Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mun televisio, xbox 360 ja RGB-kaapeli. Millanen grafiikka ja kuvanlaatu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Konenaattori
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Mun televisio, xbox 360 ja RGB-kaapeli. Millanen grafiikka ja kuvanlaatu?

varmasti on ihan hyvä, jos vertaa esim vanhoihin konsoleihin :) jos epäilyttää niin gigantista hakemaan. Tai jos jossain on mahdollisuus testata ennen ostoa.

Vastaus: Mun televisio, xbox 360 ja RGB-kaapeli. Millanen grafiikka ja kuvanlaatu?

No kyllähän sillä tietenkin pelailee ja hyvältä näyttää, mutta ei tietenkään saa niin paljoa irti kun HD-ready vehkeistä.

Tää juttu ei ny kuulu tänee mut en jaksanu uutta ketjuu perustaa... asiaan-----> eli kummassa on parempi grafiikka ja kuvanlaatu:
- jos on PS3, RGB-johto ja semmonen 32" tuumanen todella hyvä kuvaputki töllö.:D
- vai X0, RGB-johto ja semmonen 32"tuumanen todella hyvä kuvaputki töllö.:D

PS. Jos viittitte niin sanokaa oikee mielipiteenne älkääkä sitä konsolia joka teidän mielestänne parempi konsoli....

Tää juttu ei ny kuulu tänee mut en jaksanu uutta ketjuu perustaa... asiaan-----> eli kummassa on parempi grafiikka ja kuvanlaatu:
- jos on PS3, RGB-johto ja semmonen 32" tuumanen todella hyvä kuvaputki töllö.:D
- vai X0, RGB-johto ja semmonen 32"tuumanen todella hyvä kuvaputki töllö.:D

PS. Jos viittitte niin sanokaa oikee mielipiteenne älkääkä sitä konsolia joka teidän mielestänne parempi konsoli....

Grafiikka riippuu pelistä, kuvanlaatu molemmilla koneilla sama.

Ei oo niin sanottu että tuossa vertailussa ps3 & x360 olis samalla viivalla... iso osa peleistä tuotetaan x360:ssä "noin" 1280*720 resoluutiolla 2-4x antialiasoinnilla ja rgb scartille ulostaessa boxi skaalaa kuvan ns. PAL tai NTSC resolle (noin 720*576i/480i)... tarkoittaa käytännössä että saat aika helkutin hyvän antialiasoinnin käyttöön. (esim Fight Night 3) Jotkut pelit x360:lläkin tosin tuottaa kuvan suoraan PAL & NTSC resolla suoraan 4xAA:lla. (esim tomb raider ja condemned)
PS3:lla taas kyse on paljon enemmän siitä miten kehittäjät on homman toteuttaneet kun ps3:ssa ei vastaavaa automaattista skaalaus toimintaa ole, veikkaisin että todella harvat tuottaa kuvan NTSC & PAL resoihin siten että ensin tuotetaan tuo "HD" 1280*720 kuva ja se skaalataan.

Eli tässä RGB scart tapauksessa x360:n kuvanlaatu on useimmiten parempi kuin ps3:n.

Onko sitten PS3:en ja X0:n grafiikalla yleisesti ottaen paljon eroa jos on tuo RGB ja kuvaputki?

Onko sitten PS3:en ja X0:n grafiikalla yleisesti ottaen paljon eroa jos on tuo RGB ja kuvaputki?

Se on ihan täysin pelistä kiinni.... Yleensä pelikoneiden yksinoikeuspelit näyttävät grafiikan oikean suunnan, mutta jos multiplattareita ajattelee niin aika samalla viivalla tällä hetkellä mennään. Hieman vanhemmat multiplatyt saattaa näyttää ja toimia XO:lla jonkun verran paremmin kuin PS3, koska XO on ollut pitempään markkinoilla ja sille on noin yleisesti ottaen helpompi tehdä ja optimoida pelejä. Tulevaisuudessa tilanne voi tietenkin kääntyä suuntaan jos toiseenkin.

Edit. Itse pelasin XO:lla puolitoista vuotta 22 tuumaisella kuvaputkella ja olin enemmän kuin tyytyväinen. Tosin nyt kun pelejä tölläilee 42 tuumaisesta HD töllöstä paluuta 22 kuvaputkeen ei ole.

Laitetaan nyt tänne. Onko noissa kaapeleissa eroja (vga,komponentti,hdmi,rgb-scart) jos liitän optisella piuhalla XO:n kotiteatterijäjestelmään? Tässä tapauksessa se olisi Creative 5500D, eli toimiiko vga-piuhalla optisen äänen laitettaessa ihan normaalisti Dolby Digital äänet?

Ylös Bottom