Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ModNation Racers [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rioichi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Ei siihen ole olemassa mitään erityistä kikkaa. Kokonaan tuurista kiinni, jääkö siihen alle joku vai ei. Varaa pojallesi pari litraa energiajuomaa ja käske varautua pitkään pelirupeamaan. Kannattaa myös varautua siihen väistämättömään raivonpuuskaan, joka tulee syntymään, kun poika vihdoin osuu johonkin sillä lamauttajalla, mutta saa viimeisessä mutkassa ohjuksesta persiilleen, tippuu viimeiseksi ja kisa on aloitettava alusta:D
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Oon tätä demoa vähän pelaillut, niin tuli yksi kysymys. Saako tuossa aloituksessa jotain boostia tai mitään sellaista, jos painaa kaasua jollain tietyllä hetkellä, kuten CTR?
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Modobaanan tuhoaja haasteeseen liittyen YouTube - ModNation Racer MNR Modobahn '1 Devastator Tutorial' (Trophies)

Jospa tuosta olisi edes hieman apua.

Itse tein samalla lailla (vieläpä samalla nappulalla ees taas ajemalla, vaikka itse sen silloin keksinkin). Eli toimii, vaikka vaatikin varmaan sen sata yritystä :)

Oon tätä demoa vähän pelaillut, niin tuli yksi kysymys. Saako tuossa aloituksessa jotain boostia tai mitään sellaista, jos painaa kaasua jollain tietyllä hetkellä, kuten CTR?

Kyllä, L1 -nappula pohjaan juuri kun lähtövalot menee vihreiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Kiitokset nerevarmoonstarille kymmenennestä modin latauksesta, trophyhan siitä kilahti :D

Pelasinpa tuossa nyt taas muutaman noista listan radoista, skippasin nuo d-alkuiset kun nisupulla ne taisi tuossa jo pelata.

River Kwai
Teelaineelta ok-rata tähän alkuun. Viidakon perukoilta lähdetään kisailemaan vauhdikkaaseen rataan, ainakin yhden oikotien löysin ja iso hyppyrikin kenttään mahtui. Driftausta pystyi harrastamaan kiittettävästi ja rata oli ylipäänsä viihdyttävä. Jos jotain parannettavaa etsitään, niin maisemat olivat aika yksitoikkoisia, näytti hieman siltä, että koko rata oli vain ympäröity sillä viidakkopuu-spraylla. **** / *****


mervyn pumpkinhead
Tähän alkuun noista nerevarin radoista, vähennä niitä aseita. Ketutti kun kolmannella kierroksella tuli molemmissa radoissa varmaan kolme ohjusta, kolme salamaa ja kaksi magneettihommaa niskaan ja etenin puolessa minuutissa puoli metriä, kun suoja hupeni kahteen ensimmäiseen iskuun.

Itse rataan. Maisemat jostain pellon ja metsän perukoilta. Buustialustoja ja aseita radasta ei ainakaan puutu, ja rata on itsessään ihan ok. Joku kuviohan tuo taitaa olla, kopio jostain vai itse tehty? Kuitenkin näin radan hieman tylsänä, sillä pitkää suoraa oli paljon ja matkalla vain aseita ja pari estettä. Lisää mutkia niin pääsee driftaamaan! Myöskin korkeuserot ja hyppyrit toisivat eloa rataan, vaikkei niissäkään liiallisuuksiin saa mennä. *** / *****


destruction -historic ed. (no olihan täällä yksi d-alkuinen :D)

Alku vaikutti lupaavalta. Aseita on edelleen omaan makuuni liikaa, mutta ehkä se kuuluu rataan, kun nimikin on kerran "destruction". Ensimmäinen kaamea moka tulee, kun kamelitunnelin jälkeen päästään tielle. TIE ON TÄYNNÄ RÄJÄHTÄVIÄ ÖLJYTYNNYREITÄ. Yritinkös siinä sitten vaikka miten pujotella niiden lävitse, niin ainakin kolmeen tuli törmättyä. Seuraavilla kierroksilla tätä ongelmaa ei onneksi ollut. Yhden ylämäen takana on petollinen liikkuva tie, joka oli omasta mielestäni hienosti sijoitettu, koska tässä kohdassa botit putosivat aina kelkasta :D Yksi hyppyri oli myös näppärästi osittain maan sisässä. Liiallisia aseita ja öljytynnyrihelvettiä lukuun ottamatta varsin mukava rata. Tällekin *** / *****


