Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mortal Kombat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mortal Kombat

Tuli hankittua tämä kyseinen Deception. Varsin messevää meininkiä. Viimeksi on tullut kokeiltua Mortal Kombat 4, joten kyllä oli aikakin tutustua MK:n kehittymiseen. Roiskeet lentää ja paljon näyttää olevan etsittävää hahmoista taustoihin, joka on aina plussaa. Puzzle on varsin hauskaa viihdettä tässä alussa ennen kuin saa ajettua itsensä kunnolla varsinaisen pelin saloihin.

Kysymys muille pelin omaaville: Pelissä on Widescreen-optio, mutta aina kun laitan pelin päälle se on mennyt pois päältä ja taas täytyy käydä säätämässä. Eikö tämän tulisi tallentua muistiin?
 
Vastaus: Mortal Kombat

redwolf sanoi:
1) Minkälainen hahmojen ohjaus on uusimmassa Mortal Kombatissa?
2) Onko liikuttelu töksähtelevää vai sujuvaa?
3) Entäpä hahmojen graafinen toteutus.
4) Jaksaako pelata jos ei voi pelata netissä?

1 & 2) Hahmot tottelevat ohjausta erittäin jämäkästi ja liikkuvat ruudulla nopeasti pelaajan haluamaan suuntaan. Peliin on kuitenkin jäänyt joitakin vanhemmissa Mortal Kombateissa ihastusta/vihastusta pelaajien keskuudessa keränneistä ominaisuuksista. Juokseminen on haudattu, mutta kombot hoidetaan yhä käytännössä morsettamalla. Uusin tärkeä uutuus verrattuna MK4:seen on hahmojen kolme taistelutyyliä (kaksi aseetonta, yksi aseen kanssa), joiden välillä pompitaan painamalla L-näppäintä. Jokaisella taistelutyylillä on omat liikkeensä joka tuo mukavaa syvyyttä taisteluun.

3) Hahmojen graafinen toteutus on, noh, sanotaanpa että se voisi olla parempaakin, mutta käyhän se noinkin. Suurin ongelma ei sinänsä hahmojen graafinen ulkonäkö, mutta animaatio on osan aikaa hyvinkin kankeahkon näköistä.

4) Peli ei kyllä sovi HC-tappelupelaajille yhtään, koska siinä on hieman kyseenalaisia bugeja ja hassuja superliikkeitä, mutta casual pelaaja saa tästä paljonkin irti. Jos peliä ei siis pelaa hampaat irvessä etsien viimeisintä liikebugia ja voimmakainta megakomboa niin tästä saa kyllä paljon iloa irti (ainakin minä sain). Oman lisäviehätyksensä moninpeliin tuovat myös Kombat Chess ja Puzzle Kombat, jotka tosin nekin kärsivät pienestä hiomattomuudesta.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Ymmärtääkseni infinitejen naurettava määrä on syönyt pelin hittipotentiaalia kovien pelaajien & besserwissereiden keskuudessa. Itse tykkään kyllä pelin randomiteetista, hommaan sen heti kun halvalla näen.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Kyseessä on nimenomaan casual-mätkintä. Tekkenin/VF:n kaltaista syvyyttä on turha hakea.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Anteeksi nosto, mutta voiko tuota Konquest-moodia pelata millään muulla hahmolla, kuin tuolla papparaisella? Kai nyt luulisi, tekisi mieli jollain muulla.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Ei voi. Sillä on tärkeä perustelu juonen kannalta. Shujinkosta saa myös moodin avulla aika munakkaan hahmon, kun jaksaa pelata sitä tarpeeksi pitkälle.

Pakko muuten myöntää että Deceptionia on mukavaa pelata. Ohjaus toimii paremmin kuin Deadly Alliancessa ja lisämoodit ovat hyvä mauste, vaikkei niitä jaksaisikaan jyystää paljoa. Tappelupelinähän Deception on ihan OK, kun ei ota sitä liian vakavasti. Näyttävyys myös uppoaa minuun, tyylitaju toimii.

