Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Motorstorm: Apocalypse

Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Toin esiin mielipiteeni, että Motorstormin radanmuuttumisleikki on vanha idea.

Noh joo, itse olin tuosta ideasta tavallaan innoissani, mutta Split/Second (vaikka on hyllyssä) jäänyt vielä pelaamatta. Joten en itsekään tiennyt, että S/S ehti tavallaan "ensin".. Tai ehkä joku peli oli jo tuotakin aiemmin?

Mutta toisaalta kaikki pelithän lainailevat toisiltaan kaikenlaista (suunnitelmallisesti tai vahingossa) ja kehitysajat vaihtelevat nekin. Eli mikä idea sitten on kenenkin vs mikä peli vain ehtii ensin markkinoille.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Hommelin nimihän on se, että ennen pelin julkaisua ilmestyvä demo edustaa yleensä useita kuukausia vanhaa koodia, joka on saatu pyörimään tarpeeksi varmaksi, jotta sen voi tyrkätä ulos demona tavallisille kuluttajille.
Pari viikkoa sitten tulleen Motorstorm Apocalypsen arvosteluversionkin mukana tuli lista epäkohdista, jotka luvattiin hoitaa julkaisuun mennessä ja sekin on ihan normaailia toimintaa.

Finaaliversiota pelaanneena on pakko myöntää, että se yksinpeli tarinoineen on ihan turha lisuke ja ne välinäytökset voi skipata ilman pelkoa merkittävän kulttuurikokemuksen menettämisestä. Monilta osin peli tuntuu panostavan enemmän moninpeliin ja edeltävien osien tapaan se onkin koko homman suola.

Ainakaan itse en kauheasti löytänyt peliseuraa arvostelukoodilla, mutta betatestaajien joukossa homma oli hauskaa, vaikka esim. muuttuvia ratoja ei ollut käytössä. Finaalikoodin nettipeliserverit tuntuvat olevan aina alhaalla.

EDIT: Tuota Split/Secondia en ole kokeillut, joten sen suhteen en osaa sanoa mitään, mutta esim. mainoon Bluriin verrattuna MS:A parantaa esim. ajoneuvojen ulkonäön muokkaamisella, mihin saa aina kulumaan aikaa.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

EDIT: Tuota Split/Secondia en ole kokeillut, joten sen suhteen en osaa sanoa mitään, mutta esim. mainoon Bluriin verrattuna MS:A parantaa esim. ajoneuvojen ulkonäön muokkaamisella, mihin saa aina kulumaan aikaa.

Onkos Apocalypsessä photo-moodia kuten ainakin edellisessä osassa? Ihan mukava olis napata kuvia omasta muokatusta ajoneuvosta.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Kuuluun luultavasti siihen vähemmistöön, jonka mielestä Split/Second oli loistava peli.

Vähän offtopic, mutta mistä moinen käsitys? Metacriticin arvostelukeskiarvokin on Split/Secondilla korkeampi kuin esim. Blurin tai Motorstorm 2:n. En muista lukeneeni yhtään alle 8/10 arvostelua. Jostain syystä tuosta pelistä on juttua kylläkin ollut yllättävän vähän tälläkin palstalla.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Vähän offtopic, mutta mistä moinen käsitys? Metacriticin arvostelukeskiarvokin on Split/Secondilla korkeampi kuin esim. Blurin tai Motorstorm 2:n. En muista lukeneeni yhtään alle 8/10 arvostelua. Jostain syystä tuosta pelistä on juttua kylläkin ollut yllättävän vähän tälläkin palstalla.

