Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Moottoripyöräpelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omenanraato
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Italialaisen RaceWard Studion kehittämä Rims Racing pyrkii haastamaan Milestonen pelit lupaamalla paremmat kustomointi ja ajo-ominasuuksia.




Julkaistaan 19.8
Uutta Gameplay-kuvaa Motogp 21:stä.



Riotbox-youtube kanavan testi esiversiosta (preview build)


 
Viimeksi muokattu:
Motogp21 ilmesty eilen. En ollu aikeissa ostaa, mutta sit ku taas näin et konsoleille 70e ja pc:lle sain 21 euroon, niin sorruin ostamaan.

En ole ajanut mitään muuta kuin harjoituksia, enkä tiedä ajanko edes.. 45% tekoälyllä 4,5sek kärkeä perässä.

Olen aina tykännyt Milestonen pelien ajomallista ja se on pohjimmiltaan edelleen se sama ja hyvä, mun makuun erinomainen. Nyt vain pyörä elää 100 kertaa enemmän. Pieni suunnan muutos ja pyörä vispaa jos jarrutat, tai pieni nyppylä ja perä irti jne. Eli realistisempaan suuntaan mennyt aivan hulluna. Nyt esimerkiksi jo moto2 pyörä lähtee kaasulla alta heti.
Ajoapuihin on tullut jokin uusi kohta mistä saa kaasun käyttäytymisen ja ohjauksen jotenkin simppelimmäksi ja helpommin hallittavaksi. Mutta siltikin se on todella vaikeaa.

Tästä päästäänkin nyt siihen miksi en tiedä jaksanko tuota ajaakaan ollenkaan. Peli on siis ottanut ison harppauksen kohti realistisuutta, mutta autopeleissä se tarkoittaa et siirry pädistä rattiin. Prätkäpelissä se tarkoittaa et aja pädillä ja unohda että pelaamisen kuuluu olla hauskaa.
Jo viime vuoden versio vaati sen, ettet pelaa mitään muuta ja et pidä taukoja. Edes 3-4 päivän tauko ja oli fiilis, että kaikki pitää opetella uusiksi. Eikä sitten pysynyt tekoälyn perässä ollenkaan enää ja meni motivaatio. Nyt ajomalli on sellainen, että näin kylmiltään yhden mutkan läpiviemisessä tarvitsen 6-10 kertaa rewindiä, vaikka se pohjimmiltaan tuntuu edelleen siltä hyvältä Milestonen ajomallilta. Eli kun nuo metkut oppisi, se olisi kivaa. Kahden päivän tauko ja opettelet ”kävelemään uusiksi”.

Uutta on myös jarrujen lämpötilat. En nähnyt ainoassakaan mutkassa ongelmaa niiden kanssa, koska tuo ajomalli oli itsessään niin vaikea jo täysin pintakaasulla ajaessakin, eli liiallisia jarrutuksia ei tarvinnut tehdä. Toisaalta kylmäksi ei menny koskaan.

Tuo ei yksinkertaisesti ole laisinkaan hauskaa tällä hetkellä. Ajoapuja jos laitat, niin sitten mennään kiskoilla, eikä se ole silloinkaan hauskaa.
Eli tässä on nyt vihdoin menty sen rajan yli, kun peli on mennyt liian realistiseksi ja pelaamisen hauskuus on kaikonnut täysin.

Sit tuo kaatuminen. Menee varmaan 3 sekuntia äijän ylös nouseminen jälkeen, ennen kuin voit liikuttaa sitä. Ohjaus aivan tönkköä ja koko prosessiin menee niin kauan, että olet jo kierroksen päässä muista kun pääset ylös. Ja sen juoksun äänet, huh huh. Kaiken muun peliäänien ylitse kuuluva ääni, joka on kuin avaisit tukossa olevaa vessanpyttyä imukupilla.

Urassa voit nyt myös valita ajatko täyden kalenterin, vai aidon 2021 kalenterin. Pienet oli erot, mutta kiva lisä.

Jos pelaat kymmeniä, tai jopa satoja tunteja motogp pelejä ja se on sinun pääasiallinen pelisi, niin tää on oikeasti todella iso ja hyvä harppaus eteenpäin. Mutta meille muille 99,999999999% tämän pelin potentiaalisista asiakkaista tämä ei ole enää hauskaa.
 
