Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

  • Viestiketjun aloittaja JM
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Koneen eroitat siitä, että sinettitarra on pohjassa, eikä V12 koneen tavoin koneen perässä sauman päällä.

Itse paketista et asiaa huomaa.

Sitä en tiedä mitä hyötyä asiasta on, mutta luulisin tuon "vastushomman" ja uuden tyyppisen laserin myötä koneen olevan kestävempi. (Tosin V13 koneita on kahdenlaisia; vanhemmalla laserilla ja uudemmalla.)
Meinaan v12 koneiden kanssa on ollut lukuisia ongelmia laserin kestävyyden kanssa. Nyt ei tarvitse alkaa vetämään modausta, koska ongelma on ollut myös modaamattomissakin koneissa.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Lukuisia ongelmia?

Onkos missään tuolle jonninmoista lähdettä? Meinaan, tämä on jo toinen tai kolmas kerta kun tätä sinulta kyselen, Shadown. Meinaan tyyliin takuupalautuksien ja vaihtojen määrää täällä Euroopassa? Olis meinaan kiva nähdä.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Janus sanoi:
Onkos missään tuolle jonninmoista lähdettä?

Lähteet ei ole julkisia. Olen kuullut vain mitä itse korjailuun ja huoltoon erikoistuneet ovat puhuneet.
Mutta voithan soittaa Sony:lle suoraan?
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Janus sanoi:
Lukuisia ongelmia?

Onkos missään tuolle jonninmoista lähdettä? Meinaan, tämä on jo toinen tai kolmas kerta kun tätä sinulta kyselen, Shadown. Meinaan tyyliin takuupalautuksien ja vaihtojen määrää täällä Euroopassa? Olis meinaan kiva nähdä.

minäkin odotan erityisellä lämmöllä vastausta ja "faktaa" väitteelle jonka Shadown laukoi.
Tosin Janus voin jo melkein arvata vastauksen joka on,että väite/"fakta" perustuu Shadown omakätisesti modaamien koneisiin ja niiden palautuvaan määrään :p
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Hirski sanoi:
että väite/"fakta" perustuu Shadown omakätisesti modaamien koneisiin ja niiden palautuvaan määrään :p

V12 koneista on pieni osa palautunut viallisena, ennen kunnollisten suojien tuloa markkinoille.
Mutta näitä en laske mukaan.

Sanotaan vaikka, että jos olen 3000-4000 konetta modannut, niin niistä alle 1% on mennyt modauksen jälkeen paskaksi. En kuitenkaan ala tästä vetämään johtopäätöksiä mistä on johtunut.
Väitteeni perustuu siis enempikin muihin tietolähteisiin, eli ihan koneiden korjaajiin.
Kannattaa muutenkin lukea muitakin foorumeita, kuin tätä. Saattaa tosiasiat valjeta, eikä tarvitse lähteä asiattomuuksiin.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Lähteet ei ole julkisia. Olen kuullut vain mitä itse korjailuun ja huoltoon erikoistuneet ovat puhuneet.
Mutta voithan soittaa Sony:lle suoraan?

Niin, voinhan minä...

Muuten, missäs tämä ammattitaito on saatu? Meinaan oikea Sonyn koulutus? Oletan että sinulla on tuo käyty? Meinaan kun Suomessa ei ole valtuutettuja PS1/2/PSP korjaamoita.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Lähteet ei ole julkisia. Olen kuullut vain mitä itse korjailuun ja huoltoon erikoistuneet ovat puhuneet.
Mutta voithan soittaa Sony:lle suoraan?


Salaisia lähteitä,kuulopuheita,epävirrallisia huolto liikkeitä...niin sitä samaa vuodesta toiseen modi miehet selittävät.