Heitetääs tuonne listaan nyt sitten se oma uusin tuotos

MyLittleTrack
Periferia
Grandma Hills
Bamboo Realm
Beach Brawl
River Kwai
dream
death
destiny
destruction
desire
despair
delirium
mervyn pumpkinhead
destruction -historic ed.
Destroy & Dominate

Luvassa kuolettavia mutkia, driftausta ja suuria hyppyreitä! Kannattaa pitää katse tienpinnassa tai saatat löytää itsesi kuilunpohjalta, varsinkin viimeisissä mutkissa.

Tähän loppuun vielä, mikä noista on "Raivorata"? :D Itse kun pelaan englannin kielellä (koska selostus on niin hirveää muuten), niin ei ainakaan tule heti mieleen. Pitää varmaan suunnata wikipediaan tai googleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Tähän alkuun noista nerevarin radoista, vähennä niitä aseita...
-heh, eikö niitä ollukaan tarkotus laittaa niin paljoo ku löytyy... :D

No joo, jokaisessa radassa on korostettu tahallaan jotain piirrettä, pumpkinheadissa on tasaista ja pitkää suoraa koska halusin yhden radan tosi old-school-karting -hengessä. Ja tämän uusimman destruction -radan öljytynnyreiden tarkoitus todellakin on pysäyttää ja tuhota ainakin eka kilpailija (ei pääse syntymään heti ekalla kierroksella pitkää kaulaa muihin + pyrin jokaiseen rataan laittamaan enemmän tai vähemmän kivoja yllätyksiä & salaisuuksia)

Olen kyllä harkinnut että täytyy joitakin noista radoista julkaista uudestaan paranneltuina (+se automaattinen palautus suoraan pois päältä muutamasta niin toimivat niin kuin ajattelin alun perin). Lisäksi mulla alkaa olla kohta latauspaikat kokonaan käytössä (35 kai max, nyt jo 30 täynnä), niin eipä oikein uusiakaan voi tehdä (poistamatta jotain vanhoista).

Listan jatkoksi uusin (ja kyllä, siinäkin on max määrä aseita, mutta kompensaationa se on mun pisin rata niin ei pitäis haitata). Ympäristö on yhdistelmä kahta teemaa, aavikkoa & viidakkoa. Luisumistakin pystyy harrastamaan, dyynit on siellä antamassa vähän lisähaastetta siihen puoleen.

Lainaus:
MyLittleTrack
Periferia
Grandma Hills
Bamboo Realm
Beach Brawl
River Kwai
dream
death
destiny
destruction
desire
despair
delirium
mervyn pumpkinhead
destruction -historic ed.
Destroy & Dominate
goldie
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Argh! Kokeilin tuota demoa todetakseni että peli on pelkää masokismia pelaajaa kohtaan. Jo medium vaikeusasteella meni hermot noihin super tarkkoihin vihuihin, jääajelua jossakin hietikolla, törmäyksestä palautiminen oli tuskallista, ei pakkia (vai onko?), botit lyö sinulta aseet pois WTF! ja menevät turbolla nopeammin. Ei näin!

Rataeditori oli kyllä aika hauska, mutta ei pysty tekemään esim. kunnollisia vaihtoehto reittejä vaan joitakin turhia oikopolkuja. BTW mitä ne leivämuruset oikein oli?
Missä on tunnelit tai eikö semmosia pysty tekee?
Eikö oikeasti pelissä saa käyttöön mitään ruutupohjaista rakennustapaa tai valmiita kurveja?

Jos verrataan kenttäeditoria PC:en Slicksiin niin Slicks vie voiton sata-nolla vaikka ei ole edes 3D-peli.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Tosta editorista: Vaihtoehtoiset reitit löytyy, suomenkielisessä versiossa nimellä "haaroitus", leivänmurut ovat oikopolkuja ja tunneleita pystyy tekemään.