Motogp21 ilmesty eilen. En ollu aikeissa ostaa, mutta sit ku taas näin et konsoleille 70e ja pc:lle sain 21 euroon, niin sorruin ostamaan.

En ole ajanut mitään muuta kuin harjoituksia, enkä tiedä ajanko edes.. 45% tekoälyllä 4,5sek kärkeä perässä.

Olen aina tykännyt Milestonen pelien ajomallista ja se on pohjimmiltaan edelleen se sama ja hyvä, mun makuun erinomainen. Nyt vain pyörä elää 100 kertaa enemmän. Pieni suunnan muutos ja pyörä vispaa jos jarrutat, tai pieni nyppylä ja perä irti jne. Eli realistisempaan suuntaan mennyt aivan hulluna. Nyt esimerkiksi jo moto2 pyörä lähtee kaasulla alta heti.
Ajoapuihin on tullut jokin uusi kohta mistä saa kaasun käyttäytymisen ja ohjauksen jotenkin simppelimmäksi ja helpommin hallittavaksi. Mutta siltikin se on todella vaikeaa.

Tästä päästäänkin nyt siihen miksi en tiedä jaksanko tuota ajaakaan ollenkaan. Peli on siis ottanut ison harppauksen kohti realistisuutta, mutta autopeleissä se tarkoittaa et siirry pädistä rattiin. Prätkäpelissä se tarkoittaa et aja pädillä ja unohda että pelaamisen kuuluu olla hauskaa.
Jo viime vuoden versio vaati sen, ettet pelaa mitään muuta ja et pidä taukoja. Edes 3-4 päivän tauko ja oli fiilis, että kaikki pitää opetella uusiksi. Eikä sitten pysynyt tekoälyn perässä ollenkaan enää ja meni motivaatio. Nyt ajomalli on sellainen, että näin kylmiltään yhden mutkan läpiviemisessä tarvitsen 6-10 kertaa rewindiä, vaikka se pohjimmiltaan tuntuu edelleen siltä hyvältä Milestonen ajomallilta. Eli kun nuo metkut oppisi, se olisi kivaa. Kahden päivän tauko ja opettelet ”kävelemään uusiksi”.

Uutta on myös jarrujen lämpötilat. En nähnyt ainoassakaan mutkassa ongelmaa niiden kanssa, koska tuo ajomalli oli itsessään niin vaikea jo täysin pintakaasulla ajaessakin, eli liiallisia jarrutuksia ei tarvinnut tehdä. Toisaalta kylmäksi ei menny koskaan.

Tuo ei yksinkertaisesti ole laisinkaan hauskaa tällä hetkellä. Ajoapuja jos laitat, niin sitten mennään kiskoilla, eikä se ole silloinkaan hauskaa.
Eli tässä on nyt vihdoin menty sen rajan yli, kun peli on mennyt liian realistiseksi ja pelaamisen hauskuus on kaikonnut täysin.

Sit tuo kaatuminen. Menee varmaan 3 sekuntia äijän ylös nouseminen jälkeen, ennen kuin voit liikuttaa sitä. Ohjaus aivan tönkköä ja koko prosessiin menee niin kauan, että olet jo kierroksen päässä muista kun pääset ylös. Ja sen juoksun äänet, huh huh. Kaiken muun peliäänien ylitse kuuluva ääni, joka on kuin avaisit tukossa olevaa vessanpyttyä imukupilla.

Urassa voit nyt myös valita ajatko täyden kalenterin, vai aidon 2021 kalenterin. Pienet oli erot, mutta kiva lisä.

Jos pelaat kymmeniä, tai jopa satoja tunteja motogp pelejä ja se on sinun pääasiallinen pelisi, niin tää on oikeasti todella iso ja hyvä harppaus eteenpäin. Mutta meille muille 99,999999999% tämän pelin potentiaalisista asiakkaista tämä ei ole enää hauskaa.
Ymmärrän turhautumisesi. Vaatii kärsivällisyyttä opetellakseen pelin niksit. Itse käytän autopeleissä vain ajolinjaa ja automaattista vaihteistoa. Miksi näin? kerron privaviestissä.

