Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hitman_47
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Cyrus1 sanoi:
Sarine, toi oli aika loistava läppä :D No, voithan ajatella mitä haluat, mutta väärässä olet silti :p Kyllähän noi maailmantähdet vissiin aina imuttaaki freeware-ohjelman, kun alkaa kasaamaan hittibiisejä. Jee jee, minulla on sittenkin muukin mahdollisuus rikastua kuin lottovoitto. Olen tosin kylläkin yrittänyt väsätä hittibiisejä kaikenlaisilla musiikinteko-ohjelmilla, mutta jotenkin en vain ole saanut aikaiseksi mitään hittikamaa. Olenko tosiaan niin kädetön? Vai onko Sarine liikaa metallin/hevin maailmassa, eikä pysty hyväksymään tosiasiaa, että koneella tehty musiikki vaatii taitoa ja musiikillista lahjakkuutta? Niin... :D

Tai sitten sinä et tajunnut sitä että en ole missään vaiheessa sanonut että he käyttävät niitä freeware ohjelmia, vaan sanoin että "No jos haluat rikastua niin voit hakea näin alkajaiseksi jonkun freeware ohjelman netistä ja katsoa miten sitä voi tehdä, kun beatit on tehty valmiiksi". En kai ole niin helvetin tyhmä että luulen ammattilaisten käyttävän näitä ohjelmia, opettele hyvä mies lukemaan mitä kirjoitin. Itsekin olen kokeillut niitä ohjelmia, vielä sellaisia joita kunnon tekijät käyttävät, tosin demoa. Tosiaan olet sitten niin kädetön jos et saa tehtyä niitä KissFM hittibiisejä, mutta älä huolestu niin olen minäkin.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

No kyllä olet ainakin koko keskustelun ajan ollut niin helvetin tyhmä, että olet koko ajan jauhanut samoja noin tuhat vuotta sitten epätosiksi todettuja asioita konemusiikista ja sen tekemisestä.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Cyrus1 sanoi:
No kyllä olet ainakin koko keskustelun ajan ollut niin helvetin tyhmä, että olet koko ajan jauhanut samoja noin tuhat vuotta sitten epätosiksi todettuja asioita konemusiikista ja sen tekemisestä.
Niin no, mielipiteensä kaikilla.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Sarine sanoi:
Sanoituksia olen lukenut, mutta mistä helvetistä kuitenkaan voit tietää onko ne totta? Tuskin kukaan heistä on sitä sinulle suoraan kertonut.

En ole missään vaiheessa puhunut mitään sanoitusten todenperäisyydestä.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Sarine, unohda edellinen postaukseni, se oli hölmö, ajattelematon, nopea postaus, enkä tarkoittanut sillä mitään. Ollaan eri mieltä asiasta, sillä selvä. Olen kuitenkin lähes täysin varma siitä, että tämä ketju on saanut sinut ajattelemaan, jos ei konemusiikista, niin ainakin sen tekijöistä uudella tavalla. Ainakin jollain lailla.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Se on hyvä asia että ihmisillä on mielipiteitä, ilman niitä ei olisi mitään. Mutta tämä ketju on tosiaan polkenut pitkään paikallaan, ja jonkunlaista kinaa on tullut, mutta unohdetaan ne ja jatketaan eteenpäin.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Te kaikki kuuntelette paskaa! PASKAA!

Mikko Alatalo > ALL
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Eilen katsoin MTV3:lta Shine Klubi ohjelmaan sen minuutin verran, niin tajusin taas mikä on yksi ärsyttävimmistä asioista koskaan, aivan h*elvetin tylsä ja tyhmä yleisö! Kuinka moni ihminenkin eilen liikkui sen koko "keikan" aikana? - ei yksikään. Aivan hirveätä varmaan artistinkin puolelta tollanen kun yleisö ei osallistu ollenkaan keikkaan. Mutta tässä vaiheessa ei voi kuin muistella kaikkia yhteislauluja joita minä ja monet muut olemme laulaneet keikoilla :)
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Sarine sanoi:
Eilen katsoin MTV3:lta Shine Klubi ohjelmaan sen minuutin verran, niin tajusin taas mikä on yksi ärsyttävimmistä asioista koskaan, aivan h*elvetin tylsä ja tyhmä yleisö! Kuinka moni ihminenkin eilen liikkui sen koko "keikan" aikana? - ei yksikään. Aivan hirveätä varmaan artistinkin puolelta tollanen kun yleisö ei osallistu ollenkaan keikkaan. Mutta tässä vaiheessa ei voi kuin muistella kaikkia yhteislauluja joita minä ja monet muut olemme laulaneet keikoilla :)

