Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Voisihan sitä kokeilla jos pelastus onnistuisi.. Hetken päästä voisi koittaa lähteä patikkaretkelle:D
Itse en vielä pääpeliä ole läpissyt, johonki 19. luolastoon asti päässyt kun en kauhiasti ole yrittänyt pääpeliä mennä eteenpäin. Tämä pelastaminen tuo omat plussansa, esim löytyy kilpien ja aseiden parannus scrolleja matkoilla:)

EDIT: näköjään tuo salasana on väärä... ainakin itselläni ilmoittaa incorrect passwordia

480KD 05FR B8DJQ SW6LC TWB4 B57KQ KN174 SHP5 1MCQW F63WK T5!V WRW20

Tässä ei pitäisi nyt olla virheitä.

EDIT: Ihan vaan tiedoksi että minut on jo sitten pelastettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

480KD 05FR B8DJQ SW6LC TWB4 B57KQ KN174 SHP5 1MCQW F63WK T5!V WRW20

Tässä ei pitäisi nyt olla virheitä.

Dodii tuon se hyväksy:) Sitten vaa takaisin alkukylään ja koittamaan lähteä pelastusretkelle. Tosin yhden 12. kerroksen pelastuksessa tipuin itse 2 kertaa, mutta 3. onnistui:D Sä näköjään tipahdit 13. kerrokses, hmm pitää kai ottaa parit scrollit mukaan ni saa koko huoneen lahdattuu vihulaisista ni on helpompaa.

EDIT: Pahus! Pelastus epäonnistus mun osalta:( Aina tipahdin 10 kerrokses niihi pirun nuoli-tankeihi.. Ei oikee ollu matkanvarrel mitää tähdellistä tavaraakaa mitkä olis auttanu:(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Ainoo "puute" tässä pelissä on että ei voi rahaa tallettaa mihinkää, tosin eipä sillä paljoa mitään tee kun kaupoista tuskin mitään hyödyllistä löytää, enimmäkseen ne tavarat luolastoista löytyy. Tuo aloituskylän varasto saisi olla hieman isompi että sinne saa kaikki mahtumaan, tosin voihan sen "laajentaa" viisinkertaiseksi jos vaan on löytänyt Holding Jar(5) itemeitä paljon. Välillä joutuu poistelemaan tavaroita sieltä, varsinkin kun on pelatusoperaatioita suorittanut niin sieltä tulee aina kasoittain lisää tavaroita.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Dodii tuon se hyväksy:) Sitten vaa takaisin alkukylään ja koittamaan lähteä pelastusretkelle. Tosin yhden 12. kerroksen pelastuksessa tipuin itse 2 kertaa, mutta 3. onnistui:D Sä näköjään tipahdit 13. kerrokses, hmm pitää kai ottaa parit scrollit mukaan ni saa koko huoneen lahdattuu vihulaisista ni on helpompaa.

EDIT: Pahus! Pelastus epäonnistus mun osalta:( Aina tipahdin 10 kerrokses niihi pirun nuoli-tankeihi.. Ei oikee ollu matkanvarrel mitää tähdellistä tavaraakaa mitkä olis auttanu:(

Hehe, eli puihin meni? :D Nyt on ruvennut entistä enemmän kiinnostamaan Shiren. Onko taistelu siis vuoropohjaista? -kö?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Hehe, eli puihin meni? :D Nyt on ruvennut entistä enemmän kiinnostamaan Shiren. Onko taistelu siis vuoropohjaista? -kö?

Juu vuoropahjaista on koko homma, elikkäs kun liikut yhden ruudun niin vihulaiset liikkuu samalla, jos et liiku niin vihulaiset pysyy paikallaan. Jokainen teko mitä teet vie yhden vuoron esim laitat varusteet päälle tai hyökkäät tai käytät esineitä. Vähän kuin jotai shakkia pelaisi:D Pelivideoita varmaan löytyy netistä jotka selvemmin valaisee pelin taistelusysteemiä.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Pahus! Tipahdin 26. kerroksessa nälän takia:mad: Tosin nälänhätä alkoi jo jossain 24. kerroksessa ja siitä eteenpäin paniikissa rappusiin ja eteenpäin, mutta lopulta ei kestäny enää ja kupsahdin:mad: Ja mikä pahinta, Herb of Revival oli kirottu ni eipäs toiminutkaan kupsahtamisen jälkeen:D Jos joku haluu yrittää tulla pelastamaan niin siitä vaan.

Password:
BL2PZ YN0H F8QW0
FVNW! Q6B6 BQ38L
CJMXF QWDV 4YVWH
MXS2G 5ZHN RQW10

Wifi:
0000-0000-7865

Tosin eipä mulla kauhean hyviä varusteitä päällä ollut, halusin vaan katsoa kuinkas pitkälle sitä pääsee perus varustuksiila:D
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Onkos tässä erillisiä kyliä, vai onko kaikki kaupat luolasto(i)ssa? Voiko kylissä alkaa riehumaan,
niinkuin IVAN:issa? Ei kai ole yhtä epämonipuolinen kuin Pokemon Mystery Dungeon?
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Itselleni on tullut vastaan jokunen 4-5 kylää.. eli kyllä eri kyliä tulee vastaan kun taapertelee luolastosta toiseen. Tuosta riehumisesta nyt en tiiä muuta kun jos haluat koittaa onneasi ryöstää kaupasta jotain niin se onnistuu, tosin saat perääsi kauppiaan lisäksi sheriffin ja muutaman koiran, joten ehkä kannattaa rehellistä kauppaa käydä:) Itse en tosin vielä ole kokeillut ryöväämistä.

Tuosta pokemonin dungeon pelistä en sitten tiiä itse mitään kun en ole kyseistä tekelettä pelannut, mutta aikas suoraa käppäilyä tämä peli on eli menet vaan eteenpäin luolastosta toiseen ja tulee kyliä matkanvarrella ja kun kupsahdat niin alkukylään joudut tyhjintaskuin.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Jos verrataan peliä Angbandiin, Nethackiin jne. peli ei ole järin monipuolinen. Pelaat aina samalla tyypillä, ei varsinaista magiaa, varusteita rajallinen määrä jne. Mutta helposti matkassa pysyvänä pelinä toimii ihan iloisesti ja muistuttaa kivasti edelläkävijöitään.

Kylät ovat pitkin luolastojen välimaastoa, eikä niissä voi riehua lukuunottamatta noita varasteluyrityksiä. Loppupuolella peliä saattaisi varastamisesta jopa selvitä hengissä, mutta voi olla heikkoa.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Noniin, peli putkahti viimein eilen postilaatikkoon, ja pääsin ottamaan kokeilut.

Sujuvan ja mielenkiintoisen tuntoista meininkiä - ja kyllähän se kuolo korjasi jo sankarini heppoisen.

Enpä tiennyt että itse hahmokin voi muuttua riisipalloksi :)

-Shiren The Riceball killed by Rice Boss


Tässä pelissä tulee kyllä Nethack-mainen tunnelma RNG - kiroamisineen - esim. kun maasta löytyy vain taikasauvoja eikä mitään muuta, ja ruoka on loppu. Hurjasti yksinkertaisempihan tuo on, mutta samalla helpommin lähestyttävä. Vaikeutta tuntui olevan ihan sopivasti.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Sainpahan tänään tuon wifin toimimaan joten tässä nyt olisi tämä minun wifi koodini 3480-4485-7946.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Jaa juu voishan omankin Shiren FCn pistää tänne näkyviin.
FC: 0473-9630-6128

Tosin edelleen olen mädäntymässä tuolla 26. kerroksessa, jo pari päivää siellä löhöilen ja näköjään on 2 ukkelia matkalla pelastamaan. Tällä välin olen pelitelly vähän samantapaista, mutta huomattavasti pelaajaystävällisempää peli, Izuna: the unemployed ninja. Kyseisessä pelissä voi tallettaa rahaa sekä jos kupsahtaa niin ei menetä leveleitään. Muuten on samallaista luolasto menoa. Saas nähä millon joku herättää mut henkiin niin voi jatkaa Shireniä.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Tosin edelleen olen mädäntymässä tuolla 26. kerroksessa, jo pari päivää siellä löhöilen ja näköjään on 2 ukkelia matkalla pelastamaan. Tällä välin olen pelitelly vähän samantapaista, mutta huomattavasti pelaajaystävällisempää peli, Izuna: the unemployed ninja. Kyseisessä pelissä voi tallettaa rahaa sekä jos kupsahtaa niin ei menetä leveleitään. Muuten on samallaista luolasto menoa. Saas nähä millon joku herättää mut henkiin niin voi jatkaa Shireniä.

