Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkisuositukset ja yleinen musiikkikeskustelu

Reanimatedista en tiedä onko se hirveätä paskaa vai tykkäänkö siitä, todennäköisesti molempia. High Hopes oli hyvä!

Uusia kappaleita on aina kiva kuunnella ja löytää, itse kuuntelen liian paljon vaan vanhoja tuttuja biisejä. Nykyään tehdään niin pirusti hyvää musiikkia jos ei ole ronkeli eri genreille. Itse olen pitkään kuunnellut vanhaa musiikkia (suosikit löytyy 80-90 luvulta), mutta viime vuosina olen yllättynyt kuinka laadukkaasti tehtyä suosittu listamusiikki on tänäpäivänä.

Uusi rock on ainoastaan ainoa genre mistä en osaa löytää hyviä artisteja sekä levyjä, mielummin tulee sitten kuunneltua 80-luvun rokkia.
 
^ Mulla on tapana kuunnella melkein kaikki Spotifyn uudet kappaleet läpi. Ei ole kauhean loistava tapa löytää uutta kuunneltavaa, koska seassa on ihan kamalaa kuppaa, ja sitä listausta ei voi muuttaa mitenkään enemmän omaa kiinnostusta vastaamaan, mutta välillä vastaan tulee todellisia helmiä.

High Hopesin lisäksi (mitä olen kuunnellut enemmän kuin mitä laki sallii) yksi toinen viime aikojen suosikeista on uuden Spider-verse-filmin soundtrackilla oleva Afraid of the Dark. Siitäkin huolimatta, että ikinä en ole kappaleella olevasta Ty Dolla $ignista pitänyt ja XXXTENTACIONia en ole koskaan aiemmin kuullut.

 
Itse löysin Spotifyn ehdottamana joku aika sitten Karnivool-nimisen bändin. Selvästi Toolilta vaikutteita saanutta rockia/kevytmetallia.

 
Täytyy taas kiittää youtuben suosituksia. Siellä oli tyrkyllä video jonka aiheena oli japanilaiset pelkästään naisia sisältävät metalli yhtyeet.
Kyseessä ei ole mikään baby metal tyylinen setti vaan ihan puhdasta metallia. Power metallia nämä vissiin on.
Mun mielestä kaikkia kategorioita on ihan liikaa joten yleensä kutsun näitä kikkeliheviksi joka nyt ei oikein sovi :D
Aldiouksen biisi nosti heti ekasta riffistä alkaen fiilikset kattoon ja tuo lovebitesin biisi kyllä viimeisteli tämän illan. Jessus mitä settiä.



 
Sanokoot ihmiset bronyista mitä haluaa, mutta erittäin lahjakkaita muusikkoja sieltä löytyy kuten tämäkin osoittaa.
Kuuntelin leuka lattiassa ekan minuutin jonka jälkeen ostin koko albumin bandcamp sivustolta.

 
Maistuisko murderfolk Kouvolasta? Törmäsin tuossa viime viikolla itselleni täysin uuteen bändiin nimeltään The Gallows Dance. Tykästyin heidän musiikkiinsa ja erikoiseen tyyliinsä heti ensikuuntelulla. Ihanan synkkää <3 Toivottavasti pääsen pian näkemään heidät livenä.

 
SonReal, yksi meikäläisen suosikkiartisteista, on julkaissut äskettäin uuden videon ja tänään siihen kuuluvan musiikkivideon. Mainio!



Jos loppu ihmetyttää, niin se viittaa No Warm up -videoon. Se alla mukana katsottavissa myös.

 
Mä olen tykästynyt tähän Sam Smithin Fire on Fire -biisiin. Kuullaan kaiten Netflixin Ruohometsän kansa -sarjassa, joka ei vissiin sisällöltään ihan lastenohjelma ole.

 
Tuore amon amarth lohkaisu toukokuussa julkaistavalta levyltä. Potkii varsin kivasti.