Tuon on todellakin totta, mutta kavereiden kanssa ollaan niin kännissä aina että tulee sellanen mylly siellä lavan edessä että ei mitään järkeä. Viimeksi meinasi kaatua parimetrinen Kaappikerros lattialle, kun vähän siinä heiluttiin. Siiry se vaajaa puolimetriä siitä sivummalle, järkkäri oli kuulemma katsonut vähän kauhuissaan :D
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Se on mukavaa kun on kunnon moshpitti, ennen keikkaa huomaa menevänsä aivan eturiviin keskellä ja keikan jälkeen onkin joutunut lähemmäksi keskustaa ja aivan vasemmistoon :) Näin on käynyt useasti.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Sarine sanoi:
Tai sitten sinä et tajunnut sitä että en ole missään vaiheessa sanonut että he käyttävät niitä freeware ohjelmia, vaan sanoin että "No jos haluat rikastua niin voit hakea näin alkajaiseksi jonkun freeware ohjelman netistä ja katsoa miten sitä voi tehdä, kun beatit on tehty valmiiksi". En kai ole niin helvetin tyhmä että luulen ammattilaisten käyttävän näitä ohjelmia, opettele hyvä mies lukemaan mitä kirjoitin. Itsekin olen kokeillut niitä ohjelmia, vielä sellaisia joita kunnon tekijät käyttävät, tosin demoa. Tosiaan olet sitten niin kädetön jos et saa tehtyä niitä KissFM hittibiisejä, mutta älä huolestu niin olen minäkin.
Heh, eihän ne ammattilaiset freeware-softaa käytä, mutta ei se tarkoita etteikö esim. Buzzilla saisi pro-tasoista materiaalia aikaan. Käyttäjä siellä ruudun takana ratkaisee. Oli miten oli, julkaisua varten ammattilaiset hoitavat masteroinnin (mm. säätävät äänentasot kohdalleen, "parantavat äänenlaatua") joka tapauksessa, joten siinäkin erot tasoittuu. Pakko kuitenkin myöntää, että paremmilla softilla saa ainakin helpommin ammattimaista jälkeä aikaan, freewarella joutuu kikkailemaan tavalla tai toisella.

Mutta eipä kaikilla ammattilaisillakaan ole parhaita softia, esim. Prodigyn viimeisin albumi on tehty Reasonia käyttäen, jota yleisesti pidetään "amatöörisoftana".

Mutta mutta. Mikä siis ärsyttää? Lyhyesti sanoen pop ja räp -musiikki. Eikä pelkkä musiikki itsessään vaan skene. Tämä on totuus, eikä siitä saa väitellä: popularisoituminen pilaa kaiken. Uskallanpa väittää että nykyinen massateinihipitihoppeli on tyylilajinsa irvikuva samalla tavalla kuin nykyinen hollanditrance. Kaiken musiikin kultakaudella, 80-luvulla, vaikka räppi olikin näennäisesti yksinkertaisempaa ja vähemmän melodista, siinä oli sielua. Ja sanomaa. Läskimmistä biiteistä puhumattakaan. Nykyään laatta lentää jos joku pakottaa kuuntelemaan esim. ketä tahansa Royal Familystä. Kaikki biitit kuulostaa RnB-rallatuksen kertosäkeeltä jota toistetaan kolmen minuutin ajan ja välillä lauleskellaan syljeskelystä. Veteraanitkin joutuvat myötäilemään kohdeyleisöään. Ei helvetti. Beastie Boys on viimeinen bändi joka jaksaa kiinnostaa.

