Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Monialustapelien vertailuketju - 9. sukupolven konsolit ja PC

Digital Foundryn John on ainakin sanonut että osasyy on nimenomaan kehitystyökalujen keskeneräisyys tässä julkaisun alla. Ja siltikin ihan raa'alla teholla pystytään paikkaamaan. Katsotaan, katsotaan...

Jep. John Linneman muistaakseni kertoi myös DMC5 -videossa, että Xboxin "suorituskykyongelmat" voisi olla korjattavissa patchilla. :)
 
Digital Foundryn John on ainakin sanonut että osasyy on nimenomaan kehitystyökalujen keskeneräisyys tässä julkaisun alla. Ja siltikin ihan raa'alla teholla pystytään paikkaamaan. Katsotaan, katsotaan...
Samaan syssyyn todettava, että tuskin pleikallakaan ollaan ihan vielä siellä performanssin suhteen jossa se parhaimmillaan parin vuoden päästä on erilaisten päivityksien ja hienosäätöjen myötä.
 
Samaan syssyyn todettava, että tuskin pleikallakaan ollaan ihan vielä siellä performanssin suhteen jossa se parhaimmillaan parin vuoden päästä on erilaisten päivityksien ja hienosäätöjen myötä.
Ei varmastikaan olla. Molemmat parantavat aivan varmasti ja sitten kun mennään niihin pelkästään uusille konsoleille julkaistuihin peleihin, niin saadaan parempaa dataa.
 
Kuinkahan paljon Series X voi sitten parantaa JOS eroja nyt syntyy/kaventuu sen vuoksi että sille on hankalampi kehittää?

Olisi konsolin valinnan puolesta loistavaa jos nyt voisi näiden perusteella todeta että tilanne on tasaväkinen ja muut asiat saa painaa sitten vaakakuppia suuntaan tai toiseen mutta kun ilmeisesti tämäkään asia ei ole ihan niin suoraviivainen että nyt on faktat hallussa?
 


Hyvin pyörii kaikilla next gen konsoleilla, mutta jälleen kerran PS5 vaikuttaa olevan se positiivisin yllättäjä vertailussa, pienellä marginaalilla tosin.

Elikkäs PS5:llä tasaisempi FPS 120hz modella 3 FPS:n turvin, kun taas 60 FPS modella Series X on 0.01 FPS:n verran tasaisempi. Lähellähän näissä mennään eikä varmasti ilman näitä videoita eroa kukaan meistä huomaisi.

Both PS5 and Series X in the ray tracing mode use a dynamic resolution with the highest resolution found being 3840x2160 and the lowest resolution found being 1920x1800. PS5 at 120fps, Series X at 120fps and Series S use a dynamic resolution with the highest resolution found being 2560x1440 and the lowest resolution found being 1280x1200. PS5 at 120fps, Series X at 120fps and Series S use a form of temporal reconstruction to reconstruct the horizontal resolution up to 2560 when the horizontal resolution is below this figure.
 


Hyvin pyörii kaikilla next gen konsoleilla, mutta jälleen kerran PS5 vaikuttaa olevan se positiivisin yllättäjä vertailussa, pienellä marginaalilla tosin.

Elikkäs PS5:llä tasaisempi FPS 120hz modella 3 FPS:n turvin, kun taas 60 FPS modella Series X on 0.01 FPS:n verran tasaisempi. Lähellähän näissä mennään eikä varmasti ilman näitä videoita eroa kukaan meistä huomaisi.


Tässä taistossa Sony vie voiton sitten enemmällä sisällöllä ja ylivoimaisella ohjaimella.
 
Erikoista on kyllä, liekö sitten dev kiteissä niin paljon eroa vai mistä tuo johtuu. En isoja eroja odottanutkaan, mutta en kyllä uskonut vaakojen noin kallistuvan.
 
Tässä taistossa Sony vie voiton sitten enemmällä sisällöllä ja ylivoimaisella ohjaimella.
Joo, tuo sisältöhomma on mennyt aika naurettavaksi. Ensin saatiin kuukautta aikaisemmin uudet kartat. Okei, no kuukausi ei ole niin pitkä aika. Sitten saatiin yksi pelimuoto vuoden ennen muita alustoja ja nyt tähän lisätään vielä se, että yksi alusta saa moninpeliin boosteja ja tuplaexpoja ja ties mitä, joita muut alustat eivät saa. Tämäkin olisi jollain tavalla ok, mutta pelissä on kaikkien alustojen välinen crossplay ja nyt näiden etujen myötä ei olla ollenkaan samalla viivalla.

Aika hulluksi on yksinoikeussisällön pilkkominen mennyt.
 
Onkohan näissä paljon nyt sitä mitä oli muistaakseni RE3 remakessa eli Xboxilla oli tavoiteltu liikaa karkkia ja sen vuoksi tehokkaampi laite pyöritti peliä huonommin? Yksinkertaisesti siis pleikkarille osattu valita järkevämmät asetukset käyttöön. Kärjistettynä siis Xboxilla ikään kuin yritetään pullistella muskeleita mutta painoja on jo vähän liikaa tangossa?

