Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimakusi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fakesonic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia


Ainoa puute siina on multi angle. Teknisesti hyvat musiikkivideot voi laskea melkein yhdenkaden sormilla.
... joo, vaikka taskulaskimella... ;)
 
Originally posted by Yoshimitsu
Trancea kuuntelen. Enkä todellakaan mitään poppitrancea tai vastaavaa purkkameininkiä, vaan mieluummin hieman rankemmasta päästä. Psy-trancea ja goaa.
Hyvänä esimerkkinä voisin mainita Infected Mushroomin.

Joo samoin. Infected Mushroom menee kyllä mielestäni jo vähä liikaa eri sampleiksi välillä :), mutta Yahel on myös yksi hyvä esimerkki hyviin trance DJ:eihin. Niin kuin olen tuossa aiemmalla musiikkimakuni tokaissut niin voihan tämän trancen lisäksi vielä lisätä ne, elikkä mullakin on aika laaja musiikkimaku, hyviä bändejä/rappareita mm. Insane Clown Posse(ICP), Twiztid, Oikeastaan kaikki horrorcore rap on hyvää, nuo kaksi parhaasta päästä, Rammstein, Slipknot, Fear Factory, Niggas With Attitude(NWA).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pepto
Mä kuuntelen Metallia, D'n'B:tä, Rockia, Räppiä, Industrialii, Funkkia, Elektroo, Ambienttiä sekä Digital Hardcorea.

Kerrotko jotain digital hardcore bandien nimiä.. en tieda tuosta genresta muuta kuin alec empiren jos sekaa on sitä?

Entä onko kukaan kuullut digital black metallista? Bandien nimiä, kiitos.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz


Et ilmeisesti tiedä mikä Slipknotin eka levy on, jos mielestäsi uudempi on huono verrattuna ekaan levyyn :), eka levyhän on Mate. Feed. Kill. Repeat. Toka on Slipknot ja IOWA:han on kolmas. Ja mielestäni Slipknot ei siinä määrin mee teini bändiksi että aika suurin osa teineistä ei tykkää tämän tyylisestä musiikista.

EDIT: Niin ja tuo eka levyhän on aika perseestä(oikeastaan musiikki on paljon eri tyylisempää)enkä ole netistä oikein löytänyt edes hyvän laatuisena koko levyä.

Tosimies OSTAA levyjä ja mieluiten vinyylejä:D
Eikai nyt kukaan oikea musadiggari imuta mitään mp3:sia?
No joo omapa on asias...
 
Originally posted by Peoplez


Tosimies OSTAA levyjä ja mieluiten vinyylejä:D
Eikai nyt kukaan oikea musadiggari imuta mitään mp3:sia?
No joo omapa on asias...

Ensinnäkin, turhaa ostaa tuota levyä, koska se on niin huono. Ja toiseksi, ei mulla kasva raha puussa :cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kirvasto
Kerrotko jotain digital hardcore bandien nimiä.. en tieda tuosta genresta muuta kuin alec empiren jos sekaa on sitä?
Alec Empire on juuri sitä. Artisteja voit tsekata osoitteesta http://www.digitalhardcore.com/. Kannattaa erityisesti tutustua Atari Teenage Riotin tuotantoon.
 
Mua kiinnostais Commodore 64-musa. Muistaakseni semmonenkin genre on olemassa ja voi hyvin. Ja eikös joku GW-messuilla säätäny kans jotain C64-biittii. No joo, mutta mistä saattais löytää?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz


Ensinnäkin, turhaa ostaa tuota levyä, koska se on niin huono. Ja toiseksi, ei mulla kasva raha puussa :cool:

Niin no eriasia on impata jotain että kuulis vaan millasta se on. En siis suosittele kenellekkään Slipknotin ekan levyn ostoa:)
Mutta etkai nyt kaikkia levyjä sentään imuta? Kai nyt jotain ostat?
 
