Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkimakusi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fakesonic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No aika vaikeeta nyky päivänä enää lempi musiikkia lajitella, koska melkein joka paikasta on hyviä biisejä. Aliens Farmi on yks mun suosikeista.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Onhan tämäkin mielipidekysymys siinä missä konsolisotakin - makuasioista ei voi kiistellä.
Makuasioista on mitä hauskinta ja tarpeellista kiistellä.... eli sori olet väärässä makuasioista pitää kiistellä...:)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hannu
edellämainitut ns. rap artistit:

- Dr.dre
- Snoop dogg
- Xzibit
- Ice cube
- Wutang (jäämässä vähemmälle)
- M.o.p (ainoastaan muutama kipale)

Ja tuollakon mainittiin, että rappi eli vielä 80-luvulla, omasta mielestäni N.W.A jäsenet on tehnyt monta hyvää levyä hajoamisen jälkeen, no eazy-e on jäänyt vähemmälle.

Cube ja Dre oli tosi hyviä aikoinaan, mutta nyt varsinkin Dr.Dre on sellainen kikattavien teinityttöjen rap pelleily juttu. Cubelta löytyy viel ihan asiallistakin matskua.

Tällä hetkellä
Iron Maiden
Ac/Dc varsinkin Bon Scottin tuotokset
Pantera
Ozzy Osbourne
Black Sabbath
Slayer
Rollins Band
Red Hot Chili Peppers Mother's milkiin asti
Suicidal Tendencies
Danzig
+ jotain bluesia ja rockia
yms. listaa riittää

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan petteri
Kaikki menee, mutta jotkut todella paljon soitetut biisit/bndit rupee kyll aika paljon rsyttmn esim. Linkin Park ja mik se toinen nyt on... no en nyt muista mutta jotain semmoista numetalkuraa sielt jenkkilst.... eli aika monipuolinen musamaku...:)

Onnenksi en ole viela kuullut Linkitettya puistoa...

Re: Metallica

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ville83
Metallica on maailman loistavin metallibndi.Heidn uransa alkoi jo vuonna 1981 ja on kestnyt thnpivn asti,vaikka helppoa se ei ole ollut.Heidn kappaleensa ovattodella loistavia,vaikka mukaan mahtuu muutama hiukan huonompikin biisi.

Olihan Metallica, joskus 83-88 ihan hyva.

Nykyaan : Five faces of Metallica

Re: Re: Metallica

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban

Yhdistetty Metallica-ketju tmn jatkeeksi. Mutta olen aivan samaa mielt. Metallica on ehdottomasti yksi maailman parhaista bndeist. Tolkuttoman paljon loistavia biisej.

Ehdottomasti vuosilta 83-88.

Koska kukaan ei ole maininnut todellisia klassikoita, Venomia eika Judas Priestia niin pistetaan ne listan jatkoksi.

Olisikohan nämäkin neljä ajatusta saanut mahtumaan esim. yhteen ja samaan viestiin?

Tuli vaan mieleen tässä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake

Tarkotatko jotain X-Zibittii ja Eminemii? Ne on kuule kaukana mistään ghetto pojista...

En. Missäs kohtaa mä niin olen sanonut? Ihmetyttää tollanen riidan haastaminen. Naurettavaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan J-Dub

En. Missäs kohtaa mä niin olen sanonut? Ihmetyttää tollanen riidan haastaminen. Naurettavaa.

Emmä haasta riitaa.. Se vaa ottaa päähän ku nää tyypit on olevinaa aina nii kovaa poikaa ja muuta paskaa.

Re: Re: Re: Metallica

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia

Ehdottomasti vuosilta 83-88.

Tuntuu olevan varsin yleinen mielipide että Metallican musiikki huononi "And Justice for All":n jälkeen mutta itse olen täysin eri mieltä. Metallica, Load ja Reload ovat minun mielestä parhaat albumit enkä noista kultaisen 80-luvun albumeista välitä läheskään niin paljon (tosin S&M:n musiikkikaan ei ollut oikein minun makuuni).

Tuo Napster jupakka vähän ihmetyttää. Jos samanlainen palvelu olisi levittäny pelejä ja esim. Konami (ei ole mitenkään verrannolinen Metallicaan, tuli vain mieleen ensimmäisenä) olisi ruvennut äänekkäimmin vastustamaan sitä niin epäilen ettei Konamia kohtaan olisi noussut samanlaista vihaa. Piratismi on piratsimia laittomina MP3:na tai peleinä ja sitähän Napsterilla eniten harrastettiin.

Re: Re: Re: Re: Metallica

Tuntuu olevan varsin yleinen mielipide että Metallican musiikki huononi "And Justice for All":n jälkeen mutta itse olen täysin eri mieltä. Metallica, Load ja Reload ovat minun mielestä parhaat albumit enkä noista kultaisen 80-luvun albumeista välitä läheskään niin paljon (tosin S&M:n musiikkikaan ei ollut oikein minun makuuni).

