Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimakusi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fakesonic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuuntelen LA/San Francisco/Bay Area ja ylipäänsä länsirannikon gangsterifunkkia/rappia - pääosin vuosilta 90-97, mutta nykyäänkin tulee vielä todella hyviä, mutta ei enää samanlaisella ilotulituksella. Lähes samaan sarjaan "kolmannen rannikon" eli syvän etelän gangsterirap-artisteja- Texas, Houston, Memphis, Atlanta yms kaupungeista.

Hyviä nimikkeitä on liian paljon lueteltaviksi, mutta kaikki vanhemmatkin pelimiehet, underground-artistit ja hyvät isommat starat - ja kaikki siltä väliltä toimii.

Myös paljon muunlaista musaa: Bob Marley, The Congos, Dancehall reggaeta, 80-luvun discoa. Myös löytyy HC:ta, Punkia ja heviäkin levyhyllystä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Tosimies OSTAA levyjä ja mieluiten vinyylejä:D
Eikai nyt kukaan oikea musadiggari imuta mitään mp3:sia?
No joo omapa on asias...

Tästä vinyylijutusta vielä. En usko, että musiikki tai sen ostaja on yhtään "aidompi" suosimansa formaatin vuoksi. Vinylistithän, siis ainakin tuntemani, suosivat vinyyliä: a) dj-hommien vuoksi b) pitävät vinyylisoundista. On minulla myös pari kaveria, jotka suosivat paljon c-kasetteja... pitävät kuulemma niiden soundista... outoa, mutta mitäpä siihen kommentoimaan.

Itse suosin cd:tä (löytyy myös lp/c-kasetti/minidisk-soittimet, kuten mp3:sia) siitä syystä, että musa kuulostaa minusta parhaimmalta juuri cd:llä, vaikka tinnituksen ja kuulonalenemien jälkeen vaikea sanoa:). Tuskin vinyylien kansien hienous on kauhean hyvä peruste kuunnella musiikkia. Kannet ovat paljon hienommat kuin cd:llä, mutta heti kun ne parantavat itse asiaa eli musiikkia, niin suosin vain vinyyliä;). Cd on myös paras käytännöllisyytensä vuoksi, tosin matkoille nauhoitan levyjä md:lle.

Mp3-asiassa on kyllä sääli, jos lapsesta asti tottuu hakemaan kappaleet/levyt vain netistä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vois heittää tänne omat suosikit:
The Doors
Michelle Branch
Foo Fighters
Blink 182
Puddle Of Mudd
System Of A Down
Green Day...
 
Tässä omani.Ikääkin on vain 15v,joten olen vähän erilainen nuori. :D

The Doors
Led Zeppelin
Black Sabbath (Ozzy solistina)
Ozzy Osbourne
Jimi Hendrix

Ja tuosta Mp3 jutusta sen verran,että itse olen hakenut niitä vain musaan tutustumisen vuoksi ja sitten jos olen pitänyt kuulemastani, olen käynyt sitten hakemassa levyn kaupasta.
 
Vaikea pitää lista kivana ja kompaktina...

*"Grunge"-vuosilta ainaski

Nirvana, Pearl Jam, Soundgarden, Stone Temple Pilots, Alice In Chains etc

*Veteraani-sarja

Neil Young, R.E.M., The Cure, Depeche Mode...

*Klassikkoja

Joy Division, Mana Mana, The Smiths...

*modernimpaa jynkytystä

Tool, System Of A Down, Deftones, Korn (joskin vain eka levy)

*muuten vaan parhautta

Anathema (!), Weeping Willows, Limonadi Elohopea, Ceebrolistics + sata muuta

*Bubbling Under

Aivolävistys, Tapani Ganja, Chocobo's Revenge
 
Ilman mitään rannikkouskollisuutta kaikenlaista amerikkalaista urbaania puhemusiikkia vuosilta 1987- .