Lähinnä juurikin sen takia, millaisen vastaanoton peli on saanut esim. tällä foorumilla. Tai ylipäätään Suomessa. Pelasin pelin boxilla ja Split/Secondiin liittyen pelistä on kirjoitettu tasan 8 viestiä, joista 3 ovat minun kirjoittamia :(

Pointtini oli se, että kyseinen peli on todella pahasti aliarvostettu, vaikkakin on saanut ihan ok arvostelut maailmalla.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Eikös Split/Second tullut about samaan aikaan kuin Blur? Eli kaksi peliä söivät toisiltaan palstatilaa ja pelimyyntejä. Siinä oli oppitunti molemmille firmoille: Älä laita kahta hyvin arcademaista autopeliä samaan aikaan markkinoille..
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Eikös Split/Second tullut about samaan aikaan kuin Blur? Eli kaksi peliä söivät toisiltaan palstatilaa ja pelimyyntejä. Siinä oli oppitunti molemmille firmoille: Älä laita kahta hyvin arcademaista autopeliä samaan aikaan markkinoille..

Kyllä. Ja olen samaa mieltä :) Vaikkakin molemmat olivat loistavia pelejä. Itse tykkään nimenomaan ei-realistisista autopeleistä ja vaikka sohaisenkin nyt muurahaispesään, niin GT5, NFS Hot Pursuit sekä TDU2 olivat pettymyksiä. Viimeksi mainitusta minulla ei ole omakohtaista pelikokemusta, vain arvosteluihin nojaava mielipide. Tai ehkä se vaan on niin, että kaipaan vauhtia, romua ja räiskettä että mielenkiinto pysyy yllä. Toivon että saisimme joskus legendaariset Detruction Derbyt HD aikaan sekä uuden osan loistavaan Flatout sarjaan. Ehkä se on annettava Apocalypselle mahdollisuus, vaikka demo ei vakuuttanutkaan...
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Juu, täällä myös enemmän näiden romisrallien perään. Viimeksi Blur oli tälläinen kokemus ja tästä tuoreimmasta MotorStormista lähdetään nyt hakemaan niitä samoja viboja. Kaikenlainen hauskanpito sallittua muiden pelaajien kustannuksella ja simppelillä ajomallilla.

Eurogamer Sweden sanoi:
Because of its name it's fitting that MotorStorm: Apocalypse is somewhat of a rebirth for the series, and the racing feels fresher than ever. It may have lost a bit of its identity whilst borrowing so much from SplitSecond, but the apocalyptic city setting is so strong that it doesn't matter. The best MotorStorm game yet.

80

Lähde: MotorStorm: Apocalypse Critic Reviews for PlayStation 3 at Metacritic.com
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

minä .kyllä voin sanoo motorstorm fanina että on aivan turhaa puhua split secondista ja motorstorm apocalypsestä edes samana päivänä

-motorstorm apocalypse sisältää 40 ainutlaatuista kisaa joissa rata muuttuu jokaisella ajokerralla.split secondissa niitä on vaan 11
-split secondin kautta ajatellen kun sinä kerran split secondissa ajoit radalla sinä muistit sen jälkeen jo että mitä täällä radalla tapahtuu mutta apocalypsessä ei ole näin vaan apocalypsen kauessa jos sinä kerran ajat jollain radalla ja siellä kaatuu vaikka puu tielle.ensi kerralla kun sinä ajat tällä radalla se puu on edelleenkin siinä mutta mitä tapahtuu sitten sinä et taaskaa voi tietää mitää mitä tapahtuu split secondissa on vain kerran niin ettei tiedä mitä tapahtuu
-split secondissa sinulla on vain autoja ja siinä fiilis on vaan sellanen että kun tuho tapahtuu niin saattaa nähä hienon kolarin.mutta apocalypsessä on edelleen sama motorstorm fiilis kun muissa eli kun sinä ajat radalla siellä on monta reittiä mistä valita ja ajon aikana tapahtuu todella komeita kolareita ja tähän fiilikseen on vielä lisätty split secondin henkeäsalpaavuus eli kun sinä lähet liikkeelle sinä et voi tietää mitä tapahtuu.apocalypsessä on 13 ajoneuvoluokkaa ja sinä pystyt tuunaata visuualisesti omaa autoa.split secondissa on vain 1 luokka ja ei mitään tuunausmahollisuutta
-kun pelaat apocalypsessä paljon onlinessä ja etkä voittaiskaa sinä saat chipsejä joilla sinä pystyt laittaa autoon modeja niin kuin blurissa sinulla on 4 loadouttii ja sinulla on nitro virityksiä.kääntyvyys virityksiä ja suojaus virityksiä ja sieltä sinä pystyt laittaa esim et nitro viilenee nopeammin.ja lisäksi apocalypsesse sinä pystyt luomaan pelimuotoja tai tehsä aivan uudet säännöt radalle
Niin näitä puheitta olen motorstorm fanina voin kyllä sanoo et on aivan turha puhua split secondista ja motorstorm apocalypsestä edes samana päivänä.apocalypse on vähintään 2 kertaiseksi sisältörikkaampi kun split second
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