No, olipa taas vuodatusta.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Dark Santa sanoi:
Heh, eihän ne ammattilaiset freeware-softaa käytä, mutta ei se tarkoita etteikö esim. Buzzilla saisi pro-tasoista materiaalia aikaan. Käyttäjä siellä ruudun takana ratkaisee. Oli miten oli, julkaisua varten ammattilaiset hoitavat masteroinnin (mm. säätävät äänentasot kohdalleen, "parantavat äänenlaatua") joka tapauksessa, joten siinäkin erot tasoittuu. Pakko kuitenkin myöntää, että paremmilla softilla saa ainakin helpommin ammattimaista jälkeä aikaan, freewarella joutuu kikkailemaan tavalla tai toisella.

Mutta eipä kaikilla ammattilaisillakaan ole parhaita softia, esim. Prodigyn viimeisin albumi on tehty Reasonia käyttäen, jota yleisesti pidetään "amatöörisoftana".

Mutta mutta. Mikä siis ärsyttää? Lyhyesti sanoen pop ja räp -musiikki. Eikä pelkkä musiikki itsessään vaan skene. Tämä on totuus, eikä siitä saa väitellä: popularisoituminen pilaa kaiken. Uskallanpa väittää että nykyinen massateinihipitihoppeli on tyylilajinsa irvikuva samalla tavalla kuin nykyinen hollanditrance. Kaiken musiikin kultakaudella, 80-luvulla, vaikka räppi olikin näennäisesti yksinkertaisempaa ja vähemmän melodista, siinä oli sielua. Ja sanomaa. Läskimmistä biiteistä puhumattakaan. Nykyään laatta lentää jos joku pakottaa kuuntelemaan esim. ketä tahansa Royal Familystä. Kaikki biitit kuulostaa RnB-rallatuksen kertosäkeeltä jota toistetaan kolmen minuutin ajan ja välillä lauleskellaan syljeskelystä. Veteraanitkin joutuvat myötäilemään kohdeyleisöään. Ei helvetti. Beastie Boys on viimeinen bändi joka jaksaa kiinnostaa.

No, olipa taas vuodatusta.

Kun puhutaan oldschool hip hopista niin minä olen paikalla. On totta, että nykyrappi, Eminemiä myöten, kuulostaa hirveältä. Kaiken kirjoittamasi minä allekirjoitan suurilla kirjaimilla. 80-luku oli rapin parasta aikaa, kun taas nykypäivänä Royalit, 50-centit, Eminemit, Ja Rulet ja kaikkein pahin in my opinion Nelly puskevat teinipoppia rapiksi puettuna markkinoille. En yritä olla mikää true hc kaveri, mutta kun tänä päivänä ei hyvää rap musaa markkinoille tule, Beastie Boys tekee ihan asiallista rappia edelleen, mutta uusimmalta albumilta en itse löytänyt kuin pari todella hyvää biisiä.

Kysymys kaikille rapin ystäville vielä. Onko mielestänne hyviä valkonaama rappareitä olemassa? Beastie Boys, joo, mutta muita. Itselleni tulee mieleen 3rd Base. En ole tosin kuullut montaakaan biisiä ja itseasiassa nekin olivat livebiisejä, mutta tykkäsin kuitenkin. Ärsyttääkö valkoiset rapparit?
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Onko mielestänne hyviä valkonaama rappareitä olemassa?

Kyllä mun mielestä Eminem on ihan oikeasti nerokas äijä. Uusimmat biisit/albumi on kyllä menny todella paljon siihen nykyiseen muotisuuntaan, eli sieluttomaan musiikkiin(aiemmat albumit olivat musiikillisestikin mielestäni loistavia, niissä oli oma ideansa ja persoonallisuutensa). Sanoitukset ovat kuitenkin yhä rautaa, aivan nerokkaita.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Texasista Paul Wall on valkoinen ja kohtalaisen tuntematon suuruus. Toistaiseksi olen erittäin kiinnostunut miehen tuotannosta itselleen ja muille, seurailen mitä tapahtuu - rapparinakin hauska ja varteenotettava tapaus. Toistaiseksi häneltä on pihalla vain yksi kunnollinen oma levy, joka ehkä hienoinen pettymys oli kuitenkin. Länsirannikolla latinopiireissä on mukana parikin erittäin taitavaa valkoista tuottajaa/rapparia. UG-piireissä kuohuntaa aiheuttaa ns. tiedostavia valkoisia Aesop Rock ja Sage Francis, joista en henk.koht. voi olla vähempää kiinnostunut.