Voit toki soittaa Sony Finlandille ja kysellä faktoja sieltä,mutta silloin menet metsään he eivät ole Playstaionin kanssa millään tavalla tekemissä. ;)

Suoraan Sonyn viralliseen huoltoon voit yrittää soittaa,mutta ole valmis maksamaan kaukopuhelu maksusta ja tietenkin sen numeron saanti voi olla "matti meikäläiselle" aika mahdoton tehtävä :p
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Janus sanoi:
Niin, voinhan minä...

Muuten, missäs tämä ammattitaito on saatu? Meinaan oikea Sonyn koulutus? Oletan että sinulla on tuo käyty? Meinaan kun Suomessa ei ole valtuutettuja PS1/2/PSP korjaamoita.

Ei noiden koneiden korjailuun sen kummepaa "Sonyn koulutusta" tarvitse.

Jos sulla tarpeelliset tiedot elektroniikasta ja paperit koneista, niin korjaus onnistuu.


Hirski sanoi:
Salaisia lähteitä,kuulopuheita,epävirrallisia huolto liikkeitä...niin sitä samaa vuodesta toiseen modi miehet selittävät.

Voit toki soittaa Sony Finlandille ja kysellä faktoja sieltä,mutta silloin menet metsään he eivät ole Playstaionin kanssa millään tavalla tekemissä.

Suoraan Sonyn viralliseen huoltoon voit yrittää soittaa,mutta ole valmis maksamaan kaukopuhelu maksusta ja tietenkin sen numeron saanti voi olla "matti meikäläiselle" aika mahdoton tehtävä .

Eli jatkat asiattomuuksilla?
Ja minähän en ole näistä virallisista tiedoista tippaakan kiinnostunut. Heitin vain mitä muut korjaajat on sanonut, en muuta.
Sanotaan vaikka, että modaan Xboxiakin sekä GameCubea ja niissä ei ole vastaavia ongelmia tullut vastaan.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Voi luoja ootte te hassuja. Kaikki tämä vain sen takia etä JM nimimerkki oli ostamassa PS2:ta :D . Foorumeissa on se hieno juttu että kaikkien laitteiden viat saa lumipallo efektin(homma paisuu). Yksi valittaa ja muutama sata lukee. Sen jälkeen onkin siinä ja siinä laitteessa helvetisti vikoja...
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Gore sanoi:
Voi luoja ootte te hassuja. Kaikki tämä vain sen takia etä JM nimimerkki oli ostamassa PS2:ta :D . Foorumeissa on se hieno juttu että kaikkien laitteiden viat saa lumipallo efektin(homma paisuu). Yksi valittaa ja muutama sata lukee. Sen jälkeen onkin siinä ja siinä laitteessa helvetisti vikoja...

Kuka tässä on väittänyt, että jossain on helvetisti vikoja? Sanoinpa, että on ollut vikoja.
Onhan niitä vikoja paljon muissakin kulutuselektroniikassa.
Jotkut vaan ottaa herneen nenäänsä, kun rakkaan konsolin totuus paljastuu, ettei se ollutkaan se ikuisesti kestävä peli.

Että kaikille tiedoksi, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Hyvä peli se Pleikkarikin on. :)
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Sanotaan vaikka, että modaan Xboxiakin sekä GameCubea ja niissä ei ole vastaavia ongelmia tullut vastaan.

Tästä saa sitten muuten sen käsityksen, että ongelmia on esiintynyt modauksen yhteydessä.

No mutta nyt voitaisiin tämä lopetella, JM on koneensa ostanut.

Ja normi kuluttajalle tiedoksi, että on sama ostaako mustan vai hopeisen PStwo kaupasta. Sen malli on SCPH-70004. Mutta sisällä saaattaa toisessa olla sininen satiainen, kuin viereisestä kaupasta ostamalla siellä saattaa olla keltainen. Ja se nyt on sama kumman värinen siellä on.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Ainakin jos on meidän Teknisten myyjään uskomisa, niin Sony Finland toimittaa ja kaippa hoitaa takuu asiatkin Pleikkareissa. Se nyt on ainakin ihan "virallinen" tietolähde, vai väitätkö vastaan?

