N-gage:n heti ilmestymisestä asti omistaneena olen aikasen huolestuneena seurannut NG:n pelien kehitystä. Lähes kaikki tällä hetkellä ilmestyneet pelit ovat joko täyttä roskaa, wanhojen klassikoiden uusintapainoksia (toki sinänsä ihan hyviä, esim. Super Monkey Ball) tai avuttomia 3D-räpellyksiä (jotka voisivat teknologiademoina olisivat mielenkiintoisia, eli miten 3D:tä saadaan noinkin pieneen masiinaan. Peleinä tekeleet ovat kuitenkin aivan turhia.)
Kaiken lisäksi jotkut sinänsä varsin onnistuneet pelit kuten Sims tai Virtua Tennis (no tuosta voi olla montaa mieltä) ovat suoria käännöksiä GB-versioista, mutta huonompina.
Lisäksi hinta näillä peleillä ei todellakaan kohtaa pelin laatua/kestoa. Esim Ghost Recon näyttää itselläni pelikellossa aikaa 1:40 ja olen pelannut kampajan 2.5 kertaa läpi sekä suurimman osan challengeista. Kyllä 45 hintaan voisi olettaa pelien sisältävän hieman enemmän...
3D-pelit ovat muutenkin aika kuraa, ainoina pelattavina on mieleen jäänyt Monkey Ball, Ghost Recon ja Tony Hawk's Pro Skater. Itselleni joku Tomb Raider oli niin hirveää nylkytystä ja grafiikan klippimistä että hermo meni samantien. Ja joku Sega Rally jää taatusti historiaan huonoimpana 3D pelinä koskaan millään alustalla. Ja kuitenkin Nokia mainosti tuota 3D:tä suunnattomasti.
Ainoina valonpilkkuina näkyvät EA:n, jotkut GameLoftin ja Nokian omat pelit. EA:n urheilupeleistä KonsoliFinissäkin arvosteltu Tiger Woods 2004 sekä FIFA 2004 ovat varsin onnistuneita pelejä. Rayman oli myös hyvännäköinen tasohyppely ja Nokian tuleva Pathway To Glory näytti demon perusteella todella hyvältä.
Mutta missä ne NG:n Halo, Socom tai Pokemonit/Advance Wars (en omista GBA:ta joten nuo pelit saattavat olla väärä vertailukohde
)
PtG olisi voinut olla tuollainen, mutta nyt alkaa olla jo vähän myöhäistä...
Uskomatonta että yhtiö käyttää mainostukseen suunnattoman summan rahaa mutta pelejä ei kehitetä pätkääkään. Mainosrahoilla kun olisi kehitetty edes yksi käänteen tekevä peli niin koko mainoskampanjaa ei olisi tarvittu. Jonkun Ashenin tekeminen oli aivan turhaa, peli näyttää ja tuntuu 10 vuoden takaiselta PC-peliltä. Miksi ihmeessä haluaisin sellaista pelata nykypäivänä
Onkohan kellään mitään käsitystä siitä mikä oli/on Nokian pelistrategia? Millä ihmeella tätä yritettiin/yritetään myydä konsolina alkuhypen jälkeen (josko sitäkään toistaalta olikaan edes.)
Kaiken lisäksi jotkut sinänsä varsin onnistuneet pelit kuten Sims tai Virtua Tennis (no tuosta voi olla montaa mieltä) ovat suoria käännöksiä GB-versioista, mutta huonompina.
Lisäksi hinta näillä peleillä ei todellakaan kohtaa pelin laatua/kestoa. Esim Ghost Recon näyttää itselläni pelikellossa aikaa 1:40 ja olen pelannut kampajan 2.5 kertaa läpi sekä suurimman osan challengeista. Kyllä 45 hintaan voisi olettaa pelien sisältävän hieman enemmän...

3D-pelit ovat muutenkin aika kuraa, ainoina pelattavina on mieleen jäänyt Monkey Ball, Ghost Recon ja Tony Hawk's Pro Skater. Itselleni joku Tomb Raider oli niin hirveää nylkytystä ja grafiikan klippimistä että hermo meni samantien. Ja joku Sega Rally jää taatusti historiaan huonoimpana 3D pelinä koskaan millään alustalla. Ja kuitenkin Nokia mainosti tuota 3D:tä suunnattomasti.
Ainoina valonpilkkuina näkyvät EA:n, jotkut GameLoftin ja Nokian omat pelit. EA:n urheilupeleistä KonsoliFinissäkin arvosteltu Tiger Woods 2004 sekä FIFA 2004 ovat varsin onnistuneita pelejä. Rayman oli myös hyvännäköinen tasohyppely ja Nokian tuleva Pathway To Glory näytti demon perusteella todella hyvältä.
Mutta missä ne NG:n Halo, Socom tai Pokemonit/Advance Wars (en omista GBA:ta joten nuo pelit saattavat olla väärä vertailukohde

PtG olisi voinut olla tuollainen, mutta nyt alkaa olla jo vähän myöhäistä...
Uskomatonta että yhtiö käyttää mainostukseen suunnattoman summan rahaa mutta pelejä ei kehitetä pätkääkään. Mainosrahoilla kun olisi kehitetty edes yksi käänteen tekevä peli niin koko mainoskampanjaa ei olisi tarvittu. Jonkun Ashenin tekeminen oli aivan turhaa, peli näyttää ja tuntuu 10 vuoden takaiselta PC-peliltä. Miksi ihmeessä haluaisin sellaista pelata nykypäivänä

Onkohan kellään mitään käsitystä siitä mikä oli/on Nokian pelistrategia? Millä ihmeella tätä yritettiin/yritetään myydä konsolina alkuhypen jälkeen (josko sitäkään toistaalta olikaan edes.)