Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tommi
Kyllä on, jo jokunen aika sitten... nimeltään "From Wishes to Eternity", ja sitä saa ainakin näköjään tilattua suoraan Nightwishin www-sivuilta www.nightwish.com, ja löytyy myös ainakin isommista musiikkikaupoista. Kovasti tuota on kehuttu vaan itse en ole vielä nähnyt.
IMHO ihan umpisurkea DVD. Ainoa hyvä puoli on se behind the scenes -osio, jossa on kaikenlaista kivaa ja katsottaa. Itse keikkaa katsoessa häpesin sisimmässäni mm. Tarjan englannintaitoa (siis puhuessa) ja niitä kaameita välispiikkejä ja yleistä munattomuutta livenä. Olen tosin katsonut levyn vain kerran, joten en nyt ihan kiveen näitä kirjoita.
Ja Would you love a monsterman on kyllä varmaan vuoden paras suomalaisen artistin tekemä biisi. Veikkaan, että levy on kuitenkin aika paskaa, ja imago suk (rajottaa aihealueita aika pahasti).
Oma musiikkimaku on aika laaja, mutta ulkopuolelle jää taidemusa (The Crash on mainio esimerkki, yh-hyh mitä whinetystä), rap ja rääkymetalli. Klassinen/jazz ym ei myöskään iske, joten öö mitäs mä siitä laajasta musiikkimausta sanoin.. oh well.
Ottaa muuten päähän, kun huomaa pitävänsä joistakin biiseistä, jotka on tehnyt joku niistä kammottavista bändeistä, joita ei "halua" kuunnella. Monilla nu-metal-bändeillä on pari tollasta, mutta ei "onneksi" liikaa. Esmes PODin uusin sinkku ja kai sitä edellinenkin ovat aika kivoja ja melkein uppoaa myös Papa Roachin She loves me not. Pätee poppiinkin, esmes nuo A1:n mainoksessa olevat biisit kuulostavat ihan kivoilta.
Ja mistäs tämä herra sitten pitää?
Ykkösenä nyt ja ikuisesti Bon Jovi, joka taitaa päästä edellisen levyn pienen pettymyksen yli nyt uusimmalla. Sellaista superhittiä ei varmaan nyt tule, mutta Crushilla ei It's My Lifen jälkeen ollutkaan montaa loistavaa biisiä (osa on tietenkin omalla tavallaan hyviä, mutta sellainen hittikoukku puuttui). Bouncella vaikuttaisi olevan pirun monta erinomaista biisiä hittikoukkuineen kaikkineen.
Seuraavalta sijalta löytyypi Pretty Maidsin ja Def Leppardin muodostama kaksikko, jonka paremmuutta en osaa päättää. Uusimmat levytkin ovat aika tasapaksuja, vaikka kokonaisuutena Maidsien Planet Panic on parempi kuin Leppardin X.
Noiden jälkeen tulee sitten kasa muita hyviä rock-bändejä, dance-artisteja, poppia ja metallia. Jos pikasesti laskee niin levyhyllyssä on joku 50 dance-levyä, 100 pop ja 150 rock/metal, eli aika tasasesti kaikkea. Uusi hurahdus on japsipop/-rock (Initial D:n soundtrackillä on mualiman parasta dancea), anime jättää jälkensä.
Radiota en kuuntele, mutta niistä biiseistä suurin osa on "ok", eli esim. autossa voi pahan päivän aikana kuunnella jotain. Kunhan vaihtaa pois kun alkaa tulla jotain Discoa tms muuta ärsyttävää shittiä.