[RAWKUS:n ja LOUD:n artistit, Terror Squad:n kaverit, M.O.P., NbN, pitkälti länsirannikkoa vanhan Death Row:n artistit ja heidän affiliaattinsa, lähes kaikki mitä Dre tuottaa, Ice Cube:n vanhat, jonkun verran down south-meininkiä (OutKast, MSG & 8Ball, JPrince:n tuottamat, JD..), uudemmista Neptunes:n tuotokset jne. Laidasta laitaan, oli se sitten bling-bling (money&hoes&gangstas) tai Gurua, Coolbonea tms jazz-hip-hoppia. Listaa voisi jatkaa pitkään.]

Myös GrooveFM:n kaltainen musiikki kolahtaa, Kuuba etc. Samoin FUNK! S.Huber on tiukka mies.

Ja pe-iltaisin tietysti 80 luvun nuorena tyttömäinen tappopoppi ja kasarihevi, kuten KISS, WASP, Mötley Crüe. Sokerina pohjalla AC/DC. Ei kannata aliarvioida nostalgian voimaa..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan


Tästä vinyylijutusta vielä. En usko, että musiikki tai sen ostaja on yhtään "aidompi" suosimansa formaatin vuoksi. Vinylistithän, siis ainakin tuntemani, suosivat vinyyliä: a) dj-hommien vuoksi b) pitävät vinyylisoundista. On minulla myös pari kaveria, jotka suosivat paljon c-kasetteja... pitävät kuulemma niiden soundista... outoa, mutta mitäpä siihen kommentoimaan.

Itse suosin cd:tä (löytyy myös lp/c-kasetti/minidisk-soittimet, kuten mp3:sia) siitä syystä, että musa kuulostaa minusta parhaimmalta juuri cd:llä, vaikka tinnituksen ja kuulonalenemien jälkeen vaikea sanoa:). Tuskin vinyylien kansien hienous on kauhean hyvä peruste kuunnella musiikkia. Kannet ovat paljon hienommat kuin cd:llä, mutta heti kun ne parantavat itse asiaa eli musiikkia, niin suosin vain vinyyliä;). Cd on myös paras käytännöllisyytensä vuoksi, tosin matkoille nauhoitan levyjä md:lle.

Mp3-asiassa on kyllä sääli, jos lapsesta asti tottuu hakemaan kappaleet/levyt vain netistä...

Niin no tuon takiahan mulla olikin hymiö sen viestin lopussa! Perkele! :) Kyllähän cd:t on monessa suhteessa kätevämpiä, ja itselläkin tulee kuunneltua enemmän cd:tä, mutta kyllähän vinyyli on aina cool. Ja riippuu mitä musaa kuuntelee, mutta mun mielestä vinyyli soundaa paremmalta. Kuuntelen lähinnä rock n' rollia.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Niin no tuon takiahan mulla olikin hymiö sen viestin lopussa! Perkele! :) Kyllähän cd:t on monessa suhteessa kätevämpiä, ja itselläkin tulee kuunneltua enemmän cd:tä, mutta kyllähän vinyyli on aina cool. Ja riippuu mitä musaa kuuntelee, mutta mun mielestä vinyyli soundaa paremmalta. Kuuntelen lähinnä rock n' rollia.

Eih, mun viesti katosi... kuitenkin ymmärrän kantasi ja oma mogani kun en huomannut hymiötä. Lähinnä ihmettelen jos vinyyliä hehkuttaa vain nostalgian vuoksi/kaverit käski/musalehti kertoi perustein. Luotan sanaasi, että rocknrolli kuulostaa parhaimmalta muovilla:), voisin kuvitella varsinkin vanhat legendat esim. Ledi, jotka on tehty kuunneltavaksi vinyyliltä. Riippuu tosiaan musasta, mikä oli hyvä pointti ja tietenkin kuuntelijan mausta. Jos esim. Zeppelin on sulla soitossa, niin olen samaa mieltä... cd:ltä soundi olisi ehkä, sanoisko liian "kirkas". Tulin nimittäin juuri kavereiden treenikämpältä, jotka soittavat raskasta rockia ja vinyyliltä Zeppeliniä ja oiko ollut Zappaa ja Santanaa soittivat... kyllähän ne paremmalta kuulostivat kuin cd:ltä.