Osa editorin jutuista, kuten vaikka tunnelit, on kyllä melko hyvin piilotettu eri valikoiden uumeniin, joten kannattaa katsoa ne opastusvideot. Ne selvittävät editorin salt melko hyvin.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Tosta editorista: Vaihtoehtoiset reitit löytyy, suomenkielisessä versiossa nimellä "haaroitus", leivänmurut ovat oikopolkuja ja tunneleita pystyy tekemään.

Osa editorin jutuista, kuten vaikka tunnelit, on kyllä melko hyvin piilotettu eri valikoiden uumeniin, joten kannattaa katsoa ne opastusvideot. Ne selvittävät editorin salt melko hyvin.

Kuten mainitsin niin onko ne demossa ollenkaan?
Pystyn tekemään jonkun ihmeellisen haaroituksen mutta se sitten menee tasan tarkkaa ja mahdollisemman suoraan siihen pisteeseen mihin sen klikkaa eikä sen reittiä pysty päättää ihan itse kokonaan.
Ja editori kaipaisi numeroita joita sitten hyödyntää kenttää tehdessä esim. kun kallistin jotakin niin en saannut sitä enää takaisin palautettua koska se ei kertonut mitään sen asennosta.
Vasta kun vahingossa olin zoomannut niin huomasin semmosen kupolin mikä ilmoitti sen asennon mutta numerot olisivat paremmat jotta pystyisi tekemään samalla korkeudella jatkuvasti sitä rataa.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Kuten mainitsin niin onko ne demossa ollenkaan?
Pystyn tekemään jonkun ihmeellisen haaroituksen mutta se sitten menee tasan tarkkaa ja mahdollisemman suoraan siihen pisteeseen mihin sen klikkaa eikä sen reittiä pysty päättää ihan itse kokonaan.
Ja editori kaipaisi numeroita joita sitten hyödyntää kenttää tehdessä esim. kun kallistin jotakin niin en saannut sitä enää takaisin palautettua koska se ei kertonut mitään sen asennosta.
Vasta kun vahingossa olin zoomannut niin huomasin semmosen kupolin mikä ilmoitti sen asennon mutta numerot olisivat paremmat jotta pystyisi tekemään samalla korkeudella jatkuvasti sitä rataa.

Demosta en tiedä, kokoversiossa ainakin :D

Kun teet aluksi haaroituksen, niin se tosiaankin tekee sen suorimman mahdollisimman reitin. Voit kuitenkin valita sieltä sen "Re-Pave" vaihtoehdon ja ajaa sivutieosuuden kokonaan itse, kunhan se alkaa siitä minne sen alun laitoit ja loppuu sinne minne sen lopun laitoit. En tiedä mikä tuo on suomeksi, kun enkulla pelaan. Varmaan joku "uudelleenpäällystä" tjsp.

Voit tehdä jatkuvasti samalla korkeudella olevaa rataa painamalla rataa ajaessa L1, jolloin se ei aja enää maastoa pitkin, vaan suoraan sinne minne haluat. Korkeutta voi vaihdella oikealla tatilla, ja kun painat neliötä, niin se alkaa taas ajamaan suoraan, eli vahingossakaan ei voi syntyä pieniä mäkiä.

Jos kallistukset menevät pieleen, voit aina painaa R1, joka toimii "Undo" näppäimenä. Joku numeroasteikko olisi tosiaan ihan kätevä, mutta silmämääräisestikin radasta saa suoran ja tasaisen.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Juu, sillat löytyy demosta mutta tunneleita ei. Mutta maata pitkin kulkeva rata ei oikein pysty nousemaan ylös muuta kuin rampeista. Eka pitää tehdä muuten rata ja sitten vasta lisätä vuoret ja niin edelleen jos joku ei keksi kumpaa tekisi eka.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Mutta maata pitkin kulkeva rata ei oikein pysty nousemaan ylös muuta kuin rampeista. Eka pitää tehdä muuten rata ja sitten vasta lisätä vuoret ja niin edelleen jos joku ei keksi kumpaa tekisi eka.

