Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hitman_47
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Ärsyttävää on myös rock-kukkoilu. heitetään telkkareita hotellin ikkunasta ja vaaditaan ziljoona limusiinia viemään jokaiselle bändin jäsenelle yksi kuubalainen sikari.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Metallin ja Hevin kuuntelijat. Ei siis kaikki, mutta aika iso osa. Suurin osa inhoaa lökäpöksyjä siksi, että he ovat lökäpöksyjä.

edittiä pukkaa: vahingossa onnistuin jo lähettämään tuon viestin, yhden lauseen jälkeen... jatkuu...

Elikkäs hevinkuuntelijat kokevat olevansa ns. eliittiä. Veikkaan että joku vastaa tähän "mehän ollaan eliittiä". Metalli ei ole maailman ainut genre, eikä lähelläkään parasta. Fred Durstia on turha mollata, en pidä hänestä, mutta hän tekee omaa juttuaan, saa tarvitsemansa mediahuomion peeloilusta ja muiden haukkumisesta jne. Minua ei ärsytä Antti Tuisku, vaan kanava jota kautta nykyään he pääsevät huipulle. Ilmeistä on, että Antti, Hanna, Gimmel, Jonna, Kana ja vastaavat ovat jo valmiiksi levy-yhtiönsä palkkalistoilla. Pienellä miettimisellä selviää miksi Antti ei voittanut Idolsia, vaikka oli selvästi kaikkein suosituin. Jos ihmiset olisivat saaneet oikeasti tuon päättää, Antti olisi voittaja. Selvennän tätä jos joku haluaa kuulla.
Musiikkimaailman pahikset ärsyttävät minua. Rockkukkoilua tuskin kukaan ottaa tosissaan, mutta kun J'Lo selittää ankeasta nuoruudestaan minä näen punaista. Valkoihoiset leikkivät latinoita ja mustia, that makes me sick! Nykytähdet ovat imagonsa takia huipulla, musiikki on sivuseikka. Perseenpyöritys on naurettavaa, eikä edes mielestäni näytä seksikkäältä. Rappareitä tulee ja menee ja kaikki yrittävät olla Eminem. Tai 50 cent. Naurettavaa. Kopiointia, kovisleikkiä, wannabe ghetto menoa. Kuka ottaa tosissaan kun Eminem sanoo olevansa ghettopoika, mustien alueelta? Joku Suomen pikkugangsta voi mennä kokeilemaan pääsekö mukaan porukoihin? Niin, ja 8 Mile ei ole totta, se on pelkkä elokuva.

Siinä murto-osa, tule takaisin vuodattamaan lisää, nyt on kiirus..

Tässä vielä juttua:
-suomi hip hop - ennen kuin saamme Suomeen oman Eminemin, meidän on saatava oma Run-DMC, Grand Master Flash, NWA...
-trance ja muu... Kokoajan keksitään uusia nimiä ja genrejä vaikka kaikki on loppujen lopuksi samaa. Teknomiehet ei vedä nyt hernettä nenään tai kuulustelen teitä kiperillä kysymyksillä
-gangstarap - scenestä on tullut pelkkä vitsi. Jos räppäät ja huidot käsiä yhtä huonosti kuin Elastinen, et ole uskottava. Scene on pilalle raiskattu
-metalli - nyt ollaan niin eliittiä, kun huomataan, että naapuri kuuntelee Nemoa. Äidin huulipuna pois kädestä. Ei ole coolia meikata viiltelyn jälkiä käsivarsiin.

Jatkuu joskus....

Pitäisikö vaihtaa siguksi "Solid Snake suututti taas kaikki"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Et suututtanut, hyvää avautumista :)

Turhahan tuota kaupallisuutta on mollata. Joku on vaan keksinyt halvatun hyvän tavan tehdä rahaa. Ei se ole kuulkaas tyhmä, joka pyytää vaan...

Mutta tosiaan, bisnes on bisnestä. Ei siellä ilmaiseksi hommia tehdä. Ja kaikella ainakin oletettavasti on tarkoituksensa. Typeryyksillä saadaan ilmaista mainosaikaa jne.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Metallin ja Hevin kuuntelijat. Ei siis kaikki, mutta aika iso osa. Suurin osa inhoaa lökäpöksyjä siksi, että he ovat lökäpöksyjä.
Apua! Olen metallisti ja käytän lökäpöksyjä! Mitäs nyt tapahtuu? :D
No joo, ei niistä metallisteistakaan töyhtötukat niin kovasti tykkää...

