Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkisuositukset ja yleinen musiikkikeskustelu

Taas löytyi uusi tuttavuus kun tube suositteli.
The warning. Kolme sisarusta meksikosta ja aika hemmetin hyvin tytöt vetää. Laulaja / kitaristi on 18, rumpali 16 ja basisti 13.



Matskua heidän omalta albumilta:





edit:

Jos jotain sattuu kiinnostamaan niin bändin kotisivut löytyy täältä:
https://www.thewarningband.com/

Tuolta voi ostaa joko digitaalisen version tai cd levyn. Kiekon hinta varsin ok 13$, mutta postikulut suomeen 11$ joten ostin digitaalisen version.
Paypal maksun jälkeen saa erikseen ladattua sekä mp3, että flac versiot.
Queen of the murder scene on siis se uusin albumi jolta nuo videotkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan tosiaan, aika monen eri artistin tuotantoa kuullaan Game of Thronesin viimeisen kauden "kunniaksi" julkaistu For the Throne -albumilla. Juttua siitä tässä:


Tuonne juttuun on ympätty useampi kappaleista, mutta on tuolla muutakin hyväkettä. Muun muassa tää oheinen X Ambassadorsin ja Jacob Banksin tuotos. Banks on aikas mainio tuttavuus, mikäli ette ole kaverista aiemmin kuulleet.



Sinänsä ihan jännä, että Raleigh Ritchie ei ollut soundtracilla mukana. Kaveri näet esitti sarjassa Grey Worm -hahmoa. Ohessa yksi esimerkki tuotannosta.

 
Tänään tuli haettua postista tuore Amon Amarth - Berserker albumi ja kyllähän se potkii ihan yhtä hyvin mitä edellinenkin.
EMP myi vinyyli + t-paita pakettia 39e hintaan niin pakkohan se oli ostaa kun muuten pelkästä levystä saa maksaa sen n.29e.

 
Koska tämä on nimeltään yleinen musiikkikeskustelu niin jos vaikka kirjoittaisin jotain videoiden linkittämisen sijaan.
Äsken katsoin videon tubesta jossa kerrottiin, että ainakin yksi eurogamerilla työskentelevä tyyppi on myynyt laittomia nintendo pelien soundtrack levyjä.
Joku sitten kommentoi, että miksi kukaan ostaisi pelien soundtrackeja, koska kaikki on kuitenkin tubessa.

Tuohan pätee oikeastaan kaikkeen musiikkiin. Jos itse totean, että jonkun bändin levy on ostamisen arvoinen niin sitten ostan sen vaikka se olisikin ilmaiseksi kuunneltavissa, koska haluan omistaa sen ja samalla tukea bändiä.
Itse en kuitenkaan näe mitään väärää siinä, että jotkut lataa tubeen kokonaisia albumeita ja sitten porukka kuuntelee niitä sieltä.
Itse olen oikeastaan iloinen, että näin tehdään, koska juuri tuon takia olen löytänyt uusia bändejä joista en olisi muuten edes koskaan kuullut.

Veikkaan, että jokaisella 80 luvulla pelaamisen aloittaneella on samoja kokemuksia kuin itsellä. Piratismi oli helppoa ja varsinkin c-64 ja amiga pelit levisi kavereiden kesken kuin metsäpalo ja tuon ansiosta tuli monet pelit tutuksi ja nyt pelejä saattaa olla hyllyssä satoja ihan alkuperäisenä.
Sama homma oli itsellä myös musiikin kanssa. Cradle of filth on oma suosikki bändi joka tuli tutuksi kun broidi oli joltain lainannut pari bändin ekaa cd levyä jotka kopioin kaseteille.
Nykyään multa löytyy kaikki pitkäsoitot ja yksi hienoimpia kokemuksia oli kun pääsin vaihtamaan pari sanaa ja kättelemään bändin laulajaa sauna open airissa vuonna 2006.
Samoin ylä-aste aikainen kaveri tutustutti aikoinaan mut Marilyn Mansonin antichrist superstar albumiin joka tuli kopsattua itselle ja nykyään löytyy kaikki herran (hyvät) albumit sekä pari dvd:tä ja kirja.

Muita bändejä jotka löytyy nykyään omasta hyllystä sen takia, että olen joskus 90 luvulla kopsannut levyn itselleni tai myöhemmin löytänyt koko albumin netistä on metallica, arch enemy, judas priest, rammstein, sabaton, nightwish, psyclon nine, pantera ja lista vaan jatkuu.
Esim arch enemyyn tutustuin vasta 2005 kun kopsasin kaverilta pari mp3 albumia talteen ja viime vuoden juhannuksen aikaan ostin kaikki albumit sisältävän vinyyli boxin.

Warren Spector (deus ex:n luoja) aikoinaan sanoi jossain haastattelussa, että jos joku warettaa pelin niin ei se olisi sitä kuitenkaan ostanut ja olen samaa mieltä ja tämä pätee myös musiikkiin joten on väärin ajatella, että jokainen laiton lataus (tai tube kuuntelu) olisi pois levyn myynneistä.
Olen varmaan ennenkin sanonut, että en näe mitään eroa sillä, että kuunteleeko joku bändin koko levyn vaikka spotifysta tai warettaa sen, koska se spotify korvaus on ihan olematon, mutta kummassakin tapauksessa kuuntelija saattaa tykästyä kuulemaansa niin paljon, että oikeasti ostaa koko albumin tai vaikka useamman.
 
