Vastaus: Mortal Kombat
Ohessa arcticissa säätämääni läppää Deceptionista:
Njoo! Eilen tuli hakattua aika hikiset sessiot Deceptionia Pleikka kakkosella! Mitähän tuosta vääntäisi...
Grafiikat ovat parantuneet. Tyyli on minusta nyt päässyt hurjan askeleen eteenpäin. Hahmojen puvut ovat entistäkin yksilöllisemmät luoden hommaan *hyvää karmaa*. Muuten on turha hehkuttaa hahmoja. Weapon trailit ovat tulleet MK:honkin, animaatio edelleen nykii verrattuna the-peleihin, jos se jotakuta ärsytti.
Kentät ovat ihan skitsoja. Suosikkeja voi sanoa vaikka kuinka. Tyyli on loistavaa, ainoastaan parissa kentässä cämp-fiilis iskee naamalle. Non-player characterit ovat hiton rumia. Esimerkkeinä loistavista ideoista tulee mieleen saari, jossa soi yhtenä hetkenä hulahulamusa ja palmut huojuu, seuraavana ollaan outworldissä, missä palmut ovatkin käärmeitä ja taustalla kuuluu pelottavaa jumputusta. Aivokuolleita kenttiä on ainakin kallionkieleke, joka pienenee matsin edetessä ja tippuva vastustaja päätyy seipäännokkaan. Mitenkähän tuollaisessa kentässä muka tulisi tapella? Kuolema kohtaa kentissä hämmentävän usein, on lihamyllyjä, teriä, kielekkeitä, DoA:n tyylisiä multiareenoita, pannukakuksi tekeviä metallinsulattamoita, you name it.
Nettipelistä sen verran että enpä tiedä. Pleikan lägillä ainakin jotkut jugglet eivät aina osu. Nettipelin tänne tulo on edelleen kysymysmerkki.
Itse peliohjauksesta sen verran että siinä voi kuulemma juustoilla okizemellä ja heitoilla mukavasti. Mitään turboownattamista en tiedä, mutta varmaan MKonlinen foorumeilla moisia kekataan koko ajan. Kombomurtajia on kolme per matsi(vai olikohan se erä) ja sitä käytetään painamalla blokkia ja eteen. Rämppääminen toimii (yllättäen).
Juonispoilereita en anna. Alussa on 12 hahmoa valikossa, Monilla hahmoilla on pistetty tyylit kiertoon. Ei tässä ole ehtinyt mitää unlockaamaan, on pitänyt pelata myös Def Jam NJ:tä. No, Deceptionin pääosassa on Shujinko-niminen pappa, jonka nuoruuden tulea tarkastellaan Conquest-moodissa. Ei tuokaan ihan Zeldalta vaikuta, mutta ihmisiä voi hakata. Kiitos, Midway. Monet hahmot löydetään conquestista, mikä on hyvä asia. Kolikoiden hankkiminen DA:ssa ilman kaksinpeliä oli hiton kuppaista jyystämistä.
Puzzlemoodi on xerox-kopio Bakubaku-animalista, joillain Puzzle Fighterin systeemeillä höystettynä. Deformeeratut jampat hakkaavat toisiaan ruudun alakulmassa niin että veri roiskuu ja häviäjä saa joka kentässä delata automaattisella stage-fatalityllä. Lievästi sanoen häiriintynyttä touhua. Tietokone aloittaa huijaamisen jo novicella, tiputusnopeus on jostain syystä aivan eri luokkaa kuin ihmispelaajalla, vaikka rukoilisi ohjaimen edessä koraani kainalossa. You suck.
Shakista en tajua muuta kuin että nappulat siirretään tiettyihin paikkoihin(paikat tiedän). Hahmot valitaan pelinappuloiden mukaan ja sitten pistetään ansoja sun muuta. Hahmot mättävät toisiaan, mikä on siisti idea. Hyökkääjä saa voimaetua. Yksi erä otetaan ja kun kurko kaatuu, niin nähdään automaattinen fatality. Siistiä.
Sälää ja muuta saa aivan sikana. Jopa fatalityt täytyy tosin ostaa hautuumaalta(!?) Ekstroja ja sälää on enemmän on kuin vilkkilässä kissoja, mikä on hauskaa itsessään. Loppuun vielä spoileri, että Liu Kang on mukana!
Arvostelu seuraa pian perässä konsolifiniin (kunhan saatte omanne ulos).