Mitä tulee tuohon kaupallisuuteen, olet kaupallistunut, jos myyt yhdenkin levyn. Mutta jokainen artisti haluaa taatusti ansaita ennemmin musiikilla kuin raksatöillä. Koko aihe on todella loppuun kulunut (ainakin kaikilla musafoorumeilla).
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Metallica ja sen ylenpalttinen ylistys. Kovaa vauhtia ovat julkaisseet levyjä, joista vino pino kuitenkin hemmetinmoista kuraa. 2-3 kuunneltavaa biisiä ovat tainneet saada aikaiseksi. Parasta antia on 'I Disappear', joka sekin poikkeaa Metallican rähinäkaavasta melodisuudellaan. Anteeksi vaan, mutta näiden heppujen kitaranrämpytys, ja ideaton taustaörinä/tahditus on niin monta kertaa kuultua kamaa, että Metallica ei erotu miljoonista muista vastaavista porukoista kirveelläkään.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Pienellä miettimisellä selviää miksi Antti ei voittanut Idolsia, vaikka oli selvästi kaikkein suosituin.
Kerro toki.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Cavalera sanoi:
Apua! Olen metallisti ja käytän lökäpöksyjä! Mitäs nyt tapahtuu? :D
No joo, ei niistä metallisteistakaan töyhtötukat niin kovasti tykkää...

Mitä tulee tuohon kaupallisuuteen, olet kaupallistunut, jos myyt yhdenkin levyn. Mutta jokainen artisti haluaa taatusti ansaita ennemmin musiikilla kuin raksatöillä. Koko aihe on todella loppuun kulunut (ainakin kaikilla musafoorumeilla).

Kaupallisuudesta on turha aukoa. Tottakai levy myy paremmin, jos sitä tuputetaan radiosta, TV:stä jne. Minua tuo vain kyrpii, mutta kai se vetoaa joihinkin. Tästä päästäänkin radioon ja eräällä toisella foorumilla minun sanomaani lauseeseen: "Radio soittaa sitä, mitä levy-yhtiöt haluavat teidän kuulevan". Radio ei soita sitä mitä ihmiset haluavat, vaan pääasiassa sitä mitä levy-yhtiöt haluavat ihmisten kuulevan. Levy-yhtiöt eivät myöskään anna artistin julkaista liian hyvää levyä, koska normaaliin poppilevyyn pitää normaalin kuuntelijan kyllästyä alle kahdessa kuukaudessa, josta seuraava poppitähti jatkaa. Näin levyt eivät syö muiden myyntejä. Levy-yhtiöt haluavat rahaa ja rahaa, joissain tapauksissa artisteja jopa riistetään, vaikka tuo riistetään on nyt aika voimakas sana. Artisti saa kunkin myydyn levyn tuloista muistaakseni prosentin tai kaksi ja tulot tehdään keikkailemalla. Jenkkilöissä tämä on ihan eri asia, koska siellä keikkailu on artistin ja uuden levyn mainostusta ja levy myynti on se tärkein tulo, mutta Suomessa taas levymyynti on sen verran pientä, ettei sillä kovinkaan isoja rahoja tehdä.