No, Dualsenseä on kehuttu niin paljon että hyvä vain jos konsolit ovat tasaväkisiä pelien pyörittämisen suhteen. Voi hyvillä mielin ostaa paperilla tehottomamman laitteen kun käytännössä eroja ei huomaa ja kun ilmeisesti ohjain tarjoaa oikeasti jotain uutta ja/tai mullistavaa.
 
Onkohan näissä paljon nyt sitä mitä oli muistaakseni RE3 remakessa eli Xboxilla oli tavoiteltu liikaa karkkia ja sen vuoksi tehokkaampi laite pyöritti peliä huonommin? Yksinkertaisesti siis pleikkarille osattu valita järkevämmät asetukset käyttöön. Kärjistettynä siis Xboxilla ikään kuin yritetään pullistella muskeleita mutta painoja on jo vähän liikaa tangossa?

No, Dualsenseä on kehuttu niin paljon että hyvä vain jos konsolit ovat tasaväkisiä pelien pyörittämisen suhteen. Voi hyvillä mielin ostaa paperilla tehottomamman laitteen kun käytännössä eroja ei huomaa ja kun ilmeisesti ohjain tarjoaa oikeasti jotain uutta ja/tai mullistavaa.

Ei näytä olevan grafiikassakaan juuri eroa mikä sen selittäisi.
 
Tästä kattava latausnopeus testivideo Series Xlle, niin uusia kuin vanhoja pelejä. Kanavalla on nyt kattavat xbox testit tehty ja alkaa PS5 testaaminen.

 


Hyvin pyörii kaikilla next gen konsoleilla, mutta jälleen kerran PS5 vaikuttaa olevan se positiivisin yllättäjä vertailussa, pienellä marginaalilla tosin.

Elikkäs PS5:llä tasaisempi FPS 120hz modella 3 FPS:n turvin, kun taas 60 FPS modella Series X on 0.01 FPS:n verran tasaisempi. Lähellähän näissä mennään eikä varmasti ilman näitä videoita eroa kukaan meistä huomaisi.


Xboxin versioista näyttäisi puuttuvan aseiden savuefekti miltei kokonaan kun tuota videota tarkkaan katsoo :rolleyes:.
 
Digital Foundryn John Linneman:

Jiim7E3_d.webp
 
Nyt sitten odotellaan milloin boxin koko potentiaali saadaan käyttöön, tosin ei pleikallakaan kaikkea olla revitty irti. Veikkaisin että menee jonkin aikaa että nähdään miten iso ero tehoissa oikeasti on.
 
Aika järkytys näköjään joillekkin että se 12 Tflops super kone ei olekkaan niin ylivertainen kuin luuli, ainakaan vielä.

Voin sanoa, että tämä oli minulle pieni "järkytys", kun näin PS5:n pyyhkivän Xbox Series X:lla lattiaa. Onhan Series X -konsolia kuitenkin mainostettu tehokkaimpana konsolina koskaan. Jos ongelmat ovat ainoastaan dev kiteissä sekä softassa niin asia on varmasti korjattavissa. Voi olla, että näemme Series X:n potentiaalin vasta kunnolla ensi syksynä, kun kaikki ongelmat on ratkaistu.
 
Digital Foundryn John Linneman:

Jiim7E3_d.webp
Tämä oli juuri se Johnin sanoma, mihin itsekin viittasin.

Sitä on spekuloitu, että Microsoft ja Xbox joutuivat odottamaan kehityslaitteidensa kanssa kauemmin, kun odottivat täyttä RDNA2 palettia. PS5 sai tässä siis etumatkaa.

Jos pelkästään uudelle sukupolvelle kehitettyjen pelien kanssa tilanne on edelleen vertailuissa tämä, niin sitten voi sanoa että vihkoon meni.
 
Löysin Io-techin foorumilta artikkelin, jossa kerrotaan, että Series X/S -kehitystyökaluja ei ole saatu valmiiksi julkaisuun:

 
Digital Foundryn John Linneman:

Jiim7E3_d.webp

Perhana ku näkee ton kaverin kuvan noin alkaa automaattisesti lukemaan John Linnemanin äänellä tota tekstiäkin :D tosiaan katsellaan parin vuoden päästä uudelleen näitä vertailu hommia!
 
Perhana ku näkee ton kaverin kuvan noin alkaa automaattisesti lukemaan John Linnemanin äänellä tota tekstiäkin :D tosiaan katsellaan parin vuoden päästä uudelleen näitä vertailu hommia!

Nyt kun sanoit niin minäkään en pysty enää lukemaan tuota viestiä kuulematta John Linnemanin ääntä. o_O
 
Ylös Bottom