Kyllä vars. pelissä ainakin pystyy tekemään maaston valmiiksi ennen radan tekoa (ja radan tosiaan saa nousemaan & laskemaan ihan vapaasti minne haluaa, säätömahdollisuuksia on niin paljon etten itsekään niitä kaikkia ole vielä käyttänyt.) Ne pelin opastusvideot on tosin tehty suklaakuorrutettuja sokerimuroja ahmiville adhd-teineille, ei oikein nopean tahdin perässä pysy tavallinen tallaaja :)

Radan muokkauksesta (jälkeenpäin, kun rata jo kerran ajettu jyrällä): Lisäksi kallistuksen, leveyden ja korkeuden pystyy kopioimaan pidemmällekin pätkälle, vasemmassa yläkulmassa on valikko joka toimii myöskin L1:stä painamalla. Kun tämä "jatkuva säätö" on päällä, liikutaan vain radalla niin pitkälle kuin kyseinen säätö halutaan ulottaa, muutokset näkee samalla. Plussaa myös siitä, että kartilla pääsee testaamaan tosi nopesti muutoksia, niin korjauksen tarpeet huomaa kyllä.

Yleisestä vaikeustasosta & ajettavuudesta: Mielestäni hyvinkin kohdallaan, ajamisen sujuva hallinta vaatii tietysti harjoittelua, mutta kun tuon luisumisen sisäistää niin ajaminen muuttuu ihan eri luokkaa hauskaksi & haastavaksi. (demon vaikeustasosta en tosin osaa sanoa, en tainnut testata sitä kuin normaalilla pari kisaa). Aiemminkin taisin jo mainita, mutta mielestäni tämän ajettavuus on paljon parempi kuin motorstormeissa ikinä (ja niistä löytyy kokemusta satoja tunteja). Itse asiassa tämän pelin nopein kuski oli myös motorstormissa nopein (e8tiky....jotain, aussi... aika kone, nettivoittoja taisi olla viimeks kun satuin tsekkaan tilastoja yli 600, kun ajettuja kisoja yhteensä ~700... +hotlapin voittaja aina kun se ei ole huijaamalla ajettu muutaman sekunnin tulos).

Huijaamisesta muuten tuli vielä mieleen: Tässäkin pelissä ikävänä bugina pystyy siis huijaamaan radoilla (en sano miten, sillä en halua sen leviävän entisestään, toivottavasti saavat korjattua pian). Mutta toisin kuin monessa muussa, tässä pelissä huijaamisella on oikeasti seurauksena, päivän tai parin banneja nettipelailulle ainakin tullut noille muitten peli-ilon pilaajille. Ja se on oikein se :D
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Kova on taso jo tällä listalla.

Destroy & Dominate
Heti lähdöstä alkaen koetaan huimaavia näkyjä ja hyvin tehtyjä hyppyjä ratojen yli. Vaihtelua piisaa ja välillä tullaankin jo iloisesti sladitellen alamäkeä. Vauhti pysyy jatkuvasti hyvänä ja tappokurvit viimeistään tiputtelee osan porukasta rotkon pohjalle. Kun mitään raukkamaisia ansoja ei silti matkalla vastaan tullut, voi tästä muuten haastavasta radasta sanoa vain pelkkää hyvää.

goldie
Tunnelmallisessa ilta-auringon kajossa päästellään menemään aavikon ja viidakon väliltä. Ehkä hiukan tuli MotorStorm mieleen, varsinkin kun vastaan tuli näpäkkä vesieste vauhdikkaan kurvin jälkeen. Hieman antaa peli anteeksi eikä hukkumisia tule, jos vähän renkaita kostuttaa. Vauhti pysyy hyvin yllä, radan boostit pitää siitä viimeistään huolen. Nepparirata tulee taas mieleen ja se on aina plussaa.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Eikös se mennykin niin että demossa tehdyt kentät siirtyvät koko versioon oletuksella että tallenukset ovat tallella.
Voisihan tämän ostaa mutta haluaisin ne botit siihen neljän pelaajan kuva ruutuun myös.

EDIT: Ja miten jakaminen toimi? Pystyykö lähettää kaverille radan suoraan?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

EDIT: Ja miten jakaminen toimi? Pystyykö lähettää kaverille radan suoraan?