Suosittelisin aloittamaan Moto3-pyöristä, niiden avulla pystyt oppimaan ajolinjat ja jarrutuspaikat. Bike retrieval-ominaisuus ja long lap-penalty vievät peli simumaisempaan suuntaan. Omissa ostoaikeissa tämän vuoden motogp on kesällä. Jos suosittelet viime vuoden versiota, senkin voi hankkia, etenkin jos hinta on halpa.

Omalla kohdallani tauon pitäminen ei haittaa. Monissa peleissä perusasiat muistaa jo ekan kerran jälkeen. Tämä niksi toimi, kun aloitin täysin keltanokkana Project Carsin pelaamisen. Hitailla menopeleihin kehitin ajotaitoja uramoodia varten.

Robo46:n ajatuksia pelistä.

 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän turhautumisesi. Vaatii kärsivällisyyttä opetellakseen pelin niksit. Itse käytän autopeleissä vain ajolinjaa ja automaattista vaihteistoa. Miksi näin? kerron privaviestissä.

Suosittelisin aloittamaan Moto3-pyöristä, niiden avulla pystyt oppimaan ajolinjat ja jarrutuspaikat. Bike retrieval-ominaisuus ja long lap-penalty vievät peli simumaisempaan suuntaan. Omissa ostoaikeissa tämän vuoden motogp on kesällä. Jos suosittelet viime vuoden versiota, senkin voi hankkia, etenkin jos hinta on halpa.
Niin siis olen pelannut Milestonen prätkäpelejä superbikesta asti, eli jarrupaikat sun muut on kyllä tiedossa, eikä ne ole ongelmana. Ja Moto3, kuten jokaisena vuonna on niin tolkuttoman tylsä, ettei sillä jaksa ajella yhtään. Ja itse tuntuma on takaraivossa. Mutta tänävuonna se on viety niin överisti vaikeampaa suuntaan, että se ei ole yksinkertaisesti ainakaan xbox onen ohjaimella pätkääkään kivaa. Ja kun ne perus asiat jne on opeteltu jo 10-15v sitten, ei se siellä ole niin paljon muuttunut. Mutta sekä keula, että perä lähtee nyt alta siten, ettei noilla tateilla ja liipaisimilla saa kunnon tuntumaa kuin tuntien ja taas tuntien opettelulla. Sit pieni tauko tai joku muu peli ja opettelet sen lopullisen tuntuman taas alusta. Viime vuoden versiota vedin 80-95% vaikeustasolla. Nyt 45 on sellainen, että jään sen 4,5sek kärjestä jo harjoituksissa. Ei siksi että AI ajaa kovempaa, vaan koska täytyisi taas opetella pelaamaan uusiksi, eikä ainakaan mulla riitä mielenkiinto siihen.

Eaimerkiksi RaceRoom Racing Experience on sellainen, että jopa pädillä voi pitää kuukauden tauon, hypätä ratin taakse ja ajaa kärjen vauhdissa kisassa ilman ongelmaa. On kuin olisi aina ajanut sitä. Sellainen ajotuntuman kuuluu ollakin.

Motogp kohdalla tänävuonna se realismiin pyrkiminen on vain yksinkertaisesti ajanut pelattavuuden ja peli-ilon ohi ja todella kovaa ja kauas.
 
Omasta mielestäni aikasemmissa peleissä on haaste ollut ihan hyvin tasapainossa. Ajelen ilman apuja, mutta itse ollut sopivan haastavaa ja hauskaa. Tosin omat taidot ei ole riittänyt historia-luokan pyöriin, kaadun jokaisessa mutkassa ja yleensä urassakin ehdin vain Moto2 luokkaan asti.

Periaatteessa pelaajan pyörä on jo aikaisemmin ollut ihan riittävän elävä asfaltilla. Kanttareet ja nurmikko olisi voinut olla liukkaampaa sekä enemmän epätasaista.

Ei välttämättä kuulosta niin lupaavalta, jos ajaminen on vielä haastavampaa ja hauskuus on lähtenyt. Sitten vielä, jos tekoälyn kuskit menevät edelleen kuin kiskoilla ja niiden pyörä ei elä yhtä paljon mitä pelaajalla niin ei peli välttämättä ole enää tasapainossa.