 
Tämä on kyllä ihan hemmetin hyvä ja kohdasta 4:34 eteenpäin sai kuunnella suupielet korvissa.
Kuulostaa juuri siltä millainen ihan oikea system of a downin koveri voisi olla.

 
Maistuisko murderfolk Kouvolasta? Törmäsin tuossa viime viikolla itselleni täysin uuteen bändiin nimeltään The Gallows Dance. Tykästyin heidän musiikkiinsa ja erikoiseen tyyliinsä heti ensikuuntelulla. Ihanan synkkää <3 Toivottavasti pääsen pian näkemään heidät livenä.

Tuli vasta nyt tuota kuunneltua ja todettua, että omat ennakko olettamukset oli taas aivan pielessä.
Sanat murderfolk ja synkkä sai ajattelemaan jotain monotonista örinää folk twistilla joten en edes klikannut videota, mutta sehän olikin ihan perus settiä.
Tykästyin jopa niin paljon, että olisin voinut laittaa levyn tilaukseen, mutta ilmeisesti tarjolla on vain digitaalinen versio joka on aika meh.
 
Maistuisko murderfolk Kouvolasta? Törmäsin tuossa viime viikolla itselleni täysin uuteen bändiin nimeltään The Gallows Dance. Tykästyin heidän musiikkiinsa ja erikoiseen tyyliinsä heti ensikuuntelulla. Ihanan synkkää <3 Toivottavasti pääsen pian näkemään heidät livenä.
Tykästyin tähän kyllä lujaa.

Tosin tää kuulostaa ihan perinteiseltä bluegrassilta ehkä hieman normaalia synkemmällä fiiliksellä. Varmaan sit vaan sanotukset mistä tulee tää "murderfolk"... Muuten tulee mieleen aika paljon The Dead South.
 
Pitää kuunnella tän ketjun viimeisimpiä kipaleita, mutta ennen sitä jotain erikoista.

Tiesittekö/muistitteko, että Kiefer "Jack Bauer ja osa-aikainen Snake" Sutherland julkaisee myös musiikkia? Mies on pistänyt pihalle uusia kappaleita joku hetki sitten ja yksi niistä on perus-kelpo-country-rallatus. Jos ei muuta, niin voitte kuulostella, miltä Kieferin lauluääni kuulostaa.

 
Tuli vasta nyt tuota kuunneltua ja todettua, että omat ennakko olettamukset oli taas aivan pielessä.
Sanat murderfolk ja synkkä sai ajattelemaan jotain monotonista örinää folk twistilla joten en edes klikannut videota, mutta sehän olikin ihan perus settiä.
Tykästyin jopa niin paljon, että olisin voinut laittaa levyn tilaukseen, mutta ilmeisesti tarjolla on vain digitaalinen versio joka on aika meh.

Itse asiassa fyysisen maxi singlen saa tilattua suoraan bändiltä heidän Facebook-sivustonsa sekä Instagramin kautta! Hinta tais olla vain 7 euroa + postikulut, toki cd:llä on vain kolme biisiä.
 
Tää on aika kova:



Aiemmin en ole juuri Amon Amarthia kuunnellut, pitäisi ehkä aloittaa.
 
Hunajaa elektronisemman progetunnelmoinnin ystäville taas ilmestynyt Chris Christodouloulta. Aikanaan ei meinannut tulla Risk of Rainin pelaamisesta mitään, kun jäin vain kuuntelemaan taustalla soivaa musiikkia, nyt on kakkosen soundtrackin "early access" -versio julki. Mies on tehnyt myös ainakin Deadboltin soundtrackin, sekin varsin muikeaa musiikkia.

 
Viikko sitten tuli bongattua musiikki genre joka oli itselle ihan uusi tuttavuus. Electro swing on juuri sitä mitä voi olettaakin sen olevan.
Tuosta videon kuvasta ei kannata välittää sillä musiikki ei liity millään tavalla animeen.

 
Ylös Bottom