Eikä Tekkenissä voi tiputella hahmoja kielekkeiltä alas piikkejä kuhisevaan rotkoon. :D
 
Vastaus: Mortal Kombat

Neonomide sanoi:
Niinpäs tulikin. Kukaan pelaillut? :D

Play.comista sai halvalla Xboxille ja tänään posti toi perille. Odotuksia kyllä on, koska pidin Sormuksen Herran Kuninkaan paluu -pelistäkin.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Vartin pelailun jälkeen vaikuttaa oikein hyvältä. Interaktiiviset ympäristöt, Fatalityt, aseet ja tutut ympäristöt täysin 3D-maailmassa wanhoista Mortal Kombateista saa vanhan fanin viihtymään.

Tosin pelin on sanottu olevan melko yksipuolinen. Tarkemmin sanoakseen on pelattava enemmän.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Mortal Kombat Shaolin Monks läpi. Valitettavasti ei kestänyt kuin 7h päästä läpi ko-op-moodilla. Kuitenkin kivaa oli niin kauan kuin sitä kesti.

Suosittelen, mutta täyttä hintaa ei kannata maksaa.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Deception on kiinnostanut jo pidemmän aikaa mutta kaupat huutavat siitä vielä yli 50 euroa jota en viitsisi maksaa. Tuli tässä mieleen että onko Deceptionin vaikeustaso yhtä vaikea kuin aiemmissa? Omistan DA:n ja minua raivostuttaa kuinka vaikeaksi peli käy muutaman matsin jälkeen, siinähän vaikeustaso nousee joka matsin jälkeen. Ei DA kuitenkaan täysin mahdoton ole mutta raivostuttaa kuitenkin kun ei voi päästä läpi ilman että hahmoja tarvitsisi vaihtaa joka matsin jälkeen. Entäs se online, sitä ei varmaan PAL-versiosta löydy?

Vai kannattaisiko odotella sitä Armageddonia kuin ostaa Deception näinkin myöhään?
 
Vastaus: Mortal Kombat

Juri sanoi:
Vai kannattaisiko odotella sitä Armageddonia kuin ostaa Deception näinkin myöhään?

Deception on kyllä vaikeustasoltaan yhtä ärsyttävä kuin Deadly Alliance. Itse jäisin odottamaan Armageddonia, mutta on tuo Deceptionkin kelpo peli.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Komppaan Teppoa: kannattaa odotella hintojen laskemista ja Armageddonin julkaisua.
 
Vastaus: Mortal Kombat

play.com tarjoaa deceptionia pleikalle hintaan 26e ja xboxille hintaan 15e ja molempia löytyy varastosta.
 
Vastaus: Mortal Kombat

Juri sanoi:
Tuli tässä mieleen että onko Deceptionin vaikeustaso yhtä vaikea kuin aiemmissa? Omistan DA:n ja minua raivostuttaa kuinka vaikeaksi peli käy muutaman matsin jälkeen, siinähän vaikeustaso nousee joka matsin jälkeen. Ei DA kuitenkaan täysin mahdoton ole mutta raivostuttaa kuitenkin kun ei voi päästä läpi ilman että hahmoja tarvitsisi vaihtaa joka matsin jälkeen. Entäs se online, sitä ei varmaan PAL-versiosta löydy?

Online-mahdollisuus löytyy myös PAL-versioista.

Itse sain hankittua Deceptionin käytettynä muutama viikko sitten. DA:ta en ole ikinä pelannut, mutta ei se vaikeustaso hirveän mahdottomalta tuntunut - defaulteilla pääsin vikaan pomon suht' helposti. Riippuu tietysti hahmosta, joillakin kun on näitä helposti huorattavia liikkeitä joihin kone ei vaan osaa vastata kunnolla. Pomo on, kuten yleensä, epäreilu. Heittää ei voi (paitsi hän voi heittää sinut ja se viekin about 25% mittarista...), tulipallot ja sellaiset eivät toimi ja joidenkin hahmojen kaikki erikoisliikkeet ovat käytännössä hyödyttömiä. Toisilla hahmoilla taas jotkut liikkeet toimivat aivan mainiosti. Hahmovalinnasta riippuen siis ainoa tapa saattaa olla combottaa pomoa kunnes tippuu, ja itselläni ei riitä kiinnostus tai kärsivällisyys combojen opetteluun.