Pitää tutustua MotoGP21 peliin tarkemmin mitä mieltä muut ihmiset on.
 
Vaikeampi tota prätkää on ajaa ja hallita kuin F1-videopelissä..
Millaista prätkää F1 pelissä pääsee ajamaan? ;)

Eihän nyt oikein auton ajettavuutta voi verrata prätkään. Mutta tuo tietysti vähän huolestuttaa, mitä @Omenanraato juttelee. Jos pelin on liian vaikea, se ei välttämättä enää ole hauskaa. Autopeleissä rattiohjain polkimineen helpottaa hallintaa aika paljon sitten kun ajomalli menee realistisempaan suuntaan. Prätkäpeleissä pitäisi edelleen pärjätä samalla gamepadilla oli ajomalli arcadea tai simulaatiota. Tai no, kai niitä jotain prätkäohjaimiakin on, mutta ne on sitten jo niin harvinainen tuote, ettei ihan joka marketista löydy.
 
Ajoin tänään ekan kisaviikonlopun (Moto2). Tunnin treeneissä kun vedin, niin pääsin 3,5 sekunnin päähän kärjestä. Siis vaikeustasolla 45% (huom, viimevuoden versiota vedin 80-90%).
Koitin säätää pyörää, mutta ainuttakaan kierrosta koko viikonlopussa ei tullut ilman rewindiä. Renkaat sulaa ihan täysin alle heti, kun on niin liukasta. Ihan kuin jäällä vetäis kokoajan, renkaat kuluu ja kuumenee ja menee vain vaikeammaksi. Tuolla vaikeustasolla vieläpä AI menee suorilla varmaan 50km/h hiljempaa, mutta mutkissa en pysy perässä, kun pyörä liukuu ja poukkoilee millin virheestä ja sit ollaan nurin/leveänä.

Edelleen. Mun mielestä tuo ajomalli on loistava. ”Realistisin” mitä olen kokenut. Ja se on looginen jne. Ei siinä ole sinällään mitään valitettavaa. Se on mulle vain pädillä aivan liian vaikea. En pysty noin pienillä liikeradoilla ajamaan niin pintakaasulla, tai kääntämään niin vähän.
Eikä mulla ole yksinkertaisesti aikaa siihen, että säädän 1-3h pyörää ja haen tuntumaa. Ja jos pidän taukoa niin vielä vähän pidempää. Ja tuosta treenistä huolimatta 7 kierroksen kisassa valehtelematta 100-150 kertaa rewindiä, niin mulla ei ole silloin hauskaa. Jos olisi aikaa ja intoa keskittyä vain tähän. Tämä peli palkitsisi todella hienosti ja varmaan pitkään. Mutta tän pelin osalta olen casuaali kategoriassa, vaikka vuosittain pelin ostankin. Nyt vain menty rajan yli ja tuo ei ole kivaa. Lähinnä odotin koska voin sulkea pelin.

Motogp pelien superfaneille tämä on aika varmasti se the peli.

Edit: voisin verrata tätä siihen, että vetää Assetto Corsaa, tai iracingiä pädillä samaa vauhtia kuin rattimiehet. Jos joku joskus pelasi Richard Burns Rallyä pädillä, että ratilla ja kokisi sen saman, mutta sulla ei ole rattia edes vaihtoehdoissa. Tämä on sama nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Samoilla linjoilla, että kisaamisen haastavuus vie paljon hauskuutta, vaikka ajaminen muuten maistuu ja itse ajettavuus priimaa.
Jos jarruttaa ajoissa mutkiin niin konekuskit karkaavat horisonttiin, isolla riskillä muiden tahdissa roikkuen taas kelaus tulee tutuksi. Homma menee suoraan sanottuna liian usein väkisin pusertamiseksi.
Näitä kun on +10v tullut ajeltua niin hyppäsin röyhkeästi suoraan Motogp-luokkaan. Perää pidettäessä olo oli suoraan sanottuna hieman epäuskoinen. :D

No, arviota tulossa lähipäivinä.
 