Mutta kuten sanottu.. Kaupallinen musiikki on sitä, minkä levyjä myydään. Ylikaupallistuminen on pilannut pari bändiä, mutta nykyään kun bändit ovat suurimmaksi osaksi levy-yhtiön kasaamia, ei pääse tätä ylikaupallstumista tapahtumaan, koska bändi on kaupallinene ensi askelilta asti.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Gambler sanoi:
. Anteeksi vaan, mutta näiden heppujen kitaranrämpytys, ja ideaton taustaörinä/tahditus on niin monta kertaa kuultua kamaa, että Metallica ei erotu miljoonista muista vastaavista porukoista kirveelläkään.
Et taida muutenkaan piitata hevistä? No ei se bändi mullekaan mikään elämää suurempi juttu ole mutta (osittain entisenä) hevimusiikin kuluttajana suon kyllä heille arvostusta heidän loistavasta pioneerityöstään. Kasarihevissä etenkin on niin paljon uskomatonta kuraa että Metallica erottuu aikalaisistaan pelkästään positiivisesti.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Jenkkilöissä tämä on ihan eri asia, koska siellä keikkailu on artistin ja uuden levyn mainostusta ja levy myynti on se tärkein tulo..
Lienee aika tapauskohtasta. Sellaiset vakiintuneemmat nimet, kuten ilmiselvänä esimerkkinä Rollarit, kyllä tahkoavat rahansa juuri noista stadionkiertueista. Uusia levyjä tehdään lähinnä tekosyynä lähteä rundille..
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Har* sanoi:
Lienee aika tapauskohtasta. Sellaiset vakiintuneemmat nimet, kuten ilmiselvänä esimerkkinä Rollarit, kyllä tahkoavat rahansa juuri noista stadionkiertueista. Uusia levyjä tehdään lähinnä tekosyynä lähteä rundille..

Puhunkin nykypoppi tähdistä. Rollarit saavat rahansa varmasti molemmista.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Levy-yhtiöt eivät myöskään anna artistin julkaista liian hyvää levyä, koska normaaliin poppilevyyn pitää normaalin kuuntelijan kyllästyä alle kahdessa kuukaudessa, josta seuraava poppitähti jatkaa.
Tässäkin on juuri loistava syy minkä takia en pop-musiikkia kuuntelekaan, tuollasta ilmiötä kun ei punk/metal maailmassa kovin usein tapahdu, muutamia paska bändejä lukuunottamatta.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Sarine sanoi:
Tässäkin on juuri loistava syy minkä takia en pop-musiikkia kuuntelekaan, tuollasta ilmiötä kun ei punk/metal maailmassa kovin usein tapahdu, muutamia paska bändejä lukuunottamatta.

Totta. Mutta hevibänditkin toistava ikävästi samaa kaavaa levystä toiseen. True-äijiä ei saisi suututtaa liian poppimaisella otteella, toisaalta musiikin on oltava myös tarpeeksi mainstream makuun, jotta tulisi sitä rahaa. Hevi/Metal on nyt niin suosittua, että parissa vuodessa se saavuttaa saman kuin rap. Genre raiskataan... Näin käy aina kun joku musiikkigenre muodostuu muodiksi ja cooliksi jutuksi.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Heavy/metalli ja rap/hiphop ovat genreinä jo sen verran iäkkäitä, että molemmat on raiskattu jo ainakin kertaalleen (80-luvun tukkahevi, 90-luvun vaihteen "huumori-rap" jne.).
Jokin genren osa kuitenkin aina säilyy hengissä underground-piireissä, kunnes markkinamiehet taas tarvitsevat uutta lihaa markkinoille.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Itse asiassa se menee niin, että kaikkien tiettyjen musiikkityylien kuuntelijat luulevat olevansa eliittiä tai "oikean tien kulkijoita". Kaikki nauravat listapoppihittipurkkakamalle ja lisäksi hopparit nauraa hevareille ja toisinpäin, tranceäijät nauraa kaikille jne.(siis musiikkityylien kuuntelijat nauraa toisen tyylin kuuntelijoille ja kaikki tyylit nauraa vielä yhdessä purkkapopille), ja jokainen luulee kuuntelevansa aidointa musiikkia. Todelliset undergroundin kuuntelijat ovat tietysti kaikkein aidoimpia ja kovimpia. He tietävät musiikista siis ihan kaiken ja kaupallisuudelle nauretaan joukossa. Kukaan ei suvaitse toisen kuuntelemaa musiikkia, jos se sattuu eroamaan omasta mausta, "ne vaan on hairahtunu väärälle polulle, ei tajuu musiikista mitään".