Pääasiassa kaikenlainen metallimusiikki, vaikka noita örinöitä vähemmän mielelläni kuuntelen, mutta kyllä nekin menee. Jos biisit (tällä hetkellä puhun metallista) on varustettu hyvillä lyriikoilla, nousee se mitä ilmeisimmin aika hyville sijoituksille listoillani, vaikka noita biisejä onkin niin taivaallisen paljon (mikä nyt ei ole tietenkään huono asia). Jos nyt joitain bändejä tarvitsee luetella, niin ainakin Stratovarius, Sentenced, Sonata Arctica, Nightwish, Children of Bodom (tämä on sellainen bändi jonka biiseissä en kuuntele eniten hyviä lyriikoita vaan jotain aivan muuta), Therion, Cradle of Filth (No time to cry on hyvä), Rammstein (tätäkään en oikein lyriikoiden takia kuuntele kun saksan luku on vasta alkutekijöissään), Freedom Call (tähän pitää perehtyä myöhemmin vähän tarkemmin), Blind Guardian, Amorphis, Arch enemy, Dark Tranquillity, Finntroll, Hypocrisy, Slayer (johon en ole oikeastaan perehtynyt yhtään vielä ja joudun sanomaan tämän yden biisin perusteella. [Ja nimimerkkini ei sitten tule tästä]) jne. jne.

Toisena musiikin lajityyppinä, jota kuuntelen paljon tulee pelimusiikki. Pääasiassa juuri roolipeleissä esiintyvä musiikki, koska se on suosikkigenreni ja niiden musiikkien parissa on kulunut aikaa sen verran ettei oikein ole kerennyt muiden pelityyppien musiikkeja vielä tarkemmin kuunnella muuten kuin ohimennen pelaillessa. Parhaat pelimusiikit jotka olen kuullut ovat Secret of Manassa (Hiroki Kikuta, Squaresoft, 1993 [en ole enää varma muistanko vuosiluvun oikein]) ja muita loistavia mainitakseni ainakin Chrono Triggerissä, Chrono Crossissa, Xenogearsissä ja yleisesti Final Fantasyissä.
Myös animemusiikki on nyt alkanut kiinnostamaan minua kun sain muistaakseni kaksi päivää sitten kuulla Rurouni Kenshin OVA OST:ia ja se antoi positiivisen käsitteen animemusiikista. Ennen luulin (kun en ollut kuullut), että se olisi jotain kaameaa Japanin purkkapoppia. Animemusiikista en nyt enenpää selitä, koska tuo RK OVA OST on se ainoa jonka olen tähän mennessä kuullut.

Over and out.

[Jos joku lauseeni ei tee järkeä (joka on aika todennäköistä), niin joudut valitettavasti itse päättelemään, koska en ainakaan nyt osaa paremmin selittää.]

EDIT EDIT!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez


Tosimies OSTAA levyjä ja mieluiten vinyylejä:D
Eikai nyt kukaan oikea musadiggari imuta mitään mp3:sia?
No joo omapa on asias...

Eijjei, hän (mielikuvitushenkilö) ei ole "oikea musadiggari", koska hänellä on .mp3 tiedostoja koneellansa? Sanoitko tuon tosissasi? Ja mikä vinyylien ostajasta tekee sen, niin todellisen miehen ja "musadiggarin"?
 
Britney on tosi kiva. Sit myös NSync. Hitsi ku se Justin on sen Britneyn kans. :( Vähänkö mä olen kade! Mä kyl haluaisin olla ite sen Britneyn kans!

Linkin Parkki on kans tosi hyvä. Ja Limp Bizkit. Slipknot on tosi huono ku ne örisee.

Tik Tak on kans aivan mahtava ja Anssi Kela kans. Varsinki se Millabiisi.
 
En ole juuri minkäänlaisen musiikin ystävä, mitä nyt joskus äärimmäisessä hätätilanteessa radiosta tulee kuunneltua sitä sun tätä.
 
Muksis:

Tik Tak on kans aivan mahtava ja Anssi Kela kans. Varsinki se Millabiisi.