^ no huhhuh :D

Mutta niin. Itsekin olen huomannut tykästyväni nykyään enemmän ja enemmän padilla pelattaviin arcade-ajeluihin, vaikka rattikin löytyisi. Dirt 2 on ainut peli, joka edelleen houkuttelee silloin tällöin laittamaan ratin paikalleen.

Minulle jostain syystä Motorstormit eivät ole iskeneet tähänkään asti. Se ratojen sekavuus ja oikoreittien määrä on minusta puute ennemmin kuin plussa. On lähinnä raivostuttavaa, jos pitää jatkuvasti päihkäillä että mihin suuntaan pitäisi seuraavaksi kääntää. Kakkososa näytti kuitenkin graafisesti ihan hyvälle ja tuon demon perusteella ollaan pikemminkin otettu siinä suhteessa takapakkia. Kovasti olen yrittänyt ihastua Motorstormin maailmaan, mutta jostain syystä rakkaus on jäänyt ryppyiseksi.

Jostain syystä Split/Second vain toimi minulle parhaiten näistä kokeilemistani arcade-kaahailuista. Jopa niin hyvin, että siitä tuli ensimmäinen ja tähän mennessä ainut PS3-peli koko neljän vuoden aikana, josta oli ihan pakko hankkia täydet trophyt. Jotenkin se oli kuitenkin ennenmuuta ajopeli, jossa oikeilla ajolinjoilla ja oikea-aikaisilla jarrutuksilla oli oikeasti merkitystä. Kilpailijansa painottavat ehkä enemmän sitä arcadea ja räjähdyksiä, ja ehken tästä syystä se sitten mulle toimi niin hyvin. Mutta tämäkin riippuu tottakai taas siitä pelaako enimmäkseen yksin, vai porukalla. Moninpelillä hauskanpito on tärkeämpää kuin edellisen kierrosajan lyöminen.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Jotenkin vain nuo Japanin tapahtumat latistavat intoa koko peliä kohtaan. Ehkä julkaisuajankohta on nyt vähän väärä. :(
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

..Se ratojen sekavuus ja oikoreittien määrä on minusta puute ennemmin kuin plussa. On lähinnä raivostuttavaa, jos pitää jatkuvasti päihkäillä että mihin suuntaan pitäisi seuraavaksi kääntää.

Tämä on minullakin vähän miinustanut tuota peli-intoa, vaan kun minä pelaan näitä ajopeleja lähinnä asenteella "paskat voitoista ja trophyista" niin eipä tuo haittaa jos silloin tällöin ajelee vähän missä sattuu. Ja 1 ja2 osissahan nuo oikotiet pysyi samoissa paikoissa, joten mitä pitempään pelasi niin sitä paremmin ne oppi,

Tässä Apocalypsessa taas kun ne radat muuttuu jokako pelikerralla? ihan, niin saattaapi vähän mulle olla miinusta. Pelailen minä kyllä tätäkin jos ei ihan överiksi ole vedetty niitä ratamuunteluita.

