Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Näin se takuuhuolto pelaa...

Allu

New Member
Elikkästä näin kävi:
Kuluvan vuoden Tammikuussa huomasin Xboxissani vian DVD-asemassa, se ei tahtonut lukea pelejä enää ollenkaan ja saattoi tiltata kesken pelin.
Kuullessani että Xboxissa on nykyään 2-vuoden takuu soitin huoltoon ja tilasin Boxilleni korjauksen. Jo parin päivän päästä tuli UPS:n rahtikirja postista, mutta vasta noin viikon kuluttua paikallisen postin porukat älysivät sen tulla noutamaan.
Boxini oli siis käsittääkseni matkalla Saksaan ja toiveikkaana odottelin sitä jo 2-4 viikon kuluttua kotiin, mutta kummastelin kun UPS:n pakettiseurannassa ei näkynyt minkäänlaista muutosta. 3 viikon odotuksen jälkeen soitin UPS:lle ja kyselin jäljitysnumeron kera että onkos paketti edennyt, mutta siellä oltiin hyvin epävarmoja asiasta ja pyydettiin viellä odottelemaan. Eli odotin ja noin viiden viikon kuluttua noudosta soitin taas ja kyselin samaa, tälläkertaa paketin uskottiin eksyneen postin mukana, eli soitin postin toimistoon ja pyysin heitä ottamaan selvää paketin olinpaikasta. Viikko vierähti, kunnes sain puhelinsoiton postilta että he olivat varmoja että paketti oli toimitettu eteenpäin UPS:lle, eikä vastaavaa pakettia oltu nähty varastoissakaan.
Takaisin soittamaan UPS:lle, tällä kertaa paketista avattiin haku ja pyydettiin vain odottamaan ja katsomaan löytyykö pakettia. Viikko vierähti ja soitin uudeelleen UPS:lle, selitin koko homman ja taas avattiin haku.
Odotin taas, mutta mitään ei kuulunut, oli kulunut jo noin 2 kuukautta siitä kun se noudettiin kotoontani, eikä paketista ollut hajuakaan, kaikki viimesoitolla avatut haut olivat seuraavalla soitolla kadonneet jäljettömiin.
Kun paketin noudosta oli kulunut jo noin 3 ja puoli kuukautta oli ziljoonan puhelinsoiton, avatun haun, korvausvaatimuksen jälkeen sain viimein jonkun järkevän asiaa hoitamaan, hän aloitti tutkinnat Ruotsin ja Saksan päävarastoihin joihin paketti oli mahdollisesti joutunut, ja parin viikon kuluttua MINULLE soitettiin ja kerrottiin että molemmista varastoista oli löytynyt monia, monia Xboxeja ja että he tarvitsisivat jonkun johtolangan mikä voisi erottaa omani muista. Lopulta ainut erotus muihin oli pahvilaatikko jossa sen lähetin ja onneksi sen perusteellä se löydettiinkin.
Eli noin neljän kuukauden kuluttua noudosta paketti oli viimein matkalla Saksaan ja kahden viikon kuluttua sain Boxini takaisin UPS:n tuomana kotiovelle. Kyseessä oli sama Xbox jonka olin lähettänyt, vain DVD-asema oli vaihdettu.
Pelatessani kone toimi hyvin noin 5 minuuttia, jonka jälkeen ei suostunut menemään päälle vaan vilkutti punaista valoa ja käski ottaa uhteyttä huoltoon :mad: .

Hyvin hoidettu Microsoft ja UPS, isot kiitokset teille :mad: :mad: .
Mitähän saakelia nyt pitäisi tehdä, takuutakin on viellä jäljellä muutama kuukausi.
 
Tuskin toista kertaa sattuu noin huonoa tuuria. Todellakin ikävää, että noin on päässyt käymään. Sais kyllä Ms hoitaa huollot joka maahan, niin ei pääsis tuollaista sattumaan lähetti firmojen kanssa. Eli laita uudelleen huoltoon tai osta varman päälle uusi boxi.

Itellä meni kieli ongelmista huolimatta hyvin takuuhuolto.
 
Juu, huoltoon vaan, vaikka tuollainen tapahtuma on alla. Nyt kun vielä takuutakin on.

Jos vielä menne boxi rikki, niin en suosittele mitään korjaamista, sillä se tulee pitemmän päälle kalliimmaksi, kun se, että ostat uuden boxin, kun niitä kaupasta kerran saa aikas halvalla.
 