Itse kuuntelen musiikkia lähes niin laidasta laitaan kuin voi kuunnella, enkä välitä pätkän vertaa muiden kuunteluista. Kuunnelkoot mitä kuuntelee, kunhan ei jauhais aina sitä samaa "mun musiikki on kurkoo, sun musiikki ja sun puketuminen on siis niin syvältä" läppää. Eli pohjimmiltaan musiikkimaailmassa ei ärsytä muu kuin se, minkä Nvipero jo toi esille.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Gambler sanoi:
Metallica ja sen ylenpalttinen ylistys. Kovaa vauhtia ovat julkaisseet levyjä, joista vino pino kuitenkin hemmetinmoista kuraa. 2-3 kuunneltavaa biisiä ovat tainneet saada aikaiseksi. Parasta antia on 'I Disappear', joka sekin poikkeaa Metallican rähinäkaavasta melodisuudellaan. Anteeksi vaan, mutta näiden heppujen kitaranrämpytys, ja ideaton taustaörinä/tahditus on niin monta kertaa kuultua kamaa, että Metallica ei erotu miljoonista muista vastaavista porukoista kirveelläkään.

Tämän ketjun viesteihin olisi parempi olla puuttumatta, mutta tähän yksinkertaisesti ei voi olla puuttumatta. Sanoppa rehellisesti, kuinka monta Metallican levyä olet kuullut ja kuinka monta kertaa? Kyseinen bändihän on nimenomaan kaikkea muuta kun perusörinää.

Bändin ensimmäinen levy Kill 'Em All oli varmasti yksiä ensimmäisitä trash/speed-metal genren levyistä. Jotain uutta 80-luvun huumoripoppirokkiheviin siis.

Seuraavat kolme levyä ovat omalla listalla musiikkihistorian ehdonta top20-kamaa, eikä koko hevigenressä ole vieläkään nähty mitään vastaava. Jampat eivät jääneet junnaamaan Kill Em Allin sahaukseen, vaan lähtivät kehittämään biiseistä monipuolisia ja melodisia. En tiedä mitä sinun mielestäsi on melodisuus, mutta IMO I Disappear on siitä hyvin kaukana. Jumalattoman tylsää wahin vääntöä. Metallicalla on mielestäni paljon kehnoja biisejä, mutta tuo on ainut paska.

90-luvulla bändi tosin julkaisi hirveän kasan korkeintaan OK-kamaa. Black Album on varsin jees, vaikka on (tarkoituksella) tuotettu niin kliiniseksi ja puhtaaksi kuin vain mahdollista. Ihan hyvää hard rockkia siis. Loadilta ja jatko-osalta taitaa kuitenkin olla korkeintaan 5 hyvää biisiä. Kuitenkaan myöskään noita levyjä ei missään tapauksessa voi nimittää tavanomaisiksi, ideattomiksi tai etenkään örinäksi.

Jotenkin viestistäsi sai sellaisen käsityksen, että et ole kuullut kyseiseltä bändiltä muuta kuin tuon Mission Impossible -soundtrackin sinkun sekä uusimman St. Angerin, mikä on kyllä myös varsin puuduttava levy. Kerro toki jos asia on toisin.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Cyrus1 sanoi:
Itse asiassa se menee niin, että kaikkien tiettyjen musiikkityylien kuuntelijat luulevat olevansa eliittiä tai "oikean tien kulkijoita". Kaikki nauravat listapoppihittipurkkakamalle ja lisäksi hopparit nauraa hevareille ja toisinpäin, tranceäijät nauraa kaikille jne.(siis musiikkityylien kuuntelijat nauraa toisen tyylin kuuntelijoille ja kaikki tyylit nauraa vielä yhdessä purkkapopille), ja jokainen luulee kuuntelevansa aidointa musiikkia. Todelliset undergroundin kuuntelijat ovat tietysti kaikkein aidoimpia ja kovimpia. He tietävät musiikista siis ihan kaiken ja kaupallisuudelle nauretaan joukossa. Kukaan ei suvaitse toisen kuuntelemaa musiikkia, jos se sattuu eroamaan omasta mausta, "ne vaan on hairahtunu väärälle polulle, ei tajuu musiikista mitään".

Itse kuuntelen musiikkia lähes niin laidasta laitaan kuin voi kuunnella, enkä välitä pätkän vertaa muiden kuunteluista. Kuunnelkoot mitä kuuntelee, kunhan ei jauhais aina sitä samaa "mun musiikki on kurkoo, sun musiikki ja sun puketuminen on siis niin syvältä" läppää. Eli pohjimmiltaan musiikkimaailmassa ei ärsytä muu kuin se, minkä Nvipero jo toi esille.

Etkö periaatteessa nyt puhu pussiin itseäsi? Jos jotain ug-äijää ottaa päähän purkkapoppi, niin sinua ottaa päähän ug-äijä. Eli et ole itse pekkaa pahempi... Periaatteessa.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Siis minua ei ota päähän UG-äijä vaan hänen asenteensa. Jos UG-äijä suvaitsisi purkkapopin kuuntelijaa, ei minulla olisi mitään tätä UG-äijää vastaan.
Siis minua ottaa päähän suvaitsemattomuus ja oman hehkuttaminen ainoana oikeana. Tässä kohtaa joku neropatti sanoo, että itse olen suvaitsematon, kun en suvaitse suvaitsemattomia. Niin, todellakin joku neropatti, ei asiaa tarkemmin ajattelut henkilö.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Cyrus1 sanoi:
Siis minua ei ota päähän UG-äijä vaan hänen asenteensa. Jos UG-äijä suvaitsisi purkkapopin kuuntelijaa, ei minulla olisi mitään tätä UG-äijää vastaan.
Siis minua ottaa päähän suvaitsemattomuus ja oman hehkuttaminen ainoana oikeana. Tässä kohtaa joku neropatti sanoo, että itse olen suvaitsematon, kun en suvaitse suvaitsemattomia. Niin, todellakin joku neropatti, ei asiaa tarkemmin ajattelut henkilö.

No, UG-äijiä pitää ymmärtää. Ennakkoasenteet estävät häntä tykkäämästä mainstream musiikista, mikä on toisaalta aika sääli, koska on sielläkin ihan hyviä ja tosi hyviä artisteja ja bändejä.

Oman käsitykseni mukaan, sinä luokittelet minut UG-äijäksi ja viestisi oli jotain päänaukomista minulle? Olenko väärässä?

Minä en pidä Spice Girlsistä, Britneystä, J'Losta tai muista poppikuningattarista. En ole silti mikään true-äijä. En myöskään pidä Suomen huikeista Idols finalisteista. En ole silti UG-äijä. Musiikkimakuni on vain erilainen, enkä voi edes teeskennellä tykkäävääni noista.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Oman käsitykseni mukaan, sinä luokittelet minut UG-äijäksi ja viestisi oli jotain päänaukomista minulle? Olenko väärässä?

Ei todellakaan ollut päänaukomista sinulle. Siis se viesti oli vain toteamukseni yleensä musiikkimaailman asenteista. Jo se, että sanot ettet inhoa Antti Tuiskua, kertoo että et ole niitä kaikkein pahimpia UG-persoonallisuuksia. Eikä todellakaan tarvitse teeskennellä pitävänsä jostain, minua vain ärsyttää kun kaikkea mistä ei pidä, pitää vihata ja vielä kuuluttaa sitä vihaa kaikille. Sitä tarkoitin ja siis yleensä musiikkimaailman asenteista, en suunnannut viestiä sinuun. Olet siis väärässä. Ja tuon väärässäolemisen suuntasin sinuun :D
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Cyrus1 sanoi:
Ei todellakaan ollut päänaukomista sinulle. Siis se viesti oli vain toteamukseni yleensä musiikkimaailman asenteista. Jo se, että sanot ettet inhoa Antti Tuiskua, kertoo että et ole niitä kaikkein pahimpia UG-persoonallisuuksia. Eikä todellakaan tarvitse teeskennellä pitävänsä jostain, minua vain ärsyttää kun kaikkea mistä ei pidä, pitää vihata ja vielä kuuluttaa sitä vihaa kaikille. Sitä tarkoitin ja siis yleensä musiikkimaailman asenteista, en suunnannut viestiä sinuun. Olet siis väärässä. Ja tuon väärässäolemisen suuntasin sinuun :D

Välillä on mukavaa olla väärässä.
Ja kuten sinulle sanoin aikaisemmin, en inhoa Antti Tuiskua, vaan sitä kanavaa jonka avulla hän on päässyt huipulle, enkä usko että hän pysyy huipulla kauaa. En myöskään pidä hänen biiseistä, mutta itse henkilöä vastaan ei minulla ole mitään. Ihan yhtä hyvin siellä voisin olla minä tai sinä, koko Suomen "musiikkieliitin" inhon kohteena.
 
Ylös Bottom