Ja ihan överitopikkina on pakko sanoa että en ole koskaan ymmärtänyt tuota eri pelien vertaamista keskenään edes saman genren sisällä. Mutta minähän pelaankin vaan hyviä pelejä, ei tarvii niin tietää onko A parempi kuin B, kun molemmat on hyviä tavallansa. Ja ei väliä paljonko on otettu virikkeitä toisista peleistä, eihän niille peli-ideoille ja oivalluksille kai semmoisia copyright oikeuksia myönnetä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Ja ihan överitopikkina on pakko sanoa että en ole koskaan ymmärtänyt tuota eri pelien vertaamista keskenään edes saman genren sisällä. Mutta minähän pelaankin vaan hyviä pelejä, ei tarvii niin tietää onko A parempi kuin B, kun molemmat on hyviä tavallansa.

No minusta nyt on ihan luonnollista ja hyödyllistä että pelejä vertaillaan keskenään. Tällaista keskusteluistahan saa monesti hyviä vinkkejä uusiin pelihankintoihinkin.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Vaikuttaa omasta mielestäni ihan hyvältä, mutten osaa sanoa vielä tuleeko hommattua. Ei nyt ihan heti julkaisussa ainakaan, mutta ehkä joskus. Edellisestä osasta tykkäsin ja ei tämä nyt yhtään huonommalta vaikuta, kun on vielä auton muokkailutkin mukana, niinkuin Arctic Edgessä.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Mikshän MotorStormiin ei ole vieläkään saatu sisäkuvakulmaa? Ja tähän vielä rattituki, niin vaikkei tää mikään simu todellakaan ole, tois se kyllä pientä lisakivaa siihen ajamiseen, kun muta roiskuu visiiriin ajaessa rantakirpulla, jne. :p

Seuraavaan MotorStormiin, kiitos:

- Sisäkuvakulma (ja ehkä myös rattituki)
- Täysin tuhoutuvat kulkuneuvot (eikö tää oo melko olennainen osa "romurallissa"?)
- Paljon paranneltu grafiikka
- Sekä tuhoutuvia kaupunkeja, ETTÄ MYÖS viidakoita, tropiikkia ja aavikoita (eli kaikki MS:t yhdessä)
- Rataeditori, anyone? :0
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Mikshän MotorStormiin ei ole vieläkään saatu sisäkuvakulmaa? Ja tähän vielä rattituki, niin vaikkei tää mikään simu todellakaan ole, tois se kyllä pientä lisakivaa siihen ajamiseen, kun muta roiskuu visiiriin ajaessa rantakirpulla, jne. :p

Seuraavaan MotorStormiin, kiitos:

- Sisäkuvakulma (ja ehkä myös rattituki)
- Täysin tuhoutuvat kulkuneuvot (eikö tää oo melko olennainen osa "romurallissa"?)
- Paljon paranneltu grafiikka
- Sekä tuhoutuvia kaupunkeja, ETTÄ MYÖS viidakoita, tropiikkia ja aavikoita (eli kaikki MS:t yhdessä)
- Rataeditori, anyone? :0
-Rattituella ei arcadeajopelissä pelissä tee mitään. Sisäkuvakulma taas näin nopeetemposessa ajopelissä olis varmaan niin sekava ettei sitä vois käyttää. Tässä pitää kokoajan nähä hyvin ympärilleen.
Mutta jos pelin tyyliä muutettais vähä realistisemmaks poistamalla vaikka lento-osuudet(yli isot hypyt), radoista tehtäis selkeempiä ja ajotuntumaa muutettais ni sitten rattituki ja sisäkuvakulma ois kohillaa. Mutta sitten se ei ois enää Motorstorm.

-Grafiikkaa tuskin voi paljoa parannella ennenku PS4 tulee.

-Sitä oon itekki toivonu että yhessä Motorstorissa ois erilaisia maisemia eikä vaan niin että esim. yks peli sijottuu pelkästään aavikolle, toinen viidakkoon jne.

