Yöllä tuli Pc:lle päivitys ja taas toimii. Koko aamun vetänyt quick racea moto2:lla ja sillä tiimillä mihin urassa siirryn, eli joukon huonoin pyörä.
Aloitin siitä 70% AI:sta mikä mulla on ollutkin. Helppo paalu ja voitto, ei mitään ongelmaa. 80% olin paalulla enää 0,1sek turvin ja kisassa tipuin ensin kolmanneksi, mutta viiden kierroksen takaa-ajon jälkeen nousin voittoon noin puolen sekunnin turvin.
Nyt lopussa koitin sit vielä 90%, eli ”realistic” vaikeustasoa.
Aika-ajoissa ei kierros ihan osunut nappiin, mutta olin sijalla 9, eli oikein hyvä uraa ajatellen.
Mutta kisassa nousin suhteellisen helposti jo alussa kolmanneksi ja sit alkoi takas-ajo. Toiseksi viimeisellä kierroksella ohitin toisena olevan Bastianinin, mutta sieltä se tuli vikalla kierroksella ohi. Yritin viimeisessä mutkassa ohitse, mutta ei riittänyt ja jäin kakkossijasta muutaman tuhannesosan.
Ehkä paras kisa ikinä.
90% vaikeustasolla AI ajaa Kymiringillä moto2 luokassa aika-ajoissa noin 1.50.2 aikoja. Kärki siis.
Kisassa noin 1.50.1-1.50.3 aikoja, joskin paras aika oli 1.49.6, mutta se oli juurikin Bastianinillä kun tuli pitkällä suoralla imusta ohi.
Itse ajelen aika-ajoissa 1.50.7 aikoja tuolla pyörällä (Asia Honda) ja kisassa suht samoja, parhaan ollessa 1.50.2
Käytin tosin myös yli kaksi tuntia pyörän säätämiseen ja kyseisen radan vaikeiden kohtien opetteluun, joten voi olla et urassa kun ei jaksa tuollaista vaivaa nähdä, niin tuo 90% on sopiva vaikeustaso.
Kummasti tuli mielekkyyttä lisää, kun AI ei ole 2-3sek hitaampi aika-ajoissa.
Edit, testailin lisää. Huonoimman pyörän sijasta alle Marc VDS tiimin sarjan paras pyörä.
Aika-ajoissa eka yritys (Q1) samoilla säädöillä kuin huonolla pyörällä. Pyörä ei tuntunut laisinkaan niin hyvältä, eli kiva huomata ettei samat säädöt toimi eri pyörissä. Noh, menin silti sillä. Aika tasan yhdellä huonolla yrityksellä 1.49.8, eli 0,4sek nopeampi kuin ultimaattinen kierros imuavulla sillä huonolla Hondalla.
Sit Q2 ja taas vain yksi yritys. 1.48.8! Eli vielä sekunti pois. Mitä olisikaan jos jaksaisi säädöt vetää sille pyörälle.
Kisassa jo startti kertoi paljon. Huono lähtö, mutta ekaan mutkaan olin kärjessä ja avauskierroksen vedin aikaan 1.51.4...siis paikaltaan maaliviivalta lähtien 0,2sek hitaampaa kuin Hondalla paras kierros ikinä.
Kisassa aika tasaisesti 1.49.9-1.50.0 aikoja ja ylivoimainen voitto.
Huomionarvoista myös se, että AI ajaa kisat soft/medium yhdistelmällä ja kärki kymmenikössä 1-2 kuskia ajaa soft/soft. Kenelläkään ei ole ruudukossa Hardeja. (Puhutaan siis kymiringistä edelleen)
Hondalla softia oli turha pistää. Aika-ajoissa selvisi, mutta jo 1,5 kierroksen jälkeen aivan punaisena, eikä mitään pitoa. Mediumit jostain syystä jopa vielä pahemmat. Softit ei toimineet edes edessä. Kisan ajoin siis Hondalla medium/hard yhdistelmällä, jotta lämmöt pysyi kurissa ja niidenkin kanssa on ajettava ultimaattisella äärirajalla kokoajan. Pyörä luistelee ja vikuroi kokoajan.
Mutta Marc VDS:llä vedin soft/soft ja lämmöt pysyi ihan hyvin kurissa. Soft on liian pehmeä kyllä taakse, mutta vaikka kisan puolivälin jälkeen eräässä mutkassa suti herkästi ja lämmöt nousi, pystyin ajamaan erittöin varmanpäälle renkaita jäähdyttäen ja silti kovaa aikaa. Maalissa takarengas oli ihan totaalisen loppu, mutta viimeinen kierroskin oli vain noin puoli sekuntia hitaampi keskimääräistä. Lähtisin mediumeilla jos uran kisasta olisi kyse.
On kyllä huima ero pyörillä ja hienoa tosiaan ettei samat säädöt toimi kunnolla joka pyörään. Marcin pyörällä joutui jarruttamaankin ihan eritavalla, kun vauhti oli niin paljon kovempi. Marcin pyörällä vaikeustaso saisi varmaan olla 100%, mutta en jaksanut testata enää sitä.