Tuo Napster jupakka vähän ihmetyttää. Jos samanlainen palvelu olisi levittäny pelejä ja esim. Konami (ei ole mitenkään verrannolinen Metallicaan, tuli vain mieleen ensimmäisenä) olisi ruvennut äänekkäimmin vastustamaan sitä niin epäilen ettei Konamia kohtaan olisi noussut samanlaista vihaa. Piratismi on piratsimia laittomina MP3:na tai peleinä ja sitähän Napsterilla eniten harrastettiin.

Joo itse oon samaa mieltä. Mielestäni Load on Metallican paras levy ihan kevyttä! Ja älkää käsittäkö väärin, multa löytyy kaikki metallican levyt(paitsi garage days jos sitä voi laskea, voi kai...)!
Kyllähän sitä ennen aatteli että "Vittu Master Of Puppets on maailman paras levy", ja kyllähän se onki ihan hyvä, mutta oikeesti, pystyttekö te kuunteleen jotain Batterya niinku tosimielellä? Tai Motorbreath Kill'em allilta? No joo mutta Loadilla on hyviä biisejä, ja Metallicaa pitää kunnioittaa että ne teki semmosta musaa ku ne ite halus. Aatelkaa jotain Iron Maidenia sehän kuoli pystyyn 90-luvulla. Ei uudistuminen oo välttämättä paha juttu. Ja on muutaki musiikkia ku metalli!

Re: Re: Re: Re: Re: Metallica

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez

Aatelkaa jotain Iron Maidenia sehän kuoli pystyyn 90-luvulla. Ei uudistuminen oo välttämättä paha juttu. Ja on muutaki musiikkia ku metalli!

Valitettavasti kuoli pystyyn, mutta onneksi oli Bruce Dickinson sooloilemassa! Ja uusimmalla levyllä Maiden on parantanut esitystään huomattavasti verrattuna 90-luvun levyhin (no Fear of the Dark on hyvä).

Minäkin olen ihme ja kumma alkanut tykkäämään popista, ainakin autossa radiota kuunnellessa, ja soulia ja rapia olen kuunnellut jo kauemmin. Että kyllä hyvä musiikki on hyvää, vaikka ei metallia olisikaan... :)

Kyllähän sitä ennen aatteli että "Vittu Master Of Puppets on maailman paras levy", ja kyllähän se onki ihan hyvä, mutta oikeesti, pystyttekö te kuunteleen jotain Batterya niinku tosimielellä? Tai Motorbreath Kill'em allilta?

Tähän on pakko vastata, että pystyn, ja pystyn. BAT-TE-RY!!! Kunnon mättöä :D

Mutta Trapped Under Ice se vasta hyvä biisi onkin (en nyt muista oliko Lightningilla vai Puppetsilla...hävetys)

Re: Re: Re: Re: Metallica

Tuntuu olevan varsin yleinen mielipide että Metallican musiikki huononi "And Justice for All":n jälkeen mutta itse olen täysin eri mieltä.

Tässä asiassa yleinen mielipide on oikeassa ja sinä, Shaban, väärässä :D Ride, Master ja Justice ovat yhtyeen parhaat levyt, Kill ja Black sitten. Myöhempi tuotanto on muutamaa poikkeusta ja S&M:ää lukuunottamatta roskaa. Pojilta vaan loppui muna ja potku, tilalle tuli tähtipöhö ja heroiini tms. musiikkia yleisesti huonontava substanssi.

Kyllähän sitä ennen aatteli että "Vittu Master Of Puppets on maailman paras levy", ja kyllähän se onki ihan hyvä, mutta oikeesti, pystyttekö te kuunteleen jotain Batterya niinku tosimielellä? Tai Motorbreath Kill'em allilta? No joo mutta Loadilla on hyviä biisejä, ja Metallicaa pitää kunnioittaa että ne teki semmosta musaa ku ne ite halus. Aatelkaa jotain Iron Maidenia sehän kuoli pystyyn 90-luvulla. Ei uudistuminen oo välttämättä paha juttu. Ja on muutaki musiikkia ku metalli!

Nimenomaan pystyn kuuntelemaan Metallicaa ainoastaan vuosilta 83-89. Toisaalta mieluummin kuuntelen Slayerin Reign In Bloodia tai Seasons In The Abyssia, koska ne ovat rankempia ja parempia levyja, kuin Kille Em All tai Ride The Lightning. En kylla enaa omista muita Metallican levyja, kuin And Juctice For All... Master Of Puppetsin voisi ostaa hyllyyn, kun alkuperainen vinyyli on kulunut jo soittokelvottomaksi.

Tottakai musiikkia pitaa kehittaa, mutta laskimet kourassa musiikkia keventaen kuten Metallica on tehnyt. Slayer on toiminut yhta kauan kuin Metallica ja ei ole mitenkaan keventanyt musiikkia, vaikka onkin kokoajan kehittynyt.

Amatoorit puhuvat taas Iron Maidenista... Iron Maiden ei mihinkaan kuollut 90-luvulla. Toisaalta jokaisella ihmisella on ongelmia joskus. The X Factor on loistava levy. Taytyypa viela erikseen kehua 1995 Kulttuuritalon konserttia. Ehka paras konsertti missa olen 90-luvulla ollut.

Mielenkiinnolla odotan kuinka epaonnistunut on J Rulen ja Metallican yhteistyo...

Ylös Bottom