-Rata/kenttäeditori tietysti ois aina hyvä :)
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Äsken pärähti sähköpostiin ilmoitus tilauksen postituksesta ja ennakkotilaajan etukoodi. Varovaisen odottava tunnelma pelin suhteen. Demo ei mitenkään räjäyttänyt tajuntaa, vaan tuntui jopa hieman takapakilta edelliseen osaan nähden. Sisältöä tosin tuntuu olevan luvassa huomattavasti edellisiä osia enemmän ja ehkäpä tämän moninpelistäkin jaksaisi innostua. Riippuu paljon myös yksinpelin vaikeustasosta, miten pitkään pelaaminen maistuu mielekkäältä. Pacific Riftissä homma meni loppua kohti sen verran grindaamiseksi, että viimeiset kentät ovat vieläkin ajamatta, puhumattakaan kaikista kultamitaleista. Sama homma kävi myös Burnoutissa, ehkä itsellä on vain turhautumiskynnys turhan matalalla.
 
Vastaus: Motorstorm: Apocalypse [Hype]

Kellään täällä tarkempaa tietoa ilmestyykö peli euroopassa ajallaan vai lykkääkö sony sitä täälläkin? Paketit kuitenkin on jo lähetetty jälleenmyyjille, mutta jos jollain ns. sisäpiiritietoa tästä? Ei viitsisi turhaa reissua pelikauppaan huomenna tehdä kun ei ole ennakkovarannutkaan.

Mutta niin, itse en ole motorstormin aikaisempia osia pelannut demoja enempää, mutta tämä uusin kyllä sai pienimuotoisen innostuksen aikaan, lähinnä siksi, että blurin moninpeliä tuli pelattua aivan mielettömän paljon ja tämä lupailee aika paljon samoja elementtejä + 2 pelaajan samalta konsolilta netissä pelaamisen rajaton riemu on varmasti oikein tyydyttävää, varsinkin kun pelivideoista selkeni ettei ruudunpäivitys lagaile pahemmin tuossa pelimuodossa. Ja onneksi mukaan on ympätty nuo "modit", eli turha tuskailla demon huonoa ajettavuutta jollain kahdella tietyllä ajoneuvolla, kun kuitenkin pääset itse niitä säätämään enemmän sellaisiksi että sopii omaan pelityyliisi, sitähän niillä on haettu päämääräisesti kuitenkin.

Tuosta pelien vertailusta: Split/Second, mainio peli omana itsenään, tosiaan tarjosi aivan erilaisen ratojen muokkaantumisen kuin motorstorm:A tulee tarjoamaan, ei tässäkään ne joka kerta erilaisia ole, mutta joka kierroksella ne muuttuvat erilailla, eli hieman "pidempi" muistipeli tulee olemaan ajolinjojen suhteen vain. Nähtäväksi jää miten paljon tuota voi säätää kun pääsee tekemään "omia" pelimuotojaan. Ajoneuvojen muokkaus on myös oikein mukava lisä omasta mielestä, ei sinällään joidenkin vinyylien, vaan ihan korin muokkaus, ei sitä ehdi pelin tuoksinassa erottaa onko kyljessä jollain numero 00 vai 46, mutta itse autosta saa kuitenkin tunnistettavamman noilla, varsinkin jos pitää muistaa ketä vastaan on lyönyt vetoa ja kenet pitää koittaa voittaa.

Kaikenkaikkiaan tuntuu että moninpeliin on panostettu todella paljon, ja sitä nyt ei tuosta demosta vielä näe lähellekään minkälainen itse peli on. Itsellekin tuo demo täysi pettymys mutta tajuan myös faktan ettei se ole valmis paketti jonka kaupasta saat. Suuret on siis odotukset, aivan liian pitkä aika kun on oikeasti pitkäikäinen kaahailupeli tullut (blur sitä itselle oli juuri moninpelin pitkäikäisyyden takia, vieläkin tulee pelattua ja toivottua että joskus saisi itsensä ängettyä niiden harvojen joukkoon jotka 10 kertaa moninpelin 50lvl on saavuttanut).
 
Ylös Bottom