Viimeksi muokattu:
Joku sitten kommentoi, että miksi kukaan ostaisi pelien soundtrackeja, koska kaikki on kuitenkin tubessa.

Tuohan pätee oikeastaan kaikkeen musiikkiin. Jos itse totean, että jonkun bändin levy on ostamisen arvoinen niin sitten ostan sen vaikka se olisikin ilmaiseksi kuunneltavissa, koska haluan omistaa sen ja samalla tukea bändiä.
Itse en kuitenkaan näe mitään väärää siinä, että jotkut lataa tubeen kokonaisia albumeita ja sitten porukka kuuntelee niitä sieltä.
Itse olen oikeastaan iloinen, että näin tehdään, koska juuri tuon takia olen löytänyt uusia bändejä joista en olisi muuten edes koskaan kuullut.

Muita bändejä jotka löytyy nykyään omasta hyllystä sen takia, että olen joskus 90 luvulla kopsannut levyn itselleni tai myöhemmin löytänyt koko albumin netistä on metallica, arch enemy, judas priest, rammstein, sabaton, nightwish, psyclon nine, pantera ja lista vaan jatkuu.

Warren Spector (deus ex:n luoja) aikoinaan sanoi jossain haastattelussa, että jos joku warettaa pelin niin ei se olisi sitä kuitenkaan ostanut ja olen samaa mieltä ja tämä pätee myös musiikkiin.
Olen varmaan ennenkin sanonut, että en näe mitään eroa sillä, että kuunteleeko joku bändin koko levyn vaikka spotifysta tai warettaa sen, koska se spotify korvaus on ihan olematon, mutta kummassakin tapauksessa kuuntelija saattaa tykästyä kuulemaansa niin paljon, että oikeasti ostaa koko albumin tai vaikka useamman.

Otin osan lainauskesta pois ettei olisi liian pitkä. Ensimmäinen boldattu kohta on erittäin tärkeä huomio. Minäkin etsiskelisin edelleen omaa musiikillista identiteettiäni, jos minkään suosikkibändini biisejä ei olisi ollut YouTubessa. Suosikkibändini on helvetin tarkka ja poistattaa kaikki biisit, musiikkivideot, albumit ja live-esitykset netistä, mikä on mielestäni erittäin kapeakatseista oman bisneksensä ja suosionsa kannalta. Jo nyt kohtuullisen suosittu bändi voisi olla todella suuri, jos ihmiset pystyisivät tutustumaan heihin helpommin.

Toinen boldaus pitää todellakin paikkansa. Kuka nykypäivänä ostaa musiikkia täysin summissa? Jos pidän jostain levystä, olen valmis myös ostamaan sen vaikka autoon kuunneltavaksi. Olenkin viime aikoina ostellut esim. System of a Downin levyjä, kun ovat sattuneet vastaan tulemaan.
 
Itselläkin levyn osto on sellainen prosessi, että jos vaikka cdonissa on vinyyli alennukset niin katselen yleensä metalli osastolta levyjen hintaa ja artisteja. Jos hinta on oikeasti halpa, mutta artisti täysin tuntematon niin tsekkaan tubesta millaista musiikki on ja jos sieltä sattuu löytymään kokonainen albumi niin aina vaan parempi.
Joskus olen tuossa vaiheessa laittanut levyn ostoskoriin jo 10 minuutin kuuntelun jälkeen ja joskus kuunnellut koko albumin jonka jälkeen todennut, että oli se kuunneltava, mutta ei sitä tee mieli uudestaan kuunnella.
Tuossakaan tapauksessa ei menetetty yhtään levymyyntiä, koska en minä sitä olisi kuulemattakaan ostanut.
 
Jes. Uutta babymetallia. Kolmas levy tulee ulos lokakuussa ja koska kaksi edellistä iski yllättävän kovaa niin nyt ei tarvitse mitään alennuksia odotella vaan heti ostoon.

 
Hei kaikki varmaan muistaa no doubtin don't speak biisin? Ai ei kukaan vai. No siitä on kuitenkin tehty aika hemmetin hieno cover n. viikko sitten ja itse voisin helposti kuvitella tämän vaikka johonkin life is strange tyyliseen peliin ja jopa kuunnella sitä hetken ennen kuin tajuaisin, että hetkinen tämä kuulostaa tutulta.

 
Tällainen oli tubessa aamulla tyrkyllä. Mikäs siinä krapulaa korjaillessa ja hyvää säkkipilli musaa kuunnellessa :D

 
Tuli tubessa törmättyä RiffShop nimiseen kanavaan ja jätkillä on ihan hemmetin hyviä metalli biisejä.
Ainakin itse nauroin videoille ja lyriikoille ääneen ja myös se tärkein eli itse musiikki potkii varsin hyvin.

 
Helvetti ehti melkein jäätyä ennen kuin Tool sai uutta musiikkia julkaistua. Ensimmäinen kappale 30. elokuuta julkaistavalta levyltä kuulostaa oikein lupaavalta.

 
Liam Gallagher - One of Us
Paras viime viikolla kohtaamani uusi viisu.

 
En jummarra miten olen missannut sen, että Commonilta on tullut uusi albumi ulos joku hetki sitten. Yhden kuuntelun perusteella varsin mainio kokonaisuus, joskin pitää kuunnella vielä parit kerrat lisää, että varmaksi osaa sanoa. Ohessa yksi omaan makuun parhaiten sopivista kappaleista, Good Morning.



Commonin Be-albumi on kyllä edelleen rautaa.
 
Ylös Bottom