Omasta mielestä laitteilla on suurempi merkitys kuin kiekon koolla/näöllä/maulla/materiaalilla yms. Huonoista laitteista ei hyväkään formaatti soundaa hyvälle. Olen ollut levykaupassa duunissa ja kun saatiin paremmat äänentoistot, niin olihan siinä huima ero. Toiset taas sitten pitävät lofi-soundista, makuja on monia. Mua ei miellytä myöskään vinyylin rahina, mikä kuulemma "kuuluu musiikkiin", mutta jos sitä ei ole studiossa levylle survottu, niin mun mielestä se kuuluu yhtä paljon levylle kuin cd:n "hypyt". Hyvän musiikin muuten erottaa mun mielestä aina, kunhan jotain kuuluu korviinkin.

Itse en tosin ole mikään hifisti, joten pystyn kuuntelemaan hyvää musiikkia huonommistakin laitteista. Yhdestä asiasta varmasti kaikki on sentään samaa mieltä, että musiikki vain kuulostaa kovaa soitettuna paremmalta ;).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
mitä tulee tohon C-kasetin saundista pitämiseen, katsokaapa mitä maksaa alan liikkeessä efektilaite, jolla saadaan digitaalisesti tuotettu musiikki kuulostamaan siltä, kuin se olisi nauhoitettu kasetille/kelanauhalle. Tämä on etenkin hiphop- ja rnb-scenen dj-den ja monien huipputason masteroijien suosima efekti. C-kasetin ääni kuulostaa monien mielestä "lämpimämmältä" kuin digitaalinen, puhdas, ääni.

Ja vinyylin etuna, DJ-käytön lisäksi, on esim. laajempi ääniala. CD-levylle ei esim voida tallentaa yhtä matalaa bassoa kuin vinyylille, johtuen CD-formaatille valitusta äänialasta. Korkeissa äänissä tällä ei ole suurtakaan merkitystä,(kukaan ei kaipaa mitään korvia vihlovaa ininää, mitä tuskin kuulee edes..), mutta monet pitävät matalasta bassosta, ja vinyylillehän voidaan tallentaa jopa matalampaa bassoa kuin mitä ihmiskorva erottaa.. Tämä bassohan tuntuu mukavasti tanssilattilla ilmanpaineena.. :D

Itse kyllä kuuntelen pääasiassa CDitä, siksi että kukaan ei ole vielä tainnut rakentaa kannettavaa vinyylisoitinta :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck
mitä tulee tohon C-kasetin saundista pitämiseen, katsokaapa mitä maksaa alan liikkeessä efektilaite, jolla saadaan digitaalisesti tuotettu musiikki kuulostamaan siltä, kuin se olisi nauhoitettu kasetille/kelanauhalle. Tämä on etenkin hiphop- ja rnb-scenen dj-den ja monien huipputason masteroijien suosima efekti. C-kasetin ääni kuulostaa monien mielestä "lämpimämmältä" kuin digitaalinen, puhdas, ääni.

Tämäpä oli uutta tietoa, kiitoksia. Mulla tosiaan on muutamia kavereita/tuttuja, jotka tilaavat rapakon takaa juuri hiphop/rap-julkaisuita c-kasetteina. Osa heistä ehkä käyttää jotain omassa musassaan ja osa varmaan dj-hommissa... olen vain kerran kysynyt, että mikä on homman nimi ja sain vastauksen, että soundi on parempi. En olekaan tiennyt tuota digitaalihommaa tai tullaisen laitteen hintaa, luotan että on kallis:)... itse kun vain kuuntelen musiikkia, niin ei tuosta vinyylistä cd:n leikatun äänialan vuoksikaan paremmin ole hyötyä.