Millaista prätkää F1 pelissä pääsee ajamaan? ;)

Eihän nyt oikein auton ajettavuutta voi verrata prätkään. Mutta tuo tietysti vähän huolestuttaa, mitä @Omenanraato juttelee. Jos pelin on liian vaikea, se ei välttämättä enää ole hauskaa. Autopeleissä rattiohjain polkimineen helpottaa hallintaa aika paljon sitten kun ajomalli menee realistisempaan suuntaan. Prätkäpeleissä pitäisi edelleen pärjätä samalla gamepadilla oli ajomalli arcadea tai simulaatiota. Tai no, kai niitä jotain prätkäohjaimiakin on, mutta ne on sitten jo niin harvinainen tuote, ettei ihan joka marketista löydy.
sattuukos muuten markkinoilla olemaan prätkäohjaimia??.itse pelailen Ride 2 peliä ps nelosella
 
Ajoin tänään ekan kisaviikonlopun (Moto2). Tunnin treeneissä kun vedin, niin pääsin 3,5 sekunnin päähän kärjestä. Siis vaikeustasolla 45% (huom, viimevuoden versiota vedin 80-90%).
Koitin säätää pyörää, mutta ainuttakaan kierrosta koko viikonlopussa ei tullut ilman rewindiä. Renkaat sulaa ihan täysin alle heti, kun on niin liukasta. Ihan kuin jäällä vetäis kokoajan, renkaat kuluu ja kuumenee ja menee vain vaikeammaksi. Tuolla vaikeustasolla vieläpä AI menee suorilla varmaan 50km/h hiljempaa, mutta mutkissa en pysy perässä, kun pyörä liukuu ja poukkoilee millin virheestä ja sit ollaan nurin/leveänä.

Edelleen. Mun mielestä tuo ajomalli on loistava. ”Realistisin” mitä olen kokenut. Ja se on looginen jne. Ei siinä ole sinällään mitään valitettavaa. Se on mulle vain pädillä aivan liian vaikea. En pysty noin pienillä liikeradoilla ajamaan niin pintakaasulla, tai kääntämään niin vähän.
Eikä mulla ole yksinkertaisesti aikaa siihen, että säädän 1-3h pyörää ja haen tuntumaa. Ja jos pidän taukoa niin vielä vähän pidempää. Ja tuosta treenistä huolimatta 7 kierroksen kisassa valehtelematta 100-150 kertaa rewindiä, niin mulla ei ole silloin hauskaa. Jos olisi aikaa ja intoa keskittyä vain tähän. Tämä peli palkitsisi todella hienosti ja varmaan pitkään. Mutta tän pelin osalta olen casuaali kategoriassa, vaikka vuosittain pelin ostankin. Nyt vain menty rajan yli ja tuo ei ole kivaa. Lähinnä odotin koska voin sulkea pelin.

Motogp pelien superfaneille tämä on aika varmasti se the peli.

Edit: voisin verrata tätä siihen, että vetää Assetto Corsaa, tai iracingiä pädillä samaa vauhtia kuin rattimiehet. Jos joku joskus pelasi Richard Burns Rallyä pädillä, että ratilla ja kokisi sen saman, mutta sulla ei ole rattia edes vaihtoehdoissa. Tämä on sama nyt.
Yritä löytää tasapaino simulaation ja arcaden välillä. Itse pelaan ajopelejä simcade-fiiliksillä, kun aika ei riitä kilpavälineen säätämiseen. Olisi hölmöä syyttää pelin sopimattomuutta xbox onen pelaajille ison ohjaimen takia.

Kaikkea ei tarvitse säätää, vain ne tärkeimmät eli polttoainen aika-ajoja varten, jarrulevyjen koko ja rengasseos ratatyypin ja olosuhteiden mukaan. IRL-kisoissakin kuljettajat valitsevat eri seoksia, esim etupyörä voi olla medium ja takana kova.

Robo46: n arvio, parempi kuin IGN:n ym.

 
Yritä löytää tasapaino simulaation ja arcaden välillä. Itse pelaan ajopelejä simcade-fiiliksillä, kun aika ei riitä kilpavälineen säätämiseen. Olisi hölmöä syyttää pelin sopimattomuutta xbox onen pelaajille ison ohjaimen takia.
Siis ei ohjaimen koossa mitään vikaa ole. Vaan pelin vaatima tarkkuus pädin pieniin liikeratoihin nähden. Pleikan ohjaimella ongelmat olisi vielä rajumpia. Ei siinä paljon auta polttoaineet ja renkaat, kun edes tunnin säätämisellä moto2 pyörä edes pysy yhtä mutkaa hallussa.
 