Ensinnäkin ihan oikeasti suuret osanotot Allulle. Sympatiani ovat todellakin puolellasi!

Sitten: minusta muut replyilijät ovat aika väärässä siinä ideassaan että "osta uusi". Voipi olla että näi joudut kyllä loppupeleissä tekemään, mutta se on todella väärin että joudut kärsimään jälleen puolentoista sataa euron verran. Mutta sitähän Micro$oft haluaa, että heidän koneitaan myydään enemmän...

On se kyllä kumma, kun eivät voi Suomessa vaihtaa konetta uuteen. Tai korjauttaa sitä. Anyway, pakkohan tuo on taas laittaa huoltoon, mutta eikö sitä voisi jotenkin saada tilalle "lainakonetta" siksi aikaa kun omasi heiluu taas viikkotolkulla liikenteessä?
 
Mutta sitähän Micro$oft haluaa, että heidän koneitaan myydään enemmän...


Haluaako tälläisessä tapauksessa ? :)

Jos vielä tiedot siitä pitää paikkansa, että Microsoft myy konsolit ns. tappiolla.

Todennäköisesti kumminkin tuo kuljetus ja korjaus voi tulla heille kalliimmaksi.
 
Jos itselleni olisi käynyt kuten Allulle, ottaisin ensimmäisenä yhteyttä Kuluttajavirastoon ja kyselisin, voivatko he mitenkään auttaa tässä tilanteessa. Minusta jo tuollainen kuukausien odottelu pitäisi korvata avokätisesti (tosin kuka on syypää?) rikkinäisen konsolin palauttamisesta puhumattakaan. Kuluttajalle ei saisi koitua tällaista harmia ja vaivaa missään olosuhteissa.
 
Kylläkai se pitää taas uudelleen huoltoon lähettää ja toivoa että samanmoista kuukausien odottelua pääse käymään...
Tosiaankaan en aijo tässä antaa Microsoftin "voittaa" ja ostaa uutta konsolia kun olen jo yhden hommannut ja takuuta on jäljellä, on se saatava huoltoon ilman minkäänlaisia kuluja.
Tuonne kuluttajavirastoonkin voisi kattella että jos he saisi jotain tehtyä, tai sitten vihjaan M$:lle että pistävät pelin pari uuden boxin mukaan ;).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Allu
tai sitten vihjaan M$:lle että pistävät pelin pari uuden boxin mukaan ;).

Tuo todellakin kannattaa tehdä! Ilmoita kohteliaasti kuinka huonosti sinulle kävi edellisen korjauksen kanssa. Tuurilla saat jonkinlaisen hyvityksen heiltä.
 
Tälläisiä näemmä sattuu, harmi! Itsellä on vain hyviä kokemuksia 2 huoltokerrasta. Silloin tosin toimitin ja noudin paketit itse UPS:lle! En siis käyttänyt paikallisia postipalveluja.

Ilmeisesti tässä tapauksessa oli UPS syypäänä!? Tosin osa syy kuuluu tietty MS:lle, koska se on loppupäässä vastuussa näissä kuljetuksissa (takuuhuolto). Jos kerrot tapahtuneen MS:lle niin luuulisi sinun saavan jotain hyvitystä. Kannattee ainakin kokeilla!

Tsemppii.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pasodoble
Itsellä on vain hyviä kokemuksia 2 huoltokerrasta.

KAHDESTA? Kuinka vanha kone sinulla oikein on? Miten huonoja nämä Xboxit ovatkaan, kun niin moni tarvitsee huoltoja? Itselläni on kyllä ollut tuuri kun kumpikaan bokseistani ei vielä ole temppuillut vuoden sisällä...
 
Minulla Xbox 2 vuotta vanha, ja käynyt kerran huollossa. Pari viikkoa jouduin odottelemaan Xboxia, tai oikeastaan se viipyi vaan 1,5 viikkoa, mutta kun se tuli juuri perjantaina takas eikä faija ehtinyt hakea sitä, niin joutui vielä viikonlopun yli odottelemaan silloin.

Kyseisestä tapahtumasta siis about vuosi. Nyt Xboxini on alkanut etenkin Kotorin kanssa valittemaan dirty disciä aika usein. :/ Muiden pelien kanssa ei ole kai kertaakaan, ehkä kerran Halon kanssa.