Mitä tulee modaajien selittelyihin, niin uskon niitä ennemminkin kuin sinua.
Itsekkin modannut sen 3000-4000 pleikkaa, joten on tullut varmana vastaa kaikenlaista tapausta.

Mitä tulee näihin julkisiin asioihin, niin olen oikeassa. Harva firma esittää tuotteensa ongelmista. Ne pidetään ihan pelkän kilpailunkin takia mahdollisimman salassa.

XShava sanoi:
Ja normi kuluttajalle tiedoksi, että on sama ostaako mustan vai hopeisen PStwo kaupasta. Sen malli on SCPH-70004.

Et hevillä usko, että ne ovat teknillisesti melkolailla erilaisia. Mutta tosiaankin, peruskäyttäjälle periaatteessa varmana sama kumpaa käyttää. :)
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Ainakin jos on meidän Teknisten myyjään uskomisa, niin Sony Finland toimittaa ja kaippa hoitaa takuu asiatkin Pleikkareissa. Se nyt on ainakin ihan "virallinen" tietolähde, vai väitätkö vastaan?

No nyt kyllä minä väitän!

No tässä on taas sitten yksi ammattitaidoton myyjä kyseessä. Minäkin sentäs tiedän ettei Sony Finlandilla ole MITÄÄN tekemistä Pleikkarien myymisen kanssa Suomessa. Saati sitten takuu asioissa.

Ehkä se on vaikea käsittää ettei Sony myy Suomessa omaa tuotettaan. Vaan että Nordisk Film hoitaa Pleikkarien myymisen ja kaiken mitä siihen liittyy pohjoismaissa.

Täältä voit aloittaa tutustumisen ja antaa linkin tälle myyjällekin:
http://www.nordiskfilm-interactive.com/
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

XShava sanoi:
No tässä on taas sitten yksi ammattitaidoton myyjä kyseessä. Minäkin sentäs tiedän ettei Sony Finlandilla ole MITÄÄN tekemistä Pleikkarien myymisen kanssa Suomessa.

Saattaa olla. En ole suuremmin asiaan keskittynyt. Sieltä niitä ostellut aina välillä
Vaikka eihän tuo ole ainoa tapaus, jossa maahantuoja on eri kuin valmistaja. Vaikka kyse olisi isonkin firman tuotteista.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Kuka tässä on väittänyt, että jossain on helvetisti vikoja? Sanoinpa, että on ollut vikoja.
Onhan niitä vikoja paljon muissakin kulutuselektroniikassa.
Jotkut vaan ottaa herneen nenäänsä, kun rakkaan konsolin totuus paljastuu, ettei se ollutkaan se ikuisesti kestävä peli.

Että kaikille tiedoksi, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Hyvä peli se Pleikkarikin on. :)

Shadow en ottanut herneitä nenään eli rauha :) . Nää jutut tuppaa vaan karkaamaan käsistä eri foorumeilla. DVDplazassakin lukenut niin monta tarinaa eri laitteiden "vioista". Yksi valittaa muutama sata lukee...
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Shadown sanoi:
Et hevillä usko, että ne ovat teknillisesti melkolailla erilaisia. Mutta tosiaankin, peruskäyttäjälle periaatteessa varmana sama kumpaa käyttää. :)

Uskon kyllä, mutta tiedät itsekkin että normi kuluttajalle tuo on aivan sama. Ja nyt kun täällä kirjoituksia luetaan, niin rupeavat kauppiailta kyselemään että onko tämä nyt V12 vai V13. Ja kuten tuossa mainitset, niin aika pihalla nuo myyjät ovat muutenkin asioista.

Eli tosiasiassa tuolla V12/V13 sisuksilla ei ole mitään väliä laitteen toimintaan nähden, ellei sen sisuksia sitten pidä mennä rönkkimään.