Joo tuskin tulee tätä hankittua kerta noin korkea vaikeustaso!

Edellinen MotoGP,josta innostuin oli 17-versio..
 
Itse olen tykännyt, vaikka vaikeaa on. Ainakin minulla AI tekee kyllä sikana virheitä ja on nurin milloin missäkin.

Toi uusi pyörän perään juoksu on ihan hieno ominaisuus, mutta eipä ole järkeä käyttää kun AI ei sitä hyödynnä, vaan saavat järjettömän hyödyn vaan ku teleporttaavat takas pyörän selkään.

Laitoin 80 % vaikeustasoksi ja Moto3:lla jäin sekunnin tokavikasta sijasta. Liki kaikki avut päällä kun muuten ei tulisi mitään. Mutta haaste on hyvästä! Ei muuta ku armotonta treeniä päälle.
 
Jos pyörän perässä juokseminen kaatumisen jälkeen ärsyttää, sen voi kytkeä pois päältä ja käyttää palautustoimintoa. (respawn)

Voi olla mahdollista, että myöhemmin tulee päivitys, jonka ansiosta AI-kuskit joutuu kipittää pyörille.
 
Tänään ilmestyi pc:lle RIMS Racing. Konsolit tais seurata parin viikon päästä.
Vähän saman tyyppinen kuin Milestonen Ride pelisarja, eli oikeita ratoja ja maanteitä siviilipyörillä. Tässä vaiheessa pyöriä taitaa olla vain 8kpl, en ainakaan siinä kaupassa enempää nähnyt. En tiedä mikä suunnitelma on niiden osalta, tuleeko ilmaisena tai maksullisena myöhemmin lisää?

Pelin pitäisi olla realistisin ja yksityiskohtaisin prätkäpeli koskaan.

Oli miten oli, niin meikäpoika oli ekan tunnin jälkeen yhtä hymyä.
Ajomalli on todella hyvä ja mukavan raskas siviilivehkeisiin. Kostealla radalla ajaminen on vaikeaa ja nurin on kokoajan, mutta tuntuu jotenkin kokoajan reilulta. Motogp:ssä kaikki tuntui vain epämääräiseltä ja epäreilulta.

Mutta se miksi olen niin fiiliksissä on tuo kaikki yksityiskohtaisuus ajamisen ulkopuolella.
Ensinnäkin ajon aikana saat yhdestä napista pausetettua pelin näkymään jossa näet jokaisen osan kunnon, rasituksen jne. Hienoa prätkäpornoa.
Eikä tuo rajoitu siihen, vaan myös ajoasut, kypärät jne kuluu.

Osia sitten ostellaan prätkään kaupasta ja käytetyt osat voi myydä. Aika perus kauraa, mutta kun vaihdat vaikka jarrupalat, niin tatilla pyöritellään ruuvit auki, tatti vasemmalle+A näppäin vetää palan sieltä pois jne. Eli vaihdat ne oikeasti itse ja se yksityiskohtien määrä niissä osissa on huikea. Samoin vastaavilla näppäinkomennoilla varikolla vaihdellaan renkaita, tankataan jne.

Prätkiä on tosiaan ilmeisen vähän, mutta sanoisin et lastu korvaa määrän.
Toki olen ottanut vain pienen pintaraapaisun peliin, mutta todellakin olen pitkästä aikaa ajopelistä innoissani.
 
Sen verran korjaan ompun kirjoitusta, että kyllä nuo konsoliversiotkin tänään näyttivät paikallisen prisman hyllystä löytyvän.
 
Sen verran korjaan ompun kirjoitusta, että kyllä nuo konsoliversiotkin tänään näyttivät paikallisen prisman hyllystä löytyvän.
OK, kiitos tarkennuksesta. Pohjasin tietoni tähän kehittäjän fb sivuilla jakamaan kuvaan:
308CE0C4-AE64-43ED-8C38-95486E6563A0.jpeg
ja nyt kun luin itsekin niin Jenkeissä myöhemmin. Eli te Jenkeissä asuvat odotatte konsoleille. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom