Doctor Pepper
Well-Known Member
Ride 4 helpottuu merkittävästi heti alun jälkeen. Jos saa sen ekan lisenssin ja liigan rämmittyä loppuun asti, avautuu todella paljon lisää pelattavaa. Maailmanliigan avaaminen ei edes vaadi ihan hirveästi pisteitä, se tapahtui minulle ihan yllättäen. Huomasin myös, että tekoäly skaalautuu oman moottoripyörän tehojen mukaan, eli kannattaa valita mahdollisimman heikko moottoripyörä, jos haluaa voittaa helpommin kisoja. Maailmanliigan hitaimmissa sarjoissa tulee jo pelkkää kultamitalia ekalla yrityksellä eli meno on merkittävästi löysempää kuin ennen sinne pääsyä.
Viime päivät olen kuitenkin enimmäkseen vain grindannut rahaa ajamalla viikottaista aika-ajoa, josta saa kymmenkertaisia määriä rahaa verrattuna tavalliseen ajeluun. Luulin kehittyneeni aika hyväksi, kun Leaderboardilla olin jossain sijalla 420 kunnes huomasin, että kisailijoita oli yhteensä reilusti alle 500. Peli ei siis taida olla kovin suosittu ainakaan enää tällä hetkellä. Jos moninpeli kiinnostaisi, voisin olla pettynyt. Kestän kuitenkin ennemmin selkään puskevia tekoälykuskeja kuin oikean maailman idiootteja, joten ehkä en tule ajamaan kovin paljon moninpelissä, paitsi jos playerbase osoittautuu hyväksi.
Ostin myös Ride 3:n kun sen sai halvalla Xboxin tarjouksista ja mielestäni erot kolmosen ja nelosen välillä ovat kohtuullisen suuria. Kolmonen on paljon helpommin lähestyttävä, kun taas nelonen on karu ja kliininen. Molemmissa on paljon ajettavaa, joten varmaan ainakin vuosi menee niin, ettei tarvitse enää tällaista ratapyöräilyä hankkia, vaikka pelaaminen maistuisikin. En osaa sanoa kummasta tykkään enemmän. Nelosessa tekoäly rulettaa kaarteissa, kolmosessa se vetää suorilla ohi. Kolmosen ajomalli sopii selvästi paremmin aloittelijalle, joten jos haluaa ostaa vain toisen, eikä ole paljoa aiempaa kokemusta, ehkä kannattaa hankkia kolmonen. Muutenkin nelosen kohdalla Milestone on vähän luovuttanut tuotantoarvojen suhteen ja siinä on keskitytty vain perusasioihin eikä mitään ylimääräistä sisältöä pelistä löydy.
Tykkään kovasti näiden pelien perinteisestä uramoodista, jollaisia oli enemmän joskus 10-15 vuotta sitten. Ura on vain valikko, josta valitaan kisoja niistä, jotka on onnistunut siihen mennessä avaamaan. Eteneminen perustuu menestymiseen kisoissa ja esimerkiksi ajettuihin kilometrimääriin eri radoilla. Oikeastaan suurin osa kehittyneemmistä uramoodeista on tätä vanhaa konseptia huonompia ja hankalampia.
Jotenkin kuitenkin toivoisin, että joku muu tekisi ihan maailmanluokan moottoripyöräpelin. Ehkä hienointa olisi, jos Forza Motorsport tai GT7 saisi moottoripyörät mukaan vaikka lisäosana, koska silloin olisi visuaaliset puitteet jo valmiiksi ihan eri tasolla, kuin hyvin kotikutoisessa Milestonen versiossa.
Vähän on tämä ratapyöräilystä innostuminen vienyt höyryjä aiemmasta motocross-innosta, mutta kokonaisuutena molemmat peligenret ovat olleet tutustumisen arvoisia, kun en ole oikein koskaan aiemmin innostunut moottoripyöräpeleistä. Suurin syy innostumisen puutteeseen on ollut aiempien pelien kökköys tai arcademaisuus, joka vie uskottavuuden, kun monessa pelissä ei ole juuri eroa auton ja moottoripyörän välillä. Pelillisesti motocross-pelit ovat niin erilaisia kuin mikään muu, että on ollut tosi virkistävää saada aivan uusia kokemuksia ja haasteita. Ratapyöräilyssä hauskinta on ajaa autopeleistä tutuilla radoilla ja kohdata ne ihan eri tavalla mutka mutkalta, kun pelkkä radalla pysyminen vaatii jatkuvaa keskittymistä.
Viime päivät olen kuitenkin enimmäkseen vain grindannut rahaa ajamalla viikottaista aika-ajoa, josta saa kymmenkertaisia määriä rahaa verrattuna tavalliseen ajeluun. Luulin kehittyneeni aika hyväksi, kun Leaderboardilla olin jossain sijalla 420 kunnes huomasin, että kisailijoita oli yhteensä reilusti alle 500. Peli ei siis taida olla kovin suosittu ainakaan enää tällä hetkellä. Jos moninpeli kiinnostaisi, voisin olla pettynyt. Kestän kuitenkin ennemmin selkään puskevia tekoälykuskeja kuin oikean maailman idiootteja, joten ehkä en tule ajamaan kovin paljon moninpelissä, paitsi jos playerbase osoittautuu hyväksi.
Ostin myös Ride 3:n kun sen sai halvalla Xboxin tarjouksista ja mielestäni erot kolmosen ja nelosen välillä ovat kohtuullisen suuria. Kolmonen on paljon helpommin lähestyttävä, kun taas nelonen on karu ja kliininen. Molemmissa on paljon ajettavaa, joten varmaan ainakin vuosi menee niin, ettei tarvitse enää tällaista ratapyöräilyä hankkia, vaikka pelaaminen maistuisikin. En osaa sanoa kummasta tykkään enemmän. Nelosessa tekoäly rulettaa kaarteissa, kolmosessa se vetää suorilla ohi. Kolmosen ajomalli sopii selvästi paremmin aloittelijalle, joten jos haluaa ostaa vain toisen, eikä ole paljoa aiempaa kokemusta, ehkä kannattaa hankkia kolmonen. Muutenkin nelosen kohdalla Milestone on vähän luovuttanut tuotantoarvojen suhteen ja siinä on keskitytty vain perusasioihin eikä mitään ylimääräistä sisältöä pelistä löydy.
Tykkään kovasti näiden pelien perinteisestä uramoodista, jollaisia oli enemmän joskus 10-15 vuotta sitten. Ura on vain valikko, josta valitaan kisoja niistä, jotka on onnistunut siihen mennessä avaamaan. Eteneminen perustuu menestymiseen kisoissa ja esimerkiksi ajettuihin kilometrimääriin eri radoilla. Oikeastaan suurin osa kehittyneemmistä uramoodeista on tätä vanhaa konseptia huonompia ja hankalampia.
Jotenkin kuitenkin toivoisin, että joku muu tekisi ihan maailmanluokan moottoripyöräpelin. Ehkä hienointa olisi, jos Forza Motorsport tai GT7 saisi moottoripyörät mukaan vaikka lisäosana, koska silloin olisi visuaaliset puitteet jo valmiiksi ihan eri tasolla, kuin hyvin kotikutoisessa Milestonen versiossa.
Vähän on tämä ratapyöräilystä innostuminen vienyt höyryjä aiemmasta motocross-innosta, mutta kokonaisuutena molemmat peligenret ovat olleet tutustumisen arvoisia, kun en ole oikein koskaan aiemmin innostunut moottoripyöräpeleistä. Suurin syy innostumisen puutteeseen on ollut aiempien pelien kökköys tai arcademaisuus, joka vie uskottavuuden, kun monessa pelissä ei ole juuri eroa auton ja moottoripyörän välillä. Pelillisesti motocross-pelit ovat niin erilaisia kuin mikään muu, että on ollut tosi virkistävää saada aivan uusia kokemuksia ja haasteita. Ratapyöräilyssä hauskinta on ajaa autopeleistä tutuilla radoilla ja kohdata ne ihan eri tavalla mutka mutkalta, kun pelkkä radalla pysyminen vaatii jatkuvaa keskittymistä.