Miten tuo pelastushommeli toimii? Pitääkö DS jättää johonkin päälle, ja jostain kaivaa IP osoite minkä perusteella joku tulee pelastamaan? Vai miten ihmeessä se osaa sinun DS:ääsi tulla avuksi? Miten erinäiset ADSL boxit mitkä on palomuurina estämässä liikennettä?

Ei sillä, että olisin vielä pelastamista tarvinut (lähinnä onnettomia kuolemia taskussa)

-Shiren the Riceball, killed by Rice Boss
-Shiren the Overly Generous, shared away all food, died with empty stomach
-Shiren the stupid, killed by stupid actions
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Jaa juu voishan omankin Shiren FCn pistää tänne näkyviin.
FC: 0473-9630-6128

Tosin edelleen olen mädäntymässä tuolla 26. kerroksessa, jo pari päivää siellä löhöilen ja näköjään on 2 ukkelia matkalla pelastamaan. Tällä välin olen pelitelly vähän samantapaista, mutta huomattavasti pelaajaystävällisempää peli, Izuna: the unemployed ninja. Kyseisessä pelissä voi tallettaa rahaa sekä jos kupsahtaa niin ei menetä leveleitään. Muuten on samallaista luolasto menoa. Saas nähä millon joku herättää mut henkiin niin voi jatkaa Shireniä.

Pelastin sinut jo sieltä mutta wifi oli alhaalla niin en voinut sitä herätys juttua lähettää ja ehdinpä sitten itsekkin kuolla ja nyt joudun odottamaan että minut pelastetaan että voin sitten lähettää sen herätyksen kun ei se kuolleena onnistu. Kävi muuten todella hyvä tuuri siellä pelastus reissulla nimittäin semmoiselta mursulta putosi pelin paras miekka.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Heh, miten oikein pystyit mennä kupsahtamaa ku sehä heittää sut takas alkukylää ku oot pelastanu ja sit suoraa title valikkoon? Tietty olisit voinu passwordin pistää ylös ni senki kans olisin voinu herätä henkii... nooo.. odotellaan seuraavaa pelastajaa tai sun pelastajaa.

Ja toi pelastus homma toimii silleen et sä joko lähetät wifissä avunpyynnön ja jotkut nappaa sen ja lähtee sua pelastaa(elikkäs kun lähetät avunpyynnön ni se menee johonkin Shiren-serverille "ilmotustaululle" näkyviin mistä muut pelaajat voi selailla ketkä apua tarttee ja sieltä poimia haluamansa pelastettavan), ei tartte kone olla päällä sillon ku toinen sua pelastaa. Muita tapoja on passwordilla, joka on kätevä heille ketkä ei Wifiä voi käyttää, jolloin kun kupsahdat niin menet tonne rescue valikkoon ja sieltä sitten passwordia esiin ja kirjaat sen ylös ja lähetät sille kenet haluat sut pelastavan(niin kuin minä tein ja pistin tänne foorumille). Toinen pelaaja kirjaa passwordin omaan koneesee ja pääsee sua pelastaa.. se on vähän kuin se toinen pelaisi sitä sun peliäs missä menit kuolemaan, samat luolastot ja esineet kun mitä sulla tuli vastaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Heh, miten oikein pystyit mennä kupsahtamaa ku sehä heittää sut takas alkukylää ku oot pelastanu ja sit suoraa title valikkoon? Tietty olisit voinu passwordin pistää ylös ni senki kans olisin voinu herätä henkii... nooo.. odotellaan seuraavaa pelastajaa tai sun pelastajaa.
.