Konquest ja muut lisäpelit ovat ihan hauskoja. :D
 
Vastaus: Mortal Kombat

En pystynyt vastustaa kiusausta vaan pistin pelin törkeästi tilaukseen. Hintaa tuli n. 40 euroa joten paras olla hyvä peli. Kaikki vain siksi kun siinä on se konquest ja onlinemoodi . Peli tulee mahdollisesti loppuviikosta joten enemmän mietteitä silloin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mortal Kombat

itse ostin huuto netistä kyseisen pelin 15 hintaan...tulee minulle huomenissa tai viimeistään keskiviikkona
 
Vastaus: Mortal Kombat

Jes, kävi hyvä tuuri. Sain peruutettua vanhan tilauksen koska löysin Deceptionin Puolenkuun Peleistä käytettynä. Tilasin sen, ja lopulliseksi hinnaksi tuli 20.70 eli säästinpä tuossa muutaman kympin. Postissa sanottiin että peli lähti tiistaina ja pitäisi olla perillä huomenna, eli saan sen mitä luultavammin torstaina.
///////////

Tänään tuli Deception ja pakko sanoa että tuo on ylivoimaisesti paras Mortal Kombat ikinä. Tietysti muutama valittamisen vaihe löytyy. Pahimpana voisi sanoa hahmon kontrolloinnista. Hahmot nimittäin iskevät ihan pienellä viiveellä mutta se ei pelaamista haittaa, ei se viive niin iso ole mutta siirryppä jostain Tekkenistä suoraan tähän peliin, niin eron huomaa heti. Hahmoja on paljon, ja uusia. Näitä ollaan kaivattu. Jostain syystä itse tykästyin Ashrahiin. Mutta uusia liikkeitä hahmot eivät näköjään ole saaneet. Ja suurin pettymys oli aseet. Niitä on, mutta niillä ei pysty lävistämään vihollista niin kuin DA:ssa. Suurin plussa tulee Deathdrapeista. Ne ovat kivoja. Ei silloin kun itse joudut niihin. Ensimmäinen DT oli Sky Towerissa ja potkaisin Mileenan alas ja hyvin pamahti kappaleiksi siinä lopussa. Hahmoilla on tällä kertaa kaksi fatalityä ja uusi tappoliike, Hara-Kiri jossa pelaaja saa vihollisen tappamaan itse itsensä. Todella brutaalia meininkia mukana. Vähän nauratti myös tunnuksen tekeminen onlineen. Siinä kysyttiin syntymäaikaa jotta vältettäisiin alaikäisiä pelaamasta. Eli pelin kannessa ei turhaan K-18 leima komeile.

Pelin minipelejä en ole vielä kokeillut. Konguestia kyllä ja sekin vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta MK-fanille. Tuskin se mikään kovin mullistava peli muuten ole. Siinä ohjataan Shujinko-nimistä tyyppiä joka seikkailee Mortal Kombattien maailmoissa. Siinä välillä käydään Bo Rai Chon oppitunneilla oppimassa hyväksi taistelijaksi. DA:n Konguest oli todella kehno tähän verrattuna. Mikä tästä tekee hyvän on se, että kolikkojen keruu ei ole niin tylsää kuin DA:ssa. Pelistä löytyy myös jonkinlainen shakki,- ja tetrispelit. Koska en shakkia osaa, jätin sen kokeilin tarkoituksella välistä. "Tetristä" en ole vielä kokeillut.

Ja Midway on huomioineet fanit lisäämällä online-moden josta en itse löytänyt peliseuraa tähän aikaa päivästä. Toivon todella paljon että pelaajia ilmestyisi sinne. Haluan todella päästä mätkimään mestareita. Nikkini siellä on Lappish :)

Tässä oli ensitunnelmia pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mortal Kombat

Anteeksi tuplapostaus mutta tähän ketjuun ei olla vastattu aikoihin.

Elikkäs, minulla olisi kysymys. Latasin netistä fatalitylistan jossa kerrotaan miten ne tehdään. Listassa on myös Hara-Kirit mutta en osaa yksinkertaisesti tehdä niitä. Onko niissä joku oma jipponsa vai onko lista virheellinen kun yksikään ei toimi?
 
Ylös Bottom