Xboxit saisivat kyllä minun puolestani olla vähän vankempia.
 
Ihmetyttää tuo takuuhuoltojuttu, mulle se puhelinpalvelun kaveri sanoi että mitään pahvilaatikkoa ei ole tulossa, vaan että mun pitää etsiä oma laatikko, no pakkasin x-boxin hyvin ja kaveri jakelupalvelusta tulee tyhjän laatikon kanssa ja kysyy mihin se mun pakkaamani laatikko menee, no enhän minä sitä tiennyt, ennnenkuin tajusin avata sen jo saapuneen laatikon, joka siis itse asiassa olikin se laatikko minkä huollon pitää lähettää, eikä puhelinpalvelun kaveri tiennyt siitä tietenkään mitään.

Myöskään rahtikirjoja en ollut itse nähnyt missään, mutta sen saapuneen paketin sisällä oli osoite ja sen varassa sekä mun lähetystietojen mukaisesti lähti paketti matkaan.

Eli nyt pitää toivoa että se x-boxi tulee myös takaisin:) ja voin itse kirota että miksi piti ostaa se x-boxi sen ps2:sen sijasta:) Eikä ollut cubessakaan vian vikaa...
 
Oman boxini takuuhuoltokeikka meni täydellisesti. Ihmeellisiä postivirityksiä teillä. Eikö ohjeissa käsketty tilata UPSia? Mihin puhelinpalveluun olitte yhteydessä? Itse soitin sähköpostissa saamaani palvelunumeroon, ja homma toimi täydellisesti.
Englantia lontoolaisittain vääntävä Andy kuunteli tapauksen, ja takuuhuollosta sovittiin, vaikkei ostokuitteja löytänytkään.

2 vrk soiton jälkeen: UPS toimittaa tyhjän pahvilaatikon styrokseineen kaikkineen kotiovelle. Näppärä elektroninen allekirjoitushärveli.
Pakkaan boxin ohjeiden mukaan, ja liimaan mukana tulleen uuden UPS Standard-tarran osoitteineen ja viivakoodeineen vanhan tarran päälle, ja soitan ohjeiden mukaiseen UPS:n palvelunumeroon ja sovin noudosta.

3 vrk soiton jälkeen: UPS noutaa paketin kotiovelta.

5 vrk soiton jälkeen: UPS:n web-seuranta näyttää paketin saapuneen, ja jonkun Harrisin kuitanneen sen.

7 vrk soiton jälkeen: UPS-seuranta näyttää paketin lähteneen Saksasta.

9 vrk soiton jälkeen: UPS-kuriiri oli käynyt päivällä ja jättänyt ilmoituksen käynnistään. Soitin ja sovin paketin toimittamisesta toimistolle, koska töissä menee klo 18 asti.

10 vrk soiton jälkeen: UPS jättää paketin aulapalveluun, josta poimin sen kotiin lähtiessä. Thomsonin DVD-asema vaihdettiin Philipsiin lisäksi "muita komponentteja" vaihdettiin. Kaikki toimii täydellisesti.

2 kk huollon jälkeen xbox toimii edelleen, ei mitään ongelmia.
Täydet pisteet sujuvasta takuupalvelusta. Ei ole ihan halpaa tuo UPS:njuoksuttaminen, vaikka bulkkisopimus olisikin.
 
Noin se toimi mullakin kuten tuossa edellisessä viestissä mainittiin.
Joten siinä malliesimerkki miten tulee toimia!
 
Täytyy ihmetellä moista rumbaa.
Itselläni oli boxissa sama homma,ei lukenut kunnolla kaikkia levyjä(thomsonin asema).Soitto myyjälle(player one),kone postiin asiakaspalautuksena ja kas,parin päivän päästä odotti uusi xbox noutajaansa postissa.
Kaiken lisäksi uusi boxi tuli samsungin asemalla!:p
Laitoin palautuspakettiin myös ohjaimen ja kuinka ollakaan
paketissa oli uusi ohjain!:D
Kannattaa näköjään miettiä ja kysellä et mitkä kauppiaat haluaa pitää asiakkaansa tyytyväisenä!