Niinhän se heittää kylään muitta lähin sieltä sitten heti seuraavalle reissulle (testasin sitä wifiä tässä välissä) ja ne perkeleen tankit pääsivät taas yllättämään. Tuskinpa tuossa kuitenkaan kovin pitkään menee että minut saadaan pelastettua koska eihän se ollut vasta kun joku 12-14 taso. Ensikerralla muistan sitten ottaa kyllä sen salasanankin ylös että ei käy tälläisä kömmähdyksiä.

EDIT: Herätin nyt sinut ja laitoin mukaan myös ruukkullisen riisipalloja joten nyt et ainakaan nälkään kuole.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

EDIT: Herätin nyt sinut ja laitoin mukaan myös ruukkullisen riisipalloja joten nyt et ainakaan nälkään kuole.

Juu tuli heräte perille, kiitoksia siitä. Kohta vois koittaa mennä tarpomaan eteenpäin ja kattoo kuinkas pitkälle vielä pääsee ennen kuin taas kupsahtaa. Tosin eipä ole mitään tähdellisiä varusteita mukana niin uskon että en kauhian pitkälle pötki. Ja kun yksikseni vielä seikkailen kun matkatoveri meni heittää veivinsä joku 8 kerrosta alempana... No jos kupsahdan niin voi ruveta toisia pelastelemaan ja vaikka vetää nuo Fayn puzzle-dungeonit loppuun kun niitä on jokunen puolet vielä vetämättä.
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Huu, nyt kyllä alko pelottavan paljon alkaa kiinnostaa tämäkin peli :eek:
Kuullostaa kyllä tarpeeksi monipuoliselta ja kaikkea, toisin kuin pokemon versio, jossa kaikki monipuolisuus (tavarat, loitsut, morffaukset jne...) oli jätetty pois. Tosin ihan kiintoisa juoni siinä oli.
Olenko nyt ymmärtänyt oikein että tässä pystyy muuntautumaan eri otuksiksi? Tai ainakin riisipalloksi. :D Onkos tässä mitään jumalia? Entä oppiiko tyyppi mitään taitoja? Entäs.. Entäääs...
Pahus unohdin. Entä mitä pitää tehdä, etta saa hautakiveensä kirjoitettua "Shiren the stupid"?
Onko jo tullut Eurooppaan? Jos ei, niin milloin tulee?
Sori, kun en oo ite jaksanu ottaa selvää. :/
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

No enpä sanoisi tätä kauhian monipuoliseksi peliksi. Lukaiseppa vaikka IGNän arvostelu niin saat jonkinnäköisen käsityksen mitä peli sisältää.
http://ds.ign.com/articles/856/856601p1.html

Ja kyllä tässä hyvällä tuurilla pystyy muuttumaan vihulaisiksi esim. syömällä niiden lihaa jos jostain sellaisen löytää(esim. erikoissauvaa käyttämällä). Vihulaisen muodossa ollessaan voit käyttää heille ominaisia kykyjä, esimerkiksi yksi haamu pystyy menemään seinien läpi. Kaikki "loitsut" sun muut tapahtuu sauva-esineillä, eli itse ukkeli ei osaa mitään hokkuspokkus taikoja. Ja mitä tavaroihin tulee, ukkeli pystyy pitämään yllään miekkaa, kilpeä ja rannesuojusta. Tietty pääpaino tässä pelissä on randomi dungeonien tutkiskelu ja esineiden keräily/parantelu.

Tässä pelissä tulee kuolemaan ja PALJON, joten siihen kannattaa varautua, ei meinaan ole helppoudella pilattu tätä peliä. Peli on julkaistu tuossa maaliskuun paikkeilla euroopassa. USA version tietty voisi saada halvemmalla ostettua kuin PAL version koska yleensähän USAn pelit ovat aina halvempia Suomen hintoihin verrattuna ja eipä ole DSässä mitään aluekoodausta niin toimii kaikkien maiden pelit(toisin kuin Wiissä:mad:)
 
Vastaus: Mystery Dungeon: Shiren the Wanderer

Pahus unohdin. Entä mitä pitää tehdä, etta saa hautakiveensä kirjoitettua "Shiren the stupid"?

Nuo hautakivijutut on vaan jotain,miltä on tuntunut silloin kun on sankarini kuolo korjannut

-Shiren the Sleepy, killed by sleeptrap and baby Tank
 
Ylös Bottom