Meikäläinen on puhtaasti gangstarapin / g-funkin ystävä ja vaikka 80-luvulla tulikin ihan hyviäkin levyjä, niin mulle mieleisintä osastoa on noin 92-97 julkaistut albumit. Aikaväli selittyy tietysti mielimusani kultakautena.

Kyllähän kunnon kasarirap silloin tällöin on enemmän kuin paikallaan ja ainakin itsellä on välillä pakonomainen tarve kaivaa joku kasarirap-levy korvien ihmeteltäväksi. Jokapäiväisessä kuuntelussa 90-luvulla tehdyt levyt ovat mun mielestä kestäneet aikaa paremmin, jokainen tyylillään. Ei rap vielä 90-luvun ensimmäisellä puoliskollakaan kovin kaupallistunutta ollut. Yleisesti musta joskus 97-98 lähtien, Master P:n ponnahdettua läpi oikein kunnolla, suunta on ollut alas. 2pacin kuolema ja kuuntelijoiden uinahtaminen länsirannikon artistien suhteen ovat tehneet hallaa, sekä lähes kaikki jayzetat, nellyt, puffyt yms. Ei pidä liian kyyninen kuitenkaan olla, kyllä hyviä levyjä tulee vielä tänäkin päivänä, eivät vaan listoille kiipeä ainakaan Suomessa tai löydy Sourcen sivuilta.

"Uskallanpa väittää että nykyinen massateinihipitihoppeli on tyylilajinsa irvikuva samalla tavalla kuin nykyinen hollanditrance." Tässä olen Dark Santan kanssa samoilla linjoilla, paitsi en tiedä mitä on hollanditrance:). Nämä Royal Family ja muut ovat jotain aivan hirvittävää, vaikka olen omasta mielestäni suvaitsevainen kaveri, niin kyseiset pop-rallit eivät ole iskeneet.

Mun mielestä vaikka eminem on haparoinut ehkä parilla viime levyllään, hän on näyttänyt kykynsä, ainakin minulle, tuotantopuolella. 2pac- soundtrack näin viimeisenä esimerkkinä (vaikkakin oli tyhmää pudottaa Yukmouth pois aidolta nauhalta ja tehdä One Day at a Time kappaleesta Em's version. Alkuperäisellä olivat tiettävästi Outlawz-kokonaisuudessaan, 2pac ja Yuk, viimeinen kaveri korvattiin eminemillä). Läpimurtolevy eminemiltä oli ja on erittäin kova levy, maailmantähtenä tehdyt levyt ovat olleet pettymyksiä.

50 Cent, okei mies myy levyjä kuin leipää. Kaveri kuulostaa kuin olisi länsirannikolta +, tämä on pitkästä aikaa levy jota voi kutsua menestyneeksi gangsta-rap levyksi +, Dr Dre vuolee kultaa muutamien kappaleiden taustoissa +++++. Mainstream- levyksi timanttia, en voi olla pitämättä vain myyntilukujen perusteella. G-unit levyllä ainoastaan Dren tuottamat kappaleet olivat kuunneltavia, muutoin en pitänyt, mutta tuo läpilyönti toimii.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Minä en pidä Eminemistä koska inhoan hänen lauluääntä todella paljon. Olen yrittänyt kuunnella Eminemiä, mutta aina mieleni tekee heittää mankka ikkunasta läpi. En myöskään tykkää taustoista kovinkaan usein, joskus kyllä ja joistakin kyllä. En tiedä miksi, mutta pidän Vanilla Icen - Ice Ice Baby biisistä.

Aesop Rock kuulostaa jotenkin tutulta. Missähän olen kuullut tuon? Oliko sen raita THPS4:ssa?

En oikeastaan välitä onko rapparin naama valkoinen, musta vai siltä väliltä. Myönnän että suurinosa, lähes kaikki parhaat ovat mustia, mutta todella hyviä valkoisiakin löytyy. Busdriver on minun uusi tuttavuuteni ja tämä mies tarjoaa todella nopeaa rappia ainakin Imaginary Places biisissään. The Herbaliser ei varmasti ole tuttu kovinkaan monelle, mutta 8 point agenda, it ain't nuttin ja joku kolmas olisiko sen nimi graphic animations jyrää. Itseasiassa en tiedä noiden artistien ihonväristä, mutta se onkin osoitus siitä, ettei sillä ole mitään väliä. Kun aloin kuuntelemaan rappia joskus 7-luokalla en voinut sietää jos jonkun rapparin naama oli valkoinen. Kummaa.