Ihmeellistä touhua!:confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nikoo77
Täytyy ihmetellä moista rumbaa.
Itselläni oli boxissa sama homma,ei lukenut kunnolla kaikkia levyjä(thomsonin asema).Soitto myyjälle(player one),kone postiin asiakaspalautuksena ja kas,parin päivän päästä odotti uusi xbox noutajaansa postissa.
Kaiken lisäksi uusi boxi tuli samsungin asemalla!:p
Laitoin palautuspakettiin myös ohjaimen ja kuinka ollakaan
paketissa oli uusi ohjain!:D
Kannattaa näköjään miettiä ja kysellä et mitkä kauppiaat haluaa pitää asiakkaansa tyytyväisenä!

Ihmeellistä touhua!:confused:

Et nyt tainnut ehkä käsittää "rumban" syytä. Ensimmäisen takuuvuoden antaa kauppa, toisen MS. Ja jos takuuaika menee toiselle vuodelle, täytyy tehdä tämä "rumba", kauppa ei sitä tule huolimaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Et nyt tainnut ehkä käsittää "rumban" syytä. Ensimmäisen takuuvuoden antaa kauppa, toisen MS. Ja jos takuuaika menee toiselle vuodelle, täytyy tehdä tämä "rumba", kauppa ei sitä tule huolimaan.

Siis täh?Jos saa jo valmiiksi viallisen boxin jo ostaessa niin eikö MS olekaan vastuussa?
Omituiselta kuullostaa et takuun ekasta vuodesta vastais kauppa
ja toisesta MS.Johan siinä tulee ekan vuoden aikana kaikki noi thomsonin asemalla olevat boxit vaihdettua.Minä en ainakaan uskaltaisi edes kauppiaana ottaa xboxeja myyntiin,sen verran paljon noita tuntuu olevan takuuseen mennyt.
Playeronessa ei edes kysytty et kuin vanha laite on käskettiin vain liittää takuukuitti ja laitteen saapuessa heille laittaisivat uuden tilalle...

btw,tunnen kaverin jonka 2kk vanha boxi lähti tonne saksaan...
 
Siis Microsoftilla on takuu Xboxille 2 vuodeksi. Kauppiaat joutuvat lain takia (?) tarjoamaan myös omaa takuutaan, joka on vuoden. Jos Xbox hajoaa ensimmäisen vuoden aikana, kaikkein helpoiten sen saa kaupan kautta vaihdettua. Kaupalle ei tästä tule tappiota, koska he eivät anna "omistaan" uutta Xboxia, vaan saavat takuuseen menneistä koneista korvikkeen maahantuojalta. Kauppa siis hoitaan normaalin takuuvaihdon tai -huollon, mutta ostajan ei tarvitse itse soitella mihinkään ja niin pois päin. Ja jos takuuhuollossa menisi pitkään, kaupiaat yleensä antavat asiakaspalvelun nimissä uuden Xboxin tilalle, kuten minulle kävi. Siihen tosin tarvittiin ensin pientä suostuttelua. Mutta sen verran ystävällistä porukkaa kuitenkin oli, että valkkasi Samsungin asemalla varustetun koneen. Ehkäpä siinä toivossa, että en tulisi enää takaisin konetta vaihdattamaan... :)

Tämä nyt ei liity enää aiheeseen, mutta voisikohan yksi syy siihen, miksi Microsoft jatkaa Thomsonin asemien käyttöä Xboxissa, olla Xboxin esittelykoneissa käytettävät TV:t? Kaikissa näkemissäni on nimittäin ollut Thomsonin töllerö. Jos Microsoft on tilannut kaikkiin koneisiin Thomsonin 21-tuumaisen (?), niin tilaus on varmaankin ollut suurehko. Jospa Microsoft saa sen nojalla myös edullisia DVD-asemia Thomsonilta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Tämä nyt ei liity enää aiheeseen, mutta voisikohan yksi syy siihen, miksi Microsoft jatkaa Thomsonin asemien käyttöä Xboxissa, olla Xboxin esittelykoneissa käytettävät TV:t? Kaikissa näkemissäni on nimittäin ollut Thomsonin töllerö. Jos Microsoft on tilannut kaikkiin koneisiin Thomsonin 21-tuumaisen (?), niin tilaus on varmaankin ollut suurehko. Jospa Microsoft saa sen nojalla myös edullisia DVD-asemia Thomsonilta?

Tuo saattaa olla totta. Enpä ole minäkään nähnyt muun merkkisiä telkkuja esittelykäytössä.
 
Ylös Bottom