Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musiikkisuositukset ja yleinen musiikkikeskustelu

Kolmas sinkku Babymetallilta. Ei nyt ihan täysillä toimi tällä kertaa. Mutta ei mikään paska kappale kuitenkaan.

Metallicalta jo toinen biisi julki tulevalta albumilta. Hyvin potkii tämäkin! Keikkaliputkin otin haltuun tällä viikolla. Enää vajaat puolitoista vuotta keikkoihin...

Molemmat kyllä toimi täällä varsin hyvin. Varsinkin metallican biisi oli paljon parempi mitä se edellinen.

Oma linkitys tältä illalta.
Jos tykkää metallista jossa on sekä "örinää", että nightwish tyylistä laulua sekä varsin jees melodioita niin rohkeasti klikkaamaan kuvasta huolimatta.



edit:

Heitetään soppaan vielä psyclon nine.
Tämä on yks niitä biisejä joka on ollut mun kännykässä jo varmaan 10 vuotta.



Laitetaas viel nättei tyttöi soittaas "kikkeli" heviä :D



Ja koska mikään lauantai ilta ei ole täydellinen ilman sukellusta 90 luvulle niin tässä on biisi joka mun tietääkseni on ainoa hardcore techno biisi jota on soitettu suomen radiossa. Taisi olla radio mafia 90 luvulla. Bonusta niille jotka muistaa Salovaaran shown tuolta ajalta.

 
Viimeksi muokattu:
Herättänyt kivoja muistoja tässä ketjun viimeisimmissä viesteissä. Oli tukkaa alaselkään saakka ja ristit väärinpäin korvissa :D heh
Kukaan muistaa Carcassia? Alla oleva biisihän on jo ysärin alusta mutta silti omaan makuun paras mitä tuo pumppu teki :)

 
Tottakai mä Carcassin muistan! Mulla oli ne kaks ekaa albumia ja peell session-levy. Toka levy paras ja eka on kunnon rupista korinaa. :) Bändi oli Napalm Deathin ohella melkoinen suunnannäyttäjä mitä death metalliin tulee. Tosin silloin näitä sanottiin vielä grind coreksi jos oikein muistan.
Onkos muuten tämä bändi tuttu:
 
Tottakai mä Carcassin muistan! Mulla oli ne kaks ekaa albumia ja peell session-levy. Toka levy paras ja eka on kunnon rupista korinaa. :) Bändi oli Napalm Deathin ohella melkoinen suunnannäyttäjä mitä death metalliin tulee. Tosin silloin näitä sanottiin vielä grind coreksi jos oikein muistan.
Onkos muuten tämä bändi tuttu:

Godflesh on itselleni yksi tärkeimpiä bändejä. Justin Broadrick (tekee myös ehkä raskainta teknoa nimellä JK Flesh) on puhdas nero. Rakastan kaikkea missä hän on mukana. Yksi sellainen projekti on Techno Animal, missä hänen lisäkseen on mukana Kevin Richard Martin (The Bug):

 
Godflesh oli kova. Silloin kun Carcassit ja Godfleshit tuli niin siinä tuli samoihin aikoihin monia muitakin mielenkiintoisia bändejä. Mulla oli sellainen Grindcrusher-kokoelmalevy josta oli hyvä poimia uusia bändejä. Kaikki ovat nykyään enemmän tai vähemmän klassikkoja. Mä aloin kyllä siinä vaiheessa jo kyllästyä kaikkeen metalliin sun muuhun meteliin joten ei tullut enää seurattua kovinkaan tarkasti mitä sillä rintamalla tapahtui.
Rakkaimmat muistot liittyy siihen metallin ensimmäiseen aaltoon kun se oli vielä niin uutta ja ihmeellistä. Mullakin oli tukka puoleen selkään ja risti väärinpäin kaulassa(korvissa ei sentään ollut) ja sitten ne hiton ihonmyötäiset stretch farkut ja varsilenkkarit...:D

Vois pistää vielä yhden Grindcore klassinon. Tässä tais soittaa pari Morbid Angelin tyyppiä jos oikein muistan.
 
Scream Bloody Gore ja Leprosy loistavia levyjä.
Sitten voisikin palata sinne mistä kaikki lähti. On muuten edelleen yksi parhaista metallikappaleista tämä.

 
Viimeksi muokattu:


Tänään tulikin ilouutisia: The Bug (Kevin Richard Martin) sekä Flowdan saapuvat toukokuussa Suomeen! Olen niin kauan odottanut tätä!
 
Laitetaan vielä yksi legenda...tää on niin lapsen tunteella soitettu, ettei voi kuin ihailla..



Äijä musiikkia..

 
Viimeksi muokattu:
^
Teidäkkö mikä mulle tuli heti mieleen...
Kaukana toisistaan mutta heti alkoi soimaan.


No nyt perkele tulee klassikkoa toisensa perään! Appendix oli kova kuten moni muukin vanhan liiton suomi-HC. Kreatorista puhumattakaan. Endless Pain, Flag of Hate-Ep ja Pleasure to Kill on levyjä joita kuuluu säilyttää alttarilla. Tuo Conan barbaari elokuva jotenkin sopii siihen kasariteinin mielikuvitukseen täydentämään Kreatorin musiikkia. Teutonien maastahan Kreator on kotoisin ja kansitaiteessa oli niitä paholaisbarbaareita. Se oli kyllä ihanaa aikaa. :)
 
In Flamesin uusi lätty kuunneltu ja kokonaisuutena vahva suoritus bändiltä jonka laskin jo kuolleeksi. Ensimmäinen puolisko on vahvempi, koostuu suurimmaksi osaksi sinkku biiseistä. Toinen puolisko ei sitten ole niin raskasta menoa joten ei ihan kipinöi samalla tavalla.

Sinkkubiisien ulkopuolelta In the Dark ja Pure Light of Mind oli parhaat.

Täytyy ottaa vielä muutama kuuntelukerta ennenkuin tuomitsee mutta ei bändilä ole tullut näin kovaa levyä sitten 2006 Come Clarityn. Sitäkin edeltävät Reroute to Remain ja Soundtrack to your Escape jäävät kyllä tämän jalkoihin.

 
Nyt kun tuli fiilisteltyä noita 80-luvun Thrash-klassikoita niin aloin kaivelemaan niitä vähemmälle huomiolle jääneitä Thrash-bändejä. Tässä pari mainiota nuoruusmuistoa. Kasarilla osattiin tämä homma.


 
Insomnium uusi levy saapunut. Jos bändin tyyli toimii niin kyllä tämä parhaimmistoon kuuluu vaikka ei ykköseksi nousekkaan. Heikoimmat kappaleet ovat nänä kaksi joilla on vierailevia tähtiä laulamassa. Muuten kyllä todella rautainen tekele.

 
Jotain aivan täysin muuta kuin näyttäisi yllä olevan, tätä ja muita saman ajan taltiotinteja on tullut kuunneltua viime vuosina kaikkein eniten. Tangerine Dream oli parhaimmillaan 1975-1977.
 
Ylös Bottom