Joku sitten kommentoi, että miksi kukaan ostaisi pelien soundtrackeja, koska kaikki on kuitenkin tubessa.
Tuohan pätee oikeastaan kaikkeen musiikkiin. Jos itse totean, että jonkun bändin levy on ostamisen arvoinen niin sitten ostan sen vaikka se olisikin ilmaiseksi kuunneltavissa, koska haluan omistaa sen ja samalla tukea bändiä.
Itse en kuitenkaan näe mitään väärää siinä, että jotkut lataa tubeen kokonaisia albumeita ja sitten porukka kuuntelee niitä sieltä.
Itse olen oikeastaan iloinen, että näin tehdään, koska juuri tuon takia olen löytänyt uusia bändejä joista en olisi muuten edes koskaan kuullut.
Muita bändejä jotka löytyy nykyään omasta hyllystä sen takia, että olen joskus 90 luvulla kopsannut levyn itselleni tai myöhemmin löytänyt koko albumin netistä on metallica, arch enemy, judas priest, rammstein, sabaton, nightwish, psyclon nine, pantera ja lista vaan jatkuu.
Warren Spector (deus ex:n luoja) aikoinaan sanoi jossain haastattelussa, että jos joku warettaa pelin niin ei se olisi sitä kuitenkaan ostanut ja olen samaa mieltä ja tämä pätee myös musiikkiin.
Olen varmaan ennenkin sanonut, että en näe mitään eroa sillä, että kuunteleeko joku bändin koko levyn vaikka spotifysta tai warettaa sen, koska se spotify korvaus on ihan olematon, mutta kummassakin tapauksessa kuuntelija saattaa tykästyä kuulemaansa niin paljon, että oikeasti ostaa koko albumin tai vaikka useamman.