Voj Ej. Tik Tak sentään myi hyvin, niin möi myös Anssi Kela, mutta en tajua sitä Anssi Rull.. Kelaa. Jätkä ottaa käteensä puhelimen ja kitaran, ja alkaa säveltää siitä puhelimesta jonkinsorttista legendaa. Ei kyllä meikäläiseen uppoa. Ei ole äijällä tuskin monta tuntia noiden sanoituksien kanssa mennyt, niistä kun sattuu n. 14% olemaan järkeä. Anssi Kela osaa kyllä soittaa ihan kohtuullisesti, mutta laulaa mitä sylki suuhun tuo. ... malauta, Suomen kunniahan se tässä musiikin kannalta männöö ;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
Tosimies OSTAA levyjä ja mieluiten vinyylejä:D
Eikai nyt kukaan oikea musadiggari imuta mitään mp3:sia?
No joo omapa on asias...
Vinyylit on todella syvältä. Onhan ne ihan hauskan näköisiä kaapissa/hyllyssä, mutta tommonen "toisimies ostaa mieluiten vinyyleitä" on vaan elitistä paskaa...! Mp3 tiedostot kyllä voittaa kyllä vinyylit 10-0. En nyt puhu niiden "laittomasta levityksestä", vaan siitä, että niitä on vaan yksinkertaisesti helpompi ja mukavampi käyttää.
 
olen kaikkimakuinen tän musan suhteen, mutta viime aikoina oon kuunnellut suomiräppiä kuten flegmaatikoita ja fintelligensiä :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz

EDIT: Niin ja tuo eka levyhn on aika perseest(oikeastaan musiikki on paljon eri tyylisemp)enk ole netist oikein lytnyt edes hyvn laatuisena koko levy.

Villit huhut kertovat, etta levyja voi ostaa levykaupasta rahalla. Tieda sitten onko tama totta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dmz

Ja toiseksi, ei mulla kasva raha puussa :cool:

Kannataisi kokeilla ensi kevaana rahapuun istuttamista. Helpompaa varmaan on hankkia itselle ihan oikeita toita josta maksetaan palkkaa. Palkan taas voidan ajatella tarkoittavan rahaa ja rahan taas euroja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Legomancer


en tajua sitä Anssi Rull.. Kelaa. Jätkä ottaa käteensä puhelimen ja kitaran, ja alkaa säveltää siitä puhelimesta jonkinsorttista legendaa. Ei kyllä meikäläiseen uppoa. Ei ole äijällä tuskin monta tuntia noiden sanoituksien kanssa mennyt, niistä kun sattuu n. 14% olemaan järkeä.

Oikeastaan Anssi Kela on tuonut suomalaiseen laululyriikkaan jotain uutta. Kelan lyriikoissa kerrotaan pieniä tarinoita pienistä ihmisistä, mikä on mielestäni ihan hyvä asia. Ne ovat helposti mieleenjääviä; se nähdään jo siitä keskustelun määrästä, jota ne ovat herättäneet. Koska viimeksi suomalaisen kevyen musiikin lyriikoiden taso on ollut sellainen, että ne ovat herättäneet ylipäätään mitään keskustelua?

Laululyriikoiden kirjoittaminen on vaikea tekniikkalaji, jota useinkaan ei mielletä sellaiseksi. Kela ei käytä kovinkaan tiukkoja rytmityssääntöjä (tavujen lukumäärät ja niiden painotukset) säkeistöjä kirjoittaessaan, mutta kertosäkeet ovatkin sitten sitä iskevämpiä ja tarkempia. Kelan biisit kuulostavat näennäisen helpoilta - mutta se sujuvuus onkin paljon, paljon vaikeampaa luoda kuin mitä satunnainen kuulija arvaisikaan. Jos ei olisi, niin niitä hittejähän pykäisi joka toinen muutaman päivässä.

Anssi Kelan hitit kertovat ihmisille sentään jotain. Välttelen listamusiikkia, mutta joskus joudun silti kuulemaan sitä - ja 99 % siitä kuulemastani on neutraalia, jopa kliseistä roskaa, jonka en usko puhuttelevan ketään. Siinä porukassa Kela on ihan kunnollinen artisti.
 
Ylös Bottom