenkin olla pelkkä kosmeettinen erikoisuus, eikä ilmataisteluja päästä vielä näkemään. (Lähde)

img_20850.jpg


Tässä näyte siitä, miten ensimmäistä kertaa puikkoihin päässyt heppu luo muutamassa minuutissa radan ja vetää siinä testikisan. YouTube - Mod Nation Racers - radan luominen

Kiitos hyvästä kommentoinnista ja videosta muutenkin! Aika helpostihan tuo luonti näyttää käyvän ja kone tekee lopuksi vielä oman viimeistelynsä. Tuossahan samalla paljastuu myös suomenkielinen lokalisointi.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Pystyykö pelissä tekemään tunneleita ratoihin? Tai edes kapeita käytäviä, joissa rata kulkee? Kaikissa näkemissäni radoissa häiritsee ehkä eniten se, kuinka avaria ne ovat.. Vaikka ympärille olisi tehty jonkun näköisiä vuoria, ovat ne loppujen lopuksi kovin kaukana radasta sekä hyvin matalan oloisia.. Kaipaisin siis peliin hiukan tiukkoja tilanteita ja tiiviimpää tunnelmaa.:D
Oletuksena ratatyökalu vääntää aika leveää kaistaa, mutta editorilla voi rataa vielä kaventaa, leventää, kallistaa yms. mielensä mukaan. Kyllä tuolla halutessaan saa aika kapeaa ränniä saa tehtyä, kun vielä lykkää kaiteet ympärille.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Tätä editoria on oikeesti odotettu stunts pelistä asti! Toisin sanoen MUUTAMA vuosi! :D Muistaako muut Stuntsin legendaarista rataeditoria? Se oli harvinaisuus joskus ja yllättävän monipuolinen. Tää meni kyllä tilaukseen ihan vaan editorin ja arcademaisuuden takia. Mahtava konsepti koko perheen pelille. Kriittisempää arviota ilmestymisen jälkeen. Ainoa, joka mua vähän ehkä ärsyttää, on pelin nimi. En tiiä, mikä siinä särähtää korvaan, mutta se ei oikeen kuulosta yhtä kingiltä, miltä peli vaikuttaa imho.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Muistaako muut Stuntsin legendaarista rataeditoria? Se oli harvinaisuus

Se oli ihan kuningas sillon aikoinaan, eikä oo vieläkään pistetty paremmaksi! :) Valitettavasti joutuu toteemaan, että Stuntsin editorilla sai tehtyä monipuolisempia ja mielenkiintosempia ratoja, kuin mitä oon Modnationissa nähny.. Esim. loopit :)

Mites on niiden tunnelien laita? Siis että voisi tehdä ison vuoren, jonka läpi menee umpinainen tunneli? Oon nähny ite tunneleita joissain kuvissa, mutta en kertaakaan videolla..

Jotenkin tuntuu hieman köyhältä, jos pelissä on vain 4 ratateemaa (siis esim. maatila yms..) Meinaakohan ne sit myydä niitä DLC:nä lisää?
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Mites on niiden tunnelien laita? Siis että voisi tehdä ison vuoren, jonka läpi menee umpinainen tunneli? Oon nähny ite tunneleita joissain kuvissa, mutta en kertaakaan videolla..
Betassa oli tosiaan jo yksi rata, missä oli tunneli tai pari. Kehittäjät ovat sanoneet, että valmiitkin radat on käytännössä tehty tuolla editorilla, joten sen työkaluilla pitäisi siis tunneleidenkin luonnistua. Voi tosin olla, että rataeditoriinkin tulee uusia ominaisuuksia pelin edetessä tai jopa ladattavana lisämatskuna.

Yritän ehtiä viikonloppuna vähän syventymään noihin ominaisuuksiin ja katsotaan mitä saan aikaiseksi.

EDIT: KonsoliFIN - Media - ModNation Racers (PS3) - (n. 1:40 lähtien ajellaan "tunneliradalla").
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Tiltin arvio(se, mitä siitä pystyin kuuntelemaan, sillä selostajan ääni oli varmaan maailman rasittavin mitä olen ikinä kuullut) ei näytä kovinkaan lupaavalta alulta tälle tuotokselle... Ainakaan jos yksinpelaamisesta puhutaan. Eipä tosin little big planetkaan ollut niin hyvä yksin, kuin se oli moninpelinä. Taitanen ostaa tämän sitten vasta kun/jos editoriosioon tulee noita "maisemia" lisää. Neljä on todellakin aika vähän. Lumimaisema on nyt vähintäänkin oltava valikoitavana ennen kuin viitsin alkaa pohtimaan tämän hankintaa.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Hyvä artikkeli career modesta: ModNation Racers: Your Racing Career Begins Now – PlayStation Blog

Vaikuttaa hyvältä. Tokenit varmaankin CTR:stä tuttuja kirjaimien keräilyä kisan aikana. Tällä kertaa vaan M N R. Tiltin arvostelu meni kyllä tämän mukaan aika metsään, mutta enpä tiltin arvosteluille ikinä ole paljoa vaikutusvaltaa antanut. Lataus ajoille nyt ei voi minkään mutta imo. parempi olla vähän pidemmät latausajat ja niiden avulla antaa pelin pyöriä moitteettomasti, kuin lyhyet lataukset ja framedroppia framedropin perään.
 
Vastaus: ModNation Racers [Hype]

Mitä tuohon career moodiin tulee...

Minulle tämä on sellainen kaveriporukan kesken tahkottava peli, online moodeja unohtamatta. Ottaisin mielellään vaikka pelistä kunnon multiplayer version, jossa career moodi olisi korvattu vaikkapa editorin lisäteemoilla, monipuolisella onlinemeiningillä yms. yms. En näe tuota careeria hirveän kiinnostavana tämän tyylisessä pelissä. Kyseessä on kuitenkin loppupeleissä kisaa kisan perään ja kaikenlaista keräilytä. Ei tämän tyylisen pelin ympärille ole toistaiseksi pystytty rakentamaan mitään maailman kingeintä juonellista ja hyvää uraa. Motivaatio läpipelaamiselle on kuitenkin siinä, että saa unlockattua kaikki teemat yms. että pääsee sitten rakentamaan moninpeliä varten hienoja ratoja. Uraa kaahailupeliin on yritetty monenlaisella tavalla, esim. stunttijutut, mutta imho se vaan kangertelee. VAUHTI JA KILPAILU, siinä ne tärkeät. Tässä tietty myös rakentelu.
 
Ylös Bottom