Muuten muutama vuosi takaperin oli jossain musalehdessä kuva kannettavasta vinyylisoittimesta. Se oli ison selkärepun muotoinen ja soitin oli siis vertikaaliasennossa. Siihen oli täytynyt tehdä jotain aivan ihme säätöjä, jotta neula toimi yms. Eipä laite ole tainnut massatuotantoon päätyä, joten eipä tästäkään sulle apua tainnut löytyä:).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tästä vinyylikeskustelusta tuli mieleeni, että onko kukaan kuullut jaappanialaisesta levysoittimesta nimeltään Vinyl Killer? Toimii niin että levy laitetaan pöydälle (tms tasaiselle alustalle), ja tämä sisäänrakennetulla kaiuttimella varustettu, paristoilla toimiva soitin sitten kiertää sitä ympäri. Masiina on vieläpä aika hauskan näköinen... kuvia täällä:

http://www.osk.3web.ne.jp/~vacuum05/vinyl.html

Tuommonen pitäis saada, vois ottaa vaikka biitsille mukaan :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan

Itse en tosin ole mikään hifisti, joten pystyn kuuntelemaan hyvää musiikkia huonommistakin laitteista. Yhdestä asiasta varmasti kaikki on sentään samaa mieltä, että musiikki vain kuulostaa kovaa soitettuna paremmalta ;).

Joo olen samaa mieltä. En mäkään ole mikään hifisti mutta just esim. Led Zeppelin kuuluu mun lempparibändeihin(Mistäs muuten arvasit?), ja se soundaa paremmalta vinyylillä.

EDIT: Perkele arvasit ton Zeppelinin varmaan siitä että se lukee tuolla ketjun ekalla sivulla :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Joo olen samaa mieltä. En mäkään ole mikään hifisti mutta just esim. Led Zeppelin kuuluu mun lempparibändeihin(Mistäs muuten arvasit?), ja se soundaa paremmalta vinyylillä.

EDIT: Perkele arvasit ton Zeppelinin varmaan siitä että se lukee tuolla ketjun ekalla sivulla :)

Katsoin vasta nyt kun sanoit missä sun viesti oli. Tsekkasin pari sivua taaksepäin silloin kun viimeksi kirjoitin, jotta olisin tiennyt mitä tarkoitit rock n' rollilla, mutta en löytänyt. Pistin sormet ristiin ja puhtaalla arvauksella oikein :).

Tosin jos olisit kirjoittanut rockia, en olisi arvannut. Ajattelin, että et varmaankaan mitään rockabillyä tarkoittanut. Tuli sellainen fiilis, että vanhempi rock vois olla kyseessä. Nykyrockista puuttuu toi roll mun mielestä, ei pyöri samalla tavalla :).

EDIT: Juu, ei mun silti kannata veikkauksiin rahojani laittaa, kun kaveri teki tulosvedon Brasilialle 2-0, menin siihen sanomaan että jos ne tekee kaksi, niin tulee kolmaskin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Tuli sellainen fiilis, että vanhempi rock vois olla kyseessä. Nykyrockista puuttuu toi roll mun mielestä, ei pyöri samalla tavalla :).

True. So true. Jotkut bändit on rock-bändejä ja jotkut taas rock n' roll-bändejä. Nykyään on harvassa nämä joita ansaitusti voi sanoa rock n' ROLL-bändeiksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
No ei vaines, blues on ainoaa oikeaa musaa. Ja Johnny Cash, ja Freddy Fender
Kuuntelen kyllä muutakin, mutta en mitään näistä uusista hiteistä, kuten shakira, ja se sen klooni joka kimittää vielä enemmän, ja Jennifer Lopez+joku rap-hyypiö. Kauheeta scheissea.

Uusimmat levyhankinnat:
Body Count
Black Sabbath: we sold our soul for rock and roll
Iron Man on nyt kova sana.:D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fakesonic
Mua kiinnostais Commodore 64-musa. Muistaakseni semmonenkin genre on olemassa ja voi hyvin. Ja eikös joku GW-messuilla säätäny kans jotain C64-biittii. No joo, mutta mistä saattais löytää?

http://www.hvsc.c64.org/ - alkuperäisiä biisejä
http://remix.kwed.org/ - remixejä
 
Ylös Bottom