90-luku tarjosi tosiaan hyvää rappia. Tosin suurin osa 90-luvun parhaista teki musiikkia jo 80-luvullakin. Gangsta kulttuuri myi/myy hyvin, kunnes Puff Daddyn suihkuseurapiiri pippalot pilasivat asian. Master P lukeutuu maailman rikkaimpiin ihmisiin jne. Hommaa on aika vaikea pitää aitona jos pankkitilillä komeilee +500 miljoonaa dollaria. Nykyään gangstat ovat pelkkä suuri vitsi kaikille, enkä ihmettele.

No joo, kello on nyt jo niin paljon ettei tässä paljoa järkevää luettavaa tullut kasaan, mutta enpä jaksa enää pyyhkiä mitään kun ole jo näin paljon vuodattanut.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Solid Snake sanoi:
Minä en pidä Eminemistä koska inhoan hänen lauluääntä todella paljon.

Jep, et ole ainoa. Tunnen monia, jotka eivät kestä herraa tästä syystä. Onhan se vähän "kanamainen" :D , mutta se sopii loistavasti niihin sikailubiiseihin ja vakavammissa biiseissä se osaa olla aika aggressiivinenkin. (Esim. Kim, uskomaton tunnelma tässä biisissä)

Omasta mielestäni läpimurtolevy ja sen jälkeinen levy ovat aivan loistavia. Sen jälkeen on menty alamäkeen.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

Allekirjoitan ShereKhanin jutusta lähes kaiken! Niin paljon samoja ajatuksia. Ainoastaan eka kappale jutusta on minulle vierasta ja 50 Centistä olen eri mieltä, tai samaa mieltä, mutta itse en pidä 50 Centistä. Miksi? Aluksi läpimurtolevy oli aivan loistava levy. Lähes kaikki biisit olivat loistavia. Sitten kävi sama kuin yleensäkin Dr. Dren uusimmilla tuotoksilla muille artisteille ja hänen uusimmalla soololevyllään(Chronic 2000 siis). Eli kyllästyin täysin. Kaikki biitit toistaa toisiaan, samat soundit joka biisissä, kaikki samat rakennuspalikat joka biisissä ja kaiken lisäksi ne rakennuspalikat on sellaset joihin ainakin minä kyllästyn. Kyllähän tuo Dr. Dren tyyli on uskomaton hittityyli enkä yhtään ihmettele että kaikki hänen tuotoksensa myyvät kuin häkä, mutta minä vaan kyllästyin siihen tyyliin.
 
Vastaus: Musiikkimaailman ärsyttävät asiat!

ShereKhan sanoi:
50 Cent, okei mies myy levyjä kuin leipää. Kaveri kuulostaa kuin olisi länsirannikolta +, tämä on pitkästä aikaa levy jota voi kutsua menestyneeksi gangsta-rap levyksi +, Dr Dre vuolee kultaa muutamien kappaleiden taustoissa +++++. Mainstream- levyksi timanttia, en voi olla pitämättä vain myyntilukujen perusteella. G-unit levyllä ainoastaan Dren tuottamat kappaleet olivat kuunneltavia, muutoin en pitänyt, mutta tuo läpilyönti toimii.
Heh.. Eikös Hollanditranceksi luetella kaikki Rank1:t sun muut? Tiëstoa tuskin lasketaan?

Tuo Fiftyn Get Rich of Die Tryin' -levy on todella hyvä ja G-Unit iskee myös todella lujaa. Se tosin vaati vähän totuttelua, mutta muuten meininki on kerrassaan mainio.

Katselin muuten 50 Centin haastattelun MTV:ltä. Tiesittekö esimerkiksi sitä, että tyyppiä on ammuttu yhdeksän kertaa, joista kerran suuhun? Kuulemma muuttui vähän artikulaatio sen jälkeen.
 
Ylös Bottom