Ei varsinaisesti suoraan lähettämään, kaikki modaukset laitetaan jakoon samaan palveluun, josta kaveri voi etsiä radan sen nimen perusteella tai sitten psn-tunnuksesi avulla (samalla tekstihaulla löytää myös suht. helposti eri aihepiireisiä modauksia, esim. kirjoittamalla "mario" kyseiseen valikkoon se hakee kaikki modaukset, joissa on joko nimessä tai kuvauksessa "mario". Hyvä pitää mielessä jos tekee itse tiettyä aihepiiriä ja toivoo että joku muukin sen ehkä löytäisi, siis kirjoittaa nimen ja/tai kuvauksen sopivasti jakamisvaiheessa)
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Melkoiset nettipelit on ollut. Tuossa oli yksi kisa kun johdin kisaa lähellä maalia, niin takaa tulevat pistävät sarjatulella hydra rakettia ja ääniaaltoa. Suojat meni aika nopeasti loppuun, mutta voitin silti kun lensin palavana soihtuna maaliin juuri ennen perässä tulevia.

Toisessa peliseurassa oli yksi hirmu ylivoimainen kisaaja. Pelin isäntä laittoi joitain omia ratojaan pelattaviksi joita ei ollut superkuski tai muutkaan pelanneet. Yhdellä radalla tulin toisena maaliin 28 sekuntia superkuskin jälkeen ja loput 10 pelaajaa hylättiin kun tuli 30 sekunnin aikaraja täyteen. Kun tultiin kisan jälkeen takaisin aulaan niin superkuski heitti tekstiviestin "so long losers" ja poistui pelistä. Me muut ei annettu varmaan tarpeeksi kovaa vastusta.

Välillä käy ärsyttämään, kun pelin isäntä poistuu pelistä ja jostain aloittelijasta tulee uusi pelin isäntä. Sitten pelataan samaa rataa uudelleen ja uudelleen kun ei osata vaihtaa rataa. Pelissä pitäisi olla radanvaihto ruutu pakollisena ettei pääsisi suoraan aloittamaan uutta kisaa. Pelissä on joku nappi, jolla voi ehdottaa pelin isännän vaihtoa, mutta en muista mikä se nappi oli. Helpommalla pääsee kun poistuu pelistä ja liittyy uuteen peliin.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Helpommalla pääsee kun poistuu pelistä ja liittyy uuteen peliin.

Jep, tai sitten luo oman pelin tai siirtyy suosiolla kokemuspistekisoihin, jossa rullaa tasaisen varmasti vain pelintekijöiden radat. Verkkokilpailut tässä kyllä todella katkeria ja juuri tuon lopussa tapahtuvan niittamisen takia. Jatkuvasti vaan miinaa tielle parhaille ajourille ja boostia välimatkan kasvattamiseksi.
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Jep, tai sitten luo oman pelin tai siirtyy suosiolla kokemuspistekisoihin, jossa rullaa tasaisen varmasti vain pelintekijöiden radat.

Kokemuspistekisoja ei voi pelata jaetulla ruudulla ja se on kiva kun on pelaajien tekemät radat mukana, loppumaton määrä uusia ratoja. :)
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

Viimeisin rata lisätty. Tällä kertaa painajaistunnelmissa... ja pienenä erikoisuutena rata on myös aika "vesinen" :)

Lainaus:
MyLittleTrack
Periferia
Grandma Hills
Bamboo Realm
Beach Brawl
River Kwai
dream
death
destiny
destruction
desire
despair
delirium
mervyn pumpkinhead
destruction -historic ed.
Destroy & Dominate
goldie
corinthian
 
Vastaus: ModNation Racers [PS3]

corinthian

Vesiteemaa viety askeleen eteenpäin, kun nyt luolan pohjalla ajorata on nilkkoihin asti vedessä. Hyvä idea ja tuota voisi yrittää jatkokehittää vaikka niin, ettei pinnasta pystyisi päättelemään missä on matalikkoa, vaan sieltä on vedettävä vihjeiden perusteella keskeltä jostain. Tuliansat ihan ok, paitsi sillä klassisella ensimmäisellä kierroksella jolloin väistämättä palaa käämi niihin :p
 
Ylös Bottom