Ja samallalaillahan kaikki laitteet päivittyvät sisältä päin pikku hiljaa. Välillä ihan siitä syystä, että määrättyä komponenttia ei enään saa. Tai sitten eri valmistajalta saa halvemmalla paremman jne.

Pointtini on se, että turhaan "pelotellaan" kuluttajia näillä jutuilla, kun ne ovat käytännössä sitten sivuseikkoja.. Ja sekottaa vaan heidän päänsä turhaan.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Gore sanoi:
Shadow en ottanut herneitä nenään eli rauha :) . Nää jutut tuppaa vaan karkaamaan käsistä eri foorumeilla. DVDplazassakin lukenut niin monta tarinaa eri laitteiden "vioista". Yksi valittaa muutama sata lukee...

Juu, en mä suo, noita muita vaan. :rolleyes:

Silleen vaan henk.kohtasesti typerää tännekkin kirjoitella kun jotkut alkaa heti hyökkäävällä asenteella kirjoittamaan, jos menee jotain tosijuttuja sanomaan.
Onhan täälläkin juttuja huonosti toimivista pleikkareista ihan henk.kohtasella tasolla.


XShava sanoi:
Pointtini on se, että turhaan "pelotellaan" kuluttajia näillä jutuilla, kun ne ovat käytännössä sitten sivuseikkoja.

Olet oikeassa, mutta tätä eri versioiden jankkaamista täällä on käyty ennen muokin. Latelin vain factat, jotka tiedä pelkästään omasta kokemuksesta, ettei tarvitse kinaa. Mutta kaskummaa, se väittelyn aihe löytyy vaikka väkisin.
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

Janus sanoi:
Lukuisia ongelmia?
Varmaan samantyyppisiä kuin Nokian puhelimien tyyppiviat. Kysy Nokialta niin sellaisia ei ole mutta kysy käyttäjiltä niin kummasti niitä löytyy.

Nimim. Vuosien ajan nokialaisten vikoihin *piintynyt
 
Vastaus: Musta PS2 vaiko Hopea PS2?

XShava sanoi:
Pointtini on se, että turhaan "pelotellaan" kuluttajia näillä jutuilla, kun ne ovat käytännössä sitten sivuseikkoja.. Ja sekottaa vaan heidän päänsä turhaan.
Mua ainakin kiinnostaa, missä versioissa on mitäkin ongelmia tai eroja muihin versioihin. Netistä voin sitten tsekata miten eri versiot erottaa toisistaan.
Annetaan ihmisten itse päättää mitä ne saamallaan informaatiolla tekee eikä narista siitä että joku informaatiota tarjoaa. Jokainen osaa varmaan itse päättää mikä on hänelle sivuseikka ja mikä oleellista. Tuskin Sony suojelua tarvitsee/kaipaa, mitä täällä nyt monet ovat taas rintamana lähteneet tarjoamaan - ja muuten ilman mitään näyttöä päinvastaisista todisteista.

Hei Shadown tai Peteju, osaatteko sanoa mitään sellaiseen ongelmaan kun duunikaverin PS2 (vuonna 2003 syksyllä ostettu) alkoi kesken pelaamisen, pelin alettua lataamaan jotakin uutta kenttää tms., pitämään "runksuttavaa" ääntä ja peli jämähti siihen. Kun kaveri otti pelin pois koneesta ja laittoi koneen uudelleen päälle ja painoi levykelkan avaavaa painiketta niin kone teki samaa "runksuttavaa" ääntä ennen kuin suostui avaamaan kelkan. Ja samaa tekee edelleen eikä suostu lataamaan pelejä. Duunikaveri otti yhteyttä Viralliseen Tahoon, joka ei ollut todennut kuin suunnilleen että "voi voi, sitä konetta pitäisi imuroida ja pitää puhtaana jotta se pysyisi kunnossa" (tätähän ei kerrota kuin vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut).
Onko ideaa, mikä hajosi ja paljon korjaus